Muziek / Toplijsten en favorieten / Our Beautiful Dark Twisted Kanye West Top 100 (2003-2016) door ArthurDZ en Johnny Marr (Ralph. take-over)
zoeken in:
2
geplaatst: 28 maart 2021, 21:59 uur
Niemand:
Kanye op I Am A God: AAAAAAAAAAAAAAAA
Beetje laag, wel.
Kanye op I Am A God: AAAAAAAAAAAAAAAA
Beetje laag, wel.
0
geplaatst: 29 maart 2021, 11:08 uur
jordidj1 schreef:
hurry up with my damn croissants
hurry up with my damn croissants
Ik krijg honger. Waar blijven ze nou??
@J + Ni; snap dat jullie vinden dat het wat aan de lage kant is, maar het is lastig in de hoge regionen en je moet toch kiezen.
3
geplaatst: 29 maart 2021, 21:06 uur
"I had a cousin that stole my laptop that I was fuckin' bitches on
Paid that nigga 250 thousand just to get it from him..."
6. Real Friends ft. $
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bb/Kanye_West_-_Real_Friends_cover_art.jpg
Even tijd om mijn gevoelige emo kant te tonen. De eerste keer dat ik Real Friends hoorde had ik de tranen in mijn ogen staan. Die beat is echt van zo'n ongekende schoonheid. Ik dacht zelf direct dat het een sample was van Aphex Twin. Ik weet niet of jullie bekend zijn met het album Selected Ambient Works 85-92, maar voor mijn gevoel had Real Friends qua productie op die plaat kunnen staan. Naast de geweldige muziek ook een mooie introspectieve tekst. Het voelt heel open en eerlijk. En die combinatie zorgt echt voor een gigantisch kippenvel moment.
Voor mijn gevoel staat mijn top drie wel redelijk vast, maar is er voor RF nog wel ruimte om één of twee plekjes te stijgen als dit me over X jaar nog altijd raakt.
https://www.adomonline.com/wp-content/uploads/2020/07/maxresdefault-9.jpg
Paid that nigga 250 thousand just to get it from him..."
6. Real Friends ft. $
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bb/Kanye_West_-_Real_Friends_cover_art.jpg
Even tijd om mijn gevoelige emo kant te tonen. De eerste keer dat ik Real Friends hoorde had ik de tranen in mijn ogen staan. Die beat is echt van zo'n ongekende schoonheid. Ik dacht zelf direct dat het een sample was van Aphex Twin. Ik weet niet of jullie bekend zijn met het album Selected Ambient Works 85-92, maar voor mijn gevoel had Real Friends qua productie op die plaat kunnen staan. Naast de geweldige muziek ook een mooie introspectieve tekst. Het voelt heel open en eerlijk. En die combinatie zorgt echt voor een gigantisch kippenvel moment.
Voor mijn gevoel staat mijn top drie wel redelijk vast, maar is er voor RF nog wel ruimte om één of twee plekjes te stijgen als dit me over X jaar nog altijd raakt.
https://www.adomonline.com/wp-content/uploads/2020/07/maxresdefault-9.jpg
0
geplaatst: 31 maart 2021, 10:02 uur
"Let's have a toast for the douchebags
Let's have a toast for the assholes
Let's have a toast for the scumbags
Every one of them that I know..."
5. Runaway ft. Pusha T
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/66/Runaway_Kanye_West_artwork.png
Over dit nummer kan ik heel kort zijn. MJ heeft Billie Jean, LZ heeft Stairway To Heaven, Ye heeft Runaway. Hoeft niet je persoonlijke favoriet te zijn, hoeft ook niet persé het beste nummer van de artiest te zijn, maar is wel veruit het meest iconisch. Nummers die voor de massa synoniem zijn geworden voor de artiest zelf. En als we kijken naar de internationale allertijden lijstjes dan zou Runaway uiteraard daar moeten staan tussen een BR of Hotel California.
Verder kan ik nog uren lullen over hoe goed dit nummer is. Daar kan ik makkelijk een mooi betoog over houden. Maar mijn voorgangers hadden dit op 1, 1 en 2 staan. Dat zegt meer dan genoeg. Verder kent iedereen die dit een beetje volgt Runaway van binnen en buiten.
"Baby, I got a plan
Run away fast as you can..."
Let's have a toast for the assholes
Let's have a toast for the scumbags
Every one of them that I know..."
5. Runaway ft. Pusha T
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/66/Runaway_Kanye_West_artwork.png
Hoes like vultures, wanna fly in your Freddy loafers
You can't blame 'em, they ain't never seen Versace sofas
Every bag, every blouse, every bracelet
Comes with a price tag, baby, face it
You can't blame 'em, they ain't never seen Versace sofas
Every bag, every blouse, every bracelet
Comes with a price tag, baby, face it
Over dit nummer kan ik heel kort zijn. MJ heeft Billie Jean, LZ heeft Stairway To Heaven, Ye heeft Runaway. Hoeft niet je persoonlijke favoriet te zijn, hoeft ook niet persé het beste nummer van de artiest te zijn, maar is wel veruit het meest iconisch. Nummers die voor de massa synoniem zijn geworden voor de artiest zelf. En als we kijken naar de internationale allertijden lijstjes dan zou Runaway uiteraard daar moeten staan tussen een BR of Hotel California.
