MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Myspace / Facebook / Twitter (social media)

zoeken in:
Casartelli (moderator)

Social networking is best leuk hoor. Maar ik hou het wel graag bij eentje. Ik had eerst een Hyves, maar Hyves had voor mij een paar nadelen. Ik vond het teveel gefocust op 'vrienden'. Gelijk achter je naam staan het aantal vrienden dat je hebt alsof dat het allereerste is wat mensen van je moeten weten. Daardoor werd het voor veel mensen een soort prestige kwestie om er maar zoveel mogelijk te hebben. Hierdoor werd ik regelmatig online benaderd door mensen die me in het dagelijks leven nog geen blik waardig gunnen. Niet zo'n probleem natuurlijk, gewoon afwijzen (behalve de lekkere wijven dan). Daarnaast kreeg ik na een tijdje een soort gevoel van overdosis aan informatie over mensen. Een informatie overload ofzo. Toen ben ik maar helemaal gestopt met Hyves.

Ik ben een half jaar later met Facebook begonnen omdat ik een aantal mensen ken uit het buitenland (UK, Korea, Japan) en ik anders moeilijker contact met deze lui kan houden. Helaas wordt Facebook de laatste maanden in hoog tempo ontdekt in Nederland waardoor de Hyves praktijken weer oplaaien. Ook de zinloze berichtjes als "Dacht ik eens op tijd te komen, staat de brug open" of "Ga er nu lekker voor in de sportschool" kunnen me doen kokhalzen. Verder vind ik Facebook toch wel een relaxter sfeertje hebben dan Hyves. Veel strakkere lay-out. Mensen vooral niet de keus geven om te customizen (wat een chaos was dat op Hyves zeg, soms kon je de letters niet eens meer lezen).

Andere netwerken begin ik lekker niet aan. Twitteren is onnodig en volledig overhyped. Al die profielpagina's en netwerken geven mensen veel te veel mogelijkheden om eindeloos te communiceren. Mensen zijn de gehele dag door aan het zwetsen over niets bijzonders. Je hele prive leven ligt op de digitale straatstenen. Ik hou liever nog wat gespreksvoer over voor als ik mijn 'vrienden' toevallig eens I.R.L. tegen kom.

Dn!S schreef:
Ook de zinloze berichtjes als "Dacht ik eens op tijd te komen, staat de brug open" of "Ga er nu....
Vandaar dat ik (ook) kots op Twitter. Opzich jammer, want in principe is Twitter nog wel een geinig iets.

En nog steeds, als enige in mijn woonplaats denk ik, geen Hyves voor mij, heerlijk .

Beetje kortzichtig om Twitter af te rekenen, omdat er mensen zijn die het zo gebruiken. Je kiest er zelf voor dat soort mensen wel of niet te volgen. Het zijn ook vooral pubers en scholieren die zo posten.

Ik volg zelf plusminus 250 mensen/artiesten/instanties en kom bijna nooit dergelijke berichtjes tegen. Als informatief medium is het voor mij misschien nog wel nuttiger dan televisie (of een site als MusicMeter (waar het wel weer prettiger discussiëren is)). Een pluspunt vind ik ook dat het het internet democratiseert, je kunt bv. makkelijk met mensen (politici, journalisten, muzikanten, etc.) praten waar je irl niet zo snel bij in de buurt komt.

Wat herman zegt.

Het argument over de 'ik ga poepen' berichtjes is een veelgebruikte door mensen die nog nooit op twitter gekeken hebben. Het is dan ook veel te kort door de bocht.

Je richt je twitter zelf in. Mensen met nietszeggende berichtjes hoef je niet te volgen. Qua informatie en nieuws is het sneller dan welk ander medium dan ook.
Het nieuws van 6 uur is bijvoorbeeld al oud nieuws als je handig twittert.

En het contact met volslagen onbekenden is gemakkelijker dan op hyves of facebook voor mijn gevoel.

Oh maar begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf geen account maar volg wel veel rappers die vaak info achterlaten op hun account. Gezien ik wel MySpace heb (eigenlijk ook alleen om info te winnen van artiesten) en daar vaak Twitter-berichten worden doorgelinkt zie ik genoeg zinvolle Twitter voorbij komen. Maar het brengt dus ook genoeg narigheid mee en krijg ik kriebels als ik op fora een zin/woord zie met een # ervoor...

En nu ga ik wat te drinken pakken, misschien cola, weet het nog niet.

