MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Mijn hobby('s)

zoeken in:
Sietse
Update van mijn hobby's zoals ze hier ooit al eens stonden.

Ik ben obsessief platen en cd verzamelaar (al hoop ik nooit zo te worden als de lui in de docu "vinyl")

Verder bowl ik nog steeds, als ik niet aan het werk ben, op maandag avond met vrienden. Dat is tegenwoordig dus ongeveer 1x in de 4 maanden...in plaats iedere week.

Ik speel in een band, zonderland, en we hebben net een cd uit in eigen beheer (hoera hoera hoera, eindelijk)

Ik speel ook solo muziek als orphax en daar komt over een tijdje mijn 3e full length cd van uit, naast mijn 2e 3" die nu in de maak is.

Verder lul ik een hoop in het rond wat ook een goede hobby van me is.
En kijk ik veel series en films, te veel eigenlijk zelfs.

Dat zijn zo ongeveer mijn hobby's en dat beslaat ook ongeveer, samen met werken 99% van mijn niet slapende tijd.

Tja, dan zal ik ook maar eens posten waarmee ik bezig ben als ik niet op deze site rondhang, muziek luister of bij een concert ben:

- Schrijven (wat dat betreft heb ik maar mooi van mijn hobby mijn beroep gemaakt)

- Voetbalscheidsrechter (jeugd van betaald voetbalclubs, en in tegenstelling tot het algemene beeld dat men van de scheidsrechter heeft is dit echt een leuke hobby).

- Voetbal kijken en daarover ouwehoeren

- Pubquizzen (elke maandagavond in de kroeg nemen teams van maximaal vijf personen het tegen elkaar op, door middel van triviant-achtige vragen, zie www.murphysquiznight.com[/url])

- Lekker met vrienden ouwehoeren in de kroeg onder het genot van een pilsje (gewoon een rustige kroeg wara de muziek niet te hard staat, mijn disco-tijd ligt alweer ver achter me)

- En dan heb thuis ik nog een racefiets staan die veel te weinig gebruikt wordt, en dat terwijl ik op een steenworp afstand van het Limburgse heuvelland woon...

Vooruit

Ik schilder abstract op grote doeken, teken en fotografeer.

Daarnaast geef ik advies over proces- en kwaliteiteitmanagement.

Toch maar weer kunst: gallerie- en museumbezoek; mijn vakantie pas ik daar graag op aan.

Lange wandeltochten en verre reizen (als er nog geld over is).

Met vrienden ergens gezellig gaan eten.

Kortom tijd tekort!

Cygnus schreef:
- En dan heb thuis ik nog een racefiets staan die veel te weinig gebruikt wordt, en dat terwijl ik op een steenworp afstand van het Limburgse heuvelland woon...

Dat is nog eens zonde!

Schrijf je ook voor jezelf? Zo ja, wat vooral?

De Troskompas nameten en kijken of de nietjes mooi dicht zijn.

ettettummu schreef:
De Troskompas nameten en kijken of de nietjes mooi dicht zijn.

Heel herkenbaar.
Dit is de enige reden dat ik af en toe bij mijn schoonmoeder kom.

Sietse schreef:

Verder lul ik een hoop in het rond wat ook een goede hobby van me is.

Hebben we in ieder geval nog 1 gemeenschappelijke hobby.

Wat mezelf betreft: als ik niet geblesseerd ben (wat helaas niet zo vaak voorkomt) ben ik een enthousiaste klimmer in de hal. Tijdens het seizoen, m.n. voor- en najaar, onderneem ik ook regelmatig weekendtrips naar echte rotsen. Verder probeer ik tijdens datzelfde seizoen zo veel mogelijk kilometers op de fiets te maken (alleen bij mooi weer ) om een beetje in conditie te blijven. De meeste zomervakanties zijn afgestemd op de bergen in het algemeen en de Alpen in het bijzonder. Vaak klimmen, maar een gewone trektocht van hut naar hut is op zijn tijd ook erg leuk.

Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk te lezen en vind ik tegelijk dat ik te weinig lees, en kijk ik graag naar docu's op tv mits ze op een christelijk tijdstip komen (of als ik toevallig eens uit kan slapen).

Reijersen schreef:

Schrijf je ook voor jezelf? Zo ja, wat vooral?

Nou, voor mezelf kan ik het niet noemen... Ik heb een paar jaar als journalist voor een regionaal dagblad geschreven en nu werk ik als redacteur voor een mediabedrijf. Dus ik schrijf geen fictie ofzo, mocht je dat denken.

*voelt de opmerking dat journalisten vooral fictie schrijven al aankomen*

Cygnus schreef:
(quote)

Nou, voor mezelf kan ik het niet noemen... Ik heb een paar jaar als journalist voor een regionaal dagblad geschreven en nu werk ik als redacteur voor een mediabedrijf. Dus ik schrijf geen fictie ofzo, mocht je dat denken.

*voelt de opmerking dat journalisten vooral fictie schrijven al aankomen*

Ik vroeg me inderdaad of je bijvoorbeeld verhalen en/of poëzie/proza schrijft.

Reijersen schreef:
(quote)

Ik vroeg me inderdaad of je bijvoorbeeld verhalen en/of poëzie/proza schrijft.

Nou, er moet deze week weer een column van me aankomen...

Stijn_Slayer
Gitaar spelen. Met bands heb ik het voorlopig wel een beetje gehad, gewoon lekker jammen zonder verplichtingen is leuker. Ik waag me ook wel eens aan de mondharmonica, al heb ik niet de ambitie de nieuwe Toots Thielemans te worden.

Daarnaast muziek luisteren. CD's en LP's verzamelen. Concerten bezoeken. Boeken over muzikanten lezen. Eigenlijk alles wat met muziek te maken heeft.

Een avondje gezellig kletsen met vrienden (over muziek haha) is ook leuk op z'n tijd. Op vakantie ga ik graag tafeltennissen, tafelvoetballen of poolen, thuis is dat niet voor handen nml.

Naast muziek luisteren en verzamelen.......

Tennis op een bescheiden ammateuristisch nivo (voor de ingewijden speelsterkte 6)
Poolen op al zeg ik het zelf een redelijk nivo (kan mij meeten met de Top 100 van Nederland)
Lezen over geschiedenis al is dat ook wel studie / beroeps matig

Hobby's

1.Gamen (counterstrike verslaving)
2. Films
3. Muziek
4. Hardlopen
5. Op MM MM en GM rondhangen

Dat was het wel weer.

handsome_devil
nou, mijn hobby's dan ook maar even:

studeren (jaja, echt waar), lezen, feestjes/concertjes in nijmegen bezoeken, pannenkoeken bakken, thee drinken, rare series kijken, filmpje kijken zo nu en dan, en natuurlijk muziek maken en luisteren.

aangezien dit ook eigenlijk het enige is dat mijn leven behelst, heb ik een nogal aangenaam leven.

Mijn hobby's/interesses:

- Audiofiele (phono-) buizenversterkers bouwen of upgraden
- Films (vooral Film-Noir en Western)
- Zendamateur (gelicenseerd sedert '76)
- Muziek (luisteren)
- latent: radiostions luisteren, bij voorkeur zeezenders
- latent: strips van scenarioschrijvers J.-M. Charlier en Milton Caniff
- Ruimtevaart; préhistorie (interesses)
- recent: verzamelen van de betere musicDVD's/Blu-ray's

(Mbt 'latent' : inmiddels zijn zeezenders weg, resp. en is stripverzameling compleet,)

Elvis Presley
- Filmpjes/sketches maken
- Schrijven (van verhalen, liedteksten)
- Zingen
- Van alles met hechte vriendengroep, van vakanties tot kroegbezoek

kingofrock
mijn hobbys zijn:

skateboarden
muziek luisteren (rock/metal)
manga lezen
gitaar spelen

Elvis Presley
Mhm, ik moet op zoek naar een nieuwe videocamera.

ik lees manga en kijk animé zijn er hier trouwens liefhebbers van manga of animé?

verder skateboard ik wel is en speel ik zowel electrisch als akoustisch gitaar,

Stijn_Slayer schreef:

muziek luisteren. CD's en LP's verzamelen. Concerten bezoeken. Boeken over muzikanten lezen. Eigenlijk alles wat met muziek te maken heeft.

