menu

De Site / Gebruikers / Musicmeter Meeting

zoeken in:
Tof dat je ook naar Antwerpen komt, c-moon . We zijn al met zijn vieren om te manillen .

Sir Spamalot schreef:
Tof dat je ook naar Antwerpen komt, c-moon . We zijn al met zijn vieren om te manillen .

Erh om te WAT ?

Kaartspel, familie van het klaverjassen. Klinkt hip.

Rhythm & Poetry schreef:
Kaartspel, familie van het klaverjassen. Klinkt hip.

Oei, dan ga ik géén aanwinst zijn... ik ken niks van kaartspellen
Laat mij maar wat over muziek of zo lullen ))

Antwerpen... jammer dat ik midden in de blokperiode zit

Antwerpen, de stad waar ik studeer en met mijn treinabonnement lekker "gratis" heen kan reizen in een klein uurtje. Helaas kan de timing niet ongelukkiger; net zoals Arno kan ik best wat studeren met het oog op de komende 11 examens.

Afspraak in Antwerpen is definitief op woensdag 5 januari.

Ik dacht om 10.00u in de Media Markt (vlakbij het station).
Van daaruit kan er verder op vinyl of op CDs gejaagd worden.

De Record Collector (open vanaf de middag) wordt zeker aangedaan.
Daarnaast eventueel ook Chelsea en Vinyl Records (voor de vinyl freaks).

Chelsea Records
voor heel betaalbare vinyl pop albums en singles (ook cd's).

Record Collector
voor werkelijk alles op vinyl en heel betaalbaar (met klemtoon op de 50s en 60s)

http://www.vinylrecords.be/
voor new wave, deejays en andere obscure vinyl schijven.

De Fnac, de Saturn en winkeltjes in de Lange Koepoortstraat voor de CD fans.

Yann Samsa
Hier nog iemand die afkomt

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, Ferre Clabau.

Yann Samsa
Zeg maar Ferre hoor... Ik zie het in ieder geval zitten!
Schattenjacht doorheen Antwerpen, en de personen achter avatar en stemgedrag leren kennen...

De Media Markt opent om 9.30u.
Freddze en ik trachten daar dan al te zijn.

Ik stel voor dat we ten vroegste om 10.30u verder trekken
en ten laatste om 11.00u (openingsuur van enkele vinyl winkels).

Ik heb nu genoteerd staan ...

c-moon
dazzler
Ferre Clabau
freddze
Sir Spamalot
sq

Okee, we zien wel wie er nog bijkomt of wie nog afhaakt.

Yann Samsa
Tof! En dankje dat ik erbij mag zijn hé
Even een vraagje: Die MediaMarkt vlakbij het station, is dat dan Antwerpen-Centraal?
Tja, er zijn een vijftal stops- en ik wou even uitrekenen wanneer ik vertrekken moet vanuit Poperinge of Ieper...

Antwerpen Centraal en dan de Keyserlei op, 100 meter verderop
(nummer 58) is er een shoppingcenter en daarin bevindt zich de Media Markt.

Yann Samsa
Oké... Als ik om 07:50u de trein neem, kom ik om 09:55u aan. Lijkt me perfect...

Ik zal er zijn, 5 januari, in Antwerpen - 10 uur in de Mediamarkt dus...
We nemen toch ook hier en daar tijd voor een drankje en praatje? En wààr zijn de dames?

http://www.fatkat.be/
Een muziekwinkeltje waar je misschien ook eens kan passeren.

EDIT:
dazzler schreef:
... en winkeltjes in de Lange Koepoortstraat voor de CD fans.

Normaal neem ik de auto naar Antwerpen maar je zou twijfelen als je de prijs van een ticket ziet: shoppingbiljet voor 9,50 eur heen en terug tweede klasse vanuit Oostende. De trein is altijd een beetje reizen, de auto blijft op stal staan en ik ben op mijn gemak.

Leuk, zo'n dagje Antwerpen. 't Is dat ik alweer aan het werken ben woensdag...

sq
Ferre Clabau schreef:
Oké... Als ik om 07:50u de trein neem, kom ik om 09:55u aan. Lijkt me perfect...

