De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 18:03 uur
Sigur Ros - Agaetis Byrjun eruit en Jonsi & Alex - Riceboy Sleeps erin op een hoge plek.
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 18:23 uur
- De nummers 1 tot en met 7 zijn onveranderd
- Elbow's album "The Seldom Seen Kid" is uit mijn top 10 gevallen
- Radiohead's "OK Computer" en E.L.O.'s "Out of the Blue" zijn een plaatsje gestegen
- "Songs of Leonard Cohen" van Leonard Cohen is nieuw in mijn top 10
- Elbow's album "The Seldom Seen Kid" is uit mijn top 10 gevallen
- Radiohead's "OK Computer" en E.L.O.'s "Out of the Blue" zijn een plaatsje gestegen
- "Songs of Leonard Cohen" van Leonard Cohen is nieuw in mijn top 10
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 18:32 uur
Bij mij is door o.a. de 1 per artiest regel flink wat veranderd.
Highway to Hell van AC/DC is eruit en ook By the Way van de RHCP, ook Life for Rent van Dido is niet meer te vinden in mijn top 10
Dat betekend dat veel albums een plaatsje opschuiven en dat 2001 van Dr. Dre, Funeral van Arcade Fire en Fleet Foxes erin zijn gekomen. Verder is The seldom seen kid doorgestegen naar nr. 3.
Highway to Hell van AC/DC is eruit en ook By the Way van de RHCP, ook Life for Rent van Dido is niet meer te vinden in mijn top 10
Dat betekend dat veel albums een plaatsje opschuiven en dat 2001 van Dr. Dre, Funeral van Arcade Fire en Fleet Foxes erin zijn gekomen. Verder is The seldom seen kid doorgestegen naar nr. 3.
0
geplaatst: 9 november 2010, 14:44 uur
Dankje wel alsnog, beetje laat gezien 
en P!nk met Funhouse is er ook nog uit en daarvoor is The Queen is Dead van The Smiths voor in gekomen

en P!nk met Funhouse is er ook nog uit en daarvoor is The Queen is Dead van The Smiths voor in gekomen
0
geplaatst: 9 november 2010, 15:26 uur
Heb een top-10 van alleen maar live-albums gemaakt.
Anders heb ik bijna geen idee wat ik er in moet zetten, ik zou er zoveel andere platen tekort mee doen.
En zelfs de top-10 die ik nu heb, zal elke week wel veranderen trouwens.
Anders heb ik bijna geen idee wat ik er in moet zetten, ik zou er zoveel andere platen tekort mee doen.En zelfs de top-10 die ik nu heb, zal elke week wel veranderen trouwens.
0
Lukk0
geplaatst: 11 november 2010, 20:48 uur
Momenteel alleen dance en electronica, grotendeels uit mijn favoriete periode 2003-2006, omdat ik aan het bedenken ben of ik mijn top 10 niet eens grondig moet gaan herschikken.
0
Yann Samsa
geplaatst: 21 november 2010, 20:20 uur
In:
4. Stars of the Lid - And Their Refinement of the Decline (2007)
5. The Angelic Process - Weighing Souls with Sand (2007)
6. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
8. AmenRa - Mass III (2005)
10. TwinSisterMoon - The Hollow Mountain (2009)
----------------------------------------------------------------------------------
Blijven (All Time Favorites):
1. Anathema - Judgement (1999)
2. Godspeed You Black Emperor! - F#A#Infinity (1997)
3. Sigur Rós - ( ) (2002)
----------------------------------------------------------------------------------
Weg, hoewel nog steeds prachtig:
* Tool - Aenima
* Tool - Lateralus
Weg door STERKE verandering van appreciatie (cfr: commentaren)
* Iron Maiden, clichémetal (behalve de eerste twee platen: Di'Anno era)
* Megadeth, stoerdoenerij
* My Dying Bride, emodoenerij
* Queensrÿche, progressiefdoenerij + clichémetal = slechte combinatie
* Dream Theater, zie Queensrÿche
* Yes, 'Been There, Done That'...
Drastische veranderingen en toch wel controverse commentaren blijkbaar.
Tja: Wanneer ik de laaste tijden kijk naar mijn IPod lijst, denk ik: PFFF...
Wat heeft mijn muzieksmaak toch de laatste tijd?
Blijven (All Time Favorites):
1. Anathema - Judgement (1999)
2. Godspeed You Black Emperor! - F#A#Infinity (1997)
3. Sigur Rós - ( ) (2002)
Weg, hoewel nog steeds prachtig:
* Tool - Aenima
* Tool - Lateralus
Weg door STERKE verandering van appreciatie (cfr: commentaren)
* Iron Maiden, clichémetal (behalve de eerste twee platen: Di'Anno era)
* Megadeth, stoerdoenerij
* My Dying Bride, emodoenerij
* Queensrÿche, progressiefdoenerij + clichémetal = slechte combinatie
* Dream Theater, zie Queensrÿche
* Yes, 'Been There, Done That'...
Drastische veranderingen en toch wel controverse commentaren blijkbaar.
Tja: Wanneer ik de laaste tijden kijk naar mijn IPod lijst, denk ik: PFFF...
Wat heeft mijn muzieksmaak toch de laatste tijd?
0
Misterfool
geplaatst: 21 november 2010, 20:41 uur
dream theater clichémetal. Mijn hart, mijn hart 
is het zo slecht met de hedendaagse jeugd gesteld,sniff sniff.

