Muziek / Koop en Ruil / Te koop: vinyl
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 29 januari 2014, 13:43 uur
Weer wat meer platen te koop op discogs, allen dingen die ik dubbel heb.
Sietse, Vinyl - Buy at Discogs Marketplace
Er valt te praten over prijzen bij de platen waar dat bij staat.
Kijk ook eens bij de CD's (Format: Vinyl verwijderen en je ziet alles).
Sietse, Vinyl - Buy at Discogs Marketplace
Er valt te praten over prijzen bij de platen waar dat bij staat.
Kijk ook eens bij de CD's (Format: Vinyl verwijderen en je ziet alles).
0
geplaatst: 25 februari 2014, 16:40 uur
Wat elpees in de aanbieding die ik dubbel heb:
- Pink Floyd: Dark side of the moon, Meddle, Atom heart mother, Relics. Per stuk 7,50 euro (Relics 5 euro). Alle drie bij elkaar voor 2 tientjes, met Relics erbij voor 22,50, allemaal ex verzendkosten.
- Yes: Fragile, Close to the edge, Going for the one. De eerste 2 zijn 5 euro per stuk, GFtO mag voor 3 euro weg. Alle drie in één koop voor 10 euro, ex verzenden.
- Bob Dylan - Desire, Slow train coming. 4 euro p. st.
- Van Morrison - Into the music 3 euro.
- Moody Blues - This is the Moody Blues (prima 2LP comp van hun eerste 7 albums) 2,50 euro
- Paul McCartney & Wings - Back to the egg 2,00 euro.
Allemaal VG+ tot EX. Hoezen over het algemeen VG tot VG+. Prima te draaien, geen krassen maar bij het afspelen hoor je hier en daar natuurlijk wel eens een tikje of wat ruis.
Specificaties & foto's hier (je ziet: MuMe-leden krijgen korting op de MP-prijzen). Interesse? Stuur maar een p.m.
- Pink Floyd: Dark side of the moon, Meddle, Atom heart mother, Relics. Per stuk 7,50 euro (Relics 5 euro). Alle drie bij elkaar voor 2 tientjes, met Relics erbij voor 22,50, allemaal ex verzendkosten.
- Yes: Fragile, Close to the edge, Going for the one. De eerste 2 zijn 5 euro per stuk, GFtO mag voor 3 euro weg. Alle drie in één koop voor 10 euro, ex verzenden.
- Bob Dylan - Desire, Slow train coming. 4 euro p. st.
- Van Morrison - Into the music 3 euro.
- Moody Blues - This is the Moody Blues (prima 2LP comp van hun eerste 7 albums) 2,50 euro
- Paul McCartney & Wings - Back to the egg 2,00 euro.
Allemaal VG+ tot EX. Hoezen over het algemeen VG tot VG+. Prima te draaien, geen krassen maar bij het afspelen hoor je hier en daar natuurlijk wel eens een tikje of wat ruis.
Specificaties & foto's hier (je ziet: MuMe-leden krijgen korting op de MP-prijzen). Interesse? Stuur maar een p.m.
0
geplaatst: 2 maart 2014, 21:42 uur
Te koop:
- Mono - Gone 3 lp boxset. Echt nog als nieuw en maar 1 keer gedraaid.
Zwart vinyl, waarvan 1 met een mooie etch. (25,-)
Bij interesse kun je me een PM sturen!
- Mono - Gone 3 lp boxset. Echt nog als nieuw en maar 1 keer gedraaid.
Zwart vinyl, waarvan 1 met een mooie etch. (25,-)
Bij interesse kun je me een PM sturen!
0
geplaatst: 8 april 2014, 15:21 uur
Te koop: aantal lp's en 12"s (dubbel, verzameling uitdunnen), in (zeer) goede staat; albums - variërend van (kraut)rock via gothic tot (nu) wave en industrial zijn na te zoeken met mbv MuMe- of Discogs-links prijzen - excl. verzendkosten - staan er rechts achter. Bij interesse gaarne een pm.
