De Site / Gebruikers / Monieur Renard's musicmeter logboek
zoeken in:
1
Mssr Renard
geplaatst: 4 december 2023, 09:02 uur
Omdat King Crimson weer eens in mijn vizier komt, ga ik de komende tijd weer aan de slag met hun jaren 80 werk (in mijn ogen en oren hun beste tijd) en pik dan gelijk het solowerk van Adrian Belew, Bruford en Fripp mee. Ook heb ik Chick Corea's Electric Band in de wacht staan. Dat wordt een flinke week eclectische prog en fusion. Zin in!
1
geplaatst: 4 december 2023, 15:36 uur
Oef haha, ik zou dat echt niet kunnen.. plannen om specifieke muziek te gaan luisteren op een bepaald tijdstip.
Ik kan me alleen maar van moment naar moment laten meesleuren, en luisteren naar wat ik voel.
Ik kan me alleen maar van moment naar moment laten meesleuren, en luisteren naar wat ik voel.

0
Mssr Renard
geplaatst: 4 december 2023, 15:47 uur
Ben ook alweer helemaal genezen van 80's fusion en progrock. Heeft toch een erg kille en mechanische sound. Ben inmiddels alweer overgestapt op 70's Canterbury-prog, te beginnen met Hatfield and the North. Benieuwd hoe lang ik deze volhoud. Probleem vandaag is dat ik het eigenlijk even niet zo goed weet. Geen inspiratie, denk ik. Terwijl ik echt zin had in King Crimson en wat daaruit voortvloeit. Maar zo gaan dingen soms.
0
Mssr Renard
geplaatst: 23 februari 2024, 08:58 uur
Op dit moment ben ik alle oude symfo/prog albums van wat uigebreidere reviews aan het voorzien en ben ik voornemens om de progbands die ik links heb laten liggen toch wat meer te gaan proberen/ontdekken.
Bands die ik nog moet reviewen:
- Eloy
- Pink Floyd
- Nektar
- Camel
- Supertramp
- Supersister
- Le Orme
- PFM
- Jade Warrior
- Renaissance
- Mike Oldfield
- Sky
- Kansas
Bands die ik al uitgebreid heb gereviewd:
- King Crimson
- Gentle Giant
- Soft Machine
- Caravan
- Moody Blues
- Saga
- Rush
- Yes
- Jethro Tull
- Barclay James Harvest
Bands die ik nog ga proberen of meer uitpluizen:
- EL&P
- Genesis
- Alquin
- Kayak
Bands die ik toch helemaal niks vind:
- Van Der Graaf Generator
- Rush
Lijst wordt nog uitgebreid.
Bands die ik nog moet reviewen:
- Eloy
- Pink Floyd
- Nektar
- Camel
- Supertramp
- Supersister
- Le Orme
- PFM
- Jade Warrior
- Renaissance
- Mike Oldfield
- Sky
- Kansas
Bands die ik al uitgebreid heb gereviewd:
- King Crimson
- Gentle Giant
- Soft Machine
- Caravan
- Moody Blues
- Saga
- Rush
- Yes
- Jethro Tull
- Barclay James Harvest
Bands die ik nog ga proberen of meer uitpluizen:
- EL&P
- Genesis
- Alquin
- Kayak
Bands die ik toch helemaal niks vind:
- Van Der Graaf Generator
- Rush
Lijst wordt nog uitgebreid.
1
Mssr Renard
geplaatst: 22 maart 2024, 09:13 uur
Afgelopen week ben ik veel bezig geweest op de albums van Mike Varney's Blues Bureau International-label te ordenen, corrigeren en compleet te maken:
Blues Bureau - MusicMeter.nl
Het is nog een hele klus, want een heleboel platen staan wel op de site maar onder een fout label, vaak Roadrunner (schijnbaar hadden die een distributiedeal voor het label in Nederland en Europa). Ook wordt weleens het label Shrapnel opgevoerd. In feite ook een label van Mike Varney, maar meer gericht op heavy metal en hard rock.
Dit zijn de albums die op Blues Bureau International zijn uitgegeven:
Albums | Shrapnel Label Group, Inc - shrapnelrecords.com en Blues Bureau International
Intussen luister ik de platen ook (als ik ze niet allang ken), plaats een (korte) recensie en waardering. Tot nu toe stelt het label mij totaal niet teleur. De productie is waanzinnig en Mike heeft een oog (en oor) voor waanzinnig goed jong (en oud) talent.