Verder kan ik nog uren lullen over hoe goed dit nummer is. Daar kan ik makkelijk een mooi betoog over houden. Maar mijn voorgangers hadden dit op 1, 1 en 2 staan. Dat zegt meer dan genoeg. Verder kent iedereen die dit een beetje volgt Runaway van binnen en buiten.
"Baby, I got a plan
Run away fast as you can..."
0
geplaatst: 31 maart 2021, 10:05 uur
1
geplaatst: 31 maart 2021, 14:51 uur
jordidj1 schreef:
I had a dream I could buy my way to heaven
I had a dream I could buy my way to heaven
https://media.npr.org/assets/img/2017/01/15/king-speech-0627457c511863701bad773558e4e8a24cb89ccf.jpg
2
geplaatst: 1 april 2021, 13:46 uur
"La, la, la, la
Wait 'til I get my money right.."
4. Can't Tell Me Nothing
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ed/Can%27t_Tell_Me_Nothing.jpg
Helaas jordidj1, geen eremetaal voor CTMN. Hopelijk kan je leven met de 4de positie.
Heel opvallend dat dit nummer werd genomineerd voor een grammy, maar verloor van Ye's andere track 'Good Life'. Terwijl dit nummer natuurlijk op alle fronten veel beter is.
Dit is drie verses lang de ene quotable na de andere.
Sowieso is dit het nummer op Graduation wat het meest lijkt op traditionele hip-hop.
Ik voel echt de urgentie en noodzaak in zijn stem en de manier waarop hij spit.
En dan hebben we het nog niet gehad over de muziek. De beat is echt nasty, larger then life. Valt voor mij niet uit te leggen en moet je gewoon ondergaan. Adrenaline shot recht in het hart. Zoveel energie geeft dit.
Background vocals van Jeezy die zijn gesampled van zijn nummer 'I Got Money'. Veruit zijn beste bijdrage aan de muziekgeschiedenis. En de kers op de taart is uiteraard de vocalen van Connie Mitchell die door de plaat heen gelooped zijn. De eerste keer dat je dat hoort val je bijna van je stoel.
"You can't tell me nothing..."
Je zou bijna zeggen kan het nog beter????
Kennelijk wel, want er komen er nog drie.
Wait 'til I get my money right.."
4. Can't Tell Me Nothing
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ed/Can%27t_Tell_Me_Nothing.jpg
I had a dream I could buy my way to heaven
When I awoke, I spent that on a necklace
I told God I'd be back in a second
Man it's so hard not to act reckless
When I awoke, I spent that on a necklace
I told God I'd be back in a second
Man it's so hard not to act reckless
Helaas jordidj1, geen eremetaal voor CTMN. Hopelijk kan je leven met de 4de positie.
Heel opvallend dat dit nummer werd genomineerd voor een grammy, maar verloor van Ye's andere track 'Good Life'. Terwijl dit nummer natuurlijk op alle fronten veel beter is.
I feel the pressure, under more scrutiny
And what I do? Act more stupidlyBought more jewelry, more Louis V
My mama couldn't get through to me
And what I do? Act more stupidlyBought more jewelry, more Louis V
My mama couldn't get through to me
Dit is drie verses lang de ene quotable na de andere.
Sowieso is dit het nummer op Graduation wat het meest lijkt op traditionele hip-hop.
Ik voel echt de urgentie en noodzaak in zijn stem en de manier waarop hij spit.
So I parallel double parked that motherfucker sideways
Old folks talking 'bout, "Back in my day"
But homie, this is my day
Class started 2 hours ago, oh, am I late?
No, I already graduated
And you can live through anything if Magic made it
Old folks talking 'bout, "Back in my day"
But homie, this is my day
Class started 2 hours ago, oh, am I late?
No, I already graduated
And you can live through anything if Magic made it
En dan hebben we het nog niet gehad over de muziek. De beat is echt nasty, larger then life. Valt voor mij niet uit te leggen en moet je gewoon ondergaan. Adrenaline shot recht in het hart. Zoveel energie geeft dit.
Background vocals van Jeezy die zijn gesampled van zijn nummer 'I Got Money'. Veruit zijn beste bijdrage aan de muziekgeschiedenis. En de kers op de taart is uiteraard de vocalen van Connie Mitchell die door de plaat heen gelooped zijn. De eerste keer dat je dat hoort val je bijna van je stoel.