is het zo slecht met de hedendaagse jeugd gesteld,sniff sniff.
0
geplaatst: 21 november 2010, 20:46 uur
Dream Theater is toch cliché? Het goed vinden is iets anders...
0
Misterfool
geplaatst: 21 november 2010, 21:00 uur
was zo'n sublieme controle over de instrumenten maar een cliché
0
Yann Samsa
geplaatst: 21 november 2010, 21:37 uur
Nee, net niet. Want, in tegenstelling tot wat velen denken, verliest Dream Theater hen niet in gepingel of experimentjes - zoals je gewoon bent van jaren '70 prog rock bands. Dream Theaters is gewoon zeer variërend in riffs en drumpatronen, daar ligt het cliché niet. Maar: de teksten en Labries stemgeluid zijn er de laatste tijd teveel aan. Het album dat ik nog het meest appreciëren kan is het debuut, met Dominici - net als bij Iron Maiden, waar ik het Dianno tijdperk ook veel sterker vind. Ach: dat ze Labrie buiten smijten, Portnoy terug laten komen, en eens iets totaal anders doen.
Terug on topic, vernieuwingen zijn dus:
Terug on topic, vernieuwingen zijn dus:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 november 2010, 10:34 uur
Hm... misschien ga je Queensryche wederom op waarde schatten als je wat ouder en wijzer bent. 

0
geplaatst: 23 november 2010, 14:06 uur
Ik heb mijn top 10 voorzien van wat extra gezellige hiphopplaten. De La Soul, Charizma & Peanut Butter Wolf & Jurassic 5 zijn nu in de top 10 te vinden. Maakt het toch net wat zonniger. Sigur Rós, Massive Attack en Blockhead vallen nu buiten mijn toplijst.
0
geplaatst: 23 november 2010, 14:14 uur
Dat is inderdaad een stuk gezelliger dan dat slaapverwekkende album van Sigur Rós. 

0
geplaatst: 23 november 2010, 14:18 uur
Ik heb deze week na 2 jaar De Wu-Tang Clan eruit gegooid. Main Source is ook er uit en Public Enemy en 0118-Vier er in. 

0
geplaatst: 23 november 2010, 14:20 uur
Ik heb vorige week mijn tip 10 weer vervangen voor mijn top 10.
0
geplaatst: 23 november 2010, 17:02 uur
Ik heb mijn top10 laatst helemaal omgegooid al ben ik er nog niet helemaal uit. Van Bob Dylan toch maar the bootleg series Vol. 5 erin gezet voor een studioalbum en Otis Redding er eindelijk ook maar in gezet. Na het live optreden van een paar weken geleden heb ik It takes a nation of millions to hold us back er ook maar ingezet.
0
geplaatst: 23 november 2010, 19:04 uur
Talk Talk - Spirit of Eden eruit, met name Desire kan me nog weinig bekoren, het refrein vind ik gewoon zo ongelooflijk dom, er daarvoor komt in de plaats: Joy Division - Closer, wat een heerlijk zwartgallig album is dat toch.
0
Lukk0
geplaatst: 30 november 2010, 18:30 uur
Na een lijstje met vooral dance en electronic toch maar weer overgestapt naar een lijst die mijn muzieksmaak toch iets beter weergeeft, dus iets meer variatie vanaf nu. Nieuw zijn:
- Iggy Pop - The Idiot #5
- Joy Division - Closer #7
- Six Organs of Admittance - School of the Flower #9
- Iggy Pop - The Idiot #5
- Joy Division - Closer #7
- Six Organs of Admittance - School of the Flower #9
0
geplaatst: 2 december 2010, 21:53 uur
Paalhaas schreef:
Ook een tiplijstje van mij.
Gemiddeld aantal stemmen: 5,3
Gemiddelde waardering: 3,84
Gemiddelde waardering Paalhaas: 4,55
Gemiddeld releasejaar: 1993
Ook een tiplijstje van mij.
Gemiddeld aantal stemmen: 5,3
Gemiddelde waardering: 3,84
Gemiddelde waardering Paalhaas: 4,55
Gemiddeld releasejaar: 1993
Nieuw tiplijstje. Thema: jazz!
Gemiddeld aantal stemmen: 7,3
Gemiddelde waardering: 4,00
Gemiddelde waardering Paalhaas: 4,50
Gemiddeld releasejaar: 1969
0
geplaatst: 9 december 2010, 09:54 uur
Heb maar weer een nieuwe top-10 met 10 andere platen aangemaakt. Af en toe zal ik mn top 10 geheel gaan vernieuwen, anders doe ik zoveel platen tekort. 