Blues Bureau - MusicMeter.nl
Het is nog een hele klus, want een heleboel platen staan wel op de site maar onder een fout label, vaak Roadrunner (schijnbaar hadden die een distributiedeal voor het label in Nederland en Europa). Ook wordt weleens het label Shrapnel opgevoerd. In feite ook een label van Mike Varney, maar meer gericht op heavy metal en hard rock.
Dit zijn de albums die op Blues Bureau International zijn uitgegeven:
Albums | Shrapnel Label Group, Inc - shrapnelrecords.com en Blues Bureau International
Intussen luister ik de platen ook (als ik ze niet allang ken), plaats een (korte) recensie en waardering. Tot nu toe stelt het label mij totaal niet teleur. De productie is waanzinnig en Mike heeft een oog (en oor) voor waanzinnig goed jong (en oud) talent.
0
Mssr Renard
geplaatst: 28 maart 2024, 12:02 uur
Ik heb een bluesrock-overkill. Ook southern rock biedt even geen soelaas. Want ik draaide vandaag Lynyrd Skynyrd en dat was ik ook een beetje zat al snel.
Ik heb dat wel vaker; dat ik plotseling alles wat ik leuk vind, ineens niet leuk vind. Dan is het belangrijk om iets totaal anders te gaan luisteren, en toen ik Moody Blues uitkoos, was het direct raak.
Schijnbaar ben ik meer een melancholische softrock-bui. Eens zien hoe lang ik dat vol houd en of dit een hele fase weer wordt of gewoon eventjes.
Ik heb dat wel vaker; dat ik plotseling alles wat ik leuk vind, ineens niet leuk vind. Dan is het belangrijk om iets totaal anders te gaan luisteren, en toen ik Moody Blues uitkoos, was het direct raak.
Schijnbaar ben ik meer een melancholische softrock-bui. Eens zien hoe lang ik dat vol houd en of dit een hele fase weer wordt of gewoon eventjes.
0
Mssr Renard
geplaatst: 16 april 2024, 16:20 uur
Op zoek naar wat meer kaders voor wat betreft de (West-)Duitse jazzrock-scene van de jaren '70, kwam ik dit artikel tegen. De term kraut-fusion ligt mij niet zo, omdat kraut een scheldwoord uit de Tweede Wereldoorlog was.
Maar er worden wel interessante namen genoemd, waarvan ik er veel al ken, maar sommige nog niet. Ik wil ze zeker eens proberen en om het niet te vergeten, post ik de link hier:
'Kraut Fusion' - It's Psychedelic Baby Magazine - psychedelicbabymag.com
Maar er worden wel interessante namen genoemd, waarvan ik er veel al ken, maar sommige nog niet. Ik wil ze zeker eens proberen en om het niet te vergeten, post ik de link hier:
'Kraut Fusion' - It's Psychedelic Baby Magazine - psychedelicbabymag.com
0
Mssr Renard
geplaatst: 22 april 2024, 10:20 uur
We maken er een Camel-weekje van, en dan kijken waar we terechtkomen. Ik heb nog wel wat West-Duitse en Franse jazzrock uit de jaren 70 in de wachtrij staan, maar wilde weer eens iets vertrouwds horen.
Eerst moest ik wel direct wennen aan het vlammende gitaarwerk en de wat stevige rockdrums, gek genoeg, maar bij Mirage aanbelandt bevalt elke song me prima. Ik ben benieuwd hoe ver ik kom tot dat ik een overkill heb,
Eerst moest ik wel direct wennen aan het vlammende gitaarwerk en de wat stevige rockdrums, gek genoeg, maar bij Mirage aanbelandt bevalt elke song me prima. Ik ben benieuwd hoe ver ik kom tot dat ik een overkill heb,
0
Mssr Renard
geplaatst: 21 juni 2024, 10:39 uur
Bij het samenstellen van mijn top 100 artiesten ben ik aangekomen in de vaststellingsfase, wat betekent dat het nu toch echt in de laatste fase van de afrondingsfase is aanbeland.
