menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990's time for vigil, een retrospectief

zoeken in:
Fool's Gold, geniaal nummer inderdaad. Het genegeerde andere nummer op de dubbele a-kant, What The World Is Waiting For, vind ik overigens net zo goed. Prachtig refrein.

Look Away kan ik trouwens ook goed hebben. Sowieso is de powerballaderij* uit de jaren '80 en '90 één van mijn grootste guilty pleasures. Het is nog geen Alone van Heart, maar ik zou er wel een 7 aan kwijt kunnen in het lied van de dag. Heel netjes, keurig en burgerlijk, maar op een goede manier.

*ik kan Casartelli's claim bij deze bevestigen, voor de sceptici onder ons.

Die lange versie van Fools Gold, de meest magische 10 minuten ooit op de dansvloer.

Dansindie..veel lekkerder dan echte dance!

1990, week 6

Top 40

Wederom de eerste plek voor 2 Live Cew

Deze week 6 nieuwe binnenkomers waaronder de Alarmschijf van vorige week van Chicago met Look Away op nummer 36. Ondanks deze bescheiden binnenkomst zou de single de Top 10 wel halen. Een keurige 9de plek om precies te zijn!

De laagste nieuwe binnenkomer op 37 is toch wel een enigszins verrassende. Op deze plek komt namelijk Tanita Tikaram met We Almost Got It Together de lijst binnen. Deze dame met het opvallende lage monotone stemgeluid. Het was de eerste single van haar tweede album. Het eerste album had erg veel succes gehad met o.a. de hitsingles Twist in My Sobriety en Good Tradition maar daarna werd het weer snel stil rond haar persoontje. De single bereikte de 34ste plek maar daarna was het afgelopen met deze single maar ook was dit de laatste keer dat ze de Top 40 wist te behalen.
Tanita Tikaram

Op 35 vinden wij Hi Tek 3 featuring Ya Kid K met hun single Spin That Wheel. Deze single kwam van de soundtrack van de op moment erg hippe Teenage Mutant Ninja Turtles film. Hi Tek3 is een Belgische formatie. Er zitten dezelfde mensen achter als die met Technotronic erg veel succes hadden rond deze periode.
Hi Tek 3

33 is de plek voor de meest iconische rapgroep ooit 9mag ik dat zeggen). Public Enemy komt de Top 40 binnen met Welcome to The Terror Dome. Dit was 1 van de 5 singles die het daglicht zagen van hun legendarische derde album Fear of a Black Planet. Deze behaalde de Top 40 net zoals de eerste single Fight the Power (lekkerrrr). Een 31ste plek was het hoogtepunt.
Public Enemy

Vier weken Top 40 voor de carnaval single van Sus-5. Een nette binnenkomst op 32 maar veel verder kwam het niet. De 30ste plek was de hoogste behaalde positie met We Doen Zelf Straks het Licht Wel Uit.
Geen videoclip

Op 27 vinden we de energierijke hitsingle van Mano Negra. King Kong Five is de enige Top 40 hit voor dit gezelschap. De zanger van de band kwam rond 2000/2010 met enige regelmaat in de hitlijsten terecht. Ik heb het dan over Manu Chao die met 2 singles de top 40 wist te behalen en met 5 albums (waarvan 2 in de top 10!) veel succes had. Dit heb ik altijd een lekkere single gevonden. De hoogste nieuwe binnenkommer van deze week wist het tot de 6de plek te schoppen.
Mano Negra

Snelste stijger: Sinéad O'Connor met maar liefst 19 plekken
Hardste daler: Kaoma - Dançando Lambada met 14 posities

Tipparade

De Alarmschijf is deze week in handen van Paula Abdul die samen met de tekenfilmfiguur Mc Skat Kat een hit wil gaan scoren met het nummer Opposites Attract van haar debuutalbum Forever Your Girl. Paula is zoals waarschijnlijk wel bekend eerst als danseres en daarna als choreograaf redelijk bekend geworden voordat ze een paar hits ging scoren. Dit gaat haar 3de Top 40 hit worden (na Straight Up en Forever Your Girl) en het zal ook niet haar laatste hit zijn.
Paula Abdul

Verder onder de binnenkomers veel singles die de Top 40 zouden halen en dus tegen die tijd besproken gaan worden. De enige single die dan nog de moeite van het vernoemen waard is heb ik al besproken in Week 2 (Uk gedeelte) namelijk Del Amitri met Nothing Ever Happens.

