menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990's time for vigil, een retrospectief

zoeken in:
avatar van vigil
1990, week 3

Top 40

Wederom Lisa Stansfield op de eerste plek van de Top 40 week 3 (20 januari).

Deze week zes nieuwe binnenkomers waaronder uiteraard de Alarmschijf van vorige week Tony Scott die heeft een mooie nieuwe binnenkomst op de 26ste plek en zou nog verder door stijgen naar een keurige 4de plek.

Op 33 komen we de eerste binnenkomer tegen in de vorm van de Schotse band Texas met Prayer for You. De band heeft al met al toch best nog wat hits gehad. Lang niet iedere single was raak maar 1 hit per album kwamen ze wel aan. Ze begonnen als een wat meer rootsy achtige bluesrockband en dat geluid werd in de loop der tijd wel steeds poppier. Dit is echt nog wel in de oude stijl.
❤TEXAS❤ ~ Prayer For You on Vimeo

Twee plekjes daaronder op 31 is voor 2 in a Room met Do What You Want. Deze formatie is een hiphouse formatie die vooral bekend is van Wiggle It. Dit was hun eerste hit en die deed het eigenlijk maar net ietsjes minder dan de veel bekendere hit. Wel wat mij betreft beter dan Wiggle It
2 in a Room

Weer twee plekjes verder vinden we Inner City (let op de spatie). Een band die best wat hits heeft gehad. Het op 29 staande Whatcha gonna do with my lovin' was de vijfde single op rij die de Top 40 wist te bereiken. Het nummer zou uiteindelijk de 9de plek bereiken in de Top 40 en dat is na Big Fun en Good Life het hoogste wat ze ooit bereikte. Na Whatcha gonna do with my lovin' was de hitkoek eigenlijk ook wel een beetje op.
Inner City

Op 25 komen we Sheena Easton tegen met Follow my Rainbow. Van oorsprong is Sheena Easton een Schotse maar ze liet zich naturaliseren tot Amerikaanse. Ze heeft natuurlijk de Prince link en James Bond connectie aan zich hangen maar daarvoor (vanaf 1981) was ze ook al hits aan het scoren. Dit nummer was haar 8ste en 1 na laatste Top 40 notering. Het werd gebruikt in de op moment super populaire tv-serie Miami Vice. Ondanks de erg hoge binnenkomst kwam de plaat toch niet verder dan een 16de plek.
Sheena Easton

De hoogste binnenkomer is voor de op dat moment niet ontmaskerde groep Milli Vanilli met All Or Nothing. Het nummer kwam tot aan de 11de plek. De groep was de enige groep die ooit hun gewonnen Grammy award moesten inleveren n.a.v. het bedrog.
Milli Vanilli

deric raven, let u even op
Stijger van de week: Neneh Cherry - Inna Citty Mamma (11 plekken naar nummer 13)
Daler van de week: Band Aid II - Do They Know It's Christmas Time (18 plekken naar nummer 40)

Tipparade

De Alarmschijf is deze week voor Whitesnake met Fool for Your Loving. Een redelijk verrassende keuze. De band had zijn piek in 1987 met het album dat ook luisterde naar de naam 1987 en had in die dagen een paar flinke hits. Het waren de gloriedagen van de Amerikaanse rock en Whitesnake paste perfect in dat plaatje. Het origineel (ook van Whitesnake) komt overigens al uit 1980 maar de band had er een vernieuwde versie van gemaakt.
Whitesnake - Fool For Your Loving - YouTube


Verder kwam de carnaval er weer aan en dat was ook te zien aan de nieuwkomers in de Tipparade van die week/weken. Sus 5 (We Doen Zelf Straks het Licht wel Uit) en Van alles We (En Nou Die Hendjes de Lucht In) kwamen bijvoorbeeld binnen maar gelukkig ook nog andere muziek zoals Cock Robin met Worlds Apart. De band had in de jaren ’80 natuurlijk al behoorlijk wat hitsucces gehad en wilde dit in de jaren ’90 natuurlijk ook. Dat lukte helaas niet. Deze single bleef steken op 5 weken Tipparade en dat was ook gelijk de laatste keer dat ze enigszins in de buurt kwamen van de Top 40.
Cock Robin

Andere binnenkomers bespreek ik op het moment dat ze de Top 40 betreden.