Probleem is dat er veel artiesten niet in staan, waar ik toch heel veel naar heb geluisterd, maar waar ik geen feeling meer heb.
Ik noem uit mijn hoofd;
- Biohazard
- Slayer
- Iced Earth
- Blind Guardian
- Suicidal Tendencies
- Alphaville
- Rush
- Heart
- Journey
- Foreigner
- Red Hot Chili Peppers
- Incubus
Om mijn lijst zo divers mogelijk te houden, heb ik veel witte mannen-rock achterwege gelaten en veel metal idem ditto. Ik heb voor veel genres en subgenres de leukste artiesten eruit gevist en die in de lijst gezet.
Gek genoeg heb ik met de bovenste 30 tot 50 artiesten geen problemen. Dat klopt inmiddels wel. Het gaat mij om die laagste regionen. Tussen de 100 en de 80 zeg maar. Dat zijn artiesten die ik wel okay vind, maar niet zoveel meer draai of niet zoveel "feeling" meer heb. Daar is nogal wat verloop in de conceptfase.
Aangezien ik nu wel binnen een dag of twee mijn definitieve lijst moet opleveren, moet ik wel een klap geven op mijn keuzes. Vandaag en de afgelopen dagen loop ik sneltrein tempo allemaal bands af, met het idee of deze nu wel of niet de lijst horen. Een grote rol speelt ook de nostalgische factor. Heb ik écht genoten van een band, of beeld ik me dat alleen in.
Was het nu een artiesten top200 geweest, dan had ik minder issues gehad. Een top100 is schijnbaar toch de beperkt.
Probleem is dat er veel artiesten niet in staan, waar ik toch heel veel naar heb geluisterd, maar waar ik geen feeling meer heb.
Ik noem uit mijn hoofd;
- Biohazard
- Slayer
- Iced Earth
- Blind Guardian
- Suicidal Tendencies
- Alphaville
- Rush
- Heart
- Journey
- Foreigner
- Red Hot Chili Peppers
- Incubus
Om mijn lijst zo divers mogelijk te houden, heb ik veel witte mannen-rock achterwege gelaten en veel metal idem ditto. Ik heb voor veel genres en subgenres de leukste artiesten eruit gevist en die in de lijst gezet.
Gek genoeg heb ik met de bovenste 30 tot 50 artiesten geen problemen. Dat klopt inmiddels wel. Het gaat mij om die laagste regionen. Tussen de 100 en de 80 zeg maar. Dat zijn artiesten die ik wel okay vind, maar niet zoveel meer draai of niet zoveel "feeling" meer heb. Daar is nogal wat verloop in de conceptfase.
Aangezien ik nu wel binnen een dag of twee mijn definitieve lijst moet opleveren, moet ik wel een klap geven op mijn keuzes. Vandaag en de afgelopen dagen loop ik sneltrein tempo allemaal bands af, met het idee of deze nu wel of niet de lijst horen. Een grote rol speelt ook de nostalgische factor. Heb ik écht genoten van een band, of beeld ik me dat alleen in.
Was het nu een artiesten top200 geweest, dan had ik minder issues gehad. Een top100 is schijnbaar toch de beperkt.
0
geplaatst: 21 juni 2024, 10:57 uur
Mssr Renard schreef:
Bij het samenstellen van mijn top 100 artiesten ben ik aangekomen in de vaststellingsfase, wat betekent dat het nu toch echt in de laatste fase van de afrondingsfase is aanbeland.
Zonder deze lijsten af te doen, maar ik denk wel eens: is het ook niet een vorm van fictie? Je kiest voor een bepaalde kleuring. Wat niet wegneemt dat je met deze fictie wel iets over jouw en de muziek kan vertellen. Zonder ‘lijstje’ geen spanning en aandacht.
1
Mssr Renard
geplaatst: 21 juni 2024, 11:07 uur
vivalamusica schreef:
Zonder deze lijsten af te doen, maar ik denk wel eens: is het ook niet een vorm van fictie? Je kiest voor een bepaalde kleuring. Wat niet wegneemt dat je met deze fictie wel iets over jouw en de muziek kan vertellen. Zonder ‘lijstje’ geen spanning en aandacht.
