MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Myspace / Facebook / Twitter (social media)

zoeken in:
Relax
In Muziek > Algemeen > Myspace Artist Pagina:

Ik heb hier even een vraag over, wie beheerd er hier een artiesten pagina op Myspace.com ?
Ik krijg het maar niet voorelkaar om de layout aan te passen, want ik kan het namelijk niet vinden waar.

Iemand een idee waar ik heen moet om het aan te passen ?

P.S.

Bij de normale myspace.com staat het gewoon rechtsboven, bij artist dus NIET.

Relax
Reijersen schreef:
Een goede site om je Space te pimpen: mygen.co.uk

Me aanvraag is beantwoord door een oud bericht, bedankt Reijersen.

http://www.myspace.com/opinartist is de mijne dus, ja ik ben een artiest.

Father McKenzie
In Overigen > Algemeen > Facebook en je privacy:

Enkele maanden terug werd ik door vrienden uitgenodigd om ook een account aan te maken op Facebook.
Ik geraakte geïnteresseerd en deed dat dan maar. Niet dat ik de website daar zo vaak bezocht - Neen, daarvoor zat ik echt wel te vaak op MusicMeter - maar toch...

Ik was om te beginnen vrij vlug uitgekeken op Facebook, ik vond het eigenlijk niet zo heel interessant.

Mijn verbazing is groot; vandaag lees ik in Het Laatste Nieuws (Belgische krant) een artikel over Facebook met de titel "facebook verpatst al uw gegevens".
Als ik het artikel dan doorlees, lees ik ondermeer ; "Volgens insiders verpatst facebook die data allang tegen forse betaling aan derden, maar op het World Economic Forum in Davos heeft baas Mark Zuckerberg nu ook met zoveel woorden gezegd dat hij uit is op nauwere banden met de marketing - en enquêtewereld.
De mogelijkheden zijn haast eindeloos - en dus veel geld waard: een bedrijf kan bijvoorbeeld de gegevens kopen van alle mannelijke facebookers tussen 20 en 25 die in actiefilms geïnteresseerd zijn, en daar dan zeer puntige reclamecampagnes op loslaten.
Het betaalt zichzelf in een wip terug.

Verderop in datzelfde artikel gaat het van "Bovendien, en dat staat er ook expliciet in, kan Facebook aan derden de toestemming geven om 'cookies' op je computer te zetten. Zo kunnen ze perfect zien welke andere sites je bezoekt, welke banners je aanklinkt, kortom; ze kunnen je hele surfgedrag tegen het licht houden. De mensen denken dat ze wat onschuldig onder elkaar zitten te keuvelen, maar alles wat ze op hun pc prijsgeven over zichzelf, wordt afgetapt en opgeslagen.

Tenslotte nog verder in het artikel; "De privacycommissie raadt met zoveel woorden aan om uit te kijken met Facebook. Andere Netwerksites, zoals Netlog en Linkedln, bieden een véél hoger beschermingsniveau. Wij hebben dat intensief nagekeken; Netlog bijvoorbeeld geeft géén gegevens door aan derden. Wie op Facebook zit moet beseffen dat hij z'n ramen en deuren wijd openzet.

Voilà. Graag wat reacties van MusicMeter leden die ervaring hebben met Facebook of andere Netwerksites, want mij lijkt me dit allemaal erg Big Brother Is Watching You-achtig.
Ik vertrouw het zaakje niet meer, niet dat ik veel persoonlijke dingen heb toevertrouwd aan Facebook, maar toch.... Ik blijf weg van dergelijke sites.

Of zou Music Meter ook onze gegevens aan Marketeers verkopen, ik denk het niet, zeker????

Sir Spamalot (crew)
Sinds kort heb ik zo'n account op dat Facebook gedoe, maar ik gebruik het haast nooit. Ik heb dan maar op aanraden van familie die in Engeland woont, een webcam gekocht: 15 eur en ik kan met mijn familie in contact treden, bellen, foto's doorzenden en nog zo veel meer. Ik vind het heel handig en die persoonlijke reclame heb ik dan niet zo veel. Eigenlijk kan je dergelijke evoluties verwachten: het begint klein, groeit en wordt groot en dan moet je er geld kunnen uit slaan natuurlijk. Natuurlijk houdt niets of niemand je tegen om een beetje te liegen over je persoonlijke gegevens: het is zoals de nationale bevolkingsenquete in België een aantal jaren geleden: ze vroegen gegevens die zo persoonlijk waren dat ik van mezelf een dokter heb gemaakt die tien miljoen Belgische Franken per jaar verdient. Dat is natuurlijk niet waar: ik ben geen dokter .

Father McKenzie
Sir Spamalot schreef:
dat ik van mezelf een dokter heb gemaakt die tien miljoen Belgische Franken per jaar verdient. Dat is natuurlijk niet waar: ik ben geen dokter .

Natuurlijk niet, je bent gewoon (zoals iedereen) een zwartwerker in de bouw en verdient wel elf miljoen per jaar, hahahahaha!

Ik gebruik Facebook alleen om contact te behouden met vrienden in het buitenland, zoals Engeland,Australie en Zuid Oost Azie , daar is Facebook net zo populair als hyves hier is.
Ik vind het ideaal om op die manier toch bereikbaar te zijn en af en toe te kunnen kijken wat iedereen bezig houd zo nu en dan.
In Nederland ken ik eigenlijk maar weinig mensen die iets doen met Facebook omdat iedereen al op hyves zit.
Maar ik word verder niet lastig gevallen door spam enz. of phishing berichten door facebook en ik ben toch al een jaar of 2 lid.

Father McKenzie
Van hyves had ik nog nooit gehoord, om eerlijk te zijn...

