menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990's time for vigil, een retrospectief

zoeken in:
avatar van vigil
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/b0/f6/b3/b0f6b38788f4b895aee8325f4da5e61c.jpg

In 1990 begon het allemaal. Wat begon er toen zal de vraag zijn? Toen begon mijn muzikale leven eigenlijk pas echt. Natuurlijk zat ik al dik in Countdown, de Top 40, was Erik de Zwart mijn verder niet zo heel sympathieke held en was Tour of Duty de link naar muziek uit een ver verleden. Cassettebandjes waren mijn beste vrienden en de wekelijkse gang naar de platenzaak voor een nieuw Top 40 exemplaar was telkens een spannende aangelegenheid.

De eerste zes maanden plus een paar weken van 1990 was ik 14 en de rest van dat jaar dus 15. Volgens geleerden de leeftijd waarin je (volwassen)muzikale smaak tot wasdom komt. Het kopen van muziek begon voor mij in 1988 met Bon Jovi's hit Bad Medicine op zwartkleurig vinyl. Een nummer wat ik al een paar weken op een bandje probeerde te krijgen maar telkens niet goed lukte want dan kwam de DJ voorbij, was het ineens tijd voor de ster of hadden ze het fantastische idee om halverwege een jingle in te starten tijdens de instrumentale break. Toen was ik het zat en kocht ik mijn eerste single.

Ik kom uit het Westland en daar is voor de 12 tot 15 jarige pubers genoeg werk om (veelal zwart) wat centjes te verdienen en dit weer uit te geven aan (cd-) singles. Een paar maanden na Bon Jovi volgde mijn 1ste cd-single in de vorm van Have a Little Faith in Me (3" single!) van John Hiatt en weer wat later mijn 1ste zelf gekochte album en dat was de verzamelaar Level Best van Level 42. Daarna ging het redelijk snel en dat is eigenlijk nog niet gestopt...

Maar goed 1990 dus. Ik ging dieper de muziek in, ik ging de Engelse hitlijsten volgen. Je had natuurlijk teletekst bij de BBC en wekelijks kwam op maandag bij MTV vrijwel de gehele lijst langs (in ieder geval de binnenkomers, stijgers en Top 10) en ging ik later ook de Smash Hits kopen (zeg een soort van Engelse Hitkrant maar dan zonder puberproblemen rubrieken).

In dit topic ga ik per week vanaf 1990 week 1 de bijzonderste, beste, interessantste binnenkomers vanuit de Nederlandse Top 40, Tipparade (bv. nummers welke de Top 40 niet gehaald hebben) en de Engelse Chart (top 75/100, dat veranderde wel eens) bespreken dan wel laten zien. Het idee komt uit voort uit het heerlijke 1991 (op dit moment) topic waar een hechte groep wekelijks zijn eigen lijst plaatst: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> 1991 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen .

Gezien het grote aantal veertigers hier een mooi moment om weer eens terug te gaan naar "hun tijd". Voor de dertigers en vijftigers zal er vast ook heel te genieten en herkenbaars zijn en voor de twintigers en zestigers en ouder wellicht nog het 1 en ander te leren. Er gebeurde enorm veel in die periode. De 80's werden afgesloten, mannen die drie uur voor de spiegel stonden werden verleden tijd. Het Stock Aitken & Waterman vuur begon te doven, hiphouse liep langzaam over in Eurodance, Acid verdween weer in het clubcircuit, de grunge kwam er aan en in Amerika was de dik geproduceerde AOR/Hairmetal nog best populair.

Ik begin met 1990 en zal vast ook 1991 en 1992 gaan doen. Daarna kijk ik wel weer even verder. Ik doe het in mijn tempo aangepast aan mijn agenda, dus dat kan betekenen dat de ene week drie weken besproken worden en de andere maar 1 update heeft.

Hopelijk gaan veel mensen hier een plezier aan beleven.

avatar van vigil
1990, week 1

Top 40

De eerste top 40 in Nederland was die van 6 januari. Een nieuw jaar dus ook een nieuwe nummer 1. Lisa Stansfield was begin jaren '90 een grote dame. voortkomend uit de groep Blue Zone scoorde ze samen met Coldcut een enorme dancepop hit in 1989 met People Hold On. Dit was haar eerste solohit en er zouden er nog wel meer volgen. Ze volgde Lily Was Here op van Candy Dulfer & Dave Stewart. De hit vanuit de film De Kassière had 5 weken de eerste plek vastgehouden.