Een lijstje zelf zegt natuurlijk ook heel weinig. Het gaat om de verhalen erom heen. Hoe kom je tot bepaalde keuzes en wat betekent een band of artiest voor je en welke rol heeft deze gespeeld in je muzikale ontwikkeling.
Maar juist die verhalen ga ik schrijven de komende twee maanden in het topic dat daaraan gewijdt is. Daasrom vind ik het ook zo moeilijk om bepaalde bands/artiesten te schrappen, omdat ik misschien niet veel binding heb, maar wel veel te vertellen.
0
Mssr Renard
geplaatst: 6 juli 2024, 09:23 uur
Op dit moment bezig alle albums van het Duitse label MPS toe te voegen. MPS werd gezien als de Europese Blue Note.
Hier de releases van 1970 tot 1980 uit de jazz-genres:
Just a moment... - discogs.com
Hier nog wat links:
SABA/MPS Records Listing - discog.piezoelektric.org
https://www.mps-music.com/releases/ (voor de hoesjes)
Hier het label op Musicmeter zelf:
MPS - MusicMeter.nl
Hier de releases van 1970 tot 1980 uit de jazz-genres:
Just a moment... - discogs.com
Hier nog wat links:
SABA/MPS Records Listing - discog.piezoelektric.org
https://www.mps-music.com/releases/ (voor de hoesjes)
Hier het label op Musicmeter zelf:
MPS - MusicMeter.nl
0
Mssr Renard
geplaatst: 26 juli 2024, 13:18 uur
Het heeft me een flinke week gekost, maar ik heb de discografie van The Marshall Tucker Band volledig gemaakt. Vandaag ook de artiestenpagina aangevuld en van extra informatie voorzien.
Niet zo lang terug had ik hetzelfde gedaan voor Outlaws
Ik zat weer lekker in een southern rock-fase, die volgens mij is overgeslagen in een bluesrock-fase, maar we zien wel.
Ik heb van Outlaws en Marshall Tucker Band ook (bijna) alle platen wel van een cijfer en review voorzien. Mocht ik ergens nog geen review hebben geplaatst dan hoor ik dat graag.
Niet zo lang terug had ik hetzelfde gedaan voor Outlaws
Ik zat weer lekker in een southern rock-fase, die volgens mij is overgeslagen in een bluesrock-fase, maar we zien wel.
Ik heb van Outlaws en Marshall Tucker Band ook (bijna) alle platen wel van een cijfer en review voorzien. Mocht ik ergens nog geen review hebben geplaatst dan hoor ik dat graag.
1
Mssr Renard
geplaatst: 26 augustus 2024, 14:48 uur
Op dit moment in de ban van Joegoslavische en Tsjecho-Slowaakse jazzrock en progressive rock uit de jaren '70
Ik heb deze band op de radar, maar dat worden er vast wel meer, als ik er wat dieper in duik:
- Fermáta (Slowakije, nog niet op Musicmeter, ben ik mee bezig met toevoegen)
- Smak (Servië, nog niet op Musicmeter, ben ik mee bezig met toevoegen)
- Leb I Sol (Macedonië, deels op Musicmeter, ben ik compleet aan het maken): Leb I Sol
- The Blue Effect ofwel Modrý efekt (Tsjechië, deels op Musicmeter, ben ik aan het corrigeren en compleet aan het maken)
- Izvir (Slovenië, 1 studioplaat, moet ik nog toevoegen_
- Tihomir Pop Asanović (Macedonië, niet op Musicmeter, dus werk aan de winkel)
Ik heb deze band op de radar, maar dat worden er vast wel meer, als ik er wat dieper in duik:
- Fermáta (Slowakije, nog niet op Musicmeter, ben ik mee bezig met toevoegen)
- Smak (Servië, nog niet op Musicmeter, ben ik mee bezig met toevoegen)
- Leb I Sol (Macedonië, deels op Musicmeter, ben ik compleet aan het maken): Leb I Sol
- The Blue Effect ofwel Modrý efekt (Tsjechië, deels op Musicmeter, ben ik aan het corrigeren en compleet aan het maken)
- Izvir (Slovenië, 1 studioplaat, moet ik nog toevoegen_
- Tihomir Pop Asanović (Macedonië, niet op Musicmeter, dus werk aan de winkel)
0
Mssr Renard
geplaatst: 30 augustus 2024, 10:45 uur
Inmiddels best wel ver met toevoegingen en correcties doorvoeren. Inmiddels is dit het resultaat voor de Tsjechoslowaakse artiesten:
Fermáta - MusicMeter.nl (veel platen nog in de wachtrij)
Blue Effect - MusicMeter.nl
Collegium Musicum - MusicMeter.nl (deze discografie moet nog aangevuld worden)
Flamengo - MusicMeter.nl
Deze ( Energit - discogs.com ) en deze ( Impuls - discogs.com ) moet ik nog toevoegen. Vooral Energit is erg gaaf.
