MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Koop en Ruil / Te koop: vinyl

zoeken in:
In de gevallen dat het gaat om een nieuw album dat op vinyl 2 - 4 euro duurder is dan de cd-versie is dat juist. Er zijn echter genoeg nwe releases die daarvan afwijken. Ik doelde echter in het bijzonder op tweedehands, mede gebaseerd op ervaringen van platenbeurzen (oa Utrecht) de laatste 2 jaar. Voorheen kon je uit de 1-eurobakken veel aardig repertoire vissen - o.a. Roxy Music, Joe Jackson - dat lukt niet meer.

Was 90s vinyl al relatief duur, thans dat geldt dat ook voor veel 80s vinyl - en da's bizar, want bijv van Michael Jackson en David Bowie zijn gigantische oplagen geperst.

Mjuman schreef:
In de gevallen dat het gaat om een nieuw album dat op vinyl 2 - 4 euro duurder is dan de cd-versie is dat juist. Er zijn echter genoeg nwe releases die daarvan afwijken. Ik doelde echter in het bijzonder op tweedehands, mede gebaseerd op ervaringen van platenbeurzen (oa Utrecht) de laatste 2 jaar. Voorheen kon je uit de 1-eurobakken veel aardig repertoire vissen - o.a. Roxy Music, Joe Jackson - dat lukt niet meer.

Was 90s vinyl al relatief duur, thans dat geldt dat ook voor veel 80s vinyl - en da's bizar, want bijv van Michael Jackson en David Bowie zijn gigantische oplagen geperst.
Eens. Afgelopen zondag was ik op platenmarkt op het Janskerkhof te Utrecht. De prijzen daar, dat was niet leuk meer.

reptile71 schreef:
(quote)

Alleen PMC 1202 zegt helaas niks over de prijs, daar zijn er vele soorten van. Het is alleen die allereerste Engelse persing waar zo'n bedrag voor wordt gevraagd. "Short-lived first press with black/gold labels, the main pressing with classic Parlophone black & yellow labels was released a couple of months later." Overigens zegt een vraagprijs niet altijd wat over de waarde. Het is niet gezegd dat hij het er voor gaat krijgen.

Heb je deze: (afbeelding)

Hmmm, black & yellow ben ik bang

Was vandaag in Utrecht, maar de Grammophoonwinkel was dicht...

Hte gaat mij overigens niet om prijsopdrijving, onderste uit de kan oid, maar ik zou er wel lichtelijk ziek van worden als ik een Elpee voor een habbekrats zou verkopen, terwijl de waarde fors hoger ligt.

Overigens ook hier: ik verdien er niets aan, de elpees zijn van een vriend van mij, mijn zoons krijgen een deel van de verkoop omdat zij ze voor hem zouden verkopen, maar ja, jeugd van tegenwoordig (niet de band) , dus pappie gaat zelf maar weer aan de slag.....

Frenz schreef:
(quote)

Hte gaat mij overigens niet om prijsopdrijving, onderste uit de kan oid, maar ik zou er wel lichtelijk ziek van worden als ik een Elpee voor een habbekrats zou verkopen, terwijl de waarde fors hoger ligt.

Overigens ook hier: ik verdien er niets aan, de elpees zijn van een vriend van mij, mijn zoons krijgen een deel van de verkoop omdat zij ze voor hem zouden verkopen, maar ja, jeugd van tegenwoordig (niet de band) , dus pappie gaat zelf maar weer aan de slag.....

Mijn tip zou toch echt zijn; per stuk op Marktplaats zetten en zien hoe het gaat... Vooral bij de Beatles is het soms onverwachte gekkigheid en is het letterlijk de hysterie ten top. Ik heb afgeragde Nederlandse persingen in bakken zien staan voor 15 euro. Zijn die platen zeldzaam? Welnee. Er zijn maar een paar serieuze verzamelobjecten (zoals de Hörzu-persingen van Please Please Me en Magical Mystery tour, de mono white album) in hun catalogus. Als de geboden bedragen je niet bevallen; niet verkopen... De verzamelaars hangen er zeker te weten rond....

buizen
bawimeko schreef:
(quote)

Mijn tip zou toch echt zijn; per stuk op Marktplaats zetten en zien hoe het gaat... De verzamelaars hangen er zeker te weten rond....

Dat zou ik ook zeggen ja, of op Ebay plaatsen. Maar goed, wel een beetje rare situatie met die verkoop voor die collega, heeft die man zelf geen internet ofzo? Maar wel leuk om zo'n doos met Beatleselpees door te 'browsen', zoals Frenz het noemt.