Be Bop Deluxe - Sunburst Finish (1976) 3
Be Bop Deluxe - Drastic Plastic (1978) 3
Blood Red Shoes - Box of Secrets (2008) 6
Breathless - Three Times and Waving (1987) 4
The Cassandra Complex - Feel the Width (1988) 4
The Cassandra Complex - Theomania (1988) 4
Christian Death - Atrocities (1986) 5
Dalbello - Whomanfoursays (1984) 3
Dalbello - She (1987) 3
Fields of the Nephilim - Dawnrazor (1987) 3
Fun-Da-Mental - Ghandi's Revenge / Azaan - The Calling at Discogs 3
Fun-Da-Mental - Countryman / Tribal Revolution (Vinyl) at Discogs 3
Fun-Da-Mental - Why America Will Go To Hell at Discogs 3
Gene Loves Jezebel - Immigrant (1985) 3
Gene Loves Jezebel - Discover (1986) 3
Ideal - Bi Nuu (1982) 2
Mi-Sex - Where Do They Go? (1983) 3
The Mission - Children (1988) 4
Bill Nelson - Quit Dreaming and Get on the Beam (1981) (incl bonus-lp) 4
Nicolette - Nightmare (Vinyl) at Discogs 3
Oingo Boingo - Dark at the End of the Tunnel (1990) 3
Mike Oldfield - Boxed (1976) 8
Robert Plant - Shaken 'N' Stirred (1985) 3
The Psychedelic Furs - Forever Now (1982) 3
The Psychedelic Furs - Midnight to Midnight (1987) 3
Pylon - Gyrate (1980) 5
Red Lorry Yellow Lorry - Paint Your Wagon (1986) 5
Red Lorry Yellow Lorry - Open Up (Vinyl) at Discogs 4
Red Lorry Yellow Lorry - Blasting Off (1991) 5
Siglo XX - Under a Purple Sky (1989) 5
The Sugarcubes - It's-It (1992) (dubbel-lp) 7
The Sisters of Mercy - First and Last and Always (1985) 5
Slagsmålsklubben - Boss for Leader (2007) 9
Richard Strange - The Live Rise of Richard Strange (1980) 4
Sudden Sway - The Peel Sessions (Vinyl) at Discogs 7
Twelve Drummers Drumming - Twelve Drummers Drumming (1983) 5
Twelve Drummers Drumming - Twelve Drummers Drumming (1983) 4
White Lies - To Lose My Life... (2009) 7
Be Bop Deluxe - Sunburst Finish (1976) 3
Be Bop Deluxe - Drastic Plastic (1978) 3
Blood Red Shoes - Box of Secrets (2008) 6
Breathless - Three Times and Waving (1987) 4
The Cassandra Complex - Feel the Width (1988) 4
The Cassandra Complex - Theomania (1988) 4
Christian Death - Atrocities (1986) 5
Dalbello - Whomanfoursays (1984) 3
Dalbello - She (1987) 3
Fields of the Nephilim - Dawnrazor (1987) 3
Fun-Da-Mental - Ghandi's Revenge / Azaan - The Calling at Discogs 3
Fun-Da-Mental - Countryman / Tribal Revolution (Vinyl) at Discogs 3
Fun-Da-Mental - Why America Will Go To Hell at Discogs 3
Gene Loves Jezebel - Immigrant (1985) 3
Gene Loves Jezebel - Discover (1986) 3
Ideal - Bi Nuu (1982) 2
Mi-Sex - Where Do They Go? (1983) 3
The Mission - Children (1988) 4
Bill Nelson - Quit Dreaming and Get on the Beam (1981) (incl bonus-lp) 4
Nicolette - Nightmare (Vinyl) at Discogs 3
Oingo Boingo - Dark at the End of the Tunnel (1990) 3
Mike Oldfield - Boxed (1976) 8
Robert Plant - Shaken 'N' Stirred (1985) 3
The Psychedelic Furs - Forever Now (1982) 3
The Psychedelic Furs - Midnight to Midnight (1987) 3
Pylon - Gyrate (1980) 5
Red Lorry Yellow Lorry - Paint Your Wagon (1986) 5
Red Lorry Yellow Lorry - Open Up (Vinyl) at Discogs 4
Red Lorry Yellow Lorry - Blasting Off (1991) 5
Siglo XX - Under a Purple Sky (1989) 5
The Sugarcubes - It's-It (1992) (dubbel-lp) 7
The Sisters of Mercy - First and Last and Always (1985) 5
Slagsmålsklubben - Boss for Leader (2007) 9
Richard Strange - The Live Rise of Richard Strange (1980) 4
Sudden Sway - The Peel Sessions (Vinyl) at Discogs 7
Twelve Drummers Drumming - Twelve Drummers Drumming (1983) 5
