menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Marillion: Just for the Record

zoeken in:
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
bikkel2 schreef:
De echte reunie is er nooit gekomen.
Het had leuk geweest, maar de relevantie er van ongaat mij nogal.
Marillion met H bestaat al veel langer dan de bezetting met Fish.
Voor de oerfans leuk natuurlijk.
Dat vond ik bij Asia nou ook, maar daar walste de reünie wel dwars door de - toen - huidige band heen.

avatar van bikkel2
Ja, het lot van de in oorsprong Superbands zullen we maar zeggen.
Asia had natuurlijk een geweldige bezetting in den beginne, als er dan tijd en ruimte is voor de originele line-up weer nieuw leven in te blazen....nou ja, vul maar in.
Asia heeft mij eigenlijk nooit veel gedaan overigens.
Het debuut is leuk en Arena met de latere bezetting is niet verkeerd.
Ik vond het toch wat te A.O.R allemaal.

avatar van Rufus
Dank je wel vigil voor dit prachtige topic, veel geleerd veel genoten.
Gelukkig doe je ook Genesis.

avatar van Rogyros
Erg mooi topic idd. Ik heb er van genoten! En het laatste concert dat je beschreef, wat een geweldige setlist!

avatar van bikkel2
Ook van mij complimenten vigil.
Mooie achtergrondverhalen en je eigen mening sterk verwoord. Top!

avatar van Clownvis
Dankzij de Marbles discussie dit draadje gevonden. Mooie uiteenzetting Vigil en wat een kennis

avatar van musicborst
vigil schreef:

persoonlijke noot:
Mijn eerste Marillion concert was tijdens deze tour. Om precies te zijn op drie oktober 1991 in een uitverkochte Ahoy te Rotterdam. Ik was met die ene vriend en zijn broer (volgens mij was zijn andere broer er ook bij) en het was prachtig. Behalve de nummers van Seasons end, Holidays in Eden en Kayleigh kon ik er nog niets van. wat ik me nog goed herinner is het erg mooie kleine liedje A Collection. Dit was de b kant van No One Can en H ging op de rand van het podium zitten om op een scherm zwart wit dia's uit vervlogen tijden te bekijken. Een heel erg intiem moment in een grote ietwat lompe zaal als Ahoy.


KLIK!!!

avatar van Running On Empty
vigil schreef:
Op een avond tijdens een samenkomst waar het nodige gebruikt werd schreeuwde er eens eentje "All the best freaks are here" en met die zin kon Fish wel wat. De fanatieke fans van Marillion gingen zich ook Freaks noemen en zelfs de fanclub doopte zich die naam.

Ontdekte dit topic, ben er eens doorheen gaan lezen en heb mij bijzonder vermaakt met de herinneringen. Ik heb destijds alle shows van Marillion met Fish in Nederland gezien van Parkpop 1983 tot en met Ahoy 1987.

De Dutch Marillion Fanclub Freaks is volgens mij opgericht ergens tussen de beide legendarische concerten in Vredenburg in October 1985 en het concert in Ahoy in Juni 1986. Ergens rond die tijd werd ik toen gebeld door Peter Wolters of ik de Freaks Photoservice wilde doen. Ik meen dat er toen in Ahoy ook allerlei flyers werden rondgedeeld om leden voor Freaks te werven. Ik moest hieraan denken omdat Fish afgelopen vrijdag (9/7) het nummer The Company draaide voor Peter Wolters, die dus recentelijk is overleden. Daar schrok ik wel een beetje van. Peter was destijds de initiator van deze fanclub (later The Company Holland geworden).

Gast
geplaatst: vandaag om 18:30 uur

geplaatst: vandaag om 18:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.