De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2008, 00:29 uur
120 GBP is voor alle cd's neem ik aan. Toch niet per stuk? (domme vraag natuurlijk haha)
We gaan trouwens way off topic.... DCD zetten we beter voort bij de DCD discussie
We gaan trouwens way off topic.... DCD zetten we beter voort bij de DCD discussie
0
geplaatst: 31 juli 2008, 10:07 uur
Mjuman schreef:
Ik vond misschien de oorsprong van de 'gewijzigde Isolation-tekst. The Smashing Pumpkins hebben in '93 het nummer gecoverd en de tekst zoals Sheplays hoorde, lijkt naar die uitvoering te verwijzen.
Vind het een beetje een Billy Corgan-foef om de tekst aan te passen.
Ik vond misschien de oorsprong van de 'gewijzigde Isolation-tekst. The Smashing Pumpkins hebben in '93 het nummer gecoverd en de tekst zoals Sheplays hoorde, lijkt naar die uitvoering te verwijzen.
Vind het een beetje een Billy Corgan-foef om de tekst aan te passen.
Je bedoelt Starchildren? Wel Billy Corgan, maar niet de Smashing Pumpkins.
0
geplaatst: 8 augustus 2008, 20:04 uur
Mingus' Black Saint eruit, The Jazz Composer's Orchestra erin.
0
geplaatst: 9 augustus 2008, 12:57 uur
weeral iets anders 
recente ontdekkingen nu..van de hele hoop springen deze eruit!

recente ontdekkingen nu..van de hele hoop springen deze eruit!
0
geplaatst: 13 augustus 2008, 17:41 uur
Thousand Yard Stare zakt wat naar beneden. En door de laatste van Portishead (die erg tegen viel), is Dummy voor mij ook wel wat in waarde gezakt, waardoor ze buiten de Top 10 valt.
Gelukkig wordt die plek nu op gevuld door het geweldige Gentlemen van The Afghan Whigs.
Gelukkig wordt die plek nu op gevuld door het geweldige Gentlemen van The Afghan Whigs.
0
geplaatst: 13 augustus 2008, 17:44 uur
Wel zonde dat een nieuw album een ouder album in waarde doet zakken. Dan zou Disintegration van The Cure bij mij al mijn top 10 uit zijn. 

0
geplaatst: 13 augustus 2008, 17:48 uur
Was ook wel een moeilijke keuze. Wel een goede vervanger.
Zal The Cure er ook maar uit halen.

Zal The Cure er ook maar uit halen.

0
jkbb
geplaatst: 13 augustus 2008, 18:32 uur
Redelijk wat veranderingen weer, waarbij drie platen binnenkomen die er nog nooit instonden: Talk Talks laatste, Coldplay's nieuwste en Tom Waits' debuut. Daarnaast () verwisseld met Takk....
0
geplaatst: 13 augustus 2008, 19:05 uur
And Also The Trees erin op nummer 3, The Cure's Faith naar 4
Meat Loaf eruit en alles boven de 4 een plaats naar boven.
Meat Loaf eruit en alles boven de 4 een plaats naar boven.

0
geplaatst: 18 augustus 2008, 00:13 uur
Tis al een tijd geleden dat ik nog iets wijzigde.
Slayer - Reign in Blood (1986) er uit. Plaat is wel heerlijke. Alles klopt. Maar ik blijf wat op mijn honger zitten. Net alsof je naar een 5sterrenrestaurant gaat en enkel een uitmuntend voorgerechtje eet.
Er in: W.A.S.P. - The Crimson Idol (1992)
Hierbij direct de jongste plaat in mijn top10. Net 20 stemmen (gem: 4,02).
Ik vind nummers als Metallica - Nothing Else Matters absoluut kut. Zo van: laten we even een ballad doen zeg. Emotie ontbreekt.
Heb ik bij veel nummers en albums. Maar dit album is echt anders. Het is eigenlijk 1 grote ballad van dikke 58 minuten. (waarvan totaal mss 4 min intro's en shit, maar deze irriteren mij totaal niet)
Zeer pakkend plaatje.
Concept is hetzelfde vover elk nummer: Levensverhaal van een gevallen Rockster.
Onderstaand een videoclip van een van de nummertjes.
Slayer - Reign in Blood (1986) er uit. Plaat is wel heerlijke. Alles klopt. Maar ik blijf wat op mijn honger zitten. Net alsof je naar een 5sterrenrestaurant gaat en enkel een uitmuntend voorgerechtje eet.