Twelve Drummers Drumming - Twelve Drummers Drumming (1983) 4
White Lies - To Lose My Life... (2009) 7
0
geplaatst: 9 april 2014, 12:01 uur
te koop, wat vinyl van The Chameleons:
As High as you can go (12 inch)
A Person isn't safe anywhere these days (12 inch)
Tears (12 inch)
Swamp Thing (7 inch)
The Wait Until Dark E.P. (7 inch)
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/1yEAAOxyf1dTI04z/$_57.JPG
As High as you can go (12 inch)
A Person isn't safe anywhere these days (12 inch)
Tears (12 inch)
Swamp Thing (7 inch)
The Wait Until Dark E.P. (7 inch)
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/1yEAAOxyf1dTI04z/$_57.JPG
0
geplaatst: 9 april 2014, 12:02 uur
te koop, wat vinyl van McCarthy:
I am a Wallet (LP)
Get a Knife between your Teeth (12 inch)
The Well of Loneliness (12 inch)
Should the Bible be banned (12 inch)
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/FQEAAOxyf1dTI1BB/$_57.JPG
I am a Wallet (LP)
Get a Knife between your Teeth (12 inch)
The Well of Loneliness (12 inch)
Should the Bible be banned (12 inch)
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/FQEAAOxyf1dTI1BB/$_57.JPG
0
geplaatst: 9 april 2014, 12:03 uur
te koop, wat vinyl van Killing Joke
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/~I0AAMXQPatTI1D6/$_57.JPGHA! (10 inch live album)
Birds of a Feather (12 inch)
Wardance (7 inch)
Me or You (12 inch)
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/~I0AAMXQPatTI1D6/$_57.JPGHA! (10 inch live album)
Birds of a Feather (12 inch)
Wardance (7 inch)
Me or You (12 inch)
0
geplaatst: 9 april 2014, 12:04 uur
te koop, wat vinyl van Catherine Wheel:
Painful Thing (12 inch)
She's my Friend (12 inch)
I want to touch you (limited edition double 12 inch)
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/ypgAAOxyUI1TI1Gy/$_57.JPG
Painful Thing (12 inch)
She's my Friend (12 inch)
I want to touch you (limited edition double 12 inch)
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/ypgAAOxyUI1TI1Gy/$_57.JPG
0
geplaatst: 9 april 2014, 12:05 uur
te koop, wat vinyl van Power of Dreams:
A little piece of God (12 inch)
American Dream (12 inch)
Never been to Texas (12 inch)
There I go again (12 inch)
There I go again (10 inch)
The Jokes on me (7 inch)
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/5D8AAOxyrM5TI1KR/$_57.JPG
A little piece of God (12 inch)
American Dream (12 inch)
Never been to Texas (12 inch)
There I go again (12 inch)
There I go again (10 inch)
The Jokes on me (7 inch)
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/5D8AAOxyrM5TI1KR/$_57.JPG
0
geplaatst: 17 juli 2014, 09:05 uur
Ik heb een stapel 7 inch cd's van mijn oma gekregen. Ze zijn altijd van mijn opa geweest. Misschien heeft iemand interesse hierin?
? verschillende 7 inch - Vinyl | Overige - Marktplaats.nl
Zijn eventueel ook te ruil tegen cd's. Hoef er cht niet veel voor te hebben.
? verschillende 7 inch - Vinyl | Overige - Marktplaats.nl
Zijn eventueel ook te ruil tegen cd's. Hoef er cht niet veel voor te hebben.
0
geplaatst: 17 juli 2014, 17:43 uur
Niemand? Laat het een weekje staan en degene die dan het hoogste bod heeft mag ze hebben.
0
geplaatst: 17 juli 2014, 18:11 uur
Ik verkoop mijn Ba Da Bing vinyl reissue van Talk Talk - Laughing Stock, omdat ik zelf de Verve issue hou, die ik laatst heb gekocht. Hij is slechts enkele keren gedraaid.
