De Site / Gebruikers / Myspace / Facebook / Twitter (social media)
zoeken in:
0
geplaatst: 21 maart 2019, 12:13 uur
MySpace is wel veel groter geweest dan last.FM natuurlijk. Wel bizar dat zo'n archief gewoon niet meer bestaat, maar het lijkt me dat de meeste mensen toch wel hun eigen muziek hebben gebackupt?
0
geplaatst: 21 maart 2019, 13:38 uur
Gebruiker pech, bestanden weg. Een cynicus zou zeggen: wil je nog een duidelijker bewijs dat héél veel muziek een tijdelijk karakter heeft
Eerlijk gezegd zou ik niet in de schoenen willen staan van degene die verantwoordelijk is geweest voor die migratie. Bij elke migratie weet je toch, het kán fout gaan op bepaalde punten en dan heb je toch een roll-back of recovery plan? Of voordat je gaat migreren stel je de content toch eerst veilig. En er moeten toch ook back-up tapes/disks zijn tot een bepaalde datum? Wat een prutsers!
Eerlijk gezegd zou ik niet in de schoenen willen staan van degene die verantwoordelijk is geweest voor die migratie. Bij elke migratie weet je toch, het kán fout gaan op bepaalde punten en dan heb je toch een roll-back of recovery plan? Of voordat je gaat migreren stel je de content toch eerst veilig. En er moeten toch ook back-up tapes/disks zijn tot een bepaalde datum? Wat een prutsers!
0
geplaatst: 16 januari 2020, 18:18 uur
Bij De Site > Algemeen > MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar:
De Coach, dat is toch het voormalige Bart van Merwijk-account? (Vraag me af waarom ik die pagina anders al geliked heb)
De Coach, dat is toch het voormalige Bart van Merwijk-account? (Vraag me af waarom ik die pagina anders al geliked heb)
0
geplaatst: 16 januari 2020, 18:20 uur
Gretz schreef:
Wellicht, ik ken het van Frenk de Boer.(quote)
0
geplaatst: 16 januari 2020, 18:21 uur
Ja, die bedoel ik
Zo'n parodietwitteraccount die 50k volgers had De Coach (@DeCoach_) on TwitterWel grappig dat Fan Reach hier dus ook achter zit

0
Onweerwolf
geplaatst: 16 januari 2020, 19:52 uur
Begin van het einde. foebelmeter.nl is al bijna een feit en dan maar hopen dat we een subforum mogen hebben om over muziek te praten.
0
geplaatst: 16 januari 2020, 20:20 uur
Onweerwolf schreef:
Begin van het einde. foebelmeter.nl is al bijna een feit en dan maar hopen dat we een subforum mogen hebben om over muziek te praten.
(quote)
Dan registreer je toch niet.
Genoeg mensen die niet op alle meters actief zijn.
0
geplaatst: 16 januari 2020, 20:29 uur
Onweerwolf schreef:
En dan mogen we elkaar daarover niet eens de tent uit vechten

0
geplaatst: 16 januari 2020, 21:34 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Nou ik neem aan dat het geruzie altijd maar weer over muziek daar niet wordt toegestaan

0
geplaatst: 16 januari 2020, 22:24 uur
Rudi S schreef:
Nou ik neem aan dat het geruzie altijd maar weer over muziek daar niet wordt toegestaan
Ik moet er niet aan denken. Zit je net in een leuke discussie over Edgar, Bruce en Jimmy en dat dan dix ook zonodig iets moet plaatsen.
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 januari 2020, 22:24 uur
Rudi S schreef:
Dat houdt een keer op inderdaad. Eén algemeen kunsttopic zal er zijn, maar daarin over muziek praten is uit den boze.Nou ik neem aan dat het geruzie altijd maar weer over muziek daar niet wordt toegestaan
0
geplaatst: 16 januari 2020, 23:01 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Dat houdt een keer op inderdaad. Eén algemeen kunsttopic zal er zijn, maar daarin over muziek praten is uit den boze. Mogen niet helemaal in het pulletje vallende schilderijen daar wel gewoon wanstaltige gedrochten genoemd worden?
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 januari 2020, 01:10 uur
Bij De Site > Algemeen > MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar:
Allicht. Een dag geen wanstaltig gedrocht benoemd is een dag niet geleefd.
Allicht. Een dag geen wanstaltig gedrocht benoemd is een dag niet geleefd.
0
geplaatst: 17 januari 2020, 01:21 uur
0
Mssr Renard
geplaatst: 17 januari 2020, 09:13 uur
Is facebook niet intussen al helemaal passé?
Zitten er nog mensen op facebook? Ik zag wel in whatsapp dat het van facebook is (zit ik alsnog op facebook).
Zitten er nog mensen op facebook? Ik zag wel in whatsapp dat het van facebook is (zit ik alsnog op facebook).
4
geplaatst: 17 januari 2020, 10:09 uur
Mssr Renard schreef:
Zitten er nog mensen op facebook? Ik zal wel in whatsapp dat het van facebook is (zit ik alsnog op facebook).
Zitten er nog mensen op facebook? Ik zal wel in whatsapp dat het van facebook is (zit ik alsnog op facebook).
In NL niet veel meer, ik denk nog maar een stuk of 10 miljoen
1
geplaatst: 17 januari 2020, 10:36 uur
vigil schreef:
Mogen niet helemaal in het pulletje vallende schilderijen daar wel gewoon wanstaltige gedrochten genoemd worden?
(quote)
Mogen niet helemaal in het pulletje vallende schilderijen daar wel gewoon wanstaltige gedrochten genoemd worden?
Wat een wanstaltig gedrocht van een bericht dit

