De Site / Gebruikers / Mijn hobby('s)
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2006, 22:07 uur
sxesven schreef:
Ik sluit me helemaal bij Sietse aan, want zo denk ik er ook precies over. Tevens daarbij even een favoriet citaat:
"I generally prefer to stay sober so I can know when I'm having a good time rather than relying on the recollective ability of my associates."
Ik sluit me helemaal bij Sietse aan, want zo denk ik er ook precies over. Tevens daarbij even een favoriet citaat:
"I generally prefer to stay sober so I can know when I'm having a good time rather than relying on the recollective ability of my associates."
Ik kan me voorstellen dat je als 'straight edger' iets voelt bij dat citaat, maar ik denk dat er nogal wat speelruimte is tussen 'sober' en dat laatste. Als je drinkt, betekent dat niet meteen dat je compleet lazarus raakt en elke dag met een gapend gat in je geheugen wakker wordt...
Sprekend voor mezelf zou ik dat laatste niet eens heel erg vinden. Ik ben niet zo'n control freak en vind het niet zo'n probleem om me even een avondje wat minder wat minder bewust te zijn van mijn daden. Nu weet ik wel dat ik geen hele erge dingen doe of vervelend wordt, dus dat is voor mij ook niet zo moeilijk.
Desalniettemin kan ik zeker plezier hebben zonder alcohol; soms helpt het wel mee (een avondje onbekommerd dronken worden met vrienden -> een van de leukste dingen die er is), soms juist niet. In dat laatste geval drink ik net zo lief een hele avond chocomel.

edit: Overigens vanavond nog een heerlijk toetje gehad: vers gesneden ananas met cointreau (vast ook lekker met rum). Aangezien het al eerder over koken ging...
0
geplaatst: 29 april 2006, 22:52 uur
herman schreef:
edit: Overigens vanavond nog een heerlijk toetje gehad: vers gesneden ananas met cointreau (vast ook lekker met rum). Aangezien het al eerder over koken ging...
Over toetjes gesproken (en hobby's): vandaag in Trouw stond een bizar lekker toetje: Chocoladecustard met opgeklopt eiwit en citrusroom

0
geplaatst: 29 april 2006, 22:57 uur
Citrusroom? Kan me niet indenken dat ze dat hebben in onze supermarkt...
0
sxesven
geplaatst: 30 april 2006, 02:06 uur
herman schreef:
Ik kan me voorstellen dat je als 'straight edger' iets voelt bij dat citaat, maar ik denk dat er nogal wat speelruimte is tussen 'sober' en dat laatste. Als je drinkt, betekent dat niet meteen dat je compleet lazarus raakt en elke dag met een gapend gat in je geheugen wakker wordt...
Ik snap wat je bedoelt en zal dat ook niet ontkennen - ik ben wel sxe, maar niet kortzichtig (althans, dat hoop ik, ik kan daar zelf niet over oordelen). Het links laten liggen van alcohol etc. is dan ook slechts een keuze waar ik me het best bij voel, maar ik wil niet beweren dat het het hoogste goed is of dat sxe de ultieme waarheid herbergt. Ik besef derhalve uiteraard dat er legio grijswaarden tussen de zwart-wit extremen te vinden zijn.

M.b.t. het citaat, het lijkt misschien te zeggen dat een alcoholische consumptie gelijk staat aan strontlazarus zijn, maar zo vat ik 'm in ieder geval niet op. Voor mij is het enkel een feit dat iets als alcohol de perceptie beïnvloed en dat is iets wat ik wil vermijden.
Tot slot algemeen: ik ben me bewust van de eerdere argumenten dat film en muziek óók de perceptie beïnvloeden, maar enerzijds drugs en alcohol en anderzijds film en muziek kun je natuurlijk niet over één kam scheren.
Dus, terug naar de hobby's dan maar.
Klinkt goed, dat toetje. 
0
geplaatst: 30 april 2006, 02:08 uur
herman schreef:
Zelf maken Herman