0
geplaatst: 9 december 2010, 22:46 uur
1. Kanye West - Late Registration (2005)
2. Kanye West - The College Dropout (2004)
3. Kid Cudi - Man on the Moon: The End of Day (2009)
4. Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough (2006)
5. Common - Be (2005)
6. Blu & Exile - Below the Heavens (2007)
7. Nujabes - Modal Soul (2005)
8. Shad - When This Is Over (2005)
9. Lupe Fiasco - The Cool (2007)
10. Gnarls Barkley - St. Elsewhere (2006)
Tot voor kort zag mijn lijstje er lange tijd zo uit. Inmiddels zijn er toch een paar (nieuwe) albums die hun plekje in mijn top-10 verdiene. Helaas gaat dit ten koste van anderen, maar het is niet anders.
Mijn nieuwe lijstje:
2. (3) Kid Cudi - Man on the Moon: The End of Day (2009)
3. (4) Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough (2006)
4. (6) Blu & Exile - Below the Heavens (2007)
5. (5) Common - Be (2005)
6. (-) Beautiful World - In Existence (1994)
7. (-) Bilal - Airtight's Revenge (2010)
8. (7) Nujabes - Modal Soul (2005)
9. (-) Aloe Blacc - Good Things (2010)
10. (-) DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
College Dropout heb ik er maar uitgehaald omdat ik per artiest maar een album in de top-10 wil hebben staan. Al zijn platen kunnen wat mij betreft in de top-10, maar dat is ook zo saai en groupie-achtig. Hierdoor verschuiven een aantal platen. Alleen door de passage van Below the Heavens blijft Be op 5. staan. Na Common blijft alleen Nujabes in de top-10 staan, wel een plaatjes lager. Dat betekent vier nieuwe albums:
* In Existence: geweldig album dat je helemaal laat wegdromen in de natuur...
* Airtight's Revenge: binnen korte tijd helemaal fan geworden van dit prachtige album!
* Good Things: na een paar luisterbeurten met een 5* bekroont, luister het nog steeds vaak en geniet ook nog steeds met volle teugen.
* Entroducing: tweede trip-hopplaat in mijn top-10. Evenals Soon it Will Be Cold Enough een waar meesterwerk!
2. Kanye West - The College Dropout (2004)
3. Kid Cudi - Man on the Moon: The End of Day (2009)
4. Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough (2006)
5. Common - Be (2005)
6. Blu & Exile - Below the Heavens (2007)
7. Nujabes - Modal Soul (2005)
8. Shad - When This Is Over (2005)
9. Lupe Fiasco - The Cool (2007)
10. Gnarls Barkley - St. Elsewhere (2006)
Tot voor kort zag mijn lijstje er lange tijd zo uit. Inmiddels zijn er toch een paar (nieuwe) albums die hun plekje in mijn top-10 verdiene. Helaas gaat dit ten koste van anderen, maar het is niet anders.
Mijn nieuwe lijstje:
2. (3) Kid Cudi - Man on the Moon: The End of Day (2009)
3. (4) Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough (2006)
4. (6) Blu & Exile - Below the Heavens (2007)
5. (5) Common - Be (2005)
6. (-) Beautiful World - In Existence (1994)
7. (-) Bilal - Airtight's Revenge (2010)
8. (7) Nujabes - Modal Soul (2005)
9. (-) Aloe Blacc - Good Things (2010)
10. (-) DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
College Dropout heb ik er maar uitgehaald omdat ik per artiest maar een album in de top-10 wil hebben staan. Al zijn platen kunnen wat mij betreft in de top-10, maar dat is ook zo saai en groupie-achtig. Hierdoor verschuiven een aantal platen. Alleen door de passage van Below the Heavens blijft Be op 5. staan. Na Common blijft alleen Nujabes in de top-10 staan, wel een plaatjes lager. Dat betekent vier nieuwe albums:
* In Existence: geweldig album dat je helemaal laat wegdromen in de natuur...
* Airtight's Revenge: binnen korte tijd helemaal fan geworden van dit prachtige album!
* Good Things: na een paar luisterbeurten met een 5* bekroont, luister het nog steeds vaak en geniet ook nog steeds met volle teugen.
* Entroducing: tweede trip-hopplaat in mijn top-10. Evenals Soon it Will Be Cold Enough een waar meesterwerk!
0
geplaatst: 11 december 2010, 13:44 uur
Mijn nummer 6 (Without You I'm Nothing) vervangen door een ander Placebo-album: Sleeping with Ghosts. Met name de eerste helft van dat album vind ik geweldig.
Without You I'm Nothing laten tuimelen naar plek 10, waar eerst Day & Age van The Killers stond. Leuk albumpje, heb ik destijds helemaal grijs gedraaid, maar top1- waardig is het eigenlijk niet.
Ook heb ik Antics nog 2 plekken laten zakken, ben momenteel een beetje Interpol-moe, maar dat zal zich wel weer herstellen
Without You I'm Nothing laten tuimelen naar plek 10, waar eerst Day & Age van The Killers stond. Leuk albumpje, heb ik destijds helemaal grijs gedraaid, maar top1- waardig is het eigenlijk niet.
Ook heb ik Antics nog 2 plekken laten zakken, ben momenteel een beetje Interpol-moe, maar dat zal zich wel weer herstellen