Een avondje gezellig kletsen met vrienden (over muziek haha) is ook leuk op z'n tijd.
Dankjewel Stijn, dit hoef ik al niet meer te typen Um, verder nog schrijven (verhaaltjes, ja, lach maar). Ik hoop later de journalistiek in te kunnen, ik zou graag cd - en concertrecensies schrijven (en de artiesten interviewen). Verder doe ik ook nog aan recreatieve tennis, en niet-zo-recreatieve maar eerder ik-doe-het-omdat-het-moet- dwarsfluit spelen. En recreatieve gitaar.

Ah, en zeldzame en/of mooie concertposters opzoeken op internet

en zeldzame en/of mooie concertposters opzoeken op internet
......op papier og digitaal?

Father McKenzie
Een hobby..... een beladen woord; Ik luister graag naar muziek, ik zou hier anders nooit terecht gekomen zijn.
Verder kijk ik graag film, liefst film met wat inhoud en wat realiteitswaarde (geen Star Wars, Star Trek of Star Mayonaise of hoe heten die dingen, zeker géén Avatartoestanden.....) en ik badminton héél graag (de mooiste sport ter wereld, om te doen welteverstaan, niet persé om naar te kijken...). Ik fiets graag en ik zwem graag....en biografieën lezen over mijn muzikale helden.
O ja, en met de auto op reis gaan, nooit te ver en niet langer dan 10 dagen, want dan mis ik mijn muziekinstallatie en mijn kamerbrede wand cd's...
Saai hé?

Oldfart schreef:
(quote)
......op papier og digitaal?

Eerst digitaal, dan op papier Ik heb er weer wat inkt doorgejaagd de laatste weken... Enfin, eens hoop ik originelen te hebben, maar de prijzen lopen op tot $ 2000

Muziek luisteren (duuhh), basgitaartje spelen, bier drinken, hangen met kameraden, cafe opzoeken, bier drinken, films kijken, voetballen uiteraard en tot slot drink ik graag een biertje

Mijn hobby is gamen en non-stop games, muziek, en films downloaden waardoor de schijfruimte van me pc vol komt te staan. Dat was het.

1. Kunst (Tekenen en "schilderen")
2. Muziek, beluisteren.
3. Games.
4. Lamballen.
5. Eten.

Dat is het belangrijkste denk ik wel.

In Genres > Rock > manga/animé:

zijn er hier liefhebbers van manga of animé ik zelf lees heel maar dan ook heel veel manga, animé kijk ik ook wel maar minder, me favoriete manga 's zijn naruto, one piece death note, bleach en shaman king, ik koop de manga's echt ik lees ze niet op internet, ik lees ze ook tijdens de schoollessen, als ik in bed lig, als ik met me ouders ergens heen ga in de auto en als ik op vakantie ben ook heel veel, ik lees het gewoon erg veel xD

Ik heb vroeger wel wat anime gekeken en manga gelezen. Ik heb thuis nog wel wat manga liggen. Al is het natuurlijk ook ideaal om ze via internet te kunnen lezen, anders kan het nog een dure grap worden.
Ik moet zeggen, voor iemand die heel veel manga leest, heb je wel heel erg standaard favorieten.

ja, ik heb nog veel andere series, die ook heel leuk zijn, maar de bekendste zijn eigenlijk gewoon ook het leukst.

1. Muziek maken (Noise, Electronic, Ambient)
2. Muziek luisteren (natuurlijk)
3. Stappen
4. Slapen

Gast
geplaatst: vandaag om 19:54 uur

geplaatst: vandaag om 19:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.