UK Top 100

New Kids on the Block mag nog een weekje op de eerste plaats blijven staan. Of dit volgende week ook nog zo is vraag ik me af want er komt een dame(tje) met grote snelheid aangezet.

De Princes of pop komt namelijk binnen op de 2de plek! Kylie Minogue maakte een cover van het uit 1958 (!) stammende Tears on My Pillow. Het liedje kwam voor in de film The Delinquents waar mevrouw Minogue (van oorsprong natuurlijk actrice) ook een rolletje in had. Deze tranentrekker was de vierde single van haar zeer succesvolle 2de album Enjoy Yourself. Alle vier de singles kwamen in Engeland in de Top 4. Ik kan deze diva best waarderen maar dit vind ik zelf zo'n beetje haat minste single maar daar dacht het kopende publiek begin 1990 duidelijk anders over.
Kylie

Op 27 vinden we nieuw binnen de debuutsingle van danceproducer Adamski. N-R-G is de titel en die deed niets in Nederland. Dat zou met de tweede single van Adamski (Adam Tinley) wel anders gaan maar daarover over een tijdje vast meer. hier laat hij al wel horen wat hij in zijn mars heeft. Een lekkere dancesingle, wel product van zijn tijd maar daar is op zich verder ook niets mis mee. N-R-G (energy) zou uiteindelijk een nette 12de plek veroveren.
Adamski

Yell! kwam deze binnen op 44. Yell! is een popband van twee mannen die hier komen met hun cover van de oude hit van Dan Hartman Instant Replay. Yell! werd direct getekend door popslokop Simon Cowell. De single steeg door naar een mooie tiende plek in de hitlijst. De band was zeer populair bij de Britse jeugd maar daar kwam een flinke deuk in toen bleek dat zanger Daniel James eigenlijk een andere naam had (Colin Heywood) en niet de 23 jaar was die hij vertelde te zijn maar je moest het even omdraaien naar 32.
Yell!

De een na laatste plaats is ook een plaats en daar vinden we de nieuwe single van The Psychedelic Furs. De postpunkband die vooral bekend werd van de hitsingle Pretty in Pink uit de gelijknamige film komt hier met de single House. Een groot succes werd het niet want verder dan de 92ste plek kwam het niet. De band bracht vanaf 1979 redelijk steady een behoorlijk aantal singles uit maar op Pretty in Pink na met relatief weinig succes. Ik vind het zelf wel een sterke single.
Psychedelic Furs

avatar van luigifort
De beste nummers staan wel vaker onderaan

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Op 33 komen we de eerste binnenkomer tegen in de vorm van de Schotse band Texas met Prayer for You. De band heeft al met al toch best nog wat hits gehad. Lang niet iedere single was raak maar 1 hit per album kwamen ze wel aan. Ze begonnen als een wat meer rootsy achtige bluesrockband en dat geluid werd in de loop der tijd wel steeds poppier. Dit is echt nog wel in de oude stijl.
❤TEXAS❤ ~ Prayer For You on Vimeo
Mooi nummer. Daar hebben ze er 'al met al' een hoop van.
vigil schreef:
De Alarmschijf is deze week voor Whitesnake met Fool for Your Loving. Een redelijk verrassende keuze. De band had zijn piek in 1987 met het album dat ook luisterde naar de naam 1987 en had in die dagen een paar flinke hits. Het waren de gloriedagen van de Amerikaanse rock en Whitesnake paste perfect in dat plaatje. Het origineel komt overigens al 1980 maar de band had er een vernieuwde versie van gemaakt.
Whitesnake - Fool For Your Loving - YouTube
Mooi was die tijd . Whitesnake was op zijn verteerbaarst als ze niet in de balladmodus gingen. Ze hebben een paar meer epische klassiekers op hun naam en dit is waarschijnlijk hun beste rechttoe-rechtaanrocker.

avatar van herman
Nooit geweten dat Tears on my Pillow een cover was. Verklaart wel een beetje waarom het wat oubollig klinkt. 1990 was een goed jaar voor haar.

avatar van vigil
herman schreef:
Nooit geweten dat Tears on my Pillow een cover was.. .