0
geplaatst: 12 december 2010, 02:04 uur
Voor de lijstjes freaks hier ook nog even reklame maken voor het MuMeLadder 2010 (MusicMeter Top 2000) topic, ons eigen alternatief van de Radio 2 Top 2000.
Op 2 januari om 11.03u gingen we van start met 2560 nummers om voor de 4e keer op rij onze eigen Top 2000 samen te stellen. Na bijna een jaar stemmen en vele stemrondes later staan de nummers 33 t/m 2000 staan inmiddels vast en het overzicht hiervan is terug te vinden in het MuMeLadder 2010 (Overzichtstopic) .
Dat betekent dat er nu nog 32 nummers over zijn die gaan strijden om de 1e plaats.
Als je het leuk vind om mee te bepalen wie de uiteindelijke nummer 1 wordt dan kan dat.
De procedure voor de finale is eveneens terug te vinden in het MuMeLadder 2010 (Overzichtstopic) en is eigenlijk heel simpel, maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe (dus NIET POSTEN in het TOPIC). Voor het geval je een nummer niet kent zijn er youtube linkjes toegevoegd.
In het MuMeLadder 2010 (MusicMeter Top 2000) kun je de diverse discussies volgen over de eindlijst.
Het loopt hard met de finale lijstjes, ik heb er al meer dan 130 ontvangen.
Deadline voor inzending van je lijstje is vrijdag 17 december 17.00u
Op 2 januari om 11.03u gingen we van start met 2560 nummers om voor de 4e keer op rij onze eigen Top 2000 samen te stellen. Na bijna een jaar stemmen en vele stemrondes later staan de nummers 33 t/m 2000 staan inmiddels vast en het overzicht hiervan is terug te vinden in het MuMeLadder 2010 (Overzichtstopic) .
Dat betekent dat er nu nog 32 nummers over zijn die gaan strijden om de 1e plaats.
Als je het leuk vind om mee te bepalen wie de uiteindelijke nummer 1 wordt dan kan dat.
De procedure voor de finale is eveneens terug te vinden in het MuMeLadder 2010 (Overzichtstopic) en is eigenlijk heel simpel, maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe (dus NIET POSTEN in het TOPIC). Voor het geval je een nummer niet kent zijn er youtube linkjes toegevoegd.
In het MuMeLadder 2010 (MusicMeter Top 2000) kun je de diverse discussies volgen over de eindlijst.
Het loopt hard met de finale lijstjes, ik heb er al meer dan 130 ontvangen.
Deadline voor inzending van je lijstje is vrijdag 17 december 17.00u
0
geplaatst: 13 december 2010, 22:18 uur
Excuseer me voor de vele wisselingen in mijn top-10 de laatste tijd, maar ik denk dat ik er nu tevreden mee ben.
Erin:
- Perfume Genius - Learning
- Jackson C. Frank - Blues Run the Game
Eruit:
- Eels - Electro-Shock Blues
- De Kift - Hoofdkaas
En nu even voor een lange tijd niet veranderen.
Erin:
- Perfume Genius - Learning
- Jackson C. Frank - Blues Run the Game
Eruit:
- Eels - Electro-Shock Blues
- De Kift - Hoofdkaas
En nu even voor een lange tijd niet veranderen.

0
geplaatst: 28 december 2010, 11:58 uur
Mijn nummer 10 heb ik vervangen: Shad in plaats van Madvillain.
* denotes required fields.