UK Top 100

Sinead O'Connor mag nog een weekje de eerste plek vasthouden.

De hoogste nieuwe binnenkomers van deze week gaan we allemaal binnenkort nog zien in de Top 40. Dan heb ik het over de nieuwe single van Lisa Stansfield en de soort van eendagsvlieg Beats International.

Op 47 zien we een ouwe rot (die dan eigenlijk niet extreem oud is maar gewoon lang albums en singles blijft uitbrengen) Chris Rea met het tragische Tell Me There's a Heaven. Deze zwaar aangezette ballade is de derde single van het erg succesvolle album The Road to Hell. Het zou nog een paar weekjes doorstijgen en op een 24ste stek uitkomen.
Chris Rea

Een stukje daaronder komt op plaats 66 de op dat moment nog relatief onbekende band Red Hot Chili Peppers binnen met een funky coverversion van de Stevie Wonder hit Higher Ground. Het werd de eerste echte hit(je) van de band. In Engeland kwam het niet verder dan de 55ste plek maar in Amerika werd toch maar mooi de 26ste plaats behaald.
RHCP

Op 90 zien we The Charlatans met hun debuutsingle Indian Rope. Deze single deed niet heel veel met drie weken in de lijst en als hoogst behaalde positie 89 maar dat het wel goed zou komen met de band is al wel te horen.
Charlatans

Mano Negra is geweldig; ik draaide de B-kant Soledad eigenlijk net zo vaak; Manu Chao vond ik weer stukken minder.

Ja ik ook, was ook wel heel andere muziek. Wel beide met de een hele hoop world invloeden maar de insteek was toch wel heel anders. Stoere mannen naar hippe huisvrouwen zullen we maar zeggen.

Verder vond ik dat veel nummers van Manu Chao een mellow versie waren van oudere Manu Negra nummers.
Geef mij maar een flinke dosis energie.

Ja, die cd's van Manu Chao waren destijds echt enorm populair, je hoorde het overal. Toch vind ik het wel lekker en live was er niet veel verschil met Mano Negra. Out of Time Man hoor ik overigens vaker op de radio dan King Kong 5, maar gek genoeg werd dat in Nederland geen hit.

Verder nog een leuk nummer van Hi Tek 3 hier. En met Paula Abdul een van de beste popsingles uit deze periode, nog altijd een heerlijk aanstekelijk nummer.

1990, week 7

Top 40

Het zal niemand erg verrassen dat Sinéad O'Connor nog steeds op de eerste plek staat van de Top 40 van week 7 (17 feb.)

Deze week 6 nieuwe binnenkomers waaronder uiteraard de Alarmschijf van vorige week van Paula Abdul met Opposites Attract. Deze schuift de lijst binnen op een matige 35ste plek maar die zou nog flink gaan doorschuiven naar een keurig nette 4de plek.

Op 37 het tranendal van Frank Boeijen met Zeg Me Dat Het Niet Zo Is. Toch een nummer met een redelijke klassieke status tegenwoordig maar dat lag absoluut niet aan hoge positie destijds. Sterker nog hoger dan een 34ste plek kwam het nummer niet.
Frank Boeijen

Op 29 zien we Latino Party met Esta Loca. Zoals de titel wel aangeeft een zeer vrolijk Zuid/Amerikaans getinte danshit. Het zou uiteindelijk de 15de plek behalen.
Latino Party

Op 27 komt Mantronix binnen Got To Have Your Love. Een invloedrijke band voor de Hiphop-Electro muziek, Bassline is o.a. een belangrijke track. De band gaat de komende periode nog wel wat kleine hitjes scoren. Dit is in ieder geval de grootste en komt tot de 14de plek als hoogste positie.
Mantronix

Op 25 een door mij totaal vergeten single van New Kids on The Block. Step by Step, Tonight, You Got (The right stuff) en zelfs Hangin' Tough zitten redelijk in het geheugen gegrift maar I'll be Loving You die daar tussen in zat was ik vergeten. Het heeft toch een zeer mooie 11de plek behaald in die periode.
NKOTB