Een aardige uptempo track maar niet helemaal mijn kopje ondanks dat het wel een prima zangeres is.

Er waren die week in de Nederlandse Top 40 vier nieuwe binnenkomers waaronder een aantal grote namen.

Op 30 komt Queen binnen met de titeltrack van hun album The Miracle. In die dagen was Queen een vaste klant in de Top 40. Dit was al de 5de single van het album en zonder problemen wisten ze alle 5 moeiteloos de beste 20 van de Top 40 te behalen. Drummer Roger Taylor heeft waardering voor de complexe lagen in het nummer maar verder is het bepaald geen favoriet van hem.
Queen - The Miracle

Op 26 zien we U2 binnen komen met de cover van Everlasting Love. Het origineel komt vanuit de jaren '60 en Sandra had er in 1987 ook een Top 10 hit mee. eigenlijk opgenomen als b kant van de All I Want is You single maar op 1 of andere manier kreeg de b kant hier veel aandacht en verdiende zo zelfs een Top 40 notering.
U2- Everlasting Love

Op 23 een hoge binnenkomer voor The Christians met de zwaar aangezette ballade Words. De muziek is afkomstig van een Iers traditional Woman of Ireland. Een nummer dat Mike Oldfield ook ooit nog eens op cd zette. Words was de eerste single van hun tweede album.
Christians - Words

De hoogste binnenkomer in de 1ste week van 1990 was van het schokcollectief 2 Live Crew. Het liedje heet Me So Horny en het bijbehorende album As Nasty As They Wanna Be. Het was vrij duidelijk waar ze het over hadden. De teksten deden veel stof opwaaien, deze moesten verboden worden zo vonden vele mensen. Dit lukte niet, sterker nog door de hele rechtzaak vlogen de singles en albums van 2 Live Crew over de toonbank richting opstandige pubers die hun ouders eens wilde zieken.
2 Live Crew - Me So Horny

Tipparade

De alarmschijf was in handen van de op dat moment topproducers Bolland & Bolland met het eentonige maar best aardige The Wall Came Tumbling Down waar ik destijds de 7" nog van kocht. De producers hadden grote wereldwijde hits gehad met o.a. Falco, Samantha Fox en In The Army Now van Status Quo. Met single kwamen ze niet verder dan een toch wel nette 23ste plek.
Bolland & Bolland

in de achterhoede van de Tipparade komen we twee opvallende entry's tegen die verder niet echt potten konden breken maar dat wisten we op dat moment natuurlijk nog niet.

op 29 in de tipparade staat ineens Daniel Lanois met het erg fijne The Maker. Lanois was ook in 1990 al een erg bekend producer van o.a. werk van U2, Brian Eno, Martha and the Muffins en Peter Gabriel maar dat wilde dus niet zeggen dat er ook een hit in zat.
Daniel Lanois

Op 30 en dus de laatste plaats in de Tipparade kwam Michael Penn binnen met het uiterst prettige No Myth. In Amerika een hit maar hier helaas dus niet. De man heeft ook niet echt repertoire voor de Top 40 (Americana) dus dit was misschien al heel wat. Hij is lid van de bekende familie Penn. Zijn broer is topacteur en heet Sean, zijn andere broer heet Chris en speelde tot zijn dood grote rollen in cultklassiekers als Reservoir Dogs en Mulholland Falls. Zijn vader was producer Leo Penn, zijn moeder is Eileen Ryan die o.a. speelde in Magnolia waar de redelijk bekende muziek gemaakt werd door zangeres Aimee Mann en daar trouwde Michael dan weer mee. Tot zover de laatste roddels
Michael Penn

UK single Top 75

Ook de Engelse chart begint in 1990 op 6 januari. In die lijst nog een hoop typisch eind jaren '80 materiaal zoals Bros, Brother Beyond, Jason Donovan en Milli Vanilli.

Op 1 stond Band Aid II met Do They Know It's Christmas maar die laat ik even voor wat het is.