0
geplaatst: 17 januari 2020, 11:34 uur
0
Mssr Renard
geplaatst: 17 januari 2020, 11:37 uur
10 miljoen is ook niet iedereen, wanneer er 17 miljoen mensen in Nederland wonen.
Ik heb geen enkele kennis/vriend met een facebook-account.
Ik heb wel geprobeerd mensen naar Signal te lokken, maar iedereen zweert bij Whatsapp. Zitten we stiekem met z'n allen toch onze data aan facebook te geven.
0
geplaatst: 17 januari 2020, 14:40 uur
Mssr Renard schreef:
Instagram is de laatste jaren wel steeds populairder geworden, deels ten koste van Facebook. Maar ik denk dat er nog genoeg mensen uit gewoonte elke dag meerdere keren per dag door hun timeline scrollen. Bij een goede social mediastrategie rol je dezelfde berichten over alle grote netwerken uit
(ik ben nog steeds verbaasd wel dat de Metersites niet op twitter actief zijn)
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 januari 2020, 15:38 uur
Instagram vind ik echt heel vreemd. Ik mis ongetwijfeld iets maar het lijkt Facebook zonder de meeste features, foto's uitgezonderd. Het lijkt niets te hebben wat Facebook niet ook al gewoon heeft.
0
geplaatst: 17 januari 2020, 15:39 uur
Instagram is ook eigendom van Facebook.
Snap Instagram beter dan facebook eerlijk gezegd. Maar heb op beide geen account
Voor m;n werk phone heb ik geen whatsapp. SMS doet het ook.
Helaas prive zoveeeeeel mensen aan de whatsapp...
Snap Instagram beter dan facebook eerlijk gezegd. Maar heb op beide geen account
Voor m;n werk phone heb ik geen whatsapp. SMS doet het ook.
Helaas prive zoveeeeeel mensen aan de whatsapp...
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 januari 2020, 15:41 uur
Whatsapp is toch echt veel handiger dan SMS? En bovendien gratis.
1
geplaatst: 17 januari 2020, 15:52 uur
Onweerwolf schreef:
Instagram vind ik echt heel vreemd. Ik mis ongetwijfeld iets maar het lijkt Facebook zonder de meeste features, foto's uitgezonderd.
Instagram vind ik echt heel vreemd. Ik mis ongetwijfeld iets maar het lijkt Facebook zonder de meeste features, foto's uitgezonderd.
Dat is juist de kracht van Insta. Omdat het alleen een timeline is met foto's en stories is het een veel overzichtelijker en minder druk netwerk dan Facebook. Makkelijker bij te houden

0
geplaatst: 17 januari 2020, 16:16 uur
Ik gebruik beide wel, maar die stories vind ik alles behalve overzichtelijk. Hoeveel informatie (soms zelfs lappen tekst) mensen wel niet zetten in 1 beeld dat na 2 seconden weer uit beeld is...
Wat Facebook betreft: als ik naar mijn eigen netwerk kijk dan post 90% daarvan nooit meer een bericht. Is toch wel een stuk rustiger geworden vergeleken met 5 of 10 jaar geleden.
Wat Facebook betreft: als ik naar mijn eigen netwerk kijk dan post 90% daarvan nooit meer een bericht. Is toch wel een stuk rustiger geworden vergeleken met 5 of 10 jaar geleden.
0
geplaatst: 17 januari 2020, 16:21 uur
Onweerwolf schreef:
Meeste abonnementen bieden ook onbeperkt sms. En de functionaliteiten van sms zijn ook flink toegenomen. Groepsgebeuren mist. Maar dat brengt ook meer rust mee.;) En voor bedrijven heb je daar ook dedicated apps voor zoals MS teams of Slack.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 januari 2020, 16:25 uur
horizon schreef:
Meeste abonnementen bieden ook onbeperkt sms. En de functionaliteiten van sms zijn ook flink toegenomen. Groepsgebeuren mist. Maar dat brengt ook meer rust mee.;) En voor bedrijven heb je daar ook dedicated apps voor zoals MS teams of Slack.
(quote)
Een abo kost geld dus dat is niet gratis.

De groepsfunctie van Whatsapp vind ik juist superhandig en als je rust wilt kun je toch gewoon je notificaties uitzetten?
Ik kreeg laatst overigens ook voor het eerst in 3 jaar een sms van iemand (de tandarts). Heb me eerst 3 minuten zitten afvragen wat voor messenger app dat was en waarom die op mijn foon stond.
0
geplaatst: 18 januari 2020, 11:32 uur
Want internet is gratis beschikbaar? Tenzij je altijd naar de McDonald's gaat om te whatsappen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 januari 2020, 13:31 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Want internet is gratis beschikbaar? Tenzij je altijd naar de McDonald's gaat om te whatsappen. Onbeperkt bellen/sms'en kost meer dan beperkt of niet bellen/sms'en. Onbeperkt appen is even duur als beperkt of niet appen.
* denotes required fields.