De klapperrrr van de week komt deze week uit Belgie!
Daar Gaat Ze heet het nummer van Clouseau en met dit nummer komt de hype pas echt goed op gang. Deze zou een paar jaar duren dus die gaan we nog wel een paar keer tegen komen. Nummer 1 toch zeker? Neen, de 2de plek was het hoogst haalbare.
Clouseau

Snelste stijger: Chicago - Look Away (17 plekken)
Hardste daler: Tol & Tol - Eleni (16 plekken)

Tipparade

De Alarmschijf van deze week is in handen van The Quireboys met Hey You. Een typische hairmetal plaat van mannen die meer make up droegen dan hun vele vriendinnetjes.
Quireboys

Verder geen opzienbare binnenkomers in de Tipparade welke de Top 40 niet gaan behalen.

UK Top 100

Ook hier staat Nothing Compares 2 U nog fier op de 1ste plek.

Wel een hoge binnenkomer voor Black Box deze week, kan die de overstap maken naar de 1ste plek de komende weken? I Don't Know Anybody Else komt op een 5de plek binnen. Dit was de 2de single van de Italo-house act en ze komen nog de komende twee jaar nog regelmatig even buurten in de hitlijsten. Om gelijk het antwoord te geven... Nee dat gaat ze niet lukken. Ze stijgen nog maar 1 plekje en komen dus uit op een 4de plek.
Black Box

Op 31 zien we de oude rotten van The Stranglers met hun zoveelste UK hit 96 Tears van hun tiende album die heel toevallig ook 10 heet. Het nummer zou uiteindelijk doorstijgen naar een verdienstelijke 17de plek. Hoewel ze nog veel singles uitbrachten kwam geen enkele meer tot deze positie.
Stranglers

Over oude rotten gesproken. Adam Ant heeft deze week als binnenkomer de 38ste plek te pakken. De charismatische zanger doet het zonder zijn Ants en weet met de single Room At The Top een keurige 11de plek te behalen.
Adam Ant

Ver in de achterhoede komt op 90 een nieuwe entry van het symfolight gezelfschap It Bites te voorschijn. De band had in de jaren 80 al wat hitjes (met als uitschieter Calling All the Heroes welke de 6de plek behaalde) en blijft het ook in het begin van jaren 90 proberen. Met Still Too Young To Remember komt het dan wel binnen op de 90ste plek maar het stijgen zal stoppen bij nummer 60.
It Bites

Mantronix Misschien wel de beste top 40 hit dit jaar.

Got To Have Your Love een heerlijk nummer en zeker een van de betere tracks van het jaar.

Persoonlijk vind ik Black Box's Dreamland een van de lekkerste albums van 1990, waar veel singles (7 van de 9 tracks maar liefst) van zijn getrokken. I Don't Know Anybody Else heb ik aangevinkt als favoriet. Maar weer eens tevoorschijn halen of dat nog steeds zo is.

En ik zal het maar toegeven, heb het tweede album van NKotB Hangin' Tough toen ook gekocht, omdat ik leadsingle You Got It (The Right Stuff) zo'n toffe track vond. Uiteindelijk bleken er 6 zeer prima nummers op te staan. Album staat nog steeds op 3,5*. Denk dat het aantal sterren bij herbeluistering wel iets zal gaan zakken.

Edit: even geluisterd naar You Got It en Hold On, die klinken nog steeds fijn, vooral You Got It

Ja, ongelooflijk hoeveel singles er werden getrokken van Dreamland. Strike It Up en zeker Ride on Time steken er wel bovenuit. Heerlijke nummers.

Voor een projectje waar ik eens mee bezig was heb ik een rating gegeven aan alle singles die in de periode 1989 tot en met 1992 de top 40 hebben gehaald en daar scoorde Got To Have Your Love het allerhoogste. Zo'n nummer dat ik toen geweldig vond en nu nog steeds.

[quote]herman schreef:
Ja, ongelooflijk hoeveel singles er werden getrokken van Dreamland. Strike It Up en zeker Ride on Time steken er wel bovenuit. Heerlijke nummers.
quote]

Ook bizar hoelang de tijdspanne van dit album is, van zomer 1989 tot eind 1991 (al zal het album wel in 1990 pas zijn veschenen), dat is nu ongekend. Dat enkele album is op alle manieren uitgemolken met remix albums en singles die ge re-released werden.

