MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Even een verandering gemaakt, al ben ik nog steeds niet helemaal tevreden. Nog een wijziging volgt binnenkort.

Erin:
Nils Frahm - Wintermusik
De Kift - Vlaskoorts

Eruit:
Perfume Genius - Learning
P.O.S. - Never Better

Nian
Ik zit al een paar dagen met een serieus dilemma:
Ofwel Johnny Cash - At San Quentin ofwel The Doors - Waitin For The Sun in mijn top 10 plaatsen.

hoi123 schreef:
Nog een wijziging volgt binnenkort.

...En deze is er gekomen.

Eruit:
- Pixies - Doolittle

Erin:
- Iron & Wine - The Creek Drank the Cradle

En voor de rest nog wat oninteressante verschuivingen.

Misterfool
Eruit:
Frank Zappa- Hot Rats
Talk Talk- colour of spring

Erin:
Björk-Homogenic
James Brown-The payback

2010

1.eminem- the slim shady LP
2.coldplay - parachutes
3.system of a down - toxicity
4.linkin park - meteora
5.arctic monkeys - whatever you say i am, thats what im not
6.rise against - the sufferer and the witness
7.red hot chili peppers - greatest hits
8.pearl jam - ten
9.bullet for my valentine - the poison
10.bob marley & the wailers - legend

2011

1. System of a Down - Toxicity (2001)
2. System of a Down - Mezmerize (2005)
3. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)
4. Coldplay - Parachutes (2000)
5. Bullet for My Valentine - The Poison (2005)
6. Rise Against - The Sufferer and the Witness (2006)
7. Linkin Park - Hybrid Theory (2000)
8. Nirvana - Nevermind (1991)
9. Pearl Jam - Ten (1991)
10. Gorillaz - Gorillaz (2001)

For Emma, Forever Ago ingewisseld voor You Are Free van Cat Power nu Sonic Youth nog ergens inpassen.

Eminem-The Eminem Show eruit en op nu op nummer 10:Atmosphere-When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold.

Yann Samsa
Hopla. I'm back met de beste top 10 van MusicMeter
Het was lang nadenken, en toch wel wat schrappen - maar hier is 'ie dan.

Ook ode aan de Honourable Mentions, jammer dat een top vijftien niet mogelijk is:
Beirut - The Flyin' Club Cup
Ólafur Arnalds - "...And They Have Escaped the Weight of Darkness"
Talk Talk - It's My Life
thisquietarmy - Unconquered
Woody Guthrie - Woody Guthrie Sings Folk Songs

Aha, dus ik ben niet de enige die It's My Life het beste Talk Talk-album vindt?

Yann Samsa
Nja, Talk Talk is een apart geval bij mij. Dat wisselt van dag tot dag. Geniale band, iedere album krijgt 4,5/5 van mij. Wat moet je dan kiezen? Vandaag koos ik blijkbaar It's My Life

Ik heb veel veranderingen nu in mijn top 10, maar het opmerkelijkste is toch dat mijn nummer 1 is verslagen
dus nu op 2: Wu-Tang Clan- Enter The Wu-Tang en nu op 1: Atmosphere- When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold, het was een serieuze groeier, in het begin kon ik hem niet waarderen maar na 10 maal luisteren kwam hij op 10 in mijn top 10 en zo groeiede hij uit tot mijn nummer 1 .

Sinds vandaag toch maar weer The Shape Of Punk To Come van Refused in mijn top 10. Ik heb het album in de auto weer eens geluisterd en ik besefte weer dat het gewoon een meesterwerk is. Ik zet hem nu ook hoger dan eerst.

Ook nieuw is Wait For Me van Moby.

Madvillain-Madvillainy staat nu op 2 en opnieuw ten koste van Wu-Tang Clan-Enter The Wu-Tang.
Voor alle andere verschuivingen ga naar: mijn top 10.

Coys
Flinke bezem door m'n stemmenlijst gedaan en daarbij ook m'n top 10 veranderd. Blijft lastig om alles perfect te hebben. Nu is het wel zo dat ik niet echt duidelijke favoriete platen meer heb op het moment, dat is in principe alles wat op 5* staat. Dus kan ik zo'n beetje alles met m'n top 10 doen en heb ik die redelijk geprobeerd te variëren, en daarbij ook geprobeerd niet heel bekende albums eruit te pikken.

Even een top 10 uit 2011 neerzetten, terwijl ik even ga graven in mijn muzieksmaak om eindelijk eens met een degelijke top 10 te komen. Onbegonnen werk, maar ik ga er toch aan beginnen.

Nu is The Roots- How I Got Over eruit en komt Cunninlynguists- A Piece Of Strange erin.

trio veranderingen:

Rush verandering van album
Pet Shop Boys er in
Talk Talk er in

Radiohead en The Gathering er uit

US 90ies noiserock top 10 van gemaakt

Leuk lijstje, wat ik ervan ken. Zal de rest al tip ter harte nemen. Zelf maar weer gewoon mijn echte top 10 terug gezet na een paar themalijstjes.

Mooie lijst. Allemaal 4* of hoger. Polvo heb ik wel eens gehoord, maar dat moet ik nog eens doen. Alleen die van Girls vs Boys ken ik nog niet, al heb ik m wel op de pc staan.

Sufjan Stevens er uit gezwierd en Spiderland in de plaats gezet.

The Last Shadow Puppets zijn uit mijn top-10 verdrongen. En dat vind ik heel erg zonde
High Violet is ervoor in de plaats gekomen en dat is gelukkig wel een meer dan waardige vervanger.

Daar heb ik destijds ook meegezeten, Age of the Understatement of High Violet, toen werd het ook High Violet, nu staan ze er allebei niet meer in

The Age of the Understatement zou op termijn toch wel uit mijn top-10 zijn verdwenen, maar van High Violet heb ik heel sterk het gevoel dat het een blijvertje is. Een potentieël vijfsterrenalbum zelfs, en daar heb ik er pas 4 van
Maar goed, bijna elk album dat in eerste instantie heel erg populair is zakt daarna weer wat weg. Ik zal dus maar even afwachten.

Nu heb ik nog maar 5 albums die de volle 5* waard zijn en nu staan er ook 2 rock platen in en na mijn stemmenlijst eindelijk eens te hebben veranderd heb ik nu deze top 10 en nu ben ik er toch wel blij over : mijn top 10!

Ceremony - Violence Violence eruit, Slayer - Reign In Blood erin. Tegelijk ook maar Keepers of the Faith van Terror verandert naar Lowest of the Low van diezelfde band.

Mijn top 10 begint al redelijk vorm te krijgen.

Een elektronieke top 10

Met pijn in m'n hart heb ik één van mijn favoriete bands, The White Stripes uit mijn top 10 gehaald, evenals de geweldig XX Maar daarvoor in de plaats is Typhoon teruggekeerd, en What's Going On van de grote Marvin Gaye is nieuw in mijn top 10

Het komt de afwisseling in je top 10 in elk geval wel ten goede

Gast
geplaatst: vandaag om 01:27 uur

geplaatst: vandaag om 01:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.