Ik vind nummers als Metallica - Nothing Else Matters absoluut kut. Zo van: laten we even een ballad doen zeg. Emotie ontbreekt.
Heb ik bij veel nummers en albums. Maar dit album is echt anders. Het is eigenlijk 1 grote ballad van dikke 58 minuten. (waarvan totaal mss 4 min intro's en shit, maar deze irriteren mij totaal niet)
Zeer pakkend plaatje.
Concept is hetzelfde vover elk nummer: Levensverhaal van een gevallen Rockster.
Onderstaand een videoclip van een van de nummertjes.

0
Zigstar
geplaatst: 18 augustus 2008, 21:48 uur
Weer eens wat aangepast met Biosphere en The National als nieuwkomers en een re-entry van My Bloody Valentine.
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 20:17 uur
First Utterance schuift op van 10 naar 5 en eeuwige jojo TNT komt weer de top 10 binnen ten koste van Chromophobia.
0
clutch
geplaatst: 23 augustus 2008, 16:46 uur
Human van Death er uit en het geweld van Meshuggah, Chaosphere erin.
0
geplaatst: 23 augustus 2008, 21:14 uur
Vanacht werd ik wakker - Herman, Reptile71, CD en nog wat mume'rs die ik niet kende stonden bij mijn bed! Ik moest verantwoording afleggen.
Shit - en ik sliep zo lekker. Iemand vroeg me: "Wakey, wakey mjuman, oldwave, boring music, electro, Pink Floyd, Miles Davis wakey, wakey - maak je keuze, waar is jouw toptien?" Je moet kleur bekennen.
Toptien - "I have nothing, I am from a sad place called..."
Nee serieus - "we were born, born in the *** " zoals Sting al zong en dan moet ik een ^%$&^%&toptien samenstellen? En mijn wijzigingen uitleggen??? So much music - only 10!!! Tien nummers voor een hele geschiedenis - grappenmakers.
En dan lees ik het Kamelenjong, het Reptiel, Easyman en ...
Dan denk ik "O Lord won't you give another lp (cd) .... (...) I'll wait for deliverÿ..."
Misschien, misschien met de nodige alcoholische pressure (maakt de tongen los) en aandringen, dan...
But sorry guys, untill then! Ach en wat zou de waarde ook zijn - een mens zoekt toch verandering: Joy Division, Chameleons, Echo, Talking Heads, Laila, Bookashade, Chopin, Miles Davis, Buffalo Spingfield (oh yes), Janis, Joni Mitchell, Magazine. Bijna Cocteau Twins vergeten en DCD.
Oja, de lijst blijft groeien.
Joy Division staat erin, De Kameleon ook, Miles, The Byrds (vanwege de vogeltjesdans), The Sound, The Talking Heads - en dan ben ik al halverwege - maar 10? Naar 't onbewoonde eiland (waar toch stroom is - raar he?) mag ik nog 50 platen meenemen!
Shit - en ik sliep zo lekker. Iemand vroeg me: "Wakey, wakey mjuman, oldwave, boring music, electro, Pink Floyd, Miles Davis wakey, wakey - maak je keuze, waar is jouw toptien?" Je moet kleur bekennen.
Toptien - "I have nothing, I am from a sad place called..."
Nee serieus - "we were born, born in the *** " zoals Sting al zong en dan moet ik een ^%$&^%&toptien samenstellen? En mijn wijzigingen uitleggen??? So much music - only 10!!! Tien nummers voor een hele geschiedenis - grappenmakers.
En dan lees ik het Kamelenjong, het Reptiel, Easyman en ...
Dan denk ik "O Lord won't you give another lp (cd) .... (...) I'll wait for deliverÿ..."
Misschien, misschien met de nodige alcoholische pressure (maakt de tongen los) en aandringen, dan...
But sorry guys, untill then! Ach en wat zou de waarde ook zijn - een mens zoekt toch verandering: Joy Division, Chameleons, Echo, Talking Heads, Laila, Bookashade, Chopin, Miles Davis, Buffalo Spingfield (oh yes), Janis, Joni Mitchell, Magazine. Bijna Cocteau Twins vergeten en DCD.