Beste lezer/volger,

Ik heb het de laatste tijd erg (te) druk en kom niet aan het (minimaal) wekelijks plaatsen in dit topic. Zo'n stukje kost toch wel wat tijd en die heb ik niet op dit moment. Ik zal zeker af en toe posten en verder de draad weer oppakken zodra dit weer mogelijk is.

gr, Sander (vigil)

Dat lijkt me geen probleem.

Ben blij dat ik niet de enige ben met een tekort aan tijd

1990, week 8

Top 40

24 februari 1990 alweer en nog steeds dezelfde nummer 1
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e6/Nothingcompares2u.jpg/220px-Nothingcompares2u.jpg

zes nieuwe binnenkomers waaronder de Alarmschijf van vorige keer van The Quireboys die binnenkomt op een matige 39ste plek. 4 weken zou deze plaat het volhouden met een 26ste spot als hoogste notering.

op 36 komt Tina Turner voor de zoveelste keer de lijst binnen. Deze keer met I Don't Wanna Lose You. Het door Albert Hammond geschreven nummer blijft in totaal 5 weken in de lijst met de 24ste plek als hoogste notering.
Tina Turner

Een plekje hoger het een aantal weken geleden besproken Tears on my Pillow van Kylie. In 6 weken tijd weet deze een redelijk nette 19de plek te behalen.

Op 32 vinden we een andere grootheid. Namelijk de eerder dit jaar overleden Prince met Scandalous! Deze single houdt het 5 weken vol met een 18de plek als hoogst behaalde positie. dit was de vierde single die afkwam van de zeer succesvolle Batman soundtrack.
Prince

Dat UB40 altijd zeer succesvol is geweest in de Nederlandse hitlijsten bewijst ook Here I Am (come and take me). Het nummer komt hoog binnen op een 24ste plek en zal doorstijgen naar een mooie 8ste plek. Het nummer blijft ook 8 weken in de lijst.
UB40

De hoogste binnenkomer deze week is voor Lisa Stansfield. Live Together is de opvolger van de nummer 1 hit All Around the World en debuteert op een 22ste plek. Nog een nummer 1 hit zou er niet in zitten maar met een 5de plek als hoogste positie zal ze vast ook tevreden zijn geweest.
Lisa Stansfield

Snelste stijger: Paula Abdul - Opposites Attract (21 plekken!)
Hardste daler: Lisa Stansfield - All Around the World (15 plekken)

Tipparade
De Alarmschijf is deze week in handen van Michael Bolton. De oud hardrockzanger komt hier met een aalgladde ballade genaamd How Am I Supposed To Live Without You.
Michael Bolton

Voor Lenny Kravitz was het in deze periode zeker niet gewoon dat zijn nummers grote hits zouden worden. Op 30 komt het beste fijne I Build This Garden For Us binnen in de Tipparade maar verder dan 4 weken in deze lijst zou het niet komen
Lenny Kravitz

Op 29 zien we de Franse pop/rock zanger Patrick Bruel met Casser La Voix. Ja maar dat werd toch een enorme hit? Ja zeker twee jaar later in de live versie maar dit is "gewoon" de studioversie en die komt niet verder dan 5 weken Tip met een 10de plek als hoogte positie.
Patrick Bruel

UK Top 100

Ook hier nog steeds de zelfde nummer 1

Op 19 zien we de hoogste nieuwe binnenkomer verschijnen. Net als in de 50's, 60's, 70's en 80's komt Cliff Richard ook in de 90's ook weer gewoon in de single hitlijsten (iets wat hij ook in de 00's gewoon weer deed). Met Stronger Than That zou hij nog verder stijgen naar een 14de plek. Toch wel een legende.
Cliff Richard

Op 29 de nieuwe single van Aerosmith. Waar het een paar jaar later normaal was dat deze Amerikaanse rockband ook in Nederland goed scoorde was dit rond 1990 nog niet het geval. Met de zeer aardige single met de zeer aardige titel Dude (Looks Like A Lady) doet de band het in Engeland in ieder geval wel prima. Een 20ste stek zou het hoogst haalbare blijken.
Aerosmith

Ver in de achterhoede op nummer 87 komt de fabeltastische single Birdhouse in Your Soul van They Might be Giants binnen. Als je zo laag binnenkomt in Engeland belooft dat over het algemeen weinig goeds. Gelukkig was dit een uitzondering op de regel. De single zou nog flink doorstijgen naar een prachtige 6de plek.
They Might be Giants

They Might Be Giants is eigenlijk het enige echt boeiende deze week.
De voorbode van de lente.

