MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

sell-out

Zelfs mijn obscure top 10 is niet obscuur

M'n nummer 1 heeft opeens 21 stemmen. Wat nu te doen...

GrafGantz schreef:

sell-out

Meedoen! Yeah!

Gemiddeld aantal stemmen: 1,1
Gemiddelde waardering: 4,6
Gemiddeld releasejaar: 2000

ah... ik zie dat ik nog niet gestemd heb op die Brotzmann... dat kan natuurlijk niet, want die heb ik hier in de kast staan...

Gemiddelde waardering blijft wel gelijk ... gemiddeld aantal stemmen gaat dan naar 1,1

GrafGantz schreef:

Jij bent echt mainstream

^

Into the Wild erin, Deep Six eruit.

GrafGantz schreef:
Je nummer 2 inmiddels ook

Laat ik ook maar meedoen dan.

Gemiddeld aantal stemmen: 4,6
Gemiddelde waardering: 3,98
Gemiddeld releasejaar: 1999,5

Dope, ik doe ook mee. Ga even een obscure top 10 maken...

Bij nader inzien toch niet.

Even een compleet andere top 10 ingevoerd.

^Ziet er goed uit

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Je nummer 2 inmiddels ook

Aangepast

Gemiddeld aantal stemmen: 6,8
Gemiddelde waardering: 4,12
Gemiddeld releasejaar: 2000

sxesven
Met pijn in m'n hart m'n top 10 aangepast. Geen tip-top-tien, kan het niet over m'n hart verkrijgen m'n top 10 er zomaar uit te gooien, hoewel u gerust tipjes uit deze lijst plukken mag (zes hebben er toch al minder dan twintig stemmen, en de rest is ook goed, eigenlijk). In ieder geval, mijlpaal van het jaar, want m'n nummer 1 is met stip verdwenen; de ene Japanse jazzplaat eruit gehaald en er een andere in gegooid. Was 'ie:

1. UA - Sun
2. Orchid - Gatefold
3. Fiona Apple - When the Pawn...
4. Palace Music - Viva Last Blues
5. Utada Hikaru - Ultra Blue
6. The Gerogerigegege - Yasukuni Jinja
7. Shiina Ringo - ZCS
8. Gaji - 9PM at GFM
9. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender
10. Mark Feldman & Sylvie Courvoisier - Malphas: Book of Angels, Volume 1

Is 'ie:

1. Orchid - Chaos Is Me (*)
2. Satoko Fujii - Toward, "TO WEST" (*)
3. Fiona Apple - When the Pawn... (=)
4. Palace Music - Viva Last Blues (=)
5. Utada Hikaru - Ultra Blue (=)
6. The Gerogerigegege - Yasukuni Jinja (=)
7. Mark Feldman & Sylvie Courvoisier - Malphas (↑)
8. Yellow Power Scum (*)
9. Shiina Ringo - Ze-Chyou Syuu (↓)
10. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender (↓)

Phew.

Geen Björk, Sven?

sxesven
Komt er ongetwijfeld nog eens van, maar momenteel weet ik niet welke (en ik zou niet weten waar ik 'm kwijt moet). Heb nu alleen Voltaïc op 5*, maar aangezien dat toch niet echt een album is hoort 'ie naar mijn gevoel niet in m'n top 10 thuis. Medúlla zie ik nog weleens een kans maken...

Cody ChesnuTT maakt z'n re-entry met die geweldige dubbelaar vol nostalgische, maar o zo eigenzinnige, Soul en Rock & Roll.

The Gathering 2 plaatsjes omhoog en Mike Oldfield vervangen door Rush - Moving Pictures

Milestones
Als er een top 10 zou bestaan van MuMe gebruikers die het meest hun persoonlijk top 10 hebben gewijzigd, dan sta ik daar zeker in.
Maar na vandaag is het afgelopen, hij is nu echt klaar en blijft voorlopig op de handrem staan.

Radiohead - OK Computer eruit, Kid A erin. Liars - Drum's Not Dead zit nu op nummer 4.

Bij mij staat Nick Drake weer op nummer 1 en Liars gaat bij mij ook steeds meer naar boven, echt een geweldig album!

Kid A, Charles Mingus en Exuma eruit, ten faveure van In Rainbows, Trans-Europe Express en Yusef Lateef. Verder wat verplaatsingen...

Coys
Top10 flink ge-asskicked, waardoor ruimte is ontwikkeld voor wat ouder spul, had eerst maar een album voor de jaren '00. Ook Stars of the Lid, Patrick Watson en Atmosphere zijn nieuw. Sigur Rós ligt er ook uit, alleen maar omdat die band, en haar frontman, al zo lang voor mij onbetwist de beste is, dat er eigenlijk iets van een functie van altaar op deze site erbij zou moeten en dan staan zij erin , en heb ik daarbij ook een plekje open kunnen houden voor andere prachtige dingen.

Nou goed gedaan!
Mijn top 10 leek wel een soort rotatielijst, ik kon steeds niet kiezen en bleef maar schuiven.
Ik heb nu gekozen voor albums die deze eeuw uitgekomen, mijn oude top 10 liep van de jaren zestig tot vandaag.
Toch ben ik wel tevreden hoewel ik : Revolver, Higway 61, Godbluff, Remain in Light, Dirty, The Queen is Dead, Sign of the times, The Velvet undergrounde (3e) en vele andere wel mis

Ik heb mijn top 10 een tijdje terug ook aangepast. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady en Built to Spill - Perfect From Now On, eruit.
Dusty Springfield - Dusty In Memphis en Delia Gonzalez & Gavin Russom - The Days of Mars erin.

Atmosphere's When Life Gives You Lemons... en Modest Mouse's The Lonesome Crowded West zijn momenteel niet uit speler weg te slaan, vandaar dat ik ze beloon met een plek in mijn top 10. Dat gaat ten koste van The Doors (na jaren erin gestaan te hebben) en Kraftwerk (na 1 maand). Kid A is ook weer terug tvv In Rainbows.

Ook een tiplijstje van mij.

Gemiddeld aantal stemmen: 5,3
Gemiddelde waardering: 3,84
Gemiddelde waardering Paalhaas: 4,55
Gemiddeld releasejaar: 1993

Benno
Benno schreef:
Ik heb het ook maar gedaan... in één genre, vond ik zelf leuker (geen specifieke reden).

Weer een nieuw lijstje, weer in één genre. Maar nu geen freejazz maar no wave.

kiriyama
Tiplijsten genoeg, hier gewoon mijn tien favoriete albums:

01 - Tom Waits - Rain Dogs (1985)
02 - Frank Sinatra - Only the Lonely (1958)
03 - Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady (1963)
04 - World's End Girlfriend - The Lie Lay Land (2005)
05 - Captain Beefheart and His Magic Band - Trout Mask Replica (1969)
06 - Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)
07 - Johnny Cash - Unearthed (2003)
08 - Nick Cave & the Bad Seeds - Henry's Dream (1992)
09 - Leonard Cohen - I'm Your Man (1988)
10 - The Pogues - Rum Sodomy & the Lash (1985)

D'r is flink wat veranderd in m'n top 10.

Erin:

Tool - Aenima
Arcade Fire - Funeral

Eruit:

Interpol - Turn On The Bright Lights
Pink Floyd - Meddle

+ sommige albums zijn wat veranderd van plaats enzo.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:05 uur

geplaatst: vandaag om 21:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.