MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Myspace / Facebook / Twitter (social media)

zoeken in:
Alleen jammer dat de "reageren"-knop bij mij weigert te verschijnen.

Ploppesteksel schreef:
Alleen jammer dat de "reageren"-knop bij mij weigert te verschijnen.

Da's vreemd, bij de anderen die zich hebben aangemeld werkte het wel.

Ja, ik dacht eerst dat het was omdat ik misschien een soort van 'rol' moet toebedeeld krijgen, maar Edwynn & OldRottenHat reageerden meteen. Vreemd, want het is nog steeds niet opgelost. Zal straks eens op een andere computer proberen.

Ploppesteksel schreef:
Ja, ik dacht eerst dat het was omdat ik misschien een soort van 'rol' moet toebedeeld krijgen, maar Edwynn & OldRottenHat reageerden meteen. Vreemd, want het is nog steeds niet opgelost. Zal straks eens op een andere computer proberen.

Bij mij kwam er ook geen 'comment'-knopje tevoorschijn, maar ik kon wel gewoon iets typen en vervolgens op Enter drukken. Werkt dus ook!

In de groepen heb je geen reageren knop volgens mij (ik in elk geval niet). Je kunt na het typen inderdaad gewoon op enter drukken en dan verschijnt je bericht. Geen idee waarom dat zo is overigens...

Triestig

Bedankt voor de raad in ieder geval oude, rotte hoed.

Inmiddels ben ik begonnen om automatisch wekelijks wat info over nieuwe releases op de MusicMeter Facebook page. Dit zal langzaam uitgebreid worden zodat je hier straks bv. op de hoogte kan worden gehouden over tips, prijsvragen, informatie tijdens downtime, enzovoorts. En je kunt je vriendjes natuurlijk laten zien dat je liefhebbber bent van de site

Er staat op de homepage sinds een paar dagen een "like boxje" voor MusicMeter.nl | Facebook

Het nut van deze page is wat mij betreft deels service toe naar mensen die niet dagelijks op de site komen maar er toch in geinteresseerd zijn. Informatie over nieuwe releases is bv. iets dat we heel vroeger via een e-mail nieuwsbrief deden, wat een paar jaar geleden vooral via RSS feeds werd gedaan, maar wat je nu steeds meer naar Twitter en Facebook ziet verschuiven.

Aan de andere kant is een actieve Facebook page met veel likes/fans natuurlijk gewoon goede reclame voor de site.

sq
Zijn hier verder mensen actief? Is bepaald leuk aanvullend op MuMe.

Sjaquo on Songkick | Songkick
Ik ben op SongKick gekomen omdat de gelijknamige app zo´n verdomd handige concertreminder/planner is.

en mn twitter
Twitter

Op dat Songkick kan je dus je concerten bijhouden? Daar gebruik ik Last.fm al voor.

sq
Ah, ja dat gebruik ik dus helemaal niet. Misschien is het ook helemaal niet zo revolutionair, maar je kan gaandeweg bij het surfen op de site zalen, steden en artiesten aanklikken om te volgen en dan krijg je op je app alle komende concerten van je keuzen keurig netjes altijd actueel uitgelijst, je kan signalen via mail aanzetten bij nieuwe concerten en je schijnt zelfs je kaarten te kunnen kopen zo.

Alle content wordt door de users opgevoerd. Net als MuMe. Grappig is dat dat zelfs voor steden geldt: Amerongen bleek nog niet bekend als plaats en moest ik eerst aanvragen als plaats (t is een Engelstalige site, ik weet niet eens waar vandaan).

Er is ook een forum, maar dat is meer een soort klantenservice, en bij lange na niet zo goed als hier.

Yann Samsa
Iemand een idee of het mogelijk is alle links die je reeds gedeeld hebt op je FB-wall op te roepen, terug te vinden zonder eeuwig te scrollen...?

Edit: gevonden. FMPL toepassing (find my posted links), handig!

titan (crew)
Ik ben tegenwoordig ook actief op facebook, gewoon ff op mijn (echte) naam zoeken.

In De Site > Algemeen > Uitschrijven:

Mwoah, het is maar net wat je op sociale media doet. Op Facebook heb ik het over fietsen en politiek, hier heb ik het over muziek. Behalve het onderwerp zie ik daar weinig verschil tussen. Op Twitter is het ook maar hoe je het zelf inricht. Last.FM heb ik eigenlijk alleen voor de statistieken en de tipfunctie.

Maar afgezien daarvan vind ik het wel leuk om te lezen wat mijn vrienden bezighoudt, maar ik moet zeggen dat die van mij niet het type zijn dat elke wissewasje het www opslingert. Is het zo raar om daar interesse in te hebben?

En die nieuwigheid? Mensen stappen hooguit over van het ene naar het andere sociale medium, de nieuwigheid is er allang vanaf, want profielensites zijn al zowat 10 jaar populair.