Ik stap 7.37 op en zal naar ik hoop in 9.28 in Antwerpen aankomen. Ik heb mijn kaartje vast gekocht!

sq schreef:
(quote)

Ik stap 7.37 op en zal naar ik hoop in 9.28 in Antwerpen aankomen. Ik heb mijn kaartje vast gekocht!

Joepie!

ClassicRocker
Svendra schreef:
Maar om even terug te komen op 19 februari in Nijmegen

Wat gaan we doen? De kroeg in en/of op platenjacht ligt voor de hand, maar extra activiteiten zouden kunnen zijn (met dank aan Musician):

- kennismakingsgesprekken
- iemand die muziek wil draaien
- cd ruilbeurs

Heb je ervaring met briljante activiteiten uit het verleden, zegt het voort ...

Kenningsmakingsgesprekken vind ik leuk en interessant, vooral omdat 19 februari in Nijmegen mijn eerste Musicmeter Meeting wordt. Ik hoop er alle aanwezige users te leren kennen en niet, zoals ik in het verleden bij soortgelijke meetings heb meegemaakt, slechts een (klein) gedeelte.

Spelen er verder op 19 februari s'avonds in Nijmegen redelijke tot goede bands? Zo ja, dan heb ik wel zin om een band te zien. Ik ken geen bekende in de plaatselijke live scene, maar wellicht weet 'local' wibro wie er die avond waar en wanneer in de stad spelen.

Voor de rest sta ik voor veel open. Omdat ik de the day after the meeting zakelijk naar ADO Den Haag - Feyenoord ga en daar niet met een kater aanwezig wil zijn, heb ik wegens een noodgedwongen lagere alcoholconsumptie minder zin in karaoke.

Anyway, ik lees wel wat het wordt.

Antwerpen op woensdag 5 januari 2011.

Vermits mijn reisgezel freddze al dagen niet meer van zich laat horen,
deel ik mee dat ik mogelijk toch met de trein kom.

Dan ben ik op de afspraak om 10.00u ipv 09.30u.

Ik herhaal dat we indien nodig tot 11.00u in de Media Markt blijven hangen,
tot iedereen van de partij is. Van sq heb ik het gsm nummer gekregen.

Ook c-moon en Sir Spamalot bevestigden zonet hun komst.

Veel plezier morgen! Ik ben vrijdag nog in A'pen geweest maar wees gerust, ik heb niet alle vinyl meegenomen.

Freddze is boven water gekomen en wij proberen al om 9.30u in de Media Markt te zijn.
Dan kunnen we alvast alle goeie CDs voor jullie neus wegkapen, want goed begonnen
is op zo'n dag altijd al half gewonnen. Even noteren dat ik de gegevens heb van sq,
Sir Spamalot en c-moon. Kan Ferre Clabeau zijn komst nog even bevestigen?

Yann Samsa
Dat kan ik zeker:) Ik zal om 10u stipt aan de MediaMarkt staan... Alvast tot dan, het wordt een top-dag

Als we zouden langslopen bij Chelsea Records dan kunnen we met z'n zessen net binnen
in een winkel die van boven tot onder is volgestouwd met betaalbare vinyl pop en rockplaten.

Heren, ik moet helaas afhaken ;-(
De planning is iets anders gelopen waardoor ik morgen eigenlijk helaas geen tijd heb om naar Antwerpen te komen - dan is er eens een meetup in mijn achtertuin!!!

Balen!!!

Stom want keek er best naar uit!

Have fun guys... !!!!

Hopelijk was de Antwerpen-meetup geslaagd?
Ik had te veel deadlines te halen, dus koos ervoor om af te haken helaas.... om me te af reageren heb ik als soundtrack voor de heerlijke Noise van Jesus & The Mary Chain gekozen en n Hüsker Dü ...