Ik heb heel even de Yugo Prog/Jazzrock op een lager pitje gezet, omdat het anders teveel wordt. Dus dat komt later wel.
Ik heb wel intussen deze plaat toegevoegd en de artiestenpagina ingevuld:
Izvir - MusicMeter.nl (overigens echt een aanbeveling!)
en hier was ik ook al wat verder mee:
Leb I Sol - MusicMeter.nl (hiervan moet ik de artiestenpagina schijnbaar nog invullen)
Fermáta - MusicMeter.nl (veel platen nog in de wachtrij)
Blue Effect - MusicMeter.nl
Collegium Musicum - MusicMeter.nl (deze discografie moet nog aangevuld worden)
Flamengo - MusicMeter.nl
Deze ( Energit - discogs.com ) en deze ( Impuls - discogs.com ) moet ik nog toevoegen. Vooral Energit is erg gaaf.
Ik heb heel even de Yugo Prog/Jazzrock op een lager pitje gezet, omdat het anders teveel wordt. Dus dat komt later wel.
Ik heb wel intussen deze plaat toegevoegd en de artiestenpagina ingevuld:
Izvir - MusicMeter.nl (overigens echt een aanbeveling!)
en hier was ik ook al wat verder mee:
Leb I Sol - MusicMeter.nl (hiervan moet ik de artiestenpagina schijnbaar nog invullen)
2
Mssr Renard
geplaatst: 30 augustus 2024, 10:53 uur
Ik denk dat AOVV en Barney Rubble deze plaat wel leuk vinden.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/908000/908702.jpg?cb=1724959407
Fermáta - Pieseň Z Hôľ (1977) - MusicMeter.nl
Het is sowieso voor liefhebbers van Mahavishnu Orchestra en Return to Forever (om maar wat te namedroppen) erg interessant.
In hetzelfde straatje kan ik de volgende plaat ook aanbevelen, maar die is wat steviger. Echter het gitaarwerk is zo ontzettend vlijmscherp, dat Al diMeola en Allan Holdsworth hier wel een concurrent hebben, waar ze waarschijnlijk niet eens weet van hebben:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/865000/865907.jpg?cb=1724710726
M Efekt - Svitanie (1977) - MusicMeter.nl
Beide albums zijn op Tidal te beluisteren (in hoge resolutie), dus wellicht ook op Spotify. Zodat er niet naar een inferieure Mp3-versie van Youtube hoeft te worden geluisterd. Ik heb nog gezocht op Bandcamp, maar het zou zo maar kunnen, dat de bands deze zelfs ook aanbieden aldaar (edit: ik heb gekeken, het staat niet op Bandcamp).
Om een idee te krijgen, hier wat oude livebeelden.
M Efekt met 'Rajky' van het album 'Svět Hledačů' uit 1979 (de opvolger van 'Svitanie'):
Fermáta met 'Wlkina' van het album 'Dunajská Legenda' uit 1980 (3 jaar later dan 'Pieseň Z Hôľ', en wat moderner, richting de jaren '80-fusionsound, maar wel volledig analoog). Lekker funky ook.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/908000/908702.jpg?cb=1724959407
Fermáta - Pieseň Z Hôľ (1977) - MusicMeter.nl
Het is sowieso voor liefhebbers van Mahavishnu Orchestra en Return to Forever (om maar wat te namedroppen) erg interessant.
