MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Musicmeter Meeting

zoeken in:
na heerlijk ontbijt zijn wij ook weer terug op onze post in Bakel. Uurtje extra vanmorgen in Mechelen kwam goed uit.

het is al gezegd, maar zeker niet overdreven, Mark bedankt voor de organisatie en de fotoreportage

groeten aan iedereen van mij en shinybeauty!

fastpulseboy
het lijkt wel of c-moon in een kroeg woont!

fastpulseboy schreef:
het lijkt wel of c-moon in een kroeg woont!

Ooops.. mijn geheim is ontdekt

Vandaar dat je ons je huis niet wilde laten zien!

Lijkt me leuk om bij de 2e en een na laatste foto de namen erbij te weten.

musicfriek schreef:
Lijkt me leuk om bij de 2e en een na laatste foto de namen erbij te weten.

el, ik deed het al op de fotopagina, waar ALLE foto's van de meetup staan:

http://www.flickr.com/photos/markec/sets/72157602758353529/

Maar u vraagt en wij draaien, dus bij deze:

(afbeelding)

De tafel rond:
c-moon - Lukas - ShinyBeast - (haast weggestopt:) ShinyBeauty - Ruth (miss SQ) - Jazper - Arno - bonothecat

(afbeelding)

Voor op de foto, "omkijkend":
Toon1 - WaldoJeffers - Lukas - Cygnus
Andere kant van de tafel:
SQ - Ruth - c-moon - bonothecat - Jazper - ShinyBeast - ShinyBeauty - EVANSHEWSON

Zo....

Leuk hoor, wel grappig, na zo'n lange tijd op MuMe vorm je toch een eigen beeld van bepaalde users, sommige kloppen gewoon, anderen blijken er dan totaal anders uit te zien

sq
Wel, weer helemaal bijgekomen en al weer 2 uurtjes thuis. Met de foto´s erbij wordt wel goed weergegeven hoe de sfeer was. Echt een leuke herinnering, zo. Mag ik nog eens zeggen dat de rondleiding ook echt leuk was, inclusief de informatie over de grote werken van Rombout Keldermans (moesten we goed onthouden), de verdienste van Margaretha van Oostenrijk voor de stad, en dat Mechelen de hoofdstad van Nederland was, maar desondanks zijn Op-sinjoor-mascotte niet uit Antwerpse handen kon houden.

Tijdens de rondtocht was er ook muzikale cultuur en dat ging verder dan het lopen door de Beethovenstraat. Zo hoorden we bij het bezoek aan de Vrouwe van Hanswijk Baseliek een van mijn favoriete klassieke stukken: de Canon van Pachabel. In de Bruul (winkelstraat) is er ook continu muziek, van het hitparadesoort 'Never Gonna Say Goodbye' van the Communards. In 'De Hete Patat', was naast het eten en drinken (Efes-bier, een aanrader van onze gids) de muziek erg goed (wereldmuziek, Turks). Bij de gereserveerde tafel in d'Afspraak was de muziek wat minder op de smaak van de meeting toegesneden (er was kritiek!), maar ik heb daar toch goede nummers van Deniece Williams en Diana Ross gehoord. In de laatste kroeg was de muziek geschikter, maar die heb ik toch niet helemaal meer in mijn hoofd zitten. Het is mooi dat er in Mechelen op verschillende plaatsten Guinness van de tap wordt geschonken, maar voor het geheugen werkt dat weer wat minder.

Spijtig heb ik wat minder geprofiteerd van de CD-shop dan Evanshewson. Hoewel van te voren ons was ingeprent dat niet teveel verwacht moest worden, waren de aanbiedingen daar best goed.

Wat is zo'n dag dan ook snel voorbij en ik wil graag nog eens in Mechelen terugkeren.

De snor in de hoek... he friekje

Cygnus schreef:
Oh ja, iets over stijlbreuk en Brabantse baksteenkunst en het verband daartussen. Toch?

Brabantse hoog-gotische baksteenarchitectuur

EVANSHEWSON schreef:

Neen, het was méér in de trant van :

Koooooooop die plaaaaaaat maaaaaaaan

met een lekker Limburgs accent, beetje zangerig, wie zei dat ?

Maar hij stond wèl met het mes op mijn keel, dat klopt!

Tjonge !