Hier hetzelfde verhaal als dat van Smoes: ik gebruik Facebook al geruime tijd om contact te houden met mensen over de hele wereld (van het Verenigd Koninkrijk tot Costa Rica en van de Verenigde Staten tot Kroatië) en heb nergens last van.

Same here. Ik vind Facebook wel leuk, kreeg laatst zelfs uit het niets een berichtje van een verloren gewaande vakantieliefde van 13 jaar terug.

Nu gebruik ik wel Firefox met Ad Block Plus, dus alle spam/reclame op websites zie ik sowieso niet...

Ik heb dat allemaal niet, veel te modern voor me.

Laten we wel duidelijk stellen dat Het Laatste Nieuws de grootste sensatiekrant van België is en dus sterk overdrijft in dit soort zaken. Natuurlijk ben je nooit helemaal zeker van je privacy op sites als Facebook en Netlog, zo is dat nu eenmaal op het internet. Wees een beetje voorzichtig met wat je zegt, geef nooit persoonlijke gegevens vrij zoals telefoonnummers en dergelijke - iets wat veel mensen wel doen. Anders is het gevaar vrij miniem denk ik. Je beslist nog steeds zelf wat je op je profiel plaatst en schrijft, niet.

lauradance schreef:
Ik heb dat allemaal niet, veel te modern voor me.

Idem (misschien niet te modern maar meer dat ik er geen toegevoegde waarde in zie).

@Father McKenzie: het cookies-verhaal is al zo oud als de weg naar Rome. Gewoon geen toestemming voor geven. Over de rest kan ik geen uitspraken doen.

Ace
In De Site > Gebruikers > Twitter:

Doet er hier nog iemand aan Twitter? Ik sinds twee dagen en ben er nog niet helemaal uit of ik het ook echt wat vind. Ik heb weinig te melden, maar wie weet zijn er hier nog mensen met heel interessante Twitter accounts om te followen? Mijn account is www.twitter.com/Elardinho.

Deze Oldfart begrijpt eigenlijk niet zo goed wat Twitter eigenlijk is, hoe het werkt en wat er nou zo bijzonder aan is.
Ik probeer geen digibeet te blijven/zijn/worden, dus tell me all about it.

Het komt erop neer dat anderen weten waar jij bent cq wat jij aan het doen bent. Heel boeiend.

Ace
Het is zoiets als Joy beschrijft, maar als je het in een andere context plaatst is het best grappig. Zo volg ik Robert Gesink en zie ik wat hij allemaal doet tijdens trainingen, met foto's, etc. Erg leuk en zo zitten er nog veel meer bekende mensen op. Daarbij zijn er ook mensen die wat boeiends te melden hebben ipv wat ze in de koffie drinken en zie ik het als leuk medium om mijn thuisfront op de hoogte te houden van mijn fietsavonturen...

Het kan ook best dat ik er binnenkort klaar mee ben, maar ik geef het even wat tijd

Stijn_Slayer
Slash heeft geloof ik ook een twitter, al twijfel ik er altijd sterk aan of die mensen dat wel echt zijn.

Zelf heb ik geen twitter. Ik zie het nut van dit soort sites (bijv. ook Hyves) er niet van in.

Dus Twitter is eigenlijk een website?

Twitter moet je meer zien als een soort prikbord waar je berichtjes achter kunt laten. Je kunt kiezen welke mensen je volgt.

Sommige mensen gebruiken het om allerlei onzin te posten, maar er valt ook een hoop nuttigs te vinden. Zo kon een bekende van me via Twitter zijn geld nog weghalen bij DSB toen het al onder curatele stond en kun je ook sporters van nabij volgen (Erben Wennemars is bv. leuk om te volgen en tijdens de Tour Lance Armstrong).

Ik vind het zelf wel handig om in contact te blijven met vrienden die ik niet wekelijks zie. En contact te onderhouden met mensen die ik ken uit m'n muziekwereldje.

Hyves is meer foto's delen en berichtjes plaatsen, daar vind ik dan weer niets aan...

Sir Spamalot (crew)
Update op mijn bericht van 4 februari 2009: Facebook gebruik ik nu wel regelmatig, alleen mocht ik nooit met dat spelletje Farmville meegedaan hebben: daarin kruipt te veel tijd. Het is handig dat Facebook gedoe, maar aan Twitter begin ik niet.

En om te twitteren heb je zo'n "zwarte bes" nodig?

Neen. Kan vanaf elke telefoon met internet, hoeft dus niet specifiek een BlackBerry te zijn (ik neem tenminste aan dat je dat bedoel met "zwarte bes", excuses als je op een glaasje cassis doelt).

Je kan zelfs twitteren zonder telefoon, via de website.

Ace
Of via een of andere clientapplicatie... Ik geloof dat ik de smaak te pakken heb. Best leuk, beetje ouwehoeren met Koos Moerenhout. En met HiLL natuurlijk. Dat ik die bijna vergeet.

BobCremers is op twitter, hoe dope is dat. Het kan natuurlijk ook een grap zijn van iemand...

Lijkt me een grap. Maar dan wel een leuke.
Ik vraag me nu wel af wat piemstief is.

Sheplays
Arrie schreef:
Ik vraag me nu wel af wat piemstief is.

Lijkt mij dat Dick hard hoors is.

Relax
Ik heb tegenwoordig zelfs twitter, ik zou het leuk vinden als wat mensen mij zouden volgen @ twitter.

http://www.twitter.com/DeOpin

Ik volg ook terug aangezien ik het wel gezellig wil hebben @ Twitter ofcourse.

http://www.twitter.com/MCRobhef

Ik volg misschien terug, zeker als je een - voor mij - bekende hiphopper bent.

Heb ook twitter: http://twitter.com/jellecomicgek72

Als mensen mij willen volgen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:49 uur

geplaatst: vandaag om 00:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.