Nou dan is gelijk bewezen dat dit topic zin heeft

Overigens komt verder in 1990 de queen of pop met Hanky Panky. Weliswaar geen cover maar wel muzikaal gebaseerd op de jaren 50. Dat nummer komt niet in de film voor maar linkt wel naar Dick Tracy waar Madonna in speelt. Blijkbaar een mode dingetje

avatar van pureshores
Inna city mamma van Neneh Cherry is als single remix totaal anders dan de album versie, daarom is de hitnotering niet zo raar, waarschijnlijk hebben een hoop bezitters van Raw like sushi alsnog de single aangeschaft

avatar van deric raven
Wow, ik wist niet dat Neneh Cherry - Inna Citty Mamma het nog zo goed deed; ik heb de cd single hier ook liggen, toch alweer de 4e single van haar debuutalbum.
Ik kende ze via The The (maar daarvoor was ze al actief in The Slits en Rip Rig + Panic) waar ze in dit nummer mee zong The The - Slow Train To Dawn - YouTube

avatar van luigifort
Ja is een lekker nummer van The The

avatar van vigil
deric raven schreef:
Wow, ik wist niet dat Neneh Cherry - Inna Citty Mamma het nog zo goed deed; ik heb de cd single hier ook liggen, toch alweer de 4e single van haar debuutalbum.
Ik kende ze via The The (maar daarvoor was ze al actief in The Slits en Rip Rig + Panic) waar ze in dit nummer mee zong The The - Slow Train To Dawn - YouTube
Ja zeker lekker nummer, goed album ook. Maar ik kende eerst Neneh en toen pas het nummer van The The

Van Neneh zeker de 3 inch

avatar van luigifort
She goes neneh van de Radio's vind ik dan weer minder

avatar van deric raven
Ja Vigil, die stuiterde alle kanten op in mijn cd speler, met The Next Generation, Kisses In The Wind en So Here I Come.
Ondingen die 3 inch gevallen; gelukkig heb ik er maar 2 ( ook 1 van Iggy Pop).

avatar van deric raven
Milli Vanilli heb ik ook gewoon op cd, maar pas jaren later gekocht.
Mooi maar triest verhaal, wat het verdiend om een film over te maken.

avatar van vigil
luigifort schreef:
She goes neneh van de Radio's vind ik dan weer minder

Vandaag win jij de slechtste grap van de dag Award

avatar van deric raven
Was toch wel 7 seconde leuk.

avatar van herman
deric raven schreef:
Wow, ik wist niet dat Neneh Cherry - Inna Citty Mamma het nog zo goed deed; ik heb de cd single hier ook liggen, toch alweer de 4e single van haar debuutalbum.
Ik kende ze via The The (maar daarvoor was ze al actief in The Slits en Rip Rig + Panic) waar ze in dit nummer mee zong The The - Slow Train To Dawn - YouTube

Van The The wist ik niet, maar wel van The Slits. Hier staat ze ook op het podium: The Slits - Man Next Door - Berlin 1981 - YouTube
Originele uitvoering is van The Paragons (ook bekend van The Tide is High), later werd het ook nog gecoverd door Massive Attack.

avatar van vigil
1990, week 4

Top 40

In de week van 27 januari blijft Lisa Stansfield fijn staan waar ze al stond en dat was zoals waarschijnlijk wel bekend op de 1ste plaats.

Vijf binnenkomers deze week waaronder op 33 de Alarmschijf van vorige week. Whitesnake met Fool for Your Loving, deze zou nog een aantal weken in de top 40 staan en in de hoogste behaalde positie is 19.

Op 36 een grote naam vanuit de jaren 70 en 80. Elton John komt de Top 40 binnen met de ballade Sacrifice. Niet mijn favoriet van de goede man maar dat deerde de single kopers blijkbaar toen niet. Ondanks een bescheiden binnenkomst zou de plaat hierna flink gaan doorstijgen. Sterker nog het podium werd gehaald. De derde plek was de hoogst behaalde positie van dit nummer. Sacrifice stond maar liefst 14 weken in de lijst maar toen was ik er al een tijdje klaar mee
Elton John