In hetzelfde straatje kan ik de volgende plaat ook aanbevelen, maar die is wat steviger. Echter het gitaarwerk is zo ontzettend vlijmscherp, dat Al diMeola en Allan Holdsworth hier wel een concurrent hebben, waar ze waarschijnlijk niet eens weet van hebben:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/865000/865907.jpg?cb=1724710726
M Efekt - Svitanie (1977) - MusicMeter.nl
Beide albums zijn op Tidal te beluisteren (in hoge resolutie), dus wellicht ook op Spotify. Zodat er niet naar een inferieure Mp3-versie van Youtube hoeft te worden geluisterd. Ik heb nog gezocht op Bandcamp, maar het zou zo maar kunnen, dat de bands deze zelfs ook aanbieden aldaar (edit: ik heb gekeken, het staat niet op Bandcamp).
Om een idee te krijgen, hier wat oude livebeelden.
M Efekt met 'Rajky' van het album 'Svět Hledačů' uit 1979 (de opvolger van 'Svitanie'):
Fermáta met 'Wlkina' van het album 'Dunajská Legenda' uit 1980 (3 jaar later dan 'Pieseň Z Hôľ', en wat moderner, richting de jaren '80-fusionsound, maar wel volledig analoog). Lekker funky ook.
0
Mssr Renard
geplaatst: 30 augustus 2024, 15:17 uur
Deze moet nog worden toegevoegd (Impuls, staat in de wachtrij):
Ik zocht nog wat video footage van Energit, maar ik zie alleen nieuwe video's, mijn voorkeur gaat uit naar jaren '70 filmbeelden. Dit vind ik het leukst, en komen het dichtstbij wat er op de albums staan. Ik zou nog lustig verder.
Hier nog een wat oudere video van Blue Effect (Modry Efekt) met het Jazz Orchestra Prague (ten tijde van het album 'Nová Syntéza' uit 1971). Let op het fabuleuze gitaarspel van Radim Hladík:
Ik zocht nog wat video footage van Energit, maar ik zie alleen nieuwe video's, mijn voorkeur gaat uit naar jaren '70 filmbeelden. Dit vind ik het leukst, en komen het dichtstbij wat er op de albums staan. Ik zou nog lustig verder.
Hier nog een wat oudere video van Blue Effect (Modry Efekt) met het Jazz Orchestra Prague (ten tijde van het album 'Nová Syntéza' uit 1971). Let op het fabuleuze gitaarspel van Radim Hladík:
0
Mssr Renard
geplaatst: 1 september 2024, 21:27 uur
Nog een video (zwart wit) gevonden van Modry Efekt (Blue Effect):
0
Mssr Renard
geplaatst: 2 september 2024, 14:31 uur
Tijd is nu ook gekomen om de minder voor de hand liggende landen eens onder de loep te leggen.
In Roemenië liepen wel enkele underground-acts rond, die het lukten om iets op vinyl of cassette te krijgen.
Eén daarvan is Sfinx (https://www.discogs.com/artist/1098943-Sfinx-3) waar ik de komende tijd wat aandacht aan ga besteden. Er staat één plaat al op Musicmeter, maar er is ook een Nederlandse Sfinx, dus ik moet wat schonen en schuiven.
Verder kwam ik nog tegen:
- Progresiv TM (hardrock)
- Aura Urziceanu (jazz zangeres)
- Marius Popp (jazzpianist)
- Michael Cretu (toetsenist, beroemd van Enigma)
- Paul Weiner (jazzpianist)
- Phoenix (folkrock)
Zo bezien ga ik me dus vooral storten op:
- PHOENIX discography and reviews - progarchives.com
- SFINX discography and reviews - progarchives.com
en
- PROGRESIV TM discography and reviews - progarchives.com
Het enige door het regime toegestane label was Just a moment... - discogs.com dat al sinds 1932 (nog tijdens het Koninkrijk Roemenië) platen uitbracht.
Hier een video van het Roemeense Sfinx uit 1978:
En hier een video van Phoenix:
In Roemenië liepen wel enkele underground-acts rond, die het lukten om iets op vinyl of cassette te krijgen.
Eén daarvan is Sfinx (https://www.discogs.com/artist/1098943-Sfinx-3) waar ik de komende tijd wat aandacht aan ga besteden. Er staat één plaat al op Musicmeter, maar er is ook een Nederlandse Sfinx, dus ik moet wat schonen en schuiven.