So if the Devil wear Prada, Adam Eve wear nada
I'm in between but way more fresher
With way less effort, 'cause when you try hard
That's when you die hard
I'm in between but way more fresher
With way less effort, 'cause when you try hard
That's when you die hard
"You can't tell me nothing..."
Je zou bijna zeggen kan het nog beter????
Kennelijk wel, want er komen er nog drie.
0
geplaatst: 1 april 2021, 13:48 uur
Mijn gehele top 3 staat niet in de top 10 van Jordi, Johnny of Arthur. Dus dat maakt het alleen maar leuk .
0
geplaatst: 1 april 2021, 14:14 uur
0
geplaatst: 1 april 2021, 14:48 uur
Voorspelling dan maar:
1. Devil in A New Dress
2. The Glory
3. New Slaves
1. Devil in A New Dress
2. The Glory
3. New Slaves
0
geplaatst: 1 april 2021, 20:04 uur
Ik voorspel 1. New Slaves.
Maar Devil in a New Dress is het beste nog niet voorbijgekomen nummer.
Maar Devil in a New Dress is het beste nog niet voorbijgekomen nummer.
0
geplaatst: 1 april 2021, 20:45 uur
2
geplaatst: 1 april 2021, 20:57 uur
HOE KAN JE DEZE VERGETEN JORD
"She don't believe in shootin' stars
But she believe in shoes and cars..."
3. Flashing Lights ft. Dwele
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2a/Flashinglights.png
Flashing Lights is uiteraard de hoogste notering van Graduation. Een genre overstijgend nummer van ongekende schoonheid. ArthurDZ omschreef het heel mooi destijds.
Prachtige filmische productie! Lange tijd is dit veruit mijn favoriete Ye track geweest die eigenlijk pas sinds een jaar of twee door de nog komende nummers is ingehaald. Smaak is aan verandering onderhevig en het zou me niet verbazen als Flashing Lights in de toekomst weer terugkeert naar die eerste positie.
De eerste twee regels geven me altijd weer kippenvel. Op veel mogelijke manieren te interpreteren. Oppervlakkig als; deze chick geeft alleen maar om spullen. Maar voor mij is het meer een metafoor voor 1. de huidige materialistische maatschappij 2. volwassen worden in het algemeen. De magie waar kinderen nog in geloven heeft plaats gemaakt voor de (harde) realiteit.
En dan wil ik uiteraard nog aandacht vragen voor één van de beste zinnen ooit in de geschiedenis van literatuur.
"In my past, you on the other side of the glass
Of my memory's museum..."
"She don't believe in shootin' stars
But she believe in shoes and cars..."
3. Flashing Lights ft. Dwele
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2a/Flashinglights.png
Flashing Lights is uiteraard de hoogste notering van Graduation. Een genre overstijgend nummer van ongekende schoonheid. ArthurDZ omschreef het heel mooi destijds.
Op Flashing Lights is vooral de muzikale begeleiding prachtig: de melodramatische violen in de intro, het synthriffje dat hierop volgt, en de simpele maar oh zo catchy vocal hook, Kanye slaagt er weer in om alles perfect in zijn plooi te laten vallen.
Prachtige filmische productie! Lange tijd is dit veruit mijn favoriete Ye track geweest die eigenlijk pas sinds een jaar of twee door de nog komende nummers is ingehaald. Smaak is aan verandering onderhevig en het zou me niet verbazen als Flashing Lights in de toekomst weer terugkeert naar die eerste positie.
De eerste twee regels geven me altijd weer kippenvel. Op veel mogelijke manieren te interpreteren. Oppervlakkig als; deze chick geeft alleen maar om spullen. Maar voor mij is het meer een metafoor voor 1. de huidige materialistische maatschappij 2. volwassen worden in het algemeen. De magie waar kinderen nog in geloven heeft plaats gemaakt voor de (harde) realiteit.
En dan wil ik uiteraard nog aandacht vragen voor één van de beste zinnen ooit in de geschiedenis van literatuur.
I hate these niggas more than the Nazis
"In my past, you on the other side of the glass
Of my memory's museum..."
1
geplaatst: 1 april 2021, 21:01 uur
Thanks voor de tag Ralph.ie, had even gemist dat we al in de top 10 zijn aanbeland! Flashing Lights vind ik in ieder geval nog steeds even kapotgeniaal als toen ik mijn eigen tekstje schreef! En Runaway toch nog op 5, braaf zo
0
geplaatst: 1 april 2021, 21:15 uur
Oh ja, die was ik even vergeten. Beiden even goed natuurlijk, 9+
2
geplaatst: 1 april 2021, 21:25 uur
Girllll, je kan dit niet even vergeten. FL is van het niveau Beatles, Pink Floyd.
Ps. The Glory = top 10 slechtste Ye.
Ps. The Glory = top 10 slechtste Ye.
0
geplaatst: 1 april 2021, 21:34 uur
* denotes required fields.