Voor mij geldt exact het tegenovergestelde.
Dat zal niet echt als een verrassing komen

Nee geen beste week

Single hiervoor van They Might Be Giants is veel leuker. Verder inderdaad geen beste week.

1990, week 9

Top 40

En Sinéad mag er weer een streepje bij zetten. Ook in deze week (3 maart) nog steeds de nummer 1!

Zes nieuwe binnenkomers deze week waaronder uiteraard de alarmschijf van vorige week. Michael Bolton doet gelijk hele goede zaken door op een zeer mooie 20ste plek binnen te komen. In totaal zou deze single 11 weken in de lijst blijven met een 3de plek als hoogste positie.

De eerste nieuwe binnenkomer komen we tegen op 35. De in het verleden zeer succesvolle duo Eurythmics komt hier met het voor mij zeer prettige The King And Queen Of America. Dat vond toch niet iedereen want verder dan een 33 positie met 3 weken in de lijst kwam het niet. Het was gelijk de laatste keer dat deze band de lijst behaalde.
Eurythmics

Twee plekjes hoger op de 33ste plek zien we Skipper Wise verschijnen met het fraaie Standing Outside In The Rain. Deze deed het ietsje beter. Vier weken in totaal bracht de single tot een 27ste plek. Ik kocht destijds hier de single van, dat u het even weet. Voor de liefhebbers van mooie saxsolo's!
Skipper Wise

Op 32 vinden we zelfs in 1990 al een paar ouwetjes. De legendarische bluesgitarist John Lee Hooker komt samen met de minstens zo legendarische Santana de hitlijst binnen met The Healer. Dat ze nog niet versleten en vergeten waren bewees deze single wel. Niet mijn kopje thee maar in Nederland deed de single het opvallend goed. Een 5de plek als hoogste positie en 10 weken in de lijst.
Hooker & Santana

Inmiddels was ze al een tijdje niet meer het zusje van want hits scoren deed ze deze periode aan de lopende band. Op 30 vinden we de nieuwe single van Janet Jackson genaamd Escapade. Zes weken bleef de single in de Top 40 met als hoogste positie het ongeluksgetal 13.
Janet Jackson

Een hele hoge binnenkomer voor de opvolger van Normaal of de Nederlandse humoristische variant van Status Quo Bertus Staigerpaip met de single Ik Zat Effe Nie Op Te Lette... Ze scoorden al met al toch de nodige hits. Dit was de opvolger van Rits (die de 24ste plek behaalde) en deze hit kwam in 5 weken tot een 15de plek.
Bertus Staigerpaip

Snelste stijger: Lisa Stansfield - Live Together en UB40 - Here I Am (10 plekken)
Hardste daler: Sheena Easton - Follow My Rainbow (13 plekken)

Tipparade

De Alarmschijf is deze week in handen van Petra & Co met Jij Daar. De Belgische Petra (De Steur) is een opvallende verschijning in deze periode. Eerst in 1989 met Laat je Gaan en toen in maart 1990 met Jij Daar. De single werd ook in Engeland uitgebracht met als titel Where & When. Een stupide tekst op een dance beat, aparte kapsels, snelle danspasjes en zo had je het succes van Petra & Co snel geanalyseerd.
Petra & Co

op 24 vinden we de legendarische crossover rap/rock formatie Urban Dance Squad met No Kid. 5 weken Tipparade waren het hoogst haalbare voor de band rond Rude Boy. Je zou ze toch wel een paar hits geven (Deeper Shade of Soul, Fastlane en Demagogue bv.) maar vreemd genoeg behaalde deze band behalve veel status, eer en roem nooit de Nederlandse Top 40.
Urban Dance

UK Top 100

In Engeland waren ze Sinéad wel al een beetje beu want ze moet haar nummer 1 positie afstaan aan Dub Be Good To Me van Beats International. Een single geschreven door Norman Cook (u weet wel, Fatboy slim) en deze gaan op zeker ook in Nederland nog tegenkomen.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/09/Dubbegoodtome.jpg/220px-Dubbegoodtome.jpg