Prijs: € 12,- (verzending € 5,50 met DHL)
Graag even een pm bij interesse.
Prijs: € 12,- (verzending € 5,50 met DHL)
Graag even een pm bij interesse.
0
buizen
geplaatst: 17 juli 2014, 18:16 uur
Wou dat er iemand eens een partijtje metal-vinyl ter overname aanbood. Maar dat zie je hier nooit 

0
geplaatst: 17 juli 2014, 18:19 uur
Bielefeld - Blue Site records: ideale zaak voor alle metalo's; komen ook weer op de beurs in Utrecht 22 & 23/11
Voor alle duidelijkheid: ik heb niks met metal, krijg ook geen provisie maar ken zaak wel.
Voor alle duidelijkheid: ik heb niks met metal, krijg ook geen provisie maar ken zaak wel.
0
buizen
geplaatst: 17 juli 2014, 18:40 uur
Mjuman schreef:
Bielefeld - Blue Site records: ideale zaak voor alle metalo's; komen ook weer op de beurs in Utrecht 22 & 23/11
He bedankt. Ze hebben lang niet alles maar wat ze hebben is zeer aantrekkelijk geprijsd

0
buizen
geplaatst: 18 juli 2014, 20:49 uur
rik88 schreef:
Wil iemand ze tegen verzendkosten hebben?
Wil iemand ze tegen verzendkosten hebben?
Wellicht wil dazzler, de wandelende fonotheek/bibliotheek, ze hebben.
Maar waar bemoei ik me ook mee.
0
geplaatst: 18 juli 2014, 21:00 uur
Ik maak er graag iemand blij mee. Weggooien kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Zijn al teveel mensen die het als vuil weggooien.
0
buizen
geplaatst: 18 juli 2014, 21:05 uur
rik88 schreef:
Ik maak er graag iemand blij mee. Weggooien kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Zijn al teveel mensen die het als vuil weggooien.
Weg gooien moet je ook echt niet doen. Er is altijd wel een mooie bestemming, al duurt dat soms even.
0
geplaatst: 18 juli 2014, 22:08 uur
rik88 schreef:
Gewoon bij de kringloop brengen, eentje die zich nuttig maakt bijv. door bepaalde doelgroepen vrijwilligerswerk aan te bieden etc. Niet dat ze dan ooit daar weg komen, want vrijwel niemand zoekt dit soort singles, maar dan hoef je ze zelf niet weg te gooien. Nou ja, sommigen zoeken nog wel sommige van deze singles denk ik en dan worden ze vanzelf gevonden.

0
geplaatst: 2 augustus 2014, 22:10 uur
Een vriend van mij komt met een doos Elpees, of ik die voor hem wil verkopen, geen punt, zet ze wel op marktplaats.
Ik brows erdoorheen, maar er zitten volgens mij eerste persingen tussen o.a. The Stones (Sticky Fingers, met die echte rits) en een Beatles elpee (Please Pleas Me). Ik heb een beetje gezocht op E-bay, maar de waardes verschillen enorm. Weet er iemand een kenner/platenzaak bij voorkeur in Utrecht die de waarde vast kan stellen?
Of, als je zelf geïnteresseerd bent, pm me dan even
Ik brows erdoorheen, maar er zitten volgens mij eerste persingen tussen o.a. The Stones (Sticky Fingers, met die echte rits) en een Beatles elpee (Please Pleas Me). Ik heb een beetje gezocht op E-bay, maar de waardes verschillen enorm. Weet er iemand een kenner/platenzaak bij voorkeur in Utrecht die de waarde vast kan stellen?
0
geplaatst: 3 augustus 2014, 08:54 uur
Frenz schreef:
Een vriend van mij komt met een doos Elpees, of ik die voor hem wil verkopen, geen punt, zet ze wel op marktplaats.
Vooral bij de Beatles en de Stones is het erg een kwestie van ''wat een gek ervoor geeft", waarbij het behoorlijk gaat om de staat van het vinyl. Een goede engelse mono-persing van Please Please Me kan algauw 60-70 euro opleveren. Het nadeel van een bezoek aan een platenzaak (Plaatboef bv.) is dat die je dat niet gaan bieden; op Marktplaats heb je meer kans op leuke biedingen. Die kans is groter als je specifiek bent over de kwaliteit van hoes, vinyl, al dan niet originele binnenhoes, herkomst van de persing en de nummers (matrix en stampers) in de binnengroef. Succes!