Op 9 kwam New Kids on the Block binnen met Hangin' Tough. Toch wel een band die lichtend voorbeeld was voor vele boybands die zouden volgen begin en half jaren '90.
New Kids on the Block

op 26 zien we ineens de oud-frontman van Marillion opduiken met de tweede single van zijn soloalbum die qua naam vergelijkingen heeft met mijn nickname Een krachtig lied wat in de productie wel wat is blijven hangen in die tijd. Vrijwel de meeste albumtracks van zijn solo debuut zijn veel langer houdbaar gebleken.
Fish

Op 55 kwam legendarische electronica groep 808 State de lijst binnen met Pacific. Het was hun eerste single en een voorbode wat er allemaal nog kwam. De hitlijsten behaalde ze niet heel vaak (met Cubik natuurlijk nog wel) meer daarvoor was hun muziek misschien toch te apart voor de hitlijsten.
808 State

avatar van pureshores
Geweldig topic! 1990 was voor mij ook cruciaal (verhuist van Engeland naar Nederland-wel 17 toen) inderdaad de basis gelegd voor de latere muzieksmaak waar dance vrij breed is begonnen om na de 90's hiphop en rnb los te laten.Ga het zeker volgen!!

avatar van vigil
Ik wist wel dat je een Engelse achtergrond had maar ik wist niet je zo (relatief) oud was toen je hier heen kwam, dat was wel even wennen waarschijnlijk zo op je 17de

avatar van luigifort
Hier kun je je ei wel in kwijt ja
Benieuwd wat er allemaal langs komt!
Everlasting Love vond ik de meest onwaarschijnlijke hitnotering van U2.
Van Daniel Lanois ken ik bijna niks, een paar songs denk ik. Sleeping In The Devil's Bed vind ik wel mooi, van die ene soundtrack die al heel vaak genoemd is in andere topics

avatar van deric raven
Je hebt wel de pech om gelijk met een mindere week te beginnen; Everlasting Love van U2 stond mij vaag iets van bij; ik was trouwens bijna 17 jaar in de eerste week van 1990.
Maar natuurlijk; Everlasting Love was de B-kant van All I Want Is You, waarschijnlijk werd Everlasting Love meer met de feestdagen gedraaid.

Mooi topic!!
Ga ik zeker volgen!!

avatar van luigifort
Ik was 11 en luisterde eigenlijk alleen maar cassettebandjes van mn broers (vaak top 40 spul dat wel) en zelf eigenlijk alleen INXS, U2 en Simple Minds en dat was t dan. Snel zou Duran Duran en Depeche Mode volgen dat wel..

avatar van herman
Ik was 11, maar zat wel elke week naast de stereotoren van mijn ouders om zo de beste liedjes uit de top 40 te kunnen opnemen... Queen vond ik leuk en het staat me nog wel bij dat iedereen 2 Live Crew te gek vond, van klasgenootjes tot familieleden van rond de 30. Anyway, Countdown, Top 40, Tour of Duty... een hoop herkenning. Dit gaan we volgen.

avatar van Simon77
Leuk topic, 1990 was voor mij het 2e jaar van mijn eigen 'hitlijst' (top 20). Veel herinneringen dus.

avatar van pureshores
In februari gesettled in Nederland en meteen een drastische overgang van 7" singles die ik in Southampton nog kocht naar cd maxi's, de openbaring.
In Engeland was de 7" single gedurende heel 1990 nog steeds de hoofdmoot terwijl ie hier al erg naar de achtergrond ging. Helaas heb ik een aanzienlijk deel van die vinyl singles verkocht, jammer achteraf, nu zou dat niet meer gebeuren want ik kan als neuroot weinig wegdoen tegenwoordig.
In 1990 heb ik enorm ingeslagen, vooral de cd singles opruimingsrekken van (voormalig) V& D waren echte plunderbakken waar de prijzen gelijk halveerden zodra iets uit de top 40 donderde. Zo kon je snel een verzameling opbouwen.

Ik was vooral erg into Soul II Soul en aanverwante groepen aan de ene kant, met vlotte dansbare funky soul en aan de andere kant de Turn up the bass generatie, de acid house heb ik wel half meegemaakt eind jaren 80 maar ik merkte al gelijk dat hier een heel eigen geluid ontwikkeld werd met een scene die afwijkte van de Britse (wat ook voor clubhouse en dance de hele jaren 90 zo bleef).
Met bandjes heb ik nooit echt iets gehad, alleen met grote bands als Depeche Mode en Talk Talk, maar shoe gaze en een hoop indie is niet aan mij besteedt. (Al merk ik in het 1991 topic dat dat ook weer meevalt want daar pluk ik toch weer een hoop uit)

avatar van luigifort
Ja dat wegdoen is zo balen..ik heb heel veel DM singles o.a. weggedaan en je kreeg er bijna niks voor

avatar van vigil
pureshores schreef:
In februari gesettled in Nederland en meteen een drastische overgang van 7" singles die ik in Southampton nog kocht naar cd maxi's