Dat er toch nog zoveel blijven hangen van mijn uitleg - ondanks het vele bier dat rijkelijk vloeide! - amai !

Ben zelf heel erg blij dat de meetup voor de deelnemers zo goed meeviel.. had dat natuurlijk ook gehoopt.. maar je weet het toch nooit he...

Dat het in d'Afspraak zo kalm was, had naar verluidt te maken dat de beide Mechelse Voetbalclubs (Racing Mechelen en KV Mechelen) op verplaatsting speelden... het zou kunnen kloppen natuurlijk.. ik ben niet verder op onderzoek getrokken, maar het zou willen zeggen dat het gisterenavond sowieso in Mecheln rustiger was dan anders: in d'Hanekeef was het weliswaar minder rustig dan in d'afspraak, maar normaliter is t ook daar op een zaterdagavond vaak veel drukker...

Het aanbod van CD-winkels is idd. schaars, het aanbod IN die winkels valt idd. an sich nogal mee

Eén kleine correctie, SQ: Mechelen was de hoofdstad der NederlanDEN ....
.. persoonlijk vind ik, zoals Boudewijn de Groot het bezingt, "Lage Landen" toffer klinken ....

Speciaal voor WaldoJeffers zoek ik uit naar en eventuele volgende meetup in Mechelen (ooit) hoe ik parcours kan uistppelen dat enkel naar LINKS gaat ;-D

c-moon schreef:
Speciaal voor WaldoJeffers zoek ik uit naar en eventuele volgende meetup in Mechelen (ooit) hoe ik parcours kan uistppelen dat enkel naar LINKS gaat ;-D

Tja, als we dan nog voldoende kerken & gevels zien lijkt me dat wel een idee natuurlijk. Wanneer is de volgende meeting te Mechelen?

Waldo Jeffers schreef:

Bijkomende vraag ik me af hoe snel Mark wel loopt, want die 10mins naar de trein klopte idd echt niet...

Ik kan heel erg snel stappen )

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

Tja, als we dan nog voldoende kerken & gevels zien lijkt me dat wel een idee natuurlijk. Wanneer is de volgende meeting te Mechelen?

'k doe m'n best
Als 't maar naar links is eh...

Leuk om weer te zien en te lezen allemaal.

Grappig ook dat er constant overal op de muziek wordt gelet, getuige het bericht van sq...

T.O. schreef:
Leuk om weer te zien en te lezen allemaal.

Grappig ook dat er constant overal op de muziek wordt gelet, getuige het bericht van sq...

Gelukkig heb ik niet gezongen

c-moon schreef:
(quote)

Het was anders wel grappig geweest

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

Het was anders wel grappig geweest

Ja, dat hoop je ;-D

c-moon schreef:
(quote)

Er zijn nochtans wel enkele beatlenummers gezongen door bepaalde personen ...

Toon1 schreef:
(quote)

Er zijn nochtans wel enkele beatlenummers gezongen door bepaalde personen ...

Juist, dat was idd niet meteen een hoogtepunt te noemen

sq
Toon1 schreef:
gezongen door bepaalde personen ...
Evanshewson heeft een stukje ´Oh Yeah´ gezongen toen we het repertoire van Roxy Music kort doornamen en ik nogal geringschattend was over de latere nummers. Heel duidelijk en herkenbaar, moet ik hem nageven.

EVANSHEWSON
sq schreef:
Spijtig heb ik wat minder geprofiteerd van de CD-shop dan Evanshewson. Hoewel van te voren ons was ingeprent dat niet teveel verwacht moest worden, waren de aanbiedingen daar best goed.
Wat is zo'n dag dan ook snel voorbij en ik wil graag nog eens in Mechelen terugkeren.

Hey sq, feel free man, ik wil je aan je t-shirt ook herinneren, dat mooie subtiele t-shirt van die zangeres wiens naam me nu ontsnapt, maar waar je me ongetwijfeld méér zult willen over vertellen, toch ?
Ook ik heb van alle nieuwe impulsen genoten, zowel van de stad Mechelen als van deze mu-ziekelijke leuke bende!

Zijn jullie allemaal Belgisch? Omdat jullie allemaal in belgie waren?

sq
Mooi subtiel shirt gekocht bij het concert in Paradiso dit jaar.

schizodeclown schreef:
Zijn jullie allemaal Belgisch? Omdat jullie allemaal in belgie waren?