Op 28 komt een rapper de lijst binnen snellen die een paar jaar daarvoor met zijn maat nog de eerste plaats in de Top 40 had behaald. MC Miker G (zonder DJ Sven dus) heeft hier een aardige hit met Show 'M the Bass. Ondanks de opvallende hoge binnenkomst lukt het Miker G nauwelijks om verder te stijgen. Plaats 24 was het hoogst haalbare. Veel "whoew jeh" en de vaker gebruikte meezingzin "Make sure what the dancehall day, hey", geinig om weer eens te horen maar heel goed is het ook weer niet.
MC Miker G

Dat de carnaval er weer aan kwam was al eerder duidelijk. De Deurzakkers hebben een hoge entry op 27 met Het is Binnen Beter dan Buiten. Dat blijkt wel want de single gaat nog flink stijgen de komende weken en komt uiteindelijk op de 13de plek terecht.
Deurzakkers

De hoogste nieuwe is van niemand minder dan Phil Collins. Een man die rond deze periode constant in de hitlijsten stond. De hoge binnenkomst geeft de aanwezige potentie goed weer. De single zou uiteindelijk de 3de plek weten te behalen. De gitaarpartij werd gedaan door een andere megaster namelijk Eric Clapton. Gezien beider verleden zal er vast de nodige drank gevloeid zijn tijdens de opnames maar dit zijn slechts vermoedens.
Phil Collins

Grootste stijger: Toni Scott - Get Into It (13 plekken)
Hardste daler: Phil Collins - Another Day in Paradise (16 plekken)

Tipparade

De Alarmschijf is deze week een heuse klassieker. De kortgeknipte Sinead O'Connor komt met haar versie van een nummer dat een paar jaar daarvoor door Prince (onder de bandnaam The Family) was geschreven en opgenomen. Het passievol gezongen nummer en bijbehorende mooie breekbare videoclip incluis traan zorgt voor een megasucces voor deze Ierse zangeres die behoudens dit nummer vooral in het nieuws kwam door schandalen e.d. Maar met Nothing Compares 2 U zal ze in ieder geval ook muzikaal voor altijd herinnerd worden.
Sinead

De Tipparade blijft deze periode een vergaarbak voor veelal geflopte carnaval"krakers". Franky Boy, Nico Haak en Dennie Christiaan weten het allemaal precies 5 weken vol te houden in de Tipparade maar een Top 40 hitnotering zat er niet in.

Dit zelfde lot is voor een andere grote ster uit het verleden namelijk Rod Stewart met zijn cover van Downtown Train. In vergelijk met de carnavalsmannen mocht Rod wel een weekje langer in de Tipparade verblijven maar na 6 weken was het wel eens welletjes. In Amerika sloeg dit nummer overigens wel enorm aan, een Top 3 hit was het gevolg. Hij coverde het overigens van brombeer Tom Waits.
Rod Stewart

UK Top 100

Zoals verwacht stijgt Kylie deze week naar de koppositie in Engeland met haar versie van Tears on my Pillow
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bd/Kylie_Minogue_-_Tears_on_My_Pillow.jpg

De hoogste binnenkomer is ook hier Phil Collins en ook hier op een 26ste plek. In Nederland werd het uiteindelijk dan wel een grotere hit. In Engeland kwam ome Phil tot een 7de plek.

Wat verder in de lijst vinden The Beloved met Hello nieuw op 44. Hello was alweer hun 8ste single maar voor het eerst dat de top 20 gevonden werd. Hello bereikte de 19de plek. Het lied was een soort van opsomming van namen waarbij ook bekende namen als Little Richard en William Tell voorbij kwamen. Het moment of fame van The Beloved komt precies drie jaar later (januari 1993) met Sweet Harmony die in tegenstelling tot deze single wel de Nederlandse hitlijsten wist te behalen.
Beloved

Een andere band die voor het eerst van zich liet horen was het nu redelijke legendarische Ride. In deze week in 1990 kwam de groep binnen op de 72ste plek met hun debuut EP met de simpele naam Ride EP. Deze EP bestond uit de 4 nummers Chelsea Girl, Drive Blind, All I Can See en Close My Eyes. Deze EP bleef 4 weken in de lijst zo rond de nummer 70 dus een erg groot succes was het nog niet. De link zorgt er voor dat je bij het eerste nummer van de EP uit komt.
Ride