Oja, de lijst blijft groeien.
Joy Division staat erin, De Kameleon ook, Miles, The Byrds (vanwege de vogeltjesdans), The Sound, The Talking Heads - en dan ben ik al halverwege - maar 10? Naar 't onbewoonde eiland (waar toch stroom is - raar he?) mag ik nog 50 platen meenemen!
0
geplaatst: 23 augustus 2008, 23:44 uur
.....en vannacht staan er weer wat mume'rs aan je bed......het moet jongen, het moet .....en het is zwaar, ik weet het.....10 plaatsen voor zeeën aan mooie muziek.........maar weet je, het mooie is dat je die top 10 steeds weer kan veranderen....het valt dus wel mee......Perfume (gewaardeerde voormalig user die hier op mume de doodstraf heeft gekregen (=levenslange ban)) veranderde zijn beste 10 wel 10 keer per nacht.......dus slaap lekker!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 augustus 2008, 11:47 uur
Violator van Depeche Mode is terug van enkele jaren weggeweest. Echt nieuw is Red van King Crimson.
Helaas passen er maar tien platen in een toptien. Het last-in-first-out-systeem wordt hier toegepast, derhalve afscheid van The Crossing van Big Country en Time to Turn van Eloy.
Helaas passen er maar tien platen in een toptien. Het last-in-first-out-systeem wordt hier toegepast, derhalve afscheid van The Crossing van Big Country en Time to Turn van Eloy.
0
jkbb
geplaatst: 28 augustus 2008, 20:29 uur
James Holden - At the Controls erin.
Coldplay - Viva la Vida or Death and All His Friends eruit.
Coldplay - Viva la Vida or Death and All His Friends eruit.
0
geplaatst: 3 september 2008, 21:46 uur
Heb net een top 10 samengesteld.Het is niet mijn definitieve want ik moet nog heel wat albums luisteren uit andere genres die ik leuk vind(soul & jazz).
0
geplaatst: 3 september 2008, 22:24 uur
Thousand Yard Stare sneuvelt. Walkabouts komen mijn Top 10 binnen.
Dit is al de 2e verandering in een maand tijd. Ik weet niet wat deze conservatieve gehospitaliseerde MuMe bezoeker overkomt. De laatste tijd zoveel albums aan het herontdekken, en er zit zoveel schoonheid tussen.
Ben nu ook behoorlijk gecharmeerd van Editors.
Dit is al de 2e verandering in een maand tijd. Ik weet niet wat deze conservatieve gehospitaliseerde MuMe bezoeker overkomt. De laatste tijd zoveel albums aan het herontdekken, en er zit zoveel schoonheid tussen.
Ben nu ook behoorlijk gecharmeerd van Editors.
0
geplaatst: 3 september 2008, 22:31 uur
AGE-411 schreef:

Na bovenstaande verandering heb ik onlangs nog een aanpassing gedaan.
Er uit:
Ozzy 'prince of Darkness and fucking Rock 'N' Roll' Osbourne - Blizzard of Ozz (1980)
Er in: Metal Church - Metal Church (1984)
Heerlijk heavy metal album (met wat Thrash en speed invloeden). Niet echt 'over the top'. Kzal het eerder op de top noemen, want sommige riff's, vocalen en solo's zijn echt wel *woorden ontbreken om te omschrijven*
De enige veranderingen in 2008 tot nu toe. En dat zal wellicht niet meer veranderen.
0
geplaatst: 4 september 2008, 21:42 uur
Even een opvallende nieuwkomer in mijn top 10: Marvin Gaye - What's Going On. Voor Masta Ace met A Long Hot Summer is het doek gevallen, komende zomer maakt deze weer een nieuwe kans.
0
Sammael
geplaatst: 5 september 2008, 00:20 uur
In Absentia van Porcupine Tree heeft plaats gemaakt voor het debuut van The Doors.
* denotes required fields.