Muziek / Koop en Ruil / Te koop: vinyl
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 09:53 uur
RI is Music on Vinly right? Prima platen inderdaad, soms wel kuthoezen. Doet afbreuk aan de beleving
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 10:55 uur
VanDeGriend schreef:
RI is Music on Vinly right? Prima platen inderdaad, soms wel kuthoezen. Doet afbreuk aan de beleving
Music on vinyl is juist NIET altijd right! Diverse hopeloze rotpersingen gehoord - kijk maar eens op de div topics over audio/vinylpersingen gaucho heeft daar opmerkingen over gemaakt en ook bawimeko dacht ik.
Per geval moet je dat bekijken - MOV doet nl ook aan audio tweaking (remastering zogezeid).
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 12:31 uur
Yep...allemaal gelezen maar de drie MOV's die ik heb zijn uitstekend qua plaat dan. Deze worden toch geperst bij RI?
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 15:01 uur
Er is een site waar peringen worden vergeleken - die zal ik eens opzoeken en evt hier plaatsen. Opvallend hoe bijv herpersingen van Pink Floyd veelal slechter zijn dan de originele.
Gisteren heb ik de laatste Agnes Obel ontvangen en die klinkt erg fraai - klein probleempje was dat ik de plaat ongeveer van de draaitafel af moest rukken (klein gat) - dat was dus een bizarre eerste draaibeurt - er zat ook een cd bij.
Ook Anastasis op hetzelfde label, PIAS, klinkt puik - veel herpersingen op Tamla Motown vind ik maar matig van kwaliteit en ik vrees hetzelfde voor veel Blue Note herpersingen: veel gespretter.
Gisteren heb ik de laatste Agnes Obel ontvangen en die klinkt erg fraai - klein probleempje was dat ik de plaat ongeveer van de draaitafel af moest rukken (klein gat) - dat was dus een bizarre eerste draaibeurt - er zat ook een cd bij.
Ook Anastasis op hetzelfde label, PIAS, klinkt puik - veel herpersingen op Tamla Motown vind ik maar matig van kwaliteit en ik vrees hetzelfde voor veel Blue Note herpersingen: veel gespretter.
0
geplaatst: 5 oktober 2013, 15:42 uur
Hier was ik!
Het nadeel van MOV is dat ze praktisch altijd werken vanaf digitale of gedigitaliseerde masters. Het vinyl is meestal wel oké, maar het is zonde dat ze (ook van de Nederlandse heruitgaves) niet uitgaan van de originele analoge mastertapes (mits nog aanwezig).
Het nadeel van MOV is dat ze praktisch altijd werken vanaf digitale of gedigitaliseerde masters. Het vinyl is meestal wel oké, maar het is zonde dat ze (ook van de Nederlandse heruitgaves) niet uitgaan van de originele analoge mastertapes (mits nog aanwezig).
0
geplaatst: 5 oktober 2013, 17:47 uur
Grappig: vond van de week een vacature bij MOV: een product manager - MBO-niveau; in de tekst stond te lezen dat de functionaris ook verantwoordelijk was voor de controle op de audio-kwaliteit.
Heel benieuwd hoe ze iemands competentie op dat punt willen testen. Als ik lees/hoor hoe de meesten op dat punt geluid waarnemen, hoe ik m'n hart vast voor toekomstige releases van MOV.
Overigens is het nog wel eens erger gesteld met re-masters: voor de dual disk releases (cd) van New Order waren de master tapes verloren gegaan en dus is men maar van vinyl uitgegaan - eea stond uitgebreid te lezen in een toelichting op Amazon, van de hand van Peter Hook.
Heel benieuwd hoe ze iemands competentie op dat punt willen testen. Als ik lees/hoor hoe de meesten op dat punt geluid waarnemen, hoe ik m'n hart vast voor toekomstige releases van MOV.
Overigens is het nog wel eens erger gesteld met re-masters: voor de dual disk releases (cd) van New Order waren de master tapes verloren gegaan en dus is men maar van vinyl uitgegaan - eea stond uitgebreid te lezen in een toelichting op Amazon, van de hand van Peter Hook.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 09:33 uur
Ik ken de organisatiestructuur bij MOV niet, maar als een MBO niveau voor productmanager wordt gevraagd ligt de lat niet super hoog.
Als een manager verantwoordelijk is in een organisatie voor - in dit geval ook audio kwaliteit - wil dat niet zeggen dat hij dit ook uitvoert.
Tja en zoals ik denk een beetje uit Mju stukje te lezen, het gaat dan om goede oren een goed gehoor.
Mark Ronson heeft eens over Rick Rubin gezegd (Oor interview) "hij (RR) weet niet waar al die knoppen in de studio voor zijn, maar heeft wel een fantastisch gehoor.
Als een manager verantwoordelijk is in een organisatie voor - in dit geval ook audio kwaliteit - wil dat niet zeggen dat hij dit ook uitvoert.