Ah Southampton, daar ben ik nog wel eens geweest maar dat was in 1995 dus toen was jij al weg . rondleiding bij de havens gehad waar toen een speciaal (oud) schip lag. Maar goed dat was voor jou dagelijkse kost denk ik

Waar kocht jij je stuff? Bij Virgin of HMV of had je daar nog mooie independent platenzaken?

avatar van pureshores
Bij HMV, Woolworth en Our Price, die laatste had altijd de top 20 op zo'n standaard staan en dan plukte je gauw wat mee. Toen was ik nog niet met speciaalzaken bezig maar die zaten er wel, daar is eigenlijk niks van over. De HMV in Southampton zit er nog, maar dat is altijd zo'n middelmaat HMV geweest-al zou ik daar nu in Nederland naar snakken, naar iets soortgelijks. En toen waren er zeker 2 a 3 local zaken, die hebben er tot zeker 1998 gezeten. We gingen wel 1 a 2x per jaar een dag naar London.

Haha de havenkant ken ik , maar ik heb niet in die hoek gewoond (en ook niet in de buurt van de voetbalclub) Premier League bestond toen nog niet.

avatar van pureshores
luigifort schreef:
Ja dat wegdoen is zo balen..ik heb heel veel DM singles o.a. weggedaan en je kreeg er bijna niks voor


Nee precies en nu wordt het juist moeilijker om ze voor een schappelijke prijs weer bij elkaar te krijgen.

avatar van Mjuman
pureshores schreef:
(quote)


Nee precies en nu wordt het juist moeilijker om ze voor een schappelijke prijs weer bij elkaar te krijgen.


Ach, zo hebben beurzen ook een bestaansrecht: 40+ ers die hun beurzen leegkieperen om de muzikale kaalslag ongedaan te maken die ze zelf in de jaren 80 en 90 hebben uitgevoerd - I'm one of them, als 'firm believer in the magic' van de cd - inmiddels weet ik beter
Zie regelmatig nog de blauwe, rode, groene met goud opdruk 12"s -met live tracks als extra - van Depeche Mode; maar daar kan ik nog weerstand aan bieden; de albums -muv de twee laatste (cd) staan hier wel keurig alle op de plank.

avatar van GrafGantz
Ook mijn eerste serieuze stapjes in de muziek, deze periode. Ik laat me dan ook graag meevoeren door vigil, onze jaren '90 Guru.

avatar van laxus11
Ik was -3 maar toch ga ik dit wel volgen, ziet er nou al goed uit Sander

avatar van vigil
1990, week 2

Top 40

De nummer 1 is het zelfde als de vorige week, Lisa Stansfield - All Around the World

Verder maar liefst 6 nieuwe binnenkomers deze week waaronder (uiteraard) de Alarmschijf van vorige week van Bolland & Bolland op 36.

Op 34 vinden we de vrolijke zomerse klanken (het was 2de week januari) van The Gipsy Kings - Volare. uiteraard was dit een cover. De Gipsy Kings scoorden een aantal hits en dit was zeker niet de grootste, hij kwam niet verder dan de 30ste plek.
Gipsy Kings

Op 33 een 80's kid in de vorm van Jason Donovan met When you Come Back to me. De vriendelijke man uit Australie komt net zoals Kylie voort uit de Australische soap Neighbours. Hij scoorde een paar hits waarvan Too Many Broken Hearts met een derde plek de grootste bleek. Deze single kwam uiteindelijk nog tot een redelijke 22ste plaats. Uiteraard geschreven door Stock, Aitken & Waterman.
Jason Donovan

Op 29 een stoere house/rap producer die de naam Fast Eddie kreeg. De single heet Git on Up met die beroemde sample. Met deze single behaalde hij de eerste plek in Amerika. In Nederland goed voor een 13de plek als hoogste positie.
Fast Eddie

Op 26 vinden we de legendarische zangeres Dusty Springfield met In Private. In de jaren '60 was ze mega succesvol maar daarna kwam de klad er in. De zangeres bracht zo nu en dan nog wel een album uit maar die hadden weinig tot geen succes. Tot de heren van Pet Shop Boys zich er mee gingen bemoeien. Eerst met het duet What Have I Done to Deserve This? nog onder de vlag van Pet Shop Boys en daarna enkel onder haar eigen naam al hadden de Boys een zeer grote vinger in de pap d.m.v. schrijven, produceren en achtergrond zang. Dit was de 2de hit van het Reputation album na Nothing Has Been Proved. Deze single kwam tot in de Top 10 (nr. 9) en dat was sinds 1968 met Son-of-a-Preacher Man niet meer voorgekomen
Dusty Springfield

