De Site / Gebruikers / Wanneer stem je?
zoeken in:
0
geplaatst: 5 augustus 2006, 19:23 uur
handsome_devil schreef:
Ik stem altijd na één keer luisteren. Het leuke van deze site is nl. dat je je stem later nog kan veranderen
Ik stem altijd na één keer luisteren. Het leuke van deze site is nl. dat je je stem later nog kan veranderen

Dit doe ik dus nooit. Ik wil een cd écht kennen voordat ik erop stem. Wat heeft die stem anders voor waarde, als je hem toch steeds moet veranderen?
0
geplaatst: 5 augustus 2006, 20:06 uur
Mij manier van stemmen verschild per plaat, wanneer ik gelijk omver geblazen door de kalieteid van een plaat dan heb ik vaak aan een of twee luistbeurten wel genoeg om tot een goed cijfer te komen (zie nieuwe slayer) ik sta dan eigenlijk altijd na twintig luisterbeurten nog steeds achter mijn oordeel, Sommige platen hebben meer beurten nodig en zoals bijv three met Wake pig die plaat is echt heel erg gegroeid van 3.5* na een luisterneurt of tien tot inmiddels geloof ik 5* dus het verschild bij mij per album. Ik heb wel als kriterium dat ik de plaat op zijn minst drie keer in zijn geheel gehoord moet hebben alvorens ik ook maar over een stem nadenk.
0
geplaatst: 5 augustus 2006, 20:08 uur
gemaster schreef:
Dit doe ik dus nooit. Ik wil een cd écht kennen voordat ik erop stem. Wat heeft die stem anders voor waarde, als je hem toch steeds moet veranderen?
(quote)
Als ik een cd écht ken kan ik toch nog steeds mijn stem veranderen? Zowel omhoog als omlaag.
0
handsome_devil
geplaatst: 5 augustus 2006, 20:35 uur
gemaster schreef:
(quote)
Ik verander mijn stemmen een enkele keer, maar bij de meeste albums schat ik het toch goed in.
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 23:15 uur
gemaster schreef:
(quote)
Inderdaad, zo ook bij mij. Maar zoals aERo al zei, ieder bepaalt dat voor zichzelf. Ik heb geen probleem met mensen die het anders doen. Ikzelf probeer toch 5x te luisteren voor ik stem. Sommige platen groeien dan nog door en komen uiteindelijk hoger uit. Bv. Kid A blijft groeien bij mij en is nu van 3,5* (na zo'n 8 luisterbeurten) al naar 4,5* gegaan.
Wat betreft de top 10-regel: één cd per band: dat vind ik persoonlijk niet van belang. Ik moet wel toegeven dat het bij mij ook "uit noodzaak" is. Ik ken geen 10 verschillende groepen met een album waarvan ik zeg: dat is écht briljant. Als ik dan wel groepen ken met twee briljante albums, is dat probleem natuurlijk van de baan. Als ik echter op termijn meer briljante cd's leer kennen, zullen de groepen met 2 cd's eerst eruit vliegen uiteraard.
Ohja: ik vind wel dat 2 (of héééél eventueel 3) een maximum is. Mensen met 8 albums van één band in hun top 10 vind ik behoorlijk onbegrijpelijk en zelfs niet relevant.
0
aslan (crew)
geplaatst: 11 augustus 2006, 23:22 uur
naargelang je meerdere albums beoordeeld zal je op een gegeven moment een aantal stemmen moeten herzien (zo is het bij mij iig)... een beetje zoals meestemmen bij het eurovisiesong festival: in het begin geef je alles lage scores en even later moet je een aantal stemmen verhogen wil je de rest nog een plaatsje geven in het geheel...
0
Mojo Pin
geplaatst: 11 augustus 2006, 23:26 uur
Ik heb mijn stemmen een tijdje terug allemaal verwijderd.
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 23:48 uur
Ik stem als ik meer dan de helft van de liederen mee kan blèren.
Maar de meeste albums waarop ik heb gestemd ken ik helemaal.
Maar de meeste albums waarop ik heb gestemd ken ik helemaal.
0
geplaatst: 12 augustus 2006, 00:45 uur
Wanneer ik een plaat ken
Er iets van vindt
(bijna) Nooit om iets af te kraken
Er iets van vindt
(bijna) Nooit om iets af te kraken
0
dollie
geplaatst: 12 augustus 2006, 10:51 uur
Zodra ik de refrijntjes mee kan zingen ga ik stemmen, dan kan het nadien nog altijd zijn dat ik mijn stem een beetje aanpas, maar meestal zit ik dan al wel juist. ik stem nooit op een album dat ik niet goed (genoeg) ken.
0
geplaatst: 12 augustus 2006, 11:29 uur
Ik moet een cd ook altijd écht kennen. Dat verschilt uiteraard per cd, omdat de ene toegankelijker is dan de andere. Als je een cd goed kent, kan je stem ook nog veranderen.
Ik vind het niet echt goed om na 1 luisterbeurt meteen te stemmen, maar ieder zijn eigen mening.
Ik vind het niet echt goed om na 1 luisterbeurt meteen te stemmen, maar ieder zijn eigen mening.
0
geplaatst: 23 september 2007, 13:13 uur
Ik stem als ik de CD beluisterd hebt, demo's mag natuurlijk ook.