0
fastpulseboy
geplaatst: 30 april 2006, 16:10 uur
mijn hobby is.....
boterhammen met kaas, onder water opeten
boterhammen met kaas, onder water opeten
0
geplaatst: 30 april 2006, 16:16 uur
lol
mijn hobby is basketbal en ik ben dit jaar kampioen geworden

mijn hobby is basketbal en ik ben dit jaar kampioen geworden

0
geplaatst: 30 april 2006, 16:21 uur
Nou, naast dat ik erg veel muziek luister, speel ik al 8 jaar elec. gitaar, nog steeds met groot plezier
Sporten komt er maar niet van, hoewel ik bijna elke zondag een flink eind ga wandelen. En voor de rest, verdoe ik mijn tijd met internetten, internetten en internetten....
Sporten komt er maar niet van, hoewel ik bijna elke zondag een flink eind ga wandelen. En voor de rest, verdoe ik mijn tijd met internetten, internetten en internetten....
0
fastpulseboy
geplaatst: 30 april 2006, 16:54 uur
Anna.R schreef:
Doe je dat alleen of in groepsverband?
Doe je dat alleen of in groepsverband?
dat doe ik samen met de video van mijn grote helden
rembo & rembo hehehe
0
SelmaDuim
geplaatst: 30 april 2006, 16:58 uur
fastpulseboy schreef:
rembo & rembo hehehe
(quote)
rembo & rembo hehehe
Rembo en Rembo!!!

0
fastpulseboy
geplaatst: 30 april 2006, 17:03 uur
andré schreef:
en daarna een dansje, toch?
(quote)
en daarna een dansje, toch?

hahahah jaaaaaaaaa, jij kent em ook.
en de ggllllllllllllluuuuuuuuuuuuuuuurbuuuuuuuuuuuuuurrr
0
geplaatst: 30 april 2006, 17:10 uur
fastpulseboy schreef:
Ja maar da's toch nie normaal, da's abnormaal! Da's toch gewoon nie te gleuven?

0
SelmaDuim
geplaatst: 30 april 2006, 22:17 uur
Tampie!

Tjongejongejonge, ik heb in tijden niet zo gelachen, tjongejongejonge...
0
geplaatst: 1 mei 2006, 09:32 uur
'De Föhn' blijft bij mij toch de favoriet.
Prima föhntje hoor, woeeeeeeeeee, woeeeeeeee
Prima föhntje hoor, woeeeeeeeeee, woeeeeeeee
0
fastpulseboy
geplaatst: 1 mei 2006, 10:12 uur
hey joh dat kroonsteentje komt helemaal goed!!....eerst ff cheers kijken goed???? leuk man, pak jij es ff pinda's voor me, ouwe rakker!
0
geplaatst: 1 mei 2006, 11:26 uur
Wat denk je dat dat allemaal wel niet kost? Je slaapt hier nu al 7 dagen, ja eten doe je dan niet.
0
geplaatst: 26 juli 2007, 21:55 uur
Zo hier is al een tijdje niks gepost. Mijn hobbies dan maar:
- Wielrennen (heerlijk in de duinen)
- Geocaching
- Muziek
- Film
- Gamen
- Geld uitgeven
- Voetbal
- Wielrennen (heerlijk in de duinen)
- Geocaching
- Muziek
- Film
- Gamen
- Geld uitgeven
- Voetbal
0
rico-bballer
geplaatst: 27 juli 2007, 00:28 uur
muziek, basketball, lezen, freerun/parkour, vrienden
0
Ace
geplaatst: 27 juli 2007, 09:32 uur
Soort basketballende broer van Rico-vballer dus 
Tja, mijn hobbies...
- Voetballen
- Wielrennen
- Voetballen kijken
- Wielrennen kijken
- Over voetbal ouwehoeren
- Over wielrennen ouwehoeren
- Muziek

Tja, mijn hobbies...
- Voetballen
- Wielrennen
- Voetballen kijken
- Wielrennen kijken
- Over voetbal ouwehoeren
- Over wielrennen ouwehoeren
- Muziek
0
geplaatst: 27 juli 2007, 11:03 uur
O wat leuk dit jaar weer kampioen 
Verder nog:
- Gamen
- Muziek
- Muziek
- Gamen
- Basketbal nog steeds (ga mijn 12e jaar in komend seizoen)