De klapperrrrrrrrr van de week komt op naam van Zweedse Neneh Cherry met Inna City Mamma. Dit was de vierde en laatste single van haar debuutalbum. Een vierde single die uiteindelijk een zeer mooie 7de plek bereikte is toch wel uitzonderlijk. De andere singles waren Buffalo Stance (nr. 1), Manchild (nr. 3) en Kisses on the Wind (nr. 14).
Neneh Cherry

Tipparade

De Alarmschijf was deze week voor Tony Scott met Get Into It. De Nederlandse rapper met indianen bloed was een redelijke stabiele factor begin jaren '90 in de Top 40. Dit was zijn 2de hit en deze single wist een zeer fraaie 4de plek te veroveren. We gaan Tony ( Peter van den Bosch) zeer zeker nog vaker tegenkomen.
Tony Scott

Op 27 komt een grote Amerikaanse naam in de vorm van Tom Petty binnen met Free Fallin'. Tom heeft al met al maar weinig hits gehad in Nederland. Ook deze fraaie single had alle potentie maar verder dan 5 weken Tipparade kwam het helaas niet.
Tom Petty

Nieuw op 25 is de groep The Chimes rond Pauline Henry. Een mooie vrouw met een mooi stemgeluid. Met deze single wisten ze heel lang rond te dwalen in de Tipparade. Maar liefst 10 weken stond deze er in! Het lukte maar niet om de Top 40 te bereiken. Dat gaat met de opvolger van deze single zeker wel lukken.
http://www.top40.nl/uploads/subtitle/formats/39647/songwiki.jpg
The Chimes

Verder deze week op 13 in de Tipparade de single Vandaag van Het Goede Doel in zijn vierde en laatste week. Een lied over zelfmoord en dat kom je niet vaak tegen in de populaire hitlijsten. Wellicht was het onderwerp te zwaar om echt een hit te worden.
Vandaag... Sta ik er weer voor
Doe ik het of niet?.. Ga ik er nog mee door
Als ik nu stop valt er niets te betreuren
Want ik ben moe... En het moet toch 's gebeuren

Het Goede Doel

UK Top 100

De Engelse chart gaat per deze week weer naar een Top 100 ipv 75 dus dan heb je gelijk ook veel binnenkomers natuurlijk. Rond de 40 maar liefst maar die ga ik toch maar niet allemaal bespreken

Het vorige keer besproken New Kids on The Block nummer stijgt in zijn 2de week van 9 naar 1!

De hoogste nieuwe binnenkomer is de Engelse gothrock band The Mission met Butterfly On A Wheel. Een ik mag zeggen zeer fraaie single op een 17de plek. Deze single zou nog verder stijgen maar bij een 12de plek hield het op.
The Mission

Op 69 een andere rockband namelijk Del Amitri. Tenminste een echte rockband is de Schotse groep ook weer niet. Heel hard spelen ze over het algemeen niet en het heeft muzikaal wel het nodige te bieden, dan heb ik het dus niet over een paar minuten durende gitaar- of drumsolo. Nothing Ever Happens (over dit lied heb ik het hier) begon dan wellicht wat verlegen met een 69ste plek daarna wist het nummer toch langzaam maar zeker richting de Top 10 te kruipen. Dit haalden ze overigens net niet. Het bleef op de 11de plek steken, maar goed je zou voor minder...
Del Amitri

Op 84 kwam de verder onbekende band The 45 King de lijst binnen met het liedje The 900 Number. Het bleef drie weken in de lijst en verder dan deze 84ste plek kwam het niet maar hé toch wel maar mooi in de Engelse hitlijsten gestaan. Hier op MuMe zie ik dat bij het album waar op dit nummer staat 1 hele stem staan dus wellicht is het wel eens tijd voor wat herwaardering want het is best een geinig nummer met een wel heel bekende saxpartij onder een lekkere beat.
The 45 King

avatar van deric raven
The Mission wist in Nederland ook nog een beetje te scoren met Butterfly On A Wing, deze toen gekocht, later ook Neneh Cherry, en Tony Scott, daarvan wist ik twee jaar geleden voor een Euro zijn debuut te bemachtigen.
Voor mij was hij in deze tijd met zijn sound best bepalend, King Bee vond ik er ook boven uit steken, heb ik helaas het album niet van.

avatar van vigil
Butterfly gaat idd de Tipparade nog halen binnenkort

avatar van deric raven
Volgens mij scoorden ze een paar jaar eerder met Tower of Strenght net in de Top 40, en helaas nooit met Wasteland.
Ondertussen ben ik week 2 van 1990 al 17 jaar geworden, en droomde ik er al van om het jaar later mijn rijbewijs te halen, dat ik daar 3 jaar langer over zou doen, wist ik toen nog niet.