Bij een volgende dichtbijdedeur-meetup hoop ik er gewoon wél bij te zijn

ANTWERPEN 05/01/2011 het verslag

De dag begon vroeg voor mij omdat ik van Kortrijk naar Gent reed met de wagen.
Daar zou ik bij freddze aan boord gaan en samen zouden we naar Antwerpen bollen.
Ik heb een uur lang in de ochtendkoude op freddze staan wachten ... noppes.
Hij beantwoordde ook mijn oproep niet. What was going on?

Ik ben dus terug naar huis gereden, maar toen ik de autostrade weer opreed,
dacht ik ... fuck ... er wachten nog drie medeusers op me in Antwerpen en ik dus
voor het eerst in mijn leven met de wagen tot in Antwerpen centrum doorgedrongen.
Dat ging vrij vlot allemaal ... om 10.30u ipv 09.30 was ik ter plaatse.

Bij de metal CDs trof ik twee druk keuvelende mensen aan zonder Antwerps accent.
Dat moest op zijn minst Sir Spamalot uit Oostende zijn. En de jonge knaap bleek
Ferre Clabau uit Ieper. De drie westvlamingen waren dus mooi op de afspraak.

Freddze had intussen Spamalot verwittigd: meneer had zich overslapen
en kwam meteen achterna gereden. Ook sq liet weten dat zijn trein uit Nederland
vertraging had, maar iets over de klok van elven was ook hij present in de Media Markt.
Daar viel zowel het CD aanbod als de prijs behoorlijk tegen ... we hebben niet zoveel gekocht.

Van de Media Markt naar de Saturn waar zowel het aanbod als de prijzen beter waren;
Het was daar dat een hijgende freddze ons uiteindelijk vond: duizendenéén excuzes en uitvluchten.

Tijd om bij een pint een eerste kennismakingsronde in te zetten en even later aten we
zoals dat in Vlaanderen hoort een frietje. We leerden elkaar beter kennen en wat mij betreft
zat de sfeer helemaal snor. Sir Spamalot bleek even out dan ikzelf, cq wat ouder, freddze wat jonger.
Aan Ferre merkte je helemaal niet dat hij nog op school zat. Zo bezeten door diverse soorten
muziek van hedendaagse dingen tot en met alle schatten van vader op zolder ... geestig.

Toen we onze lever en maag bediend hadden, trokken we richting Record Collector.
Het walhalla voor de vinyl verzamelaar ... en, misschien vertellen ze het liever zelf even,
maar ik heb cq en Spamalot horen kraaien van plezier bij een aantal vondsten
en horen zuchten van wanhoop toen de geldbeugel aandrong op streng selecteren.

Het werd al snel een uur of 17.00 en Ferre zat nog met wat cadeaubons
van de Free Record Shop. Die stelt in Antwerpen, net zoals overal elders, niet veel voor.
Uiteindelijk keerden we terug naar Media Markt (vlakbij het station). Daar namen freddze
en ik nog een kijkje (wat die arme slaapkop was daar dus nog niet geweest).
Spamalot, sq en Ferre bestelden nog een drankje.

Toen ik voor de tweede keer die dag de cijfercombinatie van mijn locker vergeten was,
vond ik het welletjes en freddze en ik keerden rond een uur of 18.30 huiswaarts.
Of de anderen nog wat spannends hebben beleefd, weten we dus niet meer.

In ieder geval nodig ik de Oostendenaar, de Ieperling en de Gentenaar uit
in Kortrijk (voor sq zal het wat te ver zijn vrees is). Want op 6 februari is er daar platenbeurs
in de Xpo en laten we wel wezen ... Kortrijk ligt netjes in het centrum van de driehoek
Oostende, Ieper en Gent. http://www.kdx.be/nl/beurskortrijk.php

Wordt hoedanook later vervolgd.

ps. Een aardigheidje om te vermelden. Sq kocht OMDs Dazzle Ships op vinyl
als aandenken aan deze MuMe meeting. Een ontroerend momentje voor dazzler.

Thuis in ons stadje aan het Zeetje .

Gast
geplaatst: vandaag om 15:53 uur

geplaatst: vandaag om 15:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.