Rizz
Het is allemaal een stuk onpersoonlijker geworden. Wil niet zo ver gaan door te stellen; vroeger was het veel persoonlijker, maar een discussie voer ik het liefst toch met iemand die voor me zit.

Daarnaast denk ik ook dat ze je alleen maar de indruk geven het allemaal nodig te hebben om sociaal goed te functioneren. Maar goed, als jij zegt dat jouw vrienden/kennissen van een ander kaliber zijn dan snap ik dat jij er geen problemen mee hebt. Sowieso snap ik dat mensen er allemaal geen problemen mee hebben. Ik hou gewoon niet van schermpjes

Vind vooral het stukje over het communiceren erg herkenbaar. Stel sneue pannenkoeken zijn we ook!

Rizz schreef:
Het is allemaal een stuk onpersoonlijker geworden!

En toch bestrijd ik dat. Ik heb nu meer contact dan ooit met vrienden en kennissen en ontmoet weer mensen uit het verleden maar krijg ook leuke info van mensen die ik persoonlijk niet goed ken (musicmeter collega's), ook op een Facebook gaat het toch vaak weer over muziek namelijk

Maar juist de mensen die ik anders niet meer zie leer ik weer kennen: zie foto's van hun gezinnetjes en weet wat ze bezig houdt. Was die social media er niet dan was dat contact nul komma nul.

Daarbij spreek ik ook makkelijker af met mensen om ze in het echt weer te zien. Was anders niet gebeurd.

Rizz
Je hebt gelijk dat je meer contacten opbouwt, kunt onderhouden via social media, maar of het dan ook persoonlijker wordt? Omdat iedereen met iedereen informatie uitwisselt en met iedereen gesprekken aanknoopt is een gesprek onderling toch minder speciaal geworden?
Daarnaast wil ik benadrukken dat ik niks heb tegen leuke updates of weetjes van mensen. Wel tegen de verloedering van het hebben van een normaal gesprek, persoonlijker is het niet, je typt alleen meer en in sommige gevallen juist erg weinig omdat je geen zin hebt in nog een gesprek met een random figuur. Het speciale is weg want het gesprek wat je hebt kan de hele dag herhaalt worden omdat je die mogelijkheid nou eenmaal hebt op bv. Facebook.

Het ontmoeten van mensen uit het verleden vind ik ook erg leuk, maar ik doel meer op hoe een gemiddeld gesprek tegenwoordig minder persoonlijker is geworden omdat het gewoon onmogelijk is om zoveel contacten fatsoenlijk te onderhouden.
Als ik het fout zie hoor ik het graag

Wat doet dat uitroepteken trouwens achter mijn stelling, ik blijf altijd heel rustig in discussies

Ach ik onderhoud nog steeds mijn contacten zoals ik altijd al deed (de agenda puilt uit in de weekenden).
Het kost inderdaad wel meer tijd achter je pc maar vroeger keek ik meer tv en nu zelden. Dus het is een verlegging van mijn aandacht.

Net zoiets als Beatrix die er kritiek op had. Volgens mij had ze een jaar daarna een eigen twitter account

Overigens heb ik niks met twitter. Facebook en Musicmeter volstaan voor mij.

Dacht even een linkje van MuMe te delen met m'n vriendjes en vriendinnetjes maar er bleek een glitch in de Matrix:

(afbeelding)

MAS
Leuk maar ik vind die hele timeline echt irritant. Ik blijf zolang als het kan gewoon een prikbord houden.

Wat MAS zegt. Een facebookprofiel was echt heel erg overzichtelijk, die timeline is echter gewoon beu. Maar waarschijnlijk moeten we over twee weken allemaal overschakelen op timelines.

Een van de weinige veranderingen van de afgelopen jaren die ik echt als een verbetering kan kwalificeren is wat mij betreft juist de timeline.

Ik sluit me bij MAS en bennerd aan. Heel vervelend.

Ik blijf hetzelfde probleem hebben (ook op moviemeter).
Heb de koppeling aangevinkt, krijg ook de pop-up, maar op Facebook staat niks
De blauwe Facebook-inlog-knop verschijnt niet meer.

Wellicht dat ik een add-on of update ergens van moet downloaden? (Ik gebruik Chrome).

Ik doe niet meer aan Twitter, want die hype is over. Een Facebook heb ik dan nog wel. Al vind ik dat niet meer zo leuk nu ik die Facebook film gezien heb, en ik die Mark wil boycotten. Maar ja, dan spreek ik mn vrienden niet meer.

Als het spreken van je vrienden zo afhankelijk is van FB, dan doe je toch iets niet goed...

Ik weet niet of je het hier moet plaatsen, maar ik vond geen ander topic. Heeft er iemand toevallig WordFeud?

Mijn naam is Chevy1993 en het is inderdaad verslavend.

kanjedateten
Ik ook! Maar ik ben wel heel slecht.
kanjedateten ben ik ook daar.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:11 uur

geplaatst: vandaag om 18:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.