0
buizen
geplaatst: 3 augustus 2014, 10:09 uur
Met deze site kun je misschien een idee over de waarde krijgen van Beatles-elpees.
Om erachter te komen welke persing je in handen hebt, is deze site handig
Original Pressing - The easiest way to find out if your vinyl is a first pressing or a reissue - originalpressing.com
Om erachter te komen welke persing je in handen hebt, is deze site handig
Original Pressing - The easiest way to find out if your vinyl is a first pressing or a reissue - originalpressing.com
0
geplaatst: 5 augustus 2014, 11:50 uur
De Beatles is toch een waardevolle, de PMC 1202, op discogs tussen de GBP 300 - 400
de andere drie:
Sticky Fingers van de Stones, Meddle van Pink Floyd en Born In The USA van Springsteen zijn wel eerste persingen, maar niet veel waard
de andere drie:
Sticky Fingers van de Stones, Meddle van Pink Floyd en Born In The USA van Springsteen zijn wel eerste persingen, maar niet veel waard
0
geplaatst: 5 augustus 2014, 15:02 uur
Frenz schreef:
De Beatles is toch een waardevolle, de PMC 1202, op discogs tussen de GBP 300 - 400
Alleen PMC 1202 zegt helaas niks over de prijs, daar zijn er vele soorten van. Het is alleen die allereerste Engelse persing waar zo'n bedrag voor wordt gevraagd. "Short-lived first press with black/gold labels, the main pressing with classic Parlophone black & yellow labels was released a couple of months later." Overigens zegt een vraagprijs niet altijd wat over de waarde. Het is niet gezegd dat hij het er voor gaat krijgen.
Heb je deze: http://s.pixogs.com/image/R-1350468-1377579944-8820.jpeg
0
buizen
geplaatst: 5 augustus 2014, 15:27 uur
Wauw, dik 500 euro voor een elpee. Nu nog een koper zien te vinden. Had ik maar zo'n collega. Hij mag wel blij met jou zijn, voor al jouw speurwerk, Frenz.
0
geplaatst: 5 augustus 2014, 15:36 uur
Als je er inderdaad 500 voor kunt krijgen kan je altijd tegen die collega zeggen dat je hem voor 200 hebt weten te verkopen. Weet hij veel
.
.
0
geplaatst: 5 augustus 2014, 15:41 uur
Du moment dat iedere bezitter van vinyl, waarmee ie niets meer doet, het idee heeft dat ie zwart goud in handen heeft (en dus een hoge vraagprijs hanteert), wordt het voor de geïnteresseerde liefhebber/collectionneur steeds lastiger een redelijke prijs te betalen.
Het bevreemdt mij dan ook ten zeerste dat vinylliefhebbers hier zo lopen te ratelen wat dat vinyl allemaal wel niet opbrengt. Codificatie en erover ronken is in het algemeen niet in het belang van de serieuze verzamelaar.
Zelden kom je nog eens iets moois tegen voor een schappelijke prijs - en iedereen vraagt zich af hoe dat nou komt.
Het bevreemdt mij dan ook ten zeerste dat vinylliefhebbers hier zo lopen te ratelen wat dat vinyl allemaal wel niet opbrengt. Codificatie en erover ronken is in het algemeen niet in het belang van de serieuze verzamelaar.
Zelden kom je nog eens iets moois tegen voor een schappelijke prijs - en iedereen vraagt zich af hoe dat nou komt.

0
buizen
geplaatst: 5 augustus 2014, 15:45 uur
In "Nu nog een koper zien te vinden" zit de essentie van wat ik te melden heb over dit onderwerp, Mjuman.
Klopt wat jij zegt, maar het gaat wel de goede kant op met redelijke prijzen voor vinyl.
Klopt wat jij zegt, maar het gaat wel de goede kant op met redelijke prijzen voor vinyl.
0
geplaatst: 5 augustus 2014, 15:49 uur
Ik denk steeds dat er nieuw vinyl te koop is hier, wanneer ik in de updates kijk. 

* denotes required fields.