MJ_DA_MAN schreef:
Oh maar begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf geen account maar volg wel veel rappers die vaak info achterlaten op hun account. Gezien ik wel MySpace heb (eigenlijk ook alleen om info te winnen van artiesten) en daar vaak Twitter-berichten worden doorgelinkt zie ik genoeg zinvolle Twitter voorbij komen. Maar het brengt dus ook genoeg narigheid mee en krijg ik kriebels als ik op fora een zin/woord zie met een # ervoor...

En nu ga ik wat te drinken pakken, misschien cola, weet het nog niet.

Ik ben het niet vaak met je eens, maar met dit bericht ben ik het echt helemaal met je eens MJ!

Kos
herman schreef:

Ik volg zelf plusminus 250 mensen/artiesten/instanties en kom bijna nooit dergelijke berichtjes tegen.

Alleen van mij. .

Niet waar Kos. Herman volgt mij ook.

Wat een stalker, dat ie iedereen volgt...

Maar we volgen terug Arrie.

Oh wederzijds stalken, dan is het goed.

herman schreef:
Beetje kortzichtig om Twitter af te rekenen, omdat er mensen zijn die het zo gebruiken. Je kiest er zelf voor dat soort mensen wel of niet te volgen. Het zijn ook vooral pubers en scholieren die zo posten.

Ik volg zelf plusminus 250 mensen/artiesten/instanties en kom bijna nooit dergelijke berichtjes tegen. Als informatief medium is het voor mij misschien nog wel nuttiger dan televisie (of een site als MusicMeter (waar het wel weer prettiger discussiëren is)). Een pluspunt vind ik ook dat het het internet democratiseert, je kunt bv. makkelijk met mensen (politici, journalisten, muzikanten, etc.) praten waar je irl niet zo snel bij in de buurt komt.

Wellicht wordt Twitter daarvoor nog enigzins nuttig toegepast. Maar dan blijf ik er bij dat het overbodig en overhyped is. Hadden we niet al genoeg manieren om artiesten te volgen? Was Myspace, of gewoon officiele band sites, niet genoeg? Nu krijg je een kort berichtje, vaak met een link om de rest van de informatie te zien. De echt relevantie informatie dan. Het is inderdaad ook zo'n beetje hip geworden doordat celebs en sporters het gingen gebruiken. Kortom: Niet nodig dus.

Rhythm & Poetry schreef:
Niet waar Kos. Herman volgt mij ook.

Ja, jullie zijn de uitzonderingen. Maar van jullie kan ik het hebben.

MySpace heeft veel overbodige troep, ik heb daar helemaal niets mee. Het enige waar ik MySpace wel eens voor gebruik is om te kijken uit welke land een artiest (zonder eigen Wikipedia-pagina) komt. Twitter is puur communicatie en is als netwerk ook veel doorzichtiger: je komt ook veel makkelijker uit bij mensen die voor jou interessant zijn.

Overigens volg ik helemaal niet zo gek veel bands/artiesten/labels via Twitter, maar het is wel makkelijk om al die dingen bij elkaar te hebben en niet steeds één voor één alle MySpaces of officiele sites af te moeten gaan. Wat dat betreft is het wel een handig medium om informatiebronnen in te bundelen.

Het is gewoon een snelle en efficiënte manier om van zaken op de hoogte te blijven. Volg zo zelf bv. het geschiedenisnieuws (beetje raar woord ) en lokale activiteiten (voorbeeldje) waarvan ik zonder Twitter niet eens zou weten dat ze bestonden.

Muziekdingen zijn gemakkelijker te volgen via reguliere websites en fora. Maar nieuwsdingen, dingen uit mijn vakgebied en dingen uit mijn woonplaats volg ik heel nauwgezet via twitter.

Kos, zag ik jou nou gisteren twitterend voorbij komen bij Pownews?

Kos
Ja, klopt .

Wat ben je toch ook een mafkees Kos.

Iedereen die mij wil volgen:

http://twitter.com/RidderRob

MAS
Ik twitter vanaf vandaag ook

www.twitter.com/maskiehelmond

Heb net een nieuwe blog geopend: Opus de Soul - opusdesoul.wordpress.com
Met bijbehorende twitter: http://twitter.com/Opusdesoul

Gaat over muziek met een soul-dressing.

MAS
Ik ga het een beetje volgen. Ik ben benieuwd!

MAS schreef:
Ik ga het een beetje volgen. Ik ben benieuwd!

Op Facebook is weer een MusicMeter-groep aangemaakt, omdat de oude onbeheerd was geraakt. Hij staat wel op onzichtbaar, dus ik hoop dat deze link het doet:

Aanmelden | Facebook

Helaas Herman; ik beland gewoon op mijn homepage.

Sir Spamalot (crew)
Idem.

er is ook een officiele MusicMeter pagina, maar ik doe er nog niet veel mee

Facebook

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.