De Site / Gebruikers / Wanneer stem je?
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 17:21 uur
Ik stem ook na één keer luisteren. Meestal luister ik het daarna nog wel een paar keer maar het komt eigenlijk zelden voor dat ik stemmen (extreem) verander, dus stemmen kan bij mij ook wel na die eerste keer.
0
geplaatst: 3 oktober 2007, 09:25 uur
Vind ik ook Judith. Ik luister ook 1 keer en geef een cijfer, meestal na een week als ik hem beter heb beluisterd geef ik hem lager. 

0
VB1
geplaatst: 3 oktober 2007, 20:30 uur
Dat verschilt per album, maar meestal als de nummers op een album op een album herkenbaar worden en ik er een bepaald gevoel bij krijg.
0
geplaatst: 6 oktober 2007, 22:36 uur
Na één keer 'echt' beluisteren (dus niet als achtergrondmuziek tijdens het studeren bv.). Achteraf kan je het dan toch nog aanpassen (hoewel ik een album dat ik de eerste keer rot vind soms niet meer opzet, omdat ik gewoon weet dat ik er echt niets aan vind).
Als eerste stem geef ik bijna nooit een hoge score. 'Souvenirs d'Un Autre Monde' is zo bijvoorbeeld het enige album dat meteen een 5* kreeg. Als het me erg bevalt geef ik dan een 3,5* ofzo en dan na herbeluisteren pas ik het wel aan. Een lage score geef ik wel weg van de eerste keer.
Als eerste stem geef ik bijna nooit een hoge score. 'Souvenirs d'Un Autre Monde' is zo bijvoorbeeld het enige album dat meteen een 5* kreeg. Als het me erg bevalt geef ik dan een 3,5* ofzo en dan na herbeluisteren pas ik het wel aan. Een lage score geef ik wel weg van de eerste keer.
0
tangmaster
geplaatst: 4 februari 2008, 16:01 uur
Ach ja stemmen doe ik alleen als ik het album echt ken, en dat kan na 1 keer luisteren wel eens slecht uitpakken.
0
geplaatst: 4 februari 2008, 17:39 uur
Ik stem op een album als ik het in zijn geheel gehoord heb. Dit kan dus al na 1 keer zijn. Als ik het album meerdere malen geluisterd heb dan wil ik de stem wel eens herzien.
0
geplaatst: 10 februari 2008, 00:31 uur
Op een album stem ik pas als ik hem zeker 10 keer in zijn geheel heb gehoord in verschillende stemmingen. Dus nooit naar één luistersessie, want dan krijg je niet alles mee wat er in zit of niet.
0
SelmaDuim
geplaatst: 10 februari 2008, 00:37 uur
Ik stem als ik het gevoel heb dat ik er een mening over kan vormen. Soms is dat na één volledige luisterbeurt en soms heb ik daar meerdere keren voor nodig. Ik stem nooit als ik een album niet in zijn geheel heb gehoort, maar ik ga er verder ook geen regels voor vaststellen.
0
geplaatst: 10 februari 2008, 00:40 uur
Jesusfreen schreef:
Hier in België hebben we nog altijd stemplicht.
Hier in België hebben we nog altijd stemplicht.
Het gaat hier niet over de politiek of zo, maar over de muziek die op deze site wordt behandeld.
0
_2M
geplaatst: 11 februari 2008, 19:02 uur
Ik stem pas wanneer ik een album minstens drie keer volledig beluisterd heb, op uitzonderingen na. Zelf begrijp ik ook niet helemaal hoe je na 1 keertje luisteren tot een eerlijk oordeel kunt komen.
0
geplaatst: 11 februari 2008, 20:13 uur
Ik stem ook gewoon als ik een album een keer heb gehoord, het komt vaak genoeg voor dat ik dan al een goede indruk heb van het album, en m'n mening kan natuurlijk veranderen, maar het is heel makkelijk om je stem te veranderen op deze site.
0
geplaatst: 7 juni 2008, 11:01 uur
Als ik gitaar wil gaan spelen! 
Ik stem pas, als ik het hele album van binnen en van buiten ken...

Ik stem pas, als ik het hele album van binnen en van buiten ken...
0
mathieudc
geplaatst: 5 augustus 2008, 21:41 uur
Ik stem na de eerste luisterbeurt. Soms laat ik dan ook een berichtje achter bij dat album, maar dat is meestal na meerdere luisterbeurten. Leuk is wel dat je ziet hoe je mening veranderd is (of juist hetzelfde gebleven is) na een tijdje. Ik stem ook enkel op mijn albums in bezit.
0
geplaatst: 13 augustus 2008, 14:32 uur
als ik zin heb, soms is dat tijdens het beluisteren van een plaat en soms een hele tijd na het beluisteren van ene plaat..ik heb altijd een bepaald 'gevoel' in mn hoofd zitten en daar ga ik dan op af...waarom wachten als je de mogelijkheid hebt om je stem te veranderen? en het is zo leuk om te stemmen... 