Frenz schreef:
(quote)

Heeft die vriend geen versterker meer over Frenz

Uiteraard heeft die vriend van mij wel internet, hij zat/zit alleen zo in de shit dat ik dit van hem overnam

Hij had mijn zoons ook beloofd, alles wat je verkoopt krijg je de helft (ook boeken, een printer en andere sjizzle).

@Broem: ghe ghe ghe, nee dat dan net weer niet

Marktplaats - da's echt een gouwe tip

buizen
Broem heeft daar wel een punt. Jou een fijne versterker gunnen, niet te gek kwa prijs, zou wel een leuke geste zijn voor alle moeite. Maar als je echt de helft van alle verkoop krijgt (of zogenaamd jouw zoons dan) zit je natuurlijk ook geramd.
Best gaaf, zo'n verkoopopdracht met Beatles- en Stonesstuf. Laat je nog weten wat de veiling heeft opgebracht, Frenz?

Ik verkoop mijn Ba Da Bing vinyl reissue van Talk Talk - Laughing Stock, omdat ik zelf de Verve issue hou, die ik laatst heb gekocht. Hij is slechts enkele keren gedraaid.

Prijs: € 12,- (verzending € 5,50 met DHL)

Graag even een pm bij interesse.

De poster hierboven is de eigenaar geworden van de LP's, de staat van de handel liet hier en daar te wensen over, dus een beetje water bij de wijn, terecht. Maar desondanks heb je er een prima deal aan, niewaar reptile71 ?

Overigens bleken de eerste persingen niet echt bijzondere exemplaren

Ik noem dit opknappartijtjes. Ben er al de hele middag sinds ik weer thuis ben mee bezig, Frenz. Alle platen wassen, hoezen schoonmaken en repareren. Ben er vele uren mee zoet, maar ze knappen er flink van op. Ik ben dus tevreden.

dix
Geen vinyl te koop maar wellicht leest er een geïnteresseerde mee:

Zo'n 17 jaargangen van The Wire, alle nummers vanaf medio 1995 tot en met eind 2011. Flink gelezen maar niet stúk gelezen .. oftewel ze zijn compleet maar nou niet direct kreukvrij.

Ze moeten het huis uit anders dondert m'n vriendin mij mogelijk met tijdschriften en al op straat. Ik geef ze niet weg maar ik denk dat ik gauw tevreden ben. Dus als je er iets voor over hebt dan zit een deal er in. Wel alles in één keer.

Graag per pm

Zoekt er nog iemand een stapel LP's. 33 Stuks. Van alles wat. Er zitten een paar bijzondere tussen. Maar ook wel wat troep.
Als je interesse hebt doe per pm een bod voor 1stuk, voor een aantal of voor alles.

Abba Voulez-Vouz
American Gipsy American Gipsy
Beegees Spirits Having Flown
Bob Marley & the Wailors Babylon By Bus
Commodors Natural High
Donna Summer Live and More
Earth Wind & Fire Spirit
Electric Light Orchestra Out of the Blue
Ennio Morricone Het Gebeurde in het Westen
Eruption Eruption
Flairck Variaties Op Een Dame
Frank Boeijen Groep In Natura
Gladys Knight and The Pips 30 Greatest
Hot Chocolate Every 1's a Winner
John Denver Live in London
John Lennon & Yoko Ono Double Fantasy
Peter Tosh Bush Doctor
Redbone Potlach
Santa Esmeralda Don't Let Me Be Misunderstood
Santana Santana's Greatest Hits
Shirley Bassey Singles Album
Soul City 20 Original Soul Hits
Soul Hit Explosion
Sugarhill Gang Rapper's Delight
T.K. Disco Music
Thank God It's Friday
The Beach Boys Good Vibrations
The Beatles Cool Vibes
The Beatles Something to Hide
The Plastic Ono Band Live Peace in Toronto 1967
The Trammps Where The Happy People Go
The Trammps Best of
Third World Prisoner In The Street

En de volgende single's:
Alice Cooper Hello Hooray
Alice Cooper No More Mr. Nice Guy
Alice Cooper School's Out
Artist United Against Apartheid Sun City
Barry White You See The Trouble With Me
Billy Joel She's Always a Woman
Bob Marley & The Wailers Ride Natty Ride
Boney N Daddy Cool
Brood en Vrienten Als Je Wint
Chubby Checker Baba, Baby, Balla, Balla
Commodores Three Times a Lady
Doe Maar Macho
Earth, Wind & Fire Fantasy
ELO Livin' Thing
Elton John Nikita
Europe Superstitious
Ferry Aid Let It Be
Golden Earring Back Home
Golden Earring Bombay
Golden Earring Sound of the Screaming Day
Hessel Somebody Told Me
John Lennon Nobody Told Me
Musical Youth Pass the Dutchie
Ome Joop Nee Nou Wordt-ie Mooi
Simple Minds Don't You Forget About Me
Soul Dracula Hot Blood
Stevie Wonder Saturn / All Day Sucker
Tavares Don't Take Away the Music
The Beatles Come Together / Something
The Trammps The Night the Lights Went Out In New York City
U2 Angel of Harlem
UB40 I Got You Babe
UB40 Red Red Wine
Van McCoy Soul Cha Cha