Verder kwam ik nog tegen:
- Progresiv TM (hardrock)
- Aura Urziceanu (jazz zangeres)
- Marius Popp (jazzpianist)
- Michael Cretu (toetsenist, beroemd van Enigma)
- Paul Weiner (jazzpianist)
- Phoenix (folkrock)
Zo bezien ga ik me dus vooral storten op:
- PHOENIX discography and reviews - progarchives.com
- SFINX discography and reviews - progarchives.com
en
- PROGRESIV TM discography and reviews - progarchives.com
Het enige door het regime toegestane label was Just a moment... - discogs.com dat al sinds 1932 (nog tijdens het Koninkrijk Roemenië) platen uitbracht.
Hier een video van het Roemeense Sfinx uit 1978:
En hier een video van Phoenix:
1
geplaatst: 2 september 2024, 19:54 uur
Huascaran nu aan het beluisteren (beschikbaar op Spotify inderdaad). Deel I heeft meteen iets fascinerends, iets ongrijpbaars.. Erg eclectisch en sfeervol, een band om in de gaten te houden de komende Jordy's, Barney Rubble.. 
Het is een kunst om met een karrevracht aan ingrediënten toch een coherente, gebalanceerde maaltijd uit te werken, en op basis van de opener durf ik wel te zeggen: die lui van Fermáta kunnen dat!
Mooie tip, ik vind dit zelfs nog wat boeiender en opwindender dan Mahavishnu Orchestra, Return to Forever e tutti quanti.

Het is een kunst om met een karrevracht aan ingrediënten toch een coherente, gebalanceerde maaltijd uit te werken, en op basis van de opener durf ik wel te zeggen: die lui van Fermáta kunnen dat!
Mooie tip, ik vind dit zelfs nog wat boeiender en opwindender dan Mahavishnu Orchestra, Return to Forever e tutti quanti.
1
geplaatst: 2 september 2024, 20:12 uur
Ik zal het zeker nog eens beluisteren. Ben op dit moment wat meer met mijn eigen backlog bezig; maar het staat op de luisterlijst. 

0
geplaatst: 2 september 2024, 20:19 uur
Ik vond de titel van het album trouwens al klinken als een mythologische plaats of figuur uit het universum der Inca's of Azteken, zo gek nog niet, blijkt uit deze bondige, interessante recensie op RYM.
0
Mssr Renard
geplaatst: 2 september 2024, 20:22 uur
AOVV schreef:
Ik vond de titel van het album trouwens al klinken als een mythologische plaats of figuur uit het universum der Inca's of Azteken, zo gek nog niet, blijkt uit deze bondige, interessante recensie op RYM.
Het gemiddelde van de plaat ligt op Musicmeter en Progarchiveswel hoger dan bij Rateyourmusic. Maar daar is jazzrock geloof ik niet zo heel populair.
Fijn dat het bevalt, en ik je enthousiast heb gekregen.
2
geplaatst: 2 september 2024, 20:28 uur
Goh, een gemiddelde van 3.67/5 uit 422 stemmen is voor het kritische, internationale RYM-publiek gewoon prima eigenlijk. En ook de eerste twee platen komen rond die score uit, zie ik.
Hier ligt het gemiddelde een pak hoger, geheel en alleen dankzij jouw stem uiteraard.
Maar aerobag heeft deze op RYM ook op 4* staan zie ik, en onze koene ontdekkingsreiziger Koenr kan hier misschien ook wel wat mee. 
Hier ligt het gemiddelde een pak hoger, geheel en alleen dankzij jouw stem uiteraard.
Maar aerobag heeft deze op RYM ook op 4* staan zie ik, en onze koene ontdekkingsreiziger Koenr kan hier misschien ook wel wat mee. 
0
Mssr Renard
geplaatst: 3 september 2024, 08:05 uur
Nu is de druk voor mij, om een gedegen review te schrijven bij 'Huascaran' wel enorm groot, nu ik weet dst er zoveel mensen gaan meelezen.
Je bent wel echt sociaal meer betrokken bij andere users AOVV. Ik weet eigenlijk nooit zo goed waar anderen in geïnteresseerd zijn. En ik weet al helemaal niet wie op welke andere sites actief zijn.
Je bent wel echt sociaal meer betrokken bij andere users AOVV. Ik weet eigenlijk nooit zo goed waar anderen in geïnteresseerd zijn. En ik weet al helemaal niet wie op welke andere sites actief zijn.
* denotes required fields.