MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Morrissey: That’s Entertainment!

zoeken in:
Mooie lijst aERodynamIC! Heb genoten van de verhalen en de muziek en ook nog wel wat onbekende pareltjes leren kennen. Natuurlijk mis ik wel een aantal, maar daar staan dus ook nieuwe ontdekkingen of herontdekkingen tegenover en eigenlijk heb ik dat liever. Mijn eigen favorieten ken ik immers al
Dank voor de prachtige trip. Rufus sla ik over. Ik ben zo'n zwijn...

De verwachte nummers 1 en 2, bij mij ook zeker top-10
Bona Drag dus mooi hofleverancier van je top 40, hoewel ik er zelfs daar nog wel wat van mis (Disappointed, He Knows, Will Never Marry, Such a Little Thing...), maar dat is dan ook een nagenoeg perfecte Moz-plaat.

Rufus is ook niet aan mij besteed, ik dacht dat je ABBA ging doen

De nummers 1, 2 en 3 allen afkomstig van Viva Hate, dat geeft wel aan dat je dit een top album vind.
Naar aanleiding van dit topic heb ik vast You Are Querry en Years Of Refusal gekocht,
Viva Hate en Vauxhall And I staan nog in de bestelling.
Dank je Eric.
Op naar Rufus!

Rufus schreef:
De nummers 1, 2 en 3 allen afkomstig van Viva Hate, dat geeft wel aan dat je dit een top album vind.
Naar aanleiding van dit topic heb ik vast You Are Querry en Years Of Refusal gekocht,
Viva Hate en Vauxhall And I staan nog in de bestelling.
Dank je Eric.
Op naar Rufus!

Geweldig!

johan de witt schreef:
Rufus is ook niet aan mij besteed, ik dacht dat je ABBA ging doen

Die komt ook nog

Wil het liefst Prince doen maar dan moeten er niet al te veel clips gaan missen.

mijn lijstje

01. Southpaw
02. Everyday Is Like Sunday
03. The More You Ignore Me, the Closer I Get
04. Suedehead
05. The Edges are no Longer Parallel
06. Teachers Are Afraid of the Pupils
07. Nobody Loves Us
08. I Have Forgiven Jesus
09. This Is Not Your Country
10. America Is Not the World
11. Best Friends on the Payroll
12. Life Is a Pigsty
13. Now My Heart Is Full
14. The Operation
15. First of the Gang to die
16. The Boy Racer
17. To Me You Are A Work Of Art
18. Late Night, Maudlin Street
19. All You Need Is Me
20. Dagenham Dave

Excuses voor de lage rammelfactor

vigil schreef:

05.The Edges are no Longer Parallel

Mooie keuze

johan de witt schreef:
(quote)

Mooie keuze

Ow, de rest niet begrijp ik

vigil schreef:

Ow, de rest niet begrijp ik

Alle 20 goed uiteraard, maar van deze word ik het meest blij
Op de voet gevolgd door de nummers 1, 7 en 18

Een van mijn overige favo's is Camden. Zeker top 20. Zo, toch even genoemd.

johan de witt schreef:
(quote)

Alle 20 goed uiteraard

Is dat echt zo" uiteraard"? Vind je echt dat alle nummer van hem minimaal wel goed. Of zijn er ook wel echt slechte nummers voor jou?

vigil schreef:
Is dat echt zo" uiteraard"? Vind je echt dat alle nummer van hem minimaal wel goed. Of zijn er ook wel echt slechte nummers voor jou?

Ik bedoel meer uiteraard vanwege dat ik van jou of van Eric niet zou verwachten dat jullie met zijn minste songs zouden aankomen.

Echt slecht (bijna) niet, wel een aardig aantal vijfjes en vooral zesjes. Maar dat is onvermijdelijk met een discografie van zo'n 200 songs.

vigil schreef:

06. Teachers Are Afraid of the Pupils

Mooi dat je juist die zo hoog hebt staan!
Zoals eerder gezegd was Southpaw Grammar mijn eerste echte kennismaking met Morrissey en juist dit nummer vond ik zeer intrigerend. Ook niet een typisch Morrissey-nummer, als dat al bestaat. Maar alleen al qua lengte natuurlijk een opvallend nummer in zijn oeuvre. Het had bijna een soort hypnotiserend effect op me en bleef het steeds maar weer draaien.
Al met al waarschijnlijk mijn meest gedraaide Morrissey-nummer, terwijl You Are the Quarry toch als album het meest gedraaid is.
Nog steeds een geweldig nummer!
Overigens is je nummer 1 ook prachtig, maar gek genoeg had die veel meer tijd bij mij nodig om te 'ontdekken' als parel.

Teachers is super id met een heerlijk venijnige tekst

Een mooi vervolg ook op Headmaster Ritual, maar dan van een ander point of view

Haha nooit bij stil gestaan

Viva Hate is ook mijn favoriet. Deze eeuw volg ik Morrissey niet meer zo, via dit topic dus weer wat nummers leren kennen.

Ik ben het trouwens wel eens met Remcodulac dat dit een van zijn mooiste nummers is:

remcodulac schreef:

24. Morrissey – Angel, Angel, Down We Go Together

Hee, nog een Angel! En nog een keer Morrissey, na Reel around the Fountain. Misschien gek, maar de hele Smiths hype is destijds nogal langs me heen gegaan. Mijn eerste kennismaking met Morrissey was dus zijn solo debuutalbum Viva Hate. Later pas ben ik terug gaan werken door de Smiths catalogus.

Voor mij is van Viva Hate dit toch wel het prijsnummer. Zal ongetwijfeld weer iets met die strijkers van doen hebben, want die doen het bij mij altijd erg goed en zijn hier nadrukkelijk aanwezig. En daartussendoor weer die klagende, bemoedigende en bezwerende stem die op geheel eigen deprimerende wijze zijn steunbetuiging uitzingt.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:23 uur

geplaatst: vandaag om 08:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.