Tja en zoals ik denk een beetje uit Mju stukje te lezen, het gaat dan om goede oren een goed gehoor.
Mark Ronson heeft eens over Rick Rubin gezegd (Oor interview) "hij (RR) weet niet waar al die knoppen in de studio voor zijn, maar heeft wel een fantastisch gehoor.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 20:27 uur
Rudi S schreef:
Ik ken de organisatiestructuur bij MOV niet, maar als een MBO niveau voor productmanager wordt gevraagd ligt de lat niet super hoog.
Grappig; ik hoor ook andere verhalen over Rick Rubin. Het hangt natuurlijk naast de producer ook af van of er een goede mastering plaatsvindt. Vooral bij vinyl is dat een ander ''kunstje'' dan op cd of op digitale bestanden.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 21:22 uur
Tja, het interview komt uit het Augustus nummer uit 2007 en of hij gelijk heeft ?
0
geplaatst: 8 oktober 2013, 16:50 uur
Mjuman schreef:
Gisteren heb ik de laatste Agnes Obel ontvangen en die klinkt erg fraai - klein probleempje was dat ik de plaat ongeveer van de draaitafel af moest rukken (klein gat) - .
Klopt en klopt. Philarmonics daarentegen spettert bij momenten behoorlijk. De momenten ook waarbij ik denk...doe mij dat MP3-tje maar op mijn iPhone ;-(Gisteren heb ik de laatste Agnes Obel ontvangen en die klinkt erg fraai - klein probleempje was dat ik de plaat ongeveer van de draaitafel af moest rukken (klein gat) - .
0
Sietse
geplaatst: 8 oktober 2013, 19:19 uur
[quote=4254657
Gisteren heb ik de laatste Agnes Obel ontvangen en die klinkt erg fraai - klein probleempje was dat ik de plaat ongeveer van de draaitafel af moest rukken (klein gat) - dat was dus een bizarre eerste draaibeurt - er zat ook een cd bij. [/quote]
Mesje (aardappelschilmesje) in het gat een 1x volledig rond draaien.
Proberen of ie goed is, zo niet dan nog een keer proberen.
Deze stappen herhalen totdat ie niet meer vast blijft zitten.
Gisteren heb ik de laatste Agnes Obel ontvangen en die klinkt erg fraai - klein probleempje was dat ik de plaat ongeveer van de draaitafel af moest rukken (klein gat) - dat was dus een bizarre eerste draaibeurt - er zat ook een cd bij. [/quote]
Mesje (aardappelschilmesje) in het gat een 1x volledig rond draaien.
Proberen of ie goed is, zo niet dan nog een keer proberen.
Deze stappen herhalen totdat ie niet meer vast blijft zitten.
0
geplaatst: 8 oktober 2013, 19:24 uur
@Sietse - dat ga ik zeker proberen. Andersom - te wijd gat - komt ook wel voor.
Overigens klinkt Philharmonics gewoon goed; afgezien van een zelfgemaakte kras (toonarm bleef halen aan mouw hangen)
Overigens klinkt Philharmonics gewoon goed; afgezien van een zelfgemaakte kras (toonarm bleef halen aan mouw hangen)

0
geplaatst: 8 oktober 2013, 21:19 uur
Te klein gat los ik altijd op met een gesloten schaar erin en met wat lichte kracht rond draaien. Het gaat om tienden van een milimeter meestal dus het is al snel goed dan.
Mju, doet pijn, hè, zo'n zelfgemaakte kras, auw.
Mju, doet pijn, hè, zo'n zelfgemaakte kras, auw.

0
geplaatst: 8 oktober 2013, 22:38 uur
Was een typisch voorbeeld van " haastige spoed, zelden goed" - de reden om niet gauw-gauw een lp op te willen zetten 
(alhoewel cd-lade te snel willen dicht doen - cd ligt niet goed - ook tot narigheid kan leiden.
De laatste Obel is nu aan het spelen - en da's echt heel muzikaal, zeker die combi van stem, piano en cello

(alhoewel cd-lade te snel willen dicht doen - cd ligt niet goed - ook tot narigheid kan leiden.
De laatste Obel is nu aan het spelen - en da's echt heel muzikaal, zeker die combi van stem, piano en cello

0
geplaatst: 8 oktober 2013, 23:36 uur
Van de man van Distortion Records kreeg ik ooit de tip om een te klein middengat groter te maken door een balplen van BIC door het middengat te drukken.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:56 uur
Ik gebruik ook altijd een balpen (wel even ronddraaien). Als dat niet lukt, gebruik ik de achterkant van een theelepeltje.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 23:37 uur
VanDeGriend schreef:
En ik heb t idee dat een goed behandelde lp uit de jaren 70 of 80 beter is dan veel van de hedendaagse uitgaves. Maar dat kan weer mijn idee zijn omdat ik kritischer op dat aspect ben voor een lp van 27 euro van nu dan voor 1 van 2,50 van vroeger?