Classics voor heel, heel weinig geld

Atomhead – Spiral Field Velocity 2.0
La Peste – Hangars Liquides 026
La Peste – Weet ik niet
Void Settler and Labyrinth – Deceive the World to Rule the Planet
Nadja – Guilted by the Sun
Converge – Axe to Fall
A Fine Boat that Coffin – s/t
Combatwoundedveteran – I know a girl who develops crime scene photos
Iwrotehaikusaboutcanibalism reissue
Crom-Tech – s/t
P.O.S. - Never Better
Sean Price – Jesus Price Superstar
Obba Supa – TO:am Free:AM

June Paik s/t 7”
Detestation – The Inhuman Condition 7”
The Emo Annihilation 7”

Dans Macabre – {einerseits} 10”

Dit is er over:

Nadja – Guilted by the Sun (nummer 500/500 trouwens) 4 euro
A Fine Boat that Coffin – s/t 3 euro
Crom-Tech s/t (1999) (!!!!) 6 euro

Detestation – The Inhuman Condition 7” 3 euro
The Emo Annihilation 7” 3 euro

Dans Macabre – {einerseits} 10” 3 euro

Ik verkoop deze 6 platen:

Talking Heads - Stop Making Sense (1984) (incl. booklet)
Stevie Wonder - Fulfillingness' First Finale (1974)
UB40 - Signing Off, debuutalbum (1980) (incl. 12" single erbij en originele hoes)
Elvis Costello & the Attractions - Armed Forces (1979)
Moody Blues- The Great Moody Blues (1970)
Gladys Knight and the Pips - I Feel a Song (1974)

Ophalen in Eindhoven € 17,50
Wil het ook opsturen, verzendkosten voor rekening koper.

Kennis kwam langs met een verhuisdoos vol vinyl.
Had hij vele verhuizingen, decennia lang, meegesleept.
Nieuwe vriendin; dus het moet weg.
Echt iets voor mij , zei hij nog....

Tegen verzendkosten zijn ze voor jou.
Alles in 1 keer. Meeste platen zien er schoon en op het oog gaaf uit.
Mits anders aangegeven.
Hoezen zijn niet allemaal geweldig.

Al Di Meola - Splendido Hotel [2lp] ( plaat moet in ieder geval gereinigd)
Diana Ross - Diana
George Benson - Give Me the Night
George Benson - In Flight
Isley Brothers - Forever Gold
Randy Crawford - Secret Combination ( ja met dat nummer)
Rita Reys in LOndon ( )
Rose Royce - Golden Touch
Spandau Ballet - True
Steve Winwood - Arc of a Diver ( hoes beroerd, plaat lijkt ok)
Stevie Wonder - Looking Back [2lp]

12":
Sweet Charles - Yes, It's You/ Lyn Collins - Rock me Again, and again etc.
Pepsi & Shirlie - Heartache

Verzamel:
Warm Aanbevolen ( 1985 )
Miami Vice II

You want it?
Stuur me berichtje met daarin in ieder geval je mailadres.
Jan.

Schnee
Er zaten dus ook nog goeie platen in de "verhuisdoos" vol? En dit "tasje" ongelofelijke bocht... misschien komt er nog een afnemer!

Nee de rest is ook niet echt je van het.
Zo zat er ELP's Pictures at an Exibition bij, Getz en Gilberto, Aja van the Dan, een Steve Miller band, etc.
Geen zeldzame collector dingendus, helaas
Als er geen interesse is rest altijd nog de grijze container.

Oldfart schreef:

Als er geen interesse is rest altijd nog de grijze container.

Dan altijd nog beter om t in een kringloop af te geven, toch?

lennon schreef:
Dan altijd nog beter om t in een kringloop af te geven, toch?

En die vragen op sommige locaties dan gewoon 5 Euro per plaat.

Running On Empty schreef:
(quote)

En die vragen op sommige locaties dan gewoon 5 Euro per plaat.