Nog verder in de lijst een andere legendarische Engelse band in de vorm van The Happy Mondays. Met een 96ste plek als binnenkomer waarschijnlijk niet het gewenste resultaat voor W.F.L. (Wrote for Luck) maar de band kreeg in ieder geval weer wat meer bekendheid. Veel verder dan deze plek zou het ook niet komen voor W.F.L. maar dat ze nog vaker voorbij gaan komen in dit jaar met wel echte klappers is wel duidelijk. Madchester en Baggy waren de nieuwe termen in de (Engelse) muziek.
Happy Mondays

avatar van luigifort
Zoals eerder de beste songs onderaan

avatar van vigil
luigifort schreef:
Zoals eerder de beste songs onderaan

Geen fan van de Deurzakkers begrijp ik?

buizen
Mooie foto van Kylie.

avatar van deric raven
Phil Collins, grootste zakker, hoogste binnenkomer.
Net als zijn carrière, pieken en dalen.

avatar van luigifort
Vooral dalen
Maar tegen alle verwachtingen in toch veel bereikt

avatar van Poeha
Dat hele Madchester-gedoe was toen al niet aan mij besteed en dat is het nog steeds niet. Veelal allemaal van hetzelfde laken en pak. Met Phil kon ik dan wel veel meer, zeker gedurende "zijn" periode in Genesis maar ook zijn solocarrière tot en met. ..But Seriously.

avatar van vigil
1990, week 5

Top 40

We gaan februari 1990 in met een nieuwe nummer 1. The 2 Live Crew met Me So Horny pakt de fel begeerde 1ste plek.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/17/2_Live_Crew_-_Me_So_Horny.jpg

Deze week maar liefst 8 nieuwe binnenkomers. Of te wel 1 vijfde van de lijst. Onder die 8 uiteraard ook de Alarmschijf van vorige week in de vorm van Sinéad O'Connor die we binnenkort zoals de meeste mensen wel zullen weten terug gaan zien op een prominente plek.

Op 38 de laagste binnenkomer maar zeker niet de minste. Fine Young Cannibals met I'm Not The Man I Used To Be is terug te vinden op deze plek. De groep stond misschien wel zonder het zelf te weten met dit nummer al weer aan het eind van hun best succesvolle maar erg korte carriere. Het nummer zou doorstijgen naar 29 en dat was het dan voor Ronald gift en co.
Fine Young

Vijf plekken hoger komen we de koning van de Smurfen tegen. Het was Carnavalstijd en dan hoort Vader Abraham van de partij te zijn. Zijn bijdrage in 1990 was Op de deksel van de Jampot. De 28ste plek was het hoogst haalbare.
Vader Abraham

Op 32 vinden we een dat moment nieuwe naam. Twenty 4 Seven komt hier binnen met hun debuutsingle I Can Stand It. Dit was 1 van de eerste producties die succes hadden met het zogenaamde girl met rapper principe. De girl is zoals wellicht bekend Nance die later ook erg veel op TV gaat komen als presentatrice. Tijdens de release van deze single was Nance pas 16 jaar oud. Het nummer komt niet verder dan een 24ste plek maar Twenty 4 Seven zou later nog vaker en beter scoren.
Twenty 4 Seven

Behoudens Sinead komt er deze week nog een klassieker de lijst binnen. Op 30 vinden namelijk The Stone Roses met Fool's Gold. Deze hit stond niet op de debuutplaat van de band (tenminste niet op de reguliere versie) maar wist het als cd-single ver te schoppen. Ze kwamen uit op een 8ste plek. Het lied was overigens onderdeel van een single met een zogenaamde dubbele a kant. What the World was de andere a kant maar die kreeg in Nederland niet veel airplay.
Stone Roses

Op 28 de volgende carnavalskraker. Van Alles We met En Nou Die Hendjes de Lucht In wist in 1990 de succesvolste carnavalshit te maken. De plaat kwam tot een keurige 17de plek.
Van Alles We

Ook de 27se plek werd bezet gehouden door een lied dat goed was voor een flinke polonaise. De vaste kroeggasten van De Havenzangers komen met Ik Zie een Pils en die kwamen tot een 20ste spot.
|Havenzangers