En ik heb t idee dat een goed behandelde lp uit de jaren 70 of 80 beter is dan veel van de hedendaagse uitgaves. Maar dat kan weer mijn idee zijn omdat ik kritischer op dat aspect ben voor een lp van 27 euro van nu dan voor 1 van 2,50 van vroeger?
Ik heb helemaal hetzelfde en koop eigenlijk alleen goedbehandelde LP's uit het LP tijdperk dus jaren 60, 70 en gedeeltelijk jaren 80. Ik heb net voor 350 Euro een partij van 250 stuks zeer goed behandeld vinyl gekocht. Vooral jaren 70 en 80 met leuke dingen daarbij zoals Solution, Comsat Angels en The Sound etc. (en dus geen re-issues). Perfecte aanvulling op mijn eigen oude collectie van ongeveer 300 LP's. De dubbele exemplaren gaan wel weer de verkoop in. Nieuw vinyl van boven de 20 Euro vind ik echt te prijzig maar LP's die in de zgn boxen zitten (So van Gabriel en Rumours van Fleetwood Mac) vind ik wel te gek.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 23:42 uur
Het loont altijd de moeite om Amazon te checken. Ik heb de nwe Agnes Obel, bij pre-order, voor ca 13 euro kunnen laten komen - zat de cd er gratis bij 

0
Telamon
geplaatst: 15 oktober 2013, 02:32 uur
Running On Empty schreef:
Ik heb helemaal hetzelfde en koop eigenlijk alleen goedbehandelde LP's uit het LP tijdperk dus jaren 60, 70 en gedeeltelijk jaren 80. Ik heb net voor 350 Euro een partij van 250 stuks zeer goed behandeld vinyl gekocht. Vooral jaren 70 en 80 met leuke dingen daarbij zoals Solution, Comsat Angels en The Sound etc. (en dus geen re-issues). Perfecte aanvulling op mijn eigen oude collectie van ongeveer 300 LP's. De dubbele exemplaren gaan wel weer de verkoop in. Nieuw vinyl van boven de 20 Euro vind ik echt te prijzig maar LP's die in de zgn boxen zitten (So van Gabriel en Rumours van Fleetwood Mac) vind ik wel te gek.
(quote)
post je ze wel even in het draadje 'Wat heb je onlangs gekocht?' ?

Ik verwacht morgen ook weer een partij new wave binnen te krijgen, 45 elpees met oa Comsat Angels, Associates, Japan, Ian Dury, Smiths, Specials, Camel, the Jam, Patty Smith. Meerendeel platen die ik nog niet ken (ik was 7 in 1980). Wordt dus weer genieten in de herfstvakantie.
Welke heb je van The Sound? Ik zoek nog de verzamel Counting The Days.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 11:29 uur
Telamon schreef:
Van The Sound zat From The Lions Mouth erbij. Verder heb ik nu veel Genesis dubbel en weet ik nog niet wat ik met alle Peter Hammil LP's ga doen. Eerst maar eens beluisteren. Maar verder vooral leuk spul, veel Bowie, Talking Heads, Ian Dury, Camel, XTC, Alquin, JJ Cale etc te veel om op te noemen.
0
Telamon
geplaatst: 2 november 2013, 13:23 uur
Zojuist weer een stuk of 25 elpees binnen gekregen via een marktplaats aankoop. Moet zeggen dat dit prima werkt. Op marktplaats staan veel aanbieders die een goede foto met info over de kwaliteit van het album plaatsen. Dan durf ik wel de gok aan om voor €100-€200 elpees te kopen.
0
geplaatst: 2 november 2013, 16:34 uur
Niet om lullig te doen, maar het bepalend is wel, hoeveel je al hebt en wat je zoekt.
Ik vind op marktplaats erg weinig van mijn gading en ik heb - ook als verkoper - gewoon slechte ervaringen tav het nakomen van afspraken. Markplaats kent geen sanctiesysteem en da's eengroot manco.
Verder als ik zie wat jij hebt gekocht, is het - no offence intended - voor een groot deel standaardrepertoire dat je bij een Velvet Vinyl Outlet (Leiden) voor 2 euro kunt kopen of bijv bij Velvet Amersfoort uit de 1 euro-kast vist - let wel: uitzonderingen daargelaten.
A propos vinyl: vandaag Dead Can Dance - Spiritchaser ontvangen van MOFI; kijk van dat soort fraaie uitgaven (remastered) wordt een mensch blij. Mobile Fidelity Sound Lab heeft de heruitgave van alle DCD-albums in een zeer fraaie box (zeer hoge H3-factor) verzorgd en deze remasters zijn ook gebruikt voor de vinyluitgave - prachtig wat een diepte en een dynamiek
Ik vind op marktplaats erg weinig van mijn gading en ik heb - ook als verkoper - gewoon slechte ervaringen tav het nakomen van afspraken. Markplaats kent geen sanctiesysteem en da's eengroot manco.Verder als ik zie wat jij hebt gekocht, is het - no offence intended - voor een groot deel standaardrepertoire dat je bij een Velvet Vinyl Outlet (Leiden) voor 2 euro kunt kopen of bijv bij Velvet Amersfoort uit de 1 euro-kast vist - let wel: uitzonderingen daargelaten.