Da's gewoon de praktijkles meerwaardetheorie - wat stel jij dan voor: ritueel verbranden onder het zingen van "a shanti, shanti"?

Maar idd, de kringloop Utrecht - de Arm incl - bezoeken voor inventarisatie van 'de handel' doe je ook alleen als een plaat voorje hoofd hebt

Mjuman schreef:
Maar idd, de kringloop Utrecht - de Arm incl - bezoeken voor inventarisatie van 'de handel' doe je ook alleen als een plaat voorje hoofd hebt

Zo'n 1 á 2 Euro vind ik leuk voor kringloop plaatjes die ze gratis krijgen, enkele bijzondere uitschieters uitgezonderd.

Ik heb de volgende lp's te koop:

John Coltrane - Blue Train (Mono & Stereo 2LP) - 8 euro
Captain Beefheart & The Magic Band - Lick my decals off, baby - 8 euro
David Guetta - Nothing but the beat (2LP) - 9 euro
Sonic Youth - Daydream Nation (Deluxe edition 4LP) - 32,50 euro
Lee Morgan - Sidewinder - 8 euro

Prijzen zijn exclusief verzendkosten.
Bij interesse aub een privebericht sturen.

Ik ga een aantal van mijn (betere) platen verkopen. Het gaat om de volgende platen:
Dead Can Dance - Mr. Lovegrove's Dance LP (LP, Pic, Unofficial) €27.50
Zelienople - His/Hers (LP, Album, Ltd, Whi) €50.00
Stars Of The Lid - The Tired Sounds Of Stars Of The Lid (3xLP, Album) €79.90
Sigur Rós - Von (2xLP, Album, RE, Ltd) €62.50
Peter Broderick - Docile (10", MiniAlbum, Ltd) €60.00
Peter Broderick - These Walls Of Mine (LP, Album, Ltd, Ora) €85.00
Ólafur Arnalds - Variations Of Static (10", Ltd, Cle) €23.00
Efterklang - Tripper (2xLP, Album, Ltd) €27.50
Machinefabriek - Marijn (LP, Album, Ltd, Whi) €14.50
Black Sabbath - Black Sabbath (LP, gaat om de gatefold eerste Nederlandse persing met "Ossie Osborne') €45.00
Deaf Center / Svarte Greiner - Owl Splinters / Twin €35.00
Deaf Center - Pale Ravine €85.00
Damien Rice - Dogs (CD, Maxi, 1/3) €15.00
Damien Rice - Dogs (CD, Maxi, 2/3) €7.50
Damien Rice - Dogs (CD, Maxi, 3/3) €7.50
Peter Broderick - Ten Duets (cassette) €21.50
Blind Guardian - Live (Box Set, 3LP, Pic) 75.00

Voordat er vijf mensen gaan reageren 'wauw, veel te duur' etc; de prijzen zijn gebaseerd op de prijshistorie en huidige prijzen op discogs. Dat lijkt me redelijk. De prijzen zijn exclusief verzendkosten.

dix
wouter8 schreef:
Voordat er vijf mensen gaan reageren.

Ik bijt het spits af
Wie volgt ?

Ik ga niet inhoudelijk reageren - Discogs als dat de norm wordt, kan ik m'n inboedelverzekering opkrikken.

Pleurt dan ook al die plaatjes maar meteen op Discogs, kan je de internationale community bedienen; wees dan ook niet verbaasd als mensen reageren met de vraag of er een condoom wordt meegeleverd, want als je genaaid wordt, wil je wel dat het veilig gebeurt

kippenhok
Mjuman schreef:
Ik ga niet inhoudelijk reageren - Discogs als dat de norm wordt, kan ik m'n inboedelverzekering opkrikken.

Pleurt dan ook al die plaatjes maar meteen op Discogs, kan je de internationale community bedienen; wees dan ook niet verbaasd als mensen reageren met de vraag of er een condoom wordt meegeleverd, want als je genaaid wordt, wil je wel dat het veilig gebeurt

Eens. Veel te vaak wordt er naar de VRAAGprijzen op Discogs verwezen, terwijl die vaak veel te hoog liggen. Als ik er een Jan Smit cd opzet met een vraagprijs van 2000 EUR, is dat niet ineens de waarde van die cd (let op: ik heb over financiele waarde; artistieke waarde mag iedereen voor zichzelf uitmaken).

Iedereen is toch vrij om te vragen wat ie wil? Het zijn immers zijn of haar platen. Als ze te duur zijn, sla je gewoon over..Volgens mij is het zo simpel!

Ik waardeer het dat wouter8 ze hier aanbiedt , en verder is het een vrije keuze er iets mee te doen of niet..

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.