De hoogste nieuwe binnenkomer is voor Technotronic met Get up (Before the Night is Over). Dit was de opvolger van de zeer succesvolle debuutsingle Pump Up the Jam. Deze single van de Belgische formatie was net zo succesvol want beide kwamen tot een fraaie 2de plek in de Top 40.
Technotronic

Grootste stijger: Elton John - Sacrifice (17 plaatsen)
Hardste daler: Sidney Youngblood - Sit & Wait (17 plaatsen)

Tipparade

De nummer 1 in de tipparade en dus Alarmschijf is van Chicago met Look Away. Hoe Amerikaans wil je het hebben. AOR in optima forma, een powerballad die mij toch wel aansprak destijds. De band was ook op dat moment al een gevestigde naam in het muziekwereldje. eind jaren '60 hadden ze al hun eerste hits.
Chicago

De laatste plek in de Tipparade is deze week voor Jimmy Somerville met Mighty Real. Ik heb altijd gedacht dat deze de Top 40 had gehaald maar meer dan 6 weken tipparade behaalde deze discosingle niet.
Jimmy Somerville

Vier weken Tipparade begon voor Kadanz met een 28ste plek. In de jaren '80 had de band al een paar hitjes (In Het Donker, De Wind en Intimiteit) behaald maar met De Stad Die Vrijheid Heet lukte dat niet.
Kadanz

Uk Top 100

Kylie mag na 1 weekje al weer de 1ste plek verlaten ten gunste van Sinead O'Connor. De hoogste nieuwe binnenkomer is ook hier Technotronic met Get Up. Ze kwamen binnen op positie 3.

Even daaronder op de 22ste plek komt The House of Love met Shine On. In 1987 kwam er een eerste versie van dit nummer op single beschikbaar maar dat flopte de re-release met producer Tim Palmer sloeg wel aan en wist uiteindelijk een 20ste plek te behalen.
House of Love

Op 53 een entry voor de The Alarm met Love Don't Come Easy. De groep uit Wales had een paar hitjes (68 Guns, Spirit of 76) maar het wist gek genoeg meer succes te halen in Amerika dan in Engeland. Wellicht dat hun vriendschap met Neil Young (ze toerden regelmatig samen)hier een rol in speelde. Dit nummer wist nog een klein beetje door te stijgen maar verder dan de 48ste stek kwam het niet.
Alarm
http://www.ondarock.it/ADMIN/upload_file/img_nl/alarm_neilyoung.jpg
Neil Young en Mike Peters (The Alarm)

Op nummer 64 komen we Lloyd Cole tegen met No Blue Skies. Hier zonder The Commotions waarmee hij in de jaren '80 redelijke successen mee had beleefd. De single bleef 4 weken in de lijst met als toppositie 42.
Lloyd Cole - No Blue Skies on Vimeo

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Zonder alle nummers hier te kennen, durf ik de stelling dat Shine On het beste vernoemde nummer is wel aan.

avatar van johan de witt
Nou, Fools Gold... Samen met Shine On wel de klassiekers van de week.
No Blue Skies ook prachtig overigens!
Maar verder erg veel bagger vanaf 1990 in de hitlijsten inderdaad

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Voor Look Away heb ik overigens ook wel een zwak, niet in de laatste plaats omdat ik die al erg lang ken. Het is dan ook de culminatie van hun AOR-powerballaderij*, waar een lange weg vol inwisselbare low- en midtempo deuntjes aan vooraf ging. Dat puristen van de oude Chicago dat werk verafschuwen, kan ik me sowieso levendig voorstellen.

* Dit is overigens een correct Nederlands woord volgens de spellingscontrole, dat u het even weet.

avatar van vigil
johan de witt schreef:

Maar verder erg veel bagger vanaf 1990 in de hitlijsten inderdaad

T is ook wel de tijd van t jaar (Carnaval) dat zal je denk ik wel elk jaar hebben. Sterker nog misschien wel meer in de 70's

avatar van luigifort
Carnaval? Tis bijna Oktober for crying out loud

avatar van vigil
't is ook nog dagelijks boven de 20 graden dus er kloppen wel meer dingen niet

avatar van herman
Fools Gold en Shine On in 1 week, veel beter gaat het niet meer worden.

Look Away vond ik destijds ook een leuk nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:07 uur

geplaatst: vandaag om 13:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.