Ongeveer de helft van ons was Belgisch, de anderen hebben de grote oversteek naar c-moon's stad gewaagd.

Maakte Lennonlover alle foto's? Of heeft die zich gewoon uit beeld gehouden? Was hij er wel eigenlijk?!

Paap_Floyd schreef:
Maakte Lennonlover alle foto's? Of heeft die zich gewoon uit beeld gehouden? Was hij er wel eigenlijk?!

Lennonlover, was er - welliswaar een weinig later - zeker bij

De foto's werden door ondergetekende gemaakt, behalve de groepsfoto's waar ik bij opsta, daar vond ik een bereidwillige charmante ziel voor

Lennonlover, links van Jazper:

(afbeelding)

Trouwens nog eens: alle beeldjes zie je ook hier:

http://www.flickr.com/photos/markec/sets/72157602758353529/

Ah, ja die foto had ik wel gezien maar ik had me niet gerealiseerd dat dat em was.

Hallo iedereen!

Eindelijk een pc kunnen bemachtigen!

Zaterdag even de trein terug naar huis nemen en, niet zoals velen, heb ik nog rustig mijn sigaretje kunnen roken op het perron. De reis van een kwartiertje en een halfuur met de bus viel wel mee en omstreeks half 2 lag ik in mijn bedje dromend over de klinkende namen zoals Toon1, EVANSHEWSON, sq, bonothecat, jasper, cygnus, c-moon, enz, waar ik nu eindelijk een gezicht op kon plakken.

De meeting was geweldig! Ik vond het erg leuk om wat uitleg te krijgen bij gebouwen en gevels in Mechelen. Zo loop je er niet onwetend en met je neus naar de grond gericht, langs. Het leukste verhaaltje was natuurlijk die van Opsinjoorke. C-moon, verwacht maar al een bezoekje van een groep studenten zéér binnen kort in Mechelen Ik heb zéér goed gelachen met EVANSHEWSON en een goed "scoutsgesprek" gehad met Waldo Jeffers. Gezongen met Toon1. Wat nieuwe namen leren kennen van sq en een "muziekluisterengesprek" met twee hangend aan den toog met Bonothecat. Lekker samengegeten met een langharige bebaarde tekkel naast mij (naam ontglipt me even) . Op het einde mijn favoriete plek op café, op de hoek van de toog, met Shinybeast en één of andere 75-jarige mechelaar-oostvlaming-antwerpenaar-en wat nog allemaal zatlatp, gedeeld.

De dag erna, het extra uurtje slaap was meer dan welkom, zo fris als een hoentje uit mijn bed gesprongen rond 09.00 uur. Direct mijn scoutsuniform aangedaan, op de bus gesprongen (daartussen nog wat gegeten en een douchke genomen natuurlijk!) en de trein gepakt richting.... jawel! Mechelen! We hadden er een stadspel georganiseerd. Ik heb het spel natuurlijk gewonnen! Dankzij C-Moon's uitgebreide uitleg en verhaaltjes was het voor mij een makkie!

Ja hoor! Dit is zéker te herdoen! Maar deze keer (sorry Arno) niet in Gent of ergens anders, maar in Antwerpen! Hét centrum van de wereld. Parkeer je ergens maar in Brazilië of China, Nederland of Zuid Afrika: parkeerplaatsen genoeg rond Antwerpen! Lennonlover wordt op zijn beurt jullie geliefkoosde tevens gemotiveerde gids in het prachtige tevens gezellige Antwerpen met haar kleine middeleeuwse pleintjes, marktes, steegjes maar ook prachtige groot(ere) gebouwen zoals de kathedraal, stadhuis, vleeshuis,... . Mechelen overviel jullie door haar café'tjes? Wel Antwerpen kan erover meespreken. Ook legendes en gevels horen in Antwerpen thuis. Het is dichter bij huis voor iedereen geloof ik. Véél makkelijker te bereiken in ieder geval! Hiermee heb ik (en dus ook Antwerpen) officiëel gesolliciteerd als nieuwe MuMe-meetingstad!

Besluit: opnieuw!!!

Leuk verslagje, Lennonlover
En ik kijk nu al uit naar jouw te organiseren A'pen MuMe-meetUp !

Gast
geplaatst: vandaag om 12:34 uur

geplaatst: vandaag om 12:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.