MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Heb een top 10 ingevuld. Wat vinden jullie ervan?

MDV
Het is geen bijzondere top 10, maar Neutral Milk Hotel staat erin, dus ik vind 'm goed.

Ik vind 9 van de 10 goed dus voor mij is hij

Ik ken alleen je nummer 10 niet

Een prima