Verder nog:
- Gamen
- Muziek
- Muziek
- Gamen
- Basketbal nog steeds (ga mijn 12e jaar in komend seizoen)
0
geplaatst: 26 november 2007, 14:12 uur
Ik:
- voetbal
- ren wiel
- bike mountain
- ben begonnen met het schrijven van een volwaardig boek
- dicht
- schrijf poëzie
- DJ
- lees boeken (vooral thrillers)
- ben dus heel erg druk met van alles en niets
- voetbal
- ren wiel
- bike mountain
- ben begonnen met het schrijven van een volwaardig boek
- dicht
- schrijf poëzie
- DJ
- lees boeken (vooral thrillers)
- ben dus heel erg druk met van alles en niets

0
geplaatst: 26 november 2007, 14:36 uur
Naast muziekmaken lees ik veel en ben ik de laatste twee jaar ook een verwoed fotograaf, waarvan hier wat resultaten te zien zijn. De foto's staan nu echter even op een laag pitje want binnenkort (rond kerst, gnagna) komt de eerste full-length cd van mijn band uit, jawel! En alle aandacht is daar nu even op gefocust.
Verder wordt het hoog tijd om structureel eens iets aan sport te gaan doen.
Tevens probeer ik eens per jaar zo ver mogelijk weg op reis te gaan, al lukt dat niet elk jaar... dit jaar niet bijvoorbeeld.
Verder wordt het hoog tijd om structureel eens iets aan sport te gaan doen.
Tevens probeer ik eens per jaar zo ver mogelijk weg op reis te gaan, al lukt dat niet elk jaar... dit jaar niet bijvoorbeeld.
0
Sietse
geplaatst: 26 november 2007, 15:18 uur
itchy schreef:
De foto's staan nu echter even op een laag pitje want binnenkort (rond kerst, gnagna) komt de eerste full-length cd van mijn band uit, jawel!
De foto's staan nu echter even op een laag pitje want binnenkort (rond kerst, gnagna) komt de eerste full-length cd van mijn band uit, jawel!
Onze cd is gisteren uitgekomen