Wat was de hoogste stijger en daler deze week vigil?

avatar van vigil
Met 11 plekken voor Me So Horny was dat effectief de grootste stijger, de 5 plaatsen winst van Tol & Tol met Eleni in de Top 10 (van 8 naar 3) vind ik in principe een grotere prestatie.

De grootste daler was Tears for Fears met 10 plekken (van 20 naar 30) met het verder best mooie Woman in Chains.

Wat betreft The Mission - Tower heb je helemaal gelijk, een 30ste plek met hun overigens ook beste liedje.

avatar van deric raven
Wat was in de eerste week de grote daler en stijger?
Eleni van Tol & Tol vond ik toen best mooi, later snapte ik de link met BZN wel, toen nog niet.

avatar van vigil
Ik begrijp dat je het wel leuk zou vinden als ik dat in het vervolg er standaard bij zet

Naweeen van de kerst: Band Aid II met 14 plekken winst (van 32 naar 18), zonder kerst wederom Eleni met 11 plekken van 19 naar 8.

Daler van de week was Milli Vanilli, die vielen door de mand met maar liefst 16 plekken verlies (van 15 naar 31)

avatar van deric raven
Is dat van Milli Vanilli alweer zolang geleden?

Lijkt mij inderdaad leuk als je dat erbij zou zetten, maar het is jouw topic.
Ik haalde elke week het Top 40 blaadje, en daar was ik altijd wel benieuwd naar.

avatar van pureshores
vigil schreef:
1990, week 2

Top 40



Nieuw op 25 is de groep The Chimes rond Pauline Henry. Een mooie vrouw met een mooi stemgeluid. Met deze single wisten ze heel lang rond te dwalen in de Tipparade. Maar liefst 10 weken stond deze er in! Het lukte maar niet om de Top 40 te bereiken. Dat gaat met de opvolger van deze single zeker wel lukken.
(afbeelding)
The Chimes

]


Zeker een clubhit uit die tijd, maar ik kan me indenken dat het te niemendallerig is om een echte top 10 hit te worden in 1990.
Die U2 cover vind ik wel een stuk minder dan Heaven. En vergeet 1-2-3 niet uit ' 89

avatar van herman
Leuk die Fast Eddie (al heeft hij betere) en Tony Scott. Hiphouse was toen toch wel een erg populair genre, misschien wel het populairste hitgenre. Heb Tony Scott altijd wel sympathiek gevonden, hij wist er toch weer een eigen draai aan te geven.

avatar van Poeha
Ik was toen 18. Was toen al een paar jaartjes (vanaf 1985 ongeveer) druk in de weer met top 40 lijsten ophalen, cassettebandjes volmikken, e.d.
De casettebandjes-tijd...moet ook meteen weer denken aan Jeroen van Inkel (Curry en Van Inkel Show, geweldig radioprogramma vond ik dat) dat hij wel even geinig uit de hoek dacht te komen door Say Say Say van Michael Jackson & Paul McCartney in te starten, maar er net voor even te vermelden dat hij nog ergens naartoe moest gaan....namelijk naar de W....Say Say Say. En dat heb ik heel vaak moeten aanhoren, daar ik dat nummer toen en nu nog geweldig vond.

avatar van Poeha
vigil schreef:
Lisa Stansfield was begin jaren '90 een grote dame. voortkomend uit de groep Blue Zone...]
Ach ja Blue Zone...wat was ook alweer dat nummer dat ik zo leuk van ze vond....Ja dat was On Fire (uit 1988). Bedankt voor deze reminder, Sander

Tony Scott was ik al meteen een liefhebber van, ondanks z'n nogal monotone stemgeluid. The Chief begon het (ook voor mij) mee.

Van The Chimes heb ik de cd ooit nog eens aangeschaft. Behoorlijk album met een goede zangeres in Pauline Henry. Toch vreemd dat het voor de band bij dit album is gebleven (voor zover ik weet). Heaven verdiende echt meer.

avatar van vigil
Dat is inderdaad apart, 1 redelijk succesvol album maken met een zeer grote hit er op en dan in het niets verdwijnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.