0
geplaatst: 13 augustus 2008, 15:59 uur
Over het algemeen wanneer ik een album een aantal keer aandachtig heb beluisterd.
0
geplaatst: 2 oktober 2008, 13:43 uur
Als ik vind dat ik het album goed beluisterd heb en daar een beeld en/of mening over kan vormen. Deze hoeft m.i niet absoluut te zijn. Dan pas ik mijn stem aan, of vertel in het bericht wat er veranderd is. 1ste indrukken kun je bij stellen, dat is bij mensen ook, dus waarom niet om MuMe.
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 14:05 uur
Ik stem pas als ik het album tenminste 2x beluisterd heb. Bijna alle albums waarop ik stem heb ik in mijn bezit, andere heb ik geleend (hoogstens 5 jaar geleden). Na 2 luisterbeurten heb ik meestal al een oordeel over dit album, het gebeurt wel eens vaker dat ik na een volgende luisterbeurt mijn stem aanpas (meestal een halve ster bij of af).
0
geplaatst: 25 november 2008, 19:55 uur
Na 2/3 keer of als ik het idee heb dat ik het echt ken en (bijna) alle nummers voor de geest kan halen. Soms gaat het dan later nog een halfje omhoog.
0
geplaatst: 25 november 2008, 23:18 uur
Ik stem eigenlijk altijd nadat ik een album beluisterd heb. Ik heb het ook wel eens van tevoren gedaan maar de praktijk wijst uit dat je het dan vrij vaak achteraf moet bijstellen dus daar ben ik snel van afgestapt.
0
Harco
geplaatst: 27 november 2008, 21:25 uur
Ik stem als ik van mezelf vind dat ik een aardig stukje bij het desbetreffende album heb geschreven.
0
geplaatst: 17 november 2010, 15:20 uur
In het verleden bracht ik pas een stem en een mening uit als ik een cd helemaal van buiten kende. Als een album geen geheimen meer voor me had en ik een duidelijke en gedetailleerde mening had gevormd. Kortom: een album moest in mijn leven gebeiteld staan.
Ik ben daar de laatste tijd een beetje van teruggekomen omdat dit een veel te vermoeiende manier van stemmen is. De stem en de mening zelf wordt op deze manier wel geloofwaardiger, maar vaak is het zo dat een album om wat voor reden dan ook op de achtergrond geschoven wordt zonder dat ik er een stem aan heb gegeven. Erg jammer. Bovendien, wat ik toevallig nu opmerk: als ik een wat makkelijke plaat als Turn Back the Clock van Johnny Hates Jazz luister, dan wacht ik (onbewust) tot het kwartje valt. Zo van, "twee nummers vallen me op, de rest nog niet, maar dat kan nog komen". Maar heel vaak komt het er gewoon niet van. Ik realiseerde me niet dat het kwartje niet bij iedere plaat hoeft te vallen.
Dus ik probeer hier wat gemakkelijker mee om te gaan. Platen van artiesten die ik enorm waardeer wil ik nog wel helemaal binnenstebuiten keren. Bij alle andere platen ben ik van plan om er iets flexibeler mee om te gaan. Een Johnny Hates Jazz is geen Tool, waarbij de werkelijke geheimen pas na een aantal luisterbeurten worden prijsgegeven...
Ik ben daar de laatste tijd een beetje van teruggekomen omdat dit een veel te vermoeiende manier van stemmen is. De stem en de mening zelf wordt op deze manier wel geloofwaardiger, maar vaak is het zo dat een album om wat voor reden dan ook op de achtergrond geschoven wordt zonder dat ik er een stem aan heb gegeven. Erg jammer. Bovendien, wat ik toevallig nu opmerk: als ik een wat makkelijke plaat als Turn Back the Clock van Johnny Hates Jazz luister, dan wacht ik (onbewust) tot het kwartje valt. Zo van, "twee nummers vallen me op, de rest nog niet, maar dat kan nog komen". Maar heel vaak komt het er gewoon niet van. Ik realiseerde me niet dat het kwartje niet bij iedere plaat hoeft te vallen.
Dus ik probeer hier wat gemakkelijker mee om te gaan. Platen van artiesten die ik enorm waardeer wil ik nog wel helemaal binnenstebuiten keren. Bij alle andere platen ben ik van plan om er iets flexibeler mee om te gaan. Een Johnny Hates Jazz is geen Tool, waarbij de werkelijke geheimen pas na een aantal luisterbeurten worden prijsgegeven...
0
geplaatst: 17 november 2010, 17:19 uur
Bij mij is het makkelijk. Ik stem wanneer ik een album goed genoeg ken om te stemmen. 
Meestal is dit rond de 4 luisterbeurten, maar het gebeurt ook wel eens dat ik een album na één luisterbeurt ''snap''.

Meestal is dit rond de 4 luisterbeurten, maar het gebeurt ook wel eens dat ik een album na één luisterbeurt ''snap''.
0
geplaatst: 22 november 2010, 12:13 uur
Stemmen op een muziekalbum is voor mij veel moeilijker dan stemmen op een film. Op een film stem ik na een eerste kijkbeurt, maar op een muziekalbum soms pas na 5 luisterbeurten en dan weet ik het vaak nog niet. Ik heb voor mij wel een grens gesteld; minimaal 2 luisterbeurten voor een album want een luisterbeurt is voor mij absoluut onvoldoende. Maar het is en blijft voor mij niettemin verschrikkelijk moeilijk sommige albums te waarderen. Neem bv het album Mezzanine van Massive Attack. Ik slaag er maar niet in om daar mijn stem op uit te brengen omdat ik gewoon geen vat krijg op dat album.
0
geplaatst: 22 november 2010, 15:08 uur
Ligt eraan wat voor muziek het is. Als het een beetje een simpel album is waar je niet zoveel uit kan halen stem ik soms wel eens na 1 luisterbeurt. Maar d'r zijn ook albums die véél moeilijker zijn en dan stem ik pas na 10/15 luisterbeurten.
* denotes required fields.