eigen beheer cdr releases roeleren

0
geplaatst: 26 november 2007, 17:22 uur
Ik doe vooral aan:
vioolspelen
naar hardcoreshowtjes (oldschool/straight edge het liefst, en ook nog het liefst in belgie....)/ 'normale 'concertjes gaan
games spelen (nintendo voornamelijk)
heeeeeeeeeeel veel lezen (voornamlijk fantasy/sprookjes; ik ben lichtelijk geobsedeerd met harry potter, nou niet hp zelf want dat vind ik een verschrikkelijke kwal, maar Luna en Tonks zijn echt mijn heldinnen)
heeeeeeeeeeel veel muziek luisteren obviously
sprookjes schrijven
en geobsedeerd zijn met nog wat random dingen: vinyl platen, snowglobes, eenhoorns, hello kitty e.d.
die ik dus spaar en verzamel en uitstal en bekijk
oh en ik hou van yoga en filosofisch/theologisch mijmeren
vioolspelen
naar hardcoreshowtjes (oldschool/straight edge het liefst, en ook nog het liefst in belgie....)/ 'normale 'concertjes gaan
games spelen (nintendo voornamelijk)
heeeeeeeeeeel veel lezen (voornamlijk fantasy/sprookjes; ik ben lichtelijk geobsedeerd met harry potter, nou niet hp zelf want dat vind ik een verschrikkelijke kwal, maar Luna en Tonks zijn echt mijn heldinnen)
heeeeeeeeeeel veel muziek luisteren obviously
sprookjes schrijven
en geobsedeerd zijn met nog wat random dingen: vinyl platen, snowglobes, eenhoorns, hello kitty e.d.
die ik dus spaar en verzamel en uitstal en bekijk
oh en ik hou van yoga en filosofisch/theologisch mijmeren
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 26 november 2007, 19:24 uur
Behalve lullen over muziek (hier dus) speel ik erg graag (en vaak) badminton.
Ik fiets graag, ik zwem ook wel eens, ik bekijk graag goeie films (zie Couch Potato op Movie Meter), ik ga graag eens naar de "bruine" kroeg, dat is een babbelcafé, een praatcafé, waar ik graag met vrienden al eens een soort filosofeer-avondje organiseer.
Ik lees ook graag biografieën, liefst over rocksterren die me interesseren, momenteel die van Eric Clapton aan het lezen.
En graag eens lekker uit eten natuurlijk en vanneigenst!
Dat moet het zo'n beetje zijn...
Ik fiets graag, ik zwem ook wel eens, ik bekijk graag goeie films (zie Couch Potato op Movie Meter), ik ga graag eens naar de "bruine" kroeg, dat is een babbelcafé, een praatcafé, waar ik graag met vrienden al eens een soort filosofeer-avondje organiseer.
Ik lees ook graag biografieën, liefst over rocksterren die me interesseren, momenteel die van Eric Clapton aan het lezen.
En graag eens lekker uit eten natuurlijk en vanneigenst!
Dat moet het zo'n beetje zijn...
0
djeffibrelich
geplaatst: 26 november 2007, 19:59 uur
naast het werken voor de slavendrijver die ik m'n werkgever noem zijn dit zo'n beetje mijn bezigheden.
internet is niet gratis dus in alle vrije uren internet ik als een idioot.
sinds ik bij m'n ouders weg ben ben ik elke dag aan het koken voor mezelf.
ik had een kookboek van jamie oliver gekocht en hoewel ik nog niet eens echt de veters kan strikken van meneer oliver gaat het wel de goede kant op.
sinds kort doe ik aan ju jitsu , samen met een vriend van me die het al jaren doet ga ik een keer per week naar de sportschool om allerlei rare afweer-technieken te leren en die op elkaar uit te oefenen.
ik hou natuurlijk van muziek en er gaat niet een dag voorbij zonder dat ik een plaat op heb gezet.
ik speel bijna elke dag gitaar en soms wat synthesiser.
ik ben een obsessieve verzamelaar van vynil platen en gebruikte oude effect-pedalen voor de gitaar (vaak het liefst pedalen die uit de productie zijn).
de beste platenzaak in nederland heet plaatboef en die kan je op de nieuwe binnenweg vinden in rotterdam, dat is bijna m'n tweede huis geworden.
alcohol.
net zoals evanshewson hier boven mij kan je mij vaak in de kroeg vinden, ik ga hooguit een keer per week met vrienden wat drinken.
we hebben hier in rotterdam een poppodium/bar die rotown heet waar ik op aandringen van vrienden altijd naar toe moet.
ik lees graag, ik hou vooral van misdaad/noir boeken en psychologische boeken.
schrijvers waar ik het meeste van heb gelezen zijn charles bukowski en james ellroy.
ben momenteel bezig met shantaram van gregory david roberts.
soms ga ik naar de film als er eens een leuke verschijnt, mischien ga ik eens om de paar maanden dus niet zo vaak.
maar ik vind het altijd wel leuk.
dat was het.
internet is niet gratis dus in alle vrije uren internet ik als een idioot.
sinds ik bij m'n ouders weg ben ben ik elke dag aan het koken voor mezelf.
ik had een kookboek van jamie oliver gekocht en hoewel ik nog niet eens echt de veters kan strikken van meneer oliver gaat het wel de goede kant op.
sinds kort doe ik aan ju jitsu , samen met een vriend van me die het al jaren doet ga ik een keer per week naar de sportschool om allerlei rare afweer-technieken te leren en die op elkaar uit te oefenen.
ik hou natuurlijk van muziek en er gaat niet een dag voorbij zonder dat ik een plaat op heb gezet.
ik speel bijna elke dag gitaar en soms wat synthesiser.
ik ben een obsessieve verzamelaar van vynil platen en gebruikte oude effect-pedalen voor de gitaar (vaak het liefst pedalen die uit de productie zijn).
de beste platenzaak in nederland heet plaatboef en die kan je op de nieuwe binnenweg vinden in rotterdam, dat is bijna m'n tweede huis geworden.
alcohol.
net zoals evanshewson hier boven mij kan je mij vaak in de kroeg vinden, ik ga hooguit een keer per week met vrienden wat drinken.
we hebben hier in rotterdam een poppodium/bar die rotown heet waar ik op aandringen van vrienden altijd naar toe moet.
ik lees graag, ik hou vooral van misdaad/noir boeken en psychologische boeken.
schrijvers waar ik het meeste van heb gelezen zijn charles bukowski en james ellroy.
ben momenteel bezig met shantaram van gregory david roberts.
soms ga ik naar de film als er eens een leuke verschijnt, mischien ga ik eens om de paar maanden dus niet zo vaak.
maar ik vind het altijd wel leuk.
dat was het.
* denotes required fields.