0
geplaatst: 28 september 2007, 20:33 uur
Ik stem altijd na één keer luisteren. Meestal blijkt later wel of die stem hoger of lager moet. Het komt zelden voor dat een stem meer dan een halve punt daalt. Stijgen daarentegen gebeurt regelmatig met één of anderhalve punt.
Van al mijn stemmen (op dit moment) kun je ervan uit gaan dat ik ze minimaal twee beluisterd heb. (Op Nick Drake - Five Leaves Left na, maar dat zal eerdaags anders zijn)
Van al mijn stemmen (op dit moment) kun je ervan uit gaan dat ik ze minimaal twee beluisterd heb. (Op Nick Drake - Five Leaves Left na, maar dat zal eerdaags anders zijn)
0
geplaatst: 28 september 2007, 22:46 uur
Ik stem pas nadat ik een album minimaal 3x geluisterd heb. Dan pas krijg je een goede indruk of de plaat aardig is. Bij sommige artiesten hoor je dat direct, maar bij de meeste komt dit pas later.
0
geplaatst: 28 september 2007, 22:48 uur
... daarvoor heb je toch de mogelijkheid je stem te veranderen?
0
geplaatst: 28 september 2007, 23:02 uur
Dat is afhankelijk van het album en artiest. Ken je de artiest goed en weet je wat je kunt verwachten dan weet je het na 1 luisterbeurt wel. Is het een nieuwe artiest en heb je geen idee wat je moet verwachten, dan is het afhankelijk van de muziek zelf na hoeveel luisterbeurten ik kan stemmen. In principe kun je altijd na 1 luisterbeurt stemmen omdat je simpelweg een mening kunt hebben na 1 luisterbeurt, net zoals je een mening hebt na 20 luisterbeurten. 

0
geplaatst: 28 september 2007, 23:21 uur
Precies Klumpie, dat bedoel ik, het reflecteert alleen mijn persoonlijke mening, en die heb ik na 1 keer ent zo goed als na 20 keer.
En als ik de mening heb dat het nog niet helemaal tot me doorgedrongen is na 1 luisterbeurt en me dus nog niet helemaal pakte kan ik rustig een 3 geven, ik weet toch dat ik em wel vaker zal horen en dat als ie me wel pakt later ik em naar 4 kan gooien
Ik maak alleen soms een uitzondering als ik gewoon niet weet hoe ik een bepaalde mening in een cijfer uit moet drukken.
En als ik de mening heb dat het nog niet helemaal tot me doorgedrongen is na 1 luisterbeurt en me dus nog niet helemaal pakte kan ik rustig een 3 geven, ik weet toch dat ik em wel vaker zal horen en dat als ie me wel pakt later ik em naar 4 kan gooien
Ik maak alleen soms een uitzondering als ik gewoon niet weet hoe ik een bepaalde mening in een cijfer uit moet drukken.
0
geplaatst: 29 september 2007, 08:08 uur
Ik stem bijna altijd al na 1 luisterbeurt. Ik vind dat een dynamische site als deze gerust een moment-opname mag weergeven (iets anders is pure utopie). De stem wordt dan naargelang volgende luisterbeurten al of niet aangepast. Soms komt er een hele evolutie opgang, zoals bv. vorig jaar toen de plaat van Joan as Policewoman van aanvankelijke 2.5* tot 4.5* is gegroeid. Ik vind het leuk die evolutie per album bij mezelf via deze site te zien evolueren.
0
geplaatst: 29 september 2007, 11:12 uur
Zelfde als grovonion, maar bijvoorbeeld over albums waar ik veel moeite mee hebt minaal 3 keer.
0
geplaatst: 29 september 2007, 11:51 uur
Verschilt per album bij mij,laatste tijd ontdek ik alleen maar Krautrock,dus per album kan dat op ze minst 5 luisterbeurten vergen,en het is bijna altijd het geval geweest dat mijn stem daarna verder omhoog gaat bij deze genre.
Maar bijvoorbeeld een EP als More van The Tellers weet ik het eigenlijk na 1 luisterbeurt al wel.
Maar bijvoorbeeld een EP als More van The Tellers weet ik het eigenlijk na 1 luisterbeurt al wel.
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 11:08 uur
Ik luister een album meestal minimaal 3 x. Alleen als het geluid echt niet te harden is, dan laat ik het er wel eens bij.
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 11:12 uur
Ik luister meestal eerst wel een keer of 3... daarna kan ik mijn stem natuurlijk altijd nog bijstellen. Sommige platen gaan toch een eigen leven leiden in je hoofd en die moet je beslist wéér opzetten, andere pieteren langzaam maar zeker weg..
0
fredpit
geplaatst: 2 oktober 2007, 12:06 uur
ik heb geen vaste routine qua stem geven Sommige albums denk ik reeds na 1 luisterbeurt te kunnen beoordelen en andere albums wil ik wat vaker horen.
Vind het ook geen bezwaar om mijn stem om wat voor reden dan ook aan te passen.
Vind het ook geen bezwaar om mijn stem om wat voor reden dan ook aan te passen.
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 12:12 uur
Zodra ik er een mening over kan geven. Nieuwe albums van bands die ik al ken bv. kan ik al na één luisterbeurt beoordelen, totaal nieuwe bands hebben wat langer nodig. En daarnaast kun je nog altijd je stem veranderen, wat ik ook regelmatig doe als blijkt dat een album toch beter is dan / niet zo goed als ik dacht...
* denotes required fields.