Nieuw op 7 een single die we op zeker niet gaan tegen komen in Nederland. Een verzamel single van Engelse producties onder de noemer van The Brits 1990. Een single die net niet de eerste plek niet behaalde en dus bleef steken op de 2de plek van de hitlijst.
Brits

Op 8 vinden de hotste Engelse band van dat moment namelijk The Stone Roses met Elephant Stone. Deze single werd geproduceerd door New Order / Joy Division icoon Peter Hook. Toen het werd uitgebracht was het een non-album single maar op latere versies verscheen dit nummer toch op het debuut album.
Stone Roses

Over Engelse iconen gesproken... Op 32 vinden we een nieuwe entry van oud Soft Cell zanger Marc Almond met een van zijn meest geliefdste singles A lover Spurned. Een ware zegetocht werd het overigens niet. Van 32 ging het nog wel naar 29 maar daar hield het op.
Marc Almond

Op 58 komen we diva Liza tegen. Zoals wellicht bekend werd naast Dusty Springfield ook Liza Minnelli uit de mottenballen getrokken door Pet Shop Boys. Dit resulteerde in een album Results met daarop een viertal singles waarvan Losing My mind veruit de bekendste bleek. Dit is Love Pains,de vierde en dus laatste single van dat album. Het is een cover van Yvonne Elliman (1979) en hier geproduceerd door PSB. Op de B-kant overigens een verdienstelijke cover van het magistrale Pet Shop Boys nummer Rent. Het nummer steeg nog door naar de 41ste plek.
Liza Minnelli

In de achterhoede vinden we een liefdadigheidssingle van Rock Against Repatriation met een cover van de Rod Stewart hit Sailing. Het is de enige single waarop beide zangers van Marillion (Fish en Steve Hogarth) samen te horen zijn. Andere namen die meewerkte aan dit project waren organisator Steve Hackett (ex-Genesis), Brian May, Curth Smith (Tears fo Fears), Mark King (Level 42) en Justin Hayward (Moody blues)
Rock Against

vigil schreef:

Twee plekjes hoger op de 33ste plek zien we Skipper Wise verschijnen met het fraaie Standing Outside In The Rain. Voor de liefhebbers van mooie saxsolo's
Je weet toch

The Stone Roses en Urban Dance Squad
Brits; tja Ben Liebrand kan dit beter.
Sailing; kende ik niet, en heb ik niks mee gemist.

Goeie week dit met de Stone Roses en ook een prima single van Marc Almond.
Die van Urban Dance Squad vind ik wat minder voor hun doen, maar nog steeds leuk. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Petra & Co: Laat Je Gaan is fantastisch, maar Hey Jij Daar een beetje kinderachtig.

vigil schreef:
1990, week 9

Top 40

Twee plekjes hoger op de 33ste plek zien we Skipper Wise verschijnen met het fraaie Standing Outside In The Rain. Deze deed het ietsje beter. Vier weken in totaal bracht de single tot een 27ste plek. Ik kocht destijds hier de single van, dat u het even weet. Voor de liefhebbers van mooie saxsolo's!
Skipper Wise

Echt een heel mooi nummer, bij mij onlosmakelijk verbonden met A-Ha's I call your name vanwege de gelijk achtige sax

tnf
Maar één jaartje hier vandaan zijn de 1989-gebaseerde programma's op deze pagina's misschien interessant. Was een BBC Radio 6-special, verleden week. Je kunt de programma's nog een paar weken beluisteren.

In de danceprogramma's op zondag kijken ze ook iets meer naar de jaren eromheen.

BBC Radio 6 Music - Schedules, Friday 2 December 2016 - bbc.co.uk (Van 7 tot 19 uur)
BBC Radio 6 Music - Schedules, Sunday 4 December 2016 - bbc.co.uk (In de middag en vroege avond)

Overigens ga ik dit zeker weer oppakken, zo vanaf half januari

Dat begint al aardig op te schietennnnn...

Nu George natuurlijk waar best wat werk in zit (het zijn geen 10 deelnemers zullen we maar zeggen) en ook middenin onderweg in het Marillion verhaal elders op deze site dus het zou ook zo maar eind januari kunnen worden

Dat het doorgaat is overigens wel voor 100% zeker

Ah da's alvast goed nieuws

Gast
geplaatst: vandaag om 00:08 uur

geplaatst: vandaag om 00:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.