A propos vinyl: vandaag Dead Can Dance - Spiritchaser ontvangen van MOFI; kijk van dat soort fraaie uitgaven (remastered) wordt een mensch blij. Mobile Fidelity Sound Lab heeft de heruitgave van alle DCD-albums in een zeer fraaie box (zeer hoge H3-factor) verzorgd en deze remasters zijn ook gebruikt voor de vinyluitgave - prachtig wat een diepte en een dynamiek

0
geplaatst: 2 november 2013, 16:59 uur
Mjuman schreef:
Niet om lullig te doen, maar het bepalend is wel, hoeveel je al hebt en wat je zoekt.
Dan praat je wel over hele andere prijzen...Weet trouwens niet wat je met H3 factor bedoelt. Ben trouwens mee eens dat het juweeltjes zijn wat het Mofi label uitbrengt.
0
Telamon
geplaatst: 2 november 2013, 17:01 uur
Ik was ong 7 toen de new wave periode aan de gang was, dus de smurfenplaat is ongeveer het enige wat ik heb uit die tijd. 
Ontdek nu (mede dankzij MuMe) een heleboel pareltjes uit die tijd, die ik graag op vinyl wil hebben. In de amsterdamse platenzaken vind ik ze niet voor een euro of 4 à 5. Laat staan voor die 1 of 2 euro. Voor mij is marktplaats nu nog ideaal om eea op te vangen. Mn wensenlijstje bevat tenslotte nog zo'n 200 albums 'standaardrepertoire'
En idd kan marktplaats bijzonder irritant zijn als verkoper.
(als ik geen kinderen had reed ik morgen naar Leiden of Amersfoort)
edit: het wensenlijstje maak ik oa met tips uit het MOOWs draadje. Jouw tips dus. Niet zo vreemd dat jij niks op marktplaats te zoeken hebt en mijn ontdekkingen standaardrepertoire noemt.

Ontdek nu (mede dankzij MuMe) een heleboel pareltjes uit die tijd, die ik graag op vinyl wil hebben. In de amsterdamse platenzaken vind ik ze niet voor een euro of 4 à 5. Laat staan voor die 1 of 2 euro. Voor mij is marktplaats nu nog ideaal om eea op te vangen. Mn wensenlijstje bevat tenslotte nog zo'n 200 albums 'standaardrepertoire'
En idd kan marktplaats bijzonder irritant zijn als verkoper.
(als ik geen kinderen had reed ik morgen naar Leiden of Amersfoort)
edit: het wensenlijstje maak ik oa met tips uit het MOOWs draadje. Jouw tips dus. Niet zo vreemd dat jij niks op marktplaats te zoeken hebt en mijn ontdekkingen standaardrepertoire noemt.
0
geplaatst: 2 november 2013, 18:29 uur
Al vaker gebruikt hier, en inmiddels redelijk bekend: H3 - Het heilige hebben
@Broem: regelmatig kijken en vergelijken (bijv op Amazon); MOFI hanteert heel vriendelijke prijzen, maar de koerierskosten zijn HOOG.
@Telamon: neem het niet te zwaar op
Bij mij is het opnieuw begonnen eind 2007 toen ik op zolder een doos terugvond met 30 lp's. Restant van een ooit grote collectie; inmiddels heb ik er weer zo'n 1500 - 1600. En idd in A'dam liggen de prijzen hoog.
In den beginne veel gekocht bij - het inmiddels gesloten - Playland (Delft) en Velvet (Leiden, Amersfoort). Ook de grote platenbeurs in Utrecht (23 en 24/11) is een aanrader - vooral in snuffelbakken kun je vondsten doen
@Broem: regelmatig kijken en vergelijken (bijv op Amazon); MOFI hanteert heel vriendelijke prijzen, maar de koerierskosten zijn HOOG.
@Telamon: neem het niet te zwaar op
Bij mij is het opnieuw begonnen eind 2007 toen ik op zolder een doos terugvond met 30 lp's. Restant van een ooit grote collectie; inmiddels heb ik er weer zo'n 1500 - 1600. En idd in A'dam liggen de prijzen hoog.In den beginne veel gekocht bij - het inmiddels gesloten - Playland (Delft) en Velvet (Leiden, Amersfoort). Ook de grote platenbeurs in Utrecht (23 en 24/11) is een aanrader - vooral in snuffelbakken kun je vondsten doen

0
Telamon
geplaatst: 2 november 2013, 18:42 uur
de 23e moet vrouwlief het idd een dagje zonder mij doen (+ 'savonds concert Suede)
0
geplaatst: 2 november 2013, 20:46 uur
Mjuman schreef:
Bij mij is het opnieuw begonnen eind 2007 toen ik op zolder een doos terugvond met 30 lp's. Restant van een ooit grote collectie; inmiddels heb ik er weer zo'n 1500 - 1600. En idd in A'dam liggen de prijzen hoog.
Hier heeft het virus inmiddels ook weer flink toegeslagen nadat ik mijn oude draaitafel weer had aangesloten. Ik koop momenteel bij wat kleine zaakjes online (ook om ze een beetje te testen) en loop wat LP bakken door die ik overal tegenkom. Ik heb vooral interesse in oud vinyl uit de jaren 70/80. Een Okki Knokki wordt daarmee wel een grote wens.
0
geplaatst: 3 november 2013, 09:07 uur
Heb mijn zorgvuldig opgebouwde vinyl collectie (1e lp in 1976 gekocht) elke verhuizing altijd netjes meegenomen. Tegen alle stromingen (mopperende partner) in er toch aan vast blijven houden. De laatste jaren weer flink aan het bijkopen. Veel nieuwe releases op vinyl en het (2e hands) compleet maken van albums van bands en artiesten die ik nog mis. Er is meer dan voldoende verkrijgbaar. Hierbij herken ik de H3 factor wel. Greed is good. Ben overigens een muziekliefhebber die geluidskwaliteit meer dan belangrijk vindt. Dat zit bij veel 'modern' vinyl wel goed. Ik heb vinyl uit de 70's and 80's (vooral hardrock) dat werkelijk bagger klinkt. Dat geldt overigens ook voor veel cd's uit de 80's. Vandaar de interesse in de vele mooie hi res remasters om te streamen. Wat een uitvinding is dat. Vinyl en 24 bits streaming langs elkaar. Best of both worlds.
0
geplaatst: 5 januari 2014, 15:48 uur
Singles verzameling te koop. Prijzen in overleg. Graag even een pm met je voorstel.
1. Al Jareau - Roof Garden
2. The Jacksons - Shake Your Body
3. Vanessa - Dynamite
4. Musical Youth - Pass the dutchie
5. Aneka - Japanese boy
6. Petula Clark - This is my song
7. Bee Gees - Massachusetts
8. Cliff Richard - Maria no mas
9. Janis Ian - Fly too high
10. Dean Friedman - Lydia
11. Patrick Hernandez - Born to be alive
12. Leo Sayer - When I need you
13. Adamo - Tombe la neige
14. Lucifer - Someone is waiting for you
15. Spooky & Sue - Swinging on a star
16. Barry Manilow - Could it be magic
17. Hot chocolate - Emma
18. Clout - Substitute (2x)
19. Zager & Evans - In the year 2525
20. Long John Baldry - Morning Dew
21. Patti Labelle - Release
22. Three Dog Night - Liar
23. Shirley & Company - Shame shame shame
24. Blue Mink - Blue mink / Melting pot
25. Roger Whittaker - I don't believe in if..
26. Walker Brothers - No regrets
27. Shadows - I want you to want me
28. Sting - Spread a little happiness (van soundtrack Brimstone and Treacle)
29. Icehouse - Hey little girl
30. Pointer sisters - Happiness
31. Shirley Bassey - The fool on the hill
32. George baker selection - Over and over
33. Berdien Stenberg - Vivace
34. Mike Oldfield / Chapman - Shadow on the wall
35. Time bandits - live it up
36. The healthband - take me to the river
37. Billy Joel - Honesty
38. Kenny Rogers - lady
39. Shalamar - Games
40. Wendy and Lisa - sideshow
41. Sandra - everlasting love
42. Wham! - I'm your man
43. Carmel - It's all in the game
44. Raymond van het Groenewoud - Liefde voor muziek / Meisjes
45. Mel & Kim - Showing out
46. Army of lovers - Obsession
47. Concrete Blonde - Joey (2x)
48. UB40 - Watchdogs
49. UB40 - Our own song
50. Long Hot Rock summer - 4 track single o.a. Bon Jovi
51. Michael Bolton - That's what love is all about
52. Paul Carrack - Don't Shed a Tear
53. Eddy Grant - Gimme Hope (2x)
54. Rufus and Chaka Khan - Ain't nobody
55. Peter Mafay - Du
56. Kenny Rogers/Sheena Easton - We've got tonight
57. Frida - I know there's something...
58. Freddie Aguilar - Anak
59. Foreigner - waiting for a girl
60. George Benson - Give me the night
61. I've Got the Bullets - In the middle of the night
62. Anita Ward - Ring my bell
63. George Benson - On broadway
64. The Broads - Sing sing sing
65. Jesse Green - Nice and slow
66. Chase - Istanbul blues (van Midnight Express soundtrack)
67. Leo Sayer - More than I can say
68. Julie Covington - Only women bleed
69. Bronski beat - I feel love
70. Roger - I want to be your man
71. Rock Steady Crew - Hey you the rock steady crew
72. Anita Meyer - Idaho
73. Patricia Paay - Who let the heartache in
74. Maywood - Mano
75. Luv - Tingalingaling
76. Luv - Ooh yes I do
77. Luv - Eeny Meeny Miny Moe
78. Arno & Gratje - Pappie, ik zie tranen in uw ogen
79. Boney M - Hooray It's a holiday
80. Dolly Dots - Don't give up
81. Dolly Dots - We believe in you
82. Shakin Stevens - Green Door
83. Rosetta Stone - Remember
84. André van Duin - Bloemkoole
85. Amanda Lear - Follow me
86. Rattle & Frost - Reasons to turn
87. Irene Cara - Fame
88. George Michael - Faith
89. Level 42 - Children Say
90. Andrë van Duin - Willi Alberti bedankt
91. Bonnie St. Claire - Pierrot
92. Spargo - Hip hap hop
93. Vader Abraham - Nee daar trappen we niet in
94. Vader Abraham - Het smurfenlied
95. Vader Abraham - Adeile
96. Danny de Munk - Ik voel me zo verdomd alleen
97. David Lee Roth - A lil' ain't enough
98. Dave Stewart and the spiritual cowboys - Jack talking
99. Guesch Patti & Encore - L'homme au tablier vert
100. USA for Africa - we are the world
101. Hooters - Satellite
102. Foreigner - Say you will
103. Righteous Brothers - Unchained melody
104. T'Pau - China in your hand
105. UB40 - Homely girl
106. Paolo Conte - Max
107. Enigma - Sadeness part I
108. Billy Joel - Leningrad
109. June Lodge and Prince Mohammed - Someone loves you honey
110. Albert West - I think I'm gonna love..
111. De Twee Pinten - Jodelodelohitie
112. Suzi Quatro - She's in love with you
113. Taylor Dayne - Tell it to your heart
114. Paul McCartney - Once upon a long ago
115. Boney M - Rivers of Babylon
116. Michael Jackson - Beat It
117. What Fun! - The Right Side Won
118. Band Aid - Do They Know It’s Christmas?
119. Artists United Against Apartheid - Sun City
120. Mungo Jerry - Alright, alright, alright
121. Falco - Rock Me Amadeus
122. Olivia Newton John - Xanadu
123. John Travolta & Olivia Newton John - Summer Nights
124. Village People - YMCA
125. The Scene - Blauw
126. Spandau Ballet - Through the barricades
127. Prince - Pop Life
128. Mud - Secrets that you keep
129. Girlie - Andy
130. Fleetwood Mac - Tusk
131. African Business - Business in Zaïre
132. Carly Simon - Coming around Again
133. Yello / Shirley Bassey - The Rhythm Divine
134. Boston - Amanda
135. Secchi featuring Orlando Johnson - I Say Yeah
136. Rolling Stones - Emotional Rescue
137. Esperanto - Last Tango (promo)
138. Deniece Williams - Let’s hear it for the boy
139. Jane Birkin avec Serge Gainsbourg - Je T’aime moi non plus
140. Shamen - Move any mountain
141. Lori Spee - How many times
142. David Cassidy - Rock me baby
143. Boz Scaggs - Lowdown
144. Ultravox - Love’s great adventure
145. Alice Cooper - How you gonna see me now
146. Wax - Right between the eyes
147. Hot Shots - Lovie Lovie
148. John Paul Young - Standing in the rain
149. Will to Power - Baby I love your way/freebird
150. Murray Head - One night in Bangkok
151. The J. Geils Band - Come Back
152. Racey - Lay your love on me
153. Bruce Springsteen - Human touch
154. The Doobie Brothers - Natural thing
155. Loïs Lane - Fortune Fairytales
156. Donna Summer - She works hard for the money
157. The Babys - Isn’t it time
158. Yarbrough & Peoples - Heartbeats
159. Tara - Feel so good
160. A Flock of Seagulls - Wishing (If I had a photograph of you)
161. A Flock of Seaguls - I Ran (So far away)
162. Kiem - Doin' Time / It's Working
163. Police - Every Breath You Take (picture disc single)
164. Police - Can't Stand Losing You
165. Malcom McLaren - Madam Butterfly/First couple out
166. Nits - Red Tape
167. Nits - In the Dutch Mountains
168. Nits - Sketches of Spain
169. Korgis - Everybody's Got to Learn Sometime
170. Tom Robins - Listen to the Radio
171. Jona Lewie - Kitchen at Parties
172. Heaven 17 – Temptation
173. Adam and the Ants - Prince Charming
174. Flash and the Pan - Waiting for a Train
175. Thomas Dolby - I Scare Myself
176. Soft Cell - Say Hello Wave Goodbye
177. Falco - Der Kommissar
178. The Catch - 25 Years
179. Midge Ure - If I Was
180. The Church - Metropolis
181. Clan of Xymox - Louise
182. Colourbox - The Moon Is Blue
183. The Cure - Why Can’t I Be You
184. The Cure - In Between Days
185. The Cure - Never Enough
186. The Flying Lizards - Money
187. Fun Boy Three with Bananarama - It Ain’t What You Do
188. Immaculate Fools - Immaculate Fools
189. Laurie Anderson - Big Science
190. Lloyd Cole and the Commotions - Forest Fire
191. Madness - One Step Beyond
192. The Mission - Butterfly on a Wheel
193. The Motors - Dancing the Night Away
194. New Order - Blue Monday 1988
195. Propaganda - Heaven Give Me Words
196. Toyah - Thunder in the Mountains
197. Ultravox - Love’s Great Adventure
198. Ultravox - Same Old Story
199. Talk Talk - Life’s What You Make It (op B kant It’s Getting Late in the Evening)
200. Bananarama - Robert de Niro’s Waiting
201. Black- Everything’s Coming up Roses
202. Depeche Mode - It’s Called a Heart (B: Fly on the Windscreen; geen fotohoes)
1. Al Jareau - Roof Garden
2. The Jacksons - Shake Your Body
3. Vanessa - Dynamite
4. Musical Youth - Pass the dutchie
5. Aneka - Japanese boy
6. Petula Clark - This is my song
7. Bee Gees - Massachusetts
8. Cliff Richard - Maria no mas
9. Janis Ian - Fly too high
10. Dean Friedman - Lydia
11. Patrick Hernandez - Born to be alive
12. Leo Sayer - When I need you
13. Adamo - Tombe la neige
14. Lucifer - Someone is waiting for you
15. Spooky & Sue - Swinging on a star
16. Barry Manilow - Could it be magic
17. Hot chocolate - Emma
18. Clout - Substitute (2x)
19. Zager & Evans - In the year 2525
20. Long John Baldry - Morning Dew
21. Patti Labelle - Release
22. Three Dog Night - Liar
23. Shirley & Company - Shame shame shame
24. Blue Mink - Blue mink / Melting pot
25. Roger Whittaker - I don't believe in if..
26. Walker Brothers - No regrets
27. Shadows - I want you to want me
28. Sting - Spread a little happiness (van soundtrack Brimstone and Treacle)
29. Icehouse - Hey little girl
30. Pointer sisters - Happiness
31. Shirley Bassey - The fool on the hill
32. George baker selection - Over and over
33. Berdien Stenberg - Vivace
34. Mike Oldfield / Chapman - Shadow on the wall
35. Time bandits - live it up
36. The healthband - take me to the river
37. Billy Joel - Honesty
38. Kenny Rogers - lady
39. Shalamar - Games
40. Wendy and Lisa - sideshow
41. Sandra - everlasting love
42. Wham! - I'm your man
43. Carmel - It's all in the game
44. Raymond van het Groenewoud - Liefde voor muziek / Meisjes
45. Mel & Kim - Showing out
46. Army of lovers - Obsession
47. Concrete Blonde - Joey (2x)
48. UB40 - Watchdogs
49. UB40 - Our own song
50. Long Hot Rock summer - 4 track single o.a. Bon Jovi
51. Michael Bolton - That's what love is all about
52. Paul Carrack - Don't Shed a Tear
53. Eddy Grant - Gimme Hope (2x)
54. Rufus and Chaka Khan - Ain't nobody
55. Peter Mafay - Du
56. Kenny Rogers/Sheena Easton - We've got tonight
57. Frida - I know there's something...
58. Freddie Aguilar - Anak
59. Foreigner - waiting for a girl
60. George Benson - Give me the night
61. I've Got the Bullets - In the middle of the night
62. Anita Ward - Ring my bell
63. George Benson - On broadway
64. The Broads - Sing sing sing
65. Jesse Green - Nice and slow
66. Chase - Istanbul blues (van Midnight Express soundtrack)
67. Leo Sayer - More than I can say
68. Julie Covington - Only women bleed
69. Bronski beat - I feel love
70. Roger - I want to be your man
71. Rock Steady Crew - Hey you the rock steady crew
72. Anita Meyer - Idaho
73. Patricia Paay - Who let the heartache in
74. Maywood - Mano
75. Luv - Tingalingaling
76. Luv - Ooh yes I do
77. Luv - Eeny Meeny Miny Moe
78. Arno & Gratje - Pappie, ik zie tranen in uw ogen
79. Boney M - Hooray It's a holiday
80. Dolly Dots - Don't give up
81. Dolly Dots - We believe in you
82. Shakin Stevens - Green Door
83. Rosetta Stone - Remember
84. André van Duin - Bloemkoole
85. Amanda Lear - Follow me
86. Rattle & Frost - Reasons to turn
87. Irene Cara - Fame
88. George Michael - Faith
89. Level 42 - Children Say
90. Andrë van Duin - Willi Alberti bedankt
91. Bonnie St. Claire - Pierrot
92. Spargo - Hip hap hop
93. Vader Abraham - Nee daar trappen we niet in
94. Vader Abraham - Het smurfenlied
95. Vader Abraham - Adeile
96. Danny de Munk - Ik voel me zo verdomd alleen
97. David Lee Roth - A lil' ain't enough
98. Dave Stewart and the spiritual cowboys - Jack talking
99. Guesch Patti & Encore - L'homme au tablier vert
100. USA for Africa - we are the world
101. Hooters - Satellite
102. Foreigner - Say you will
103. Righteous Brothers - Unchained melody
104. T'Pau - China in your hand
105. UB40 - Homely girl
106. Paolo Conte - Max
107. Enigma - Sadeness part I
108. Billy Joel - Leningrad
109. June Lodge and Prince Mohammed - Someone loves you honey
110. Albert West - I think I'm gonna love..
111. De Twee Pinten - Jodelodelohitie
112. Suzi Quatro - She's in love with you
113. Taylor Dayne - Tell it to your heart
114. Paul McCartney - Once upon a long ago
115. Boney M - Rivers of Babylon
116. Michael Jackson - Beat It
117. What Fun! - The Right Side Won
118. Band Aid - Do They Know It’s Christmas?
119. Artists United Against Apartheid - Sun City
120. Mungo Jerry - Alright, alright, alright
121. Falco - Rock Me Amadeus
122. Olivia Newton John - Xanadu
123. John Travolta & Olivia Newton John - Summer Nights
124. Village People - YMCA
125. The Scene - Blauw
126. Spandau Ballet - Through the barricades
127. Prince - Pop Life
128. Mud - Secrets that you keep
129. Girlie - Andy
130. Fleetwood Mac - Tusk
131. African Business - Business in Zaïre
132. Carly Simon - Coming around Again
133. Yello / Shirley Bassey - The Rhythm Divine
134. Boston - Amanda
135. Secchi featuring Orlando Johnson - I Say Yeah
136. Rolling Stones - Emotional Rescue
137. Esperanto - Last Tango (promo)
138. Deniece Williams - Let’s hear it for the boy
139. Jane Birkin avec Serge Gainsbourg - Je T’aime moi non plus
140. Shamen - Move any mountain
141. Lori Spee - How many times
142. David Cassidy - Rock me baby
143. Boz Scaggs - Lowdown
144. Ultravox - Love’s great adventure
145. Alice Cooper - How you gonna see me now
146. Wax - Right between the eyes
147. Hot Shots - Lovie Lovie
148. John Paul Young - Standing in the rain
149. Will to Power - Baby I love your way/freebird
150. Murray Head - One night in Bangkok
151. The J. Geils Band - Come Back
152. Racey - Lay your love on me
153. Bruce Springsteen - Human touch
154. The Doobie Brothers - Natural thing
155. Loïs Lane - Fortune Fairytales
156. Donna Summer - She works hard for the money
157. The Babys - Isn’t it time
158. Yarbrough & Peoples - Heartbeats
159. Tara - Feel so good
160. A Flock of Seagulls - Wishing (If I had a photograph of you)
161. A Flock of Seaguls - I Ran (So far away)
162. Kiem - Doin' Time / It's Working
163. Police - Every Breath You Take (picture disc single)
164. Police - Can't Stand Losing You
165. Malcom McLaren - Madam Butterfly/First couple out
166. Nits - Red Tape
167. Nits - In the Dutch Mountains
168. Nits - Sketches of Spain
169. Korgis - Everybody's Got to Learn Sometime
170. Tom Robins - Listen to the Radio
171. Jona Lewie - Kitchen at Parties
172. Heaven 17 – Temptation
173. Adam and the Ants - Prince Charming
174. Flash and the Pan - Waiting for a Train
175. Thomas Dolby - I Scare Myself
176. Soft Cell - Say Hello Wave Goodbye
177. Falco - Der Kommissar
178. The Catch - 25 Years
179. Midge Ure - If I Was
180. The Church - Metropolis
181. Clan of Xymox - Louise
182. Colourbox - The Moon Is Blue
183. The Cure - Why Can’t I Be You
184. The Cure - In Between Days
185. The Cure - Never Enough
186. The Flying Lizards - Money
187. Fun Boy Three with Bananarama - It Ain’t What You Do
188. Immaculate Fools - Immaculate Fools
189. Laurie Anderson - Big Science
190. Lloyd Cole and the Commotions - Forest Fire
191. Madness - One Step Beyond
192. The Mission - Butterfly on a Wheel
193. The Motors - Dancing the Night Away
194. New Order - Blue Monday 1988
195. Propaganda - Heaven Give Me Words
196. Toyah - Thunder in the Mountains
197. Ultravox - Love’s Great Adventure
198. Ultravox - Same Old Story
199. Talk Talk - Life’s What You Make It (op B kant It’s Getting Late in the Evening)
200. Bananarama - Robert de Niro’s Waiting
201. Black- Everything’s Coming up Roses
202. Depeche Mode - It’s Called a Heart (B: Fly on the Windscreen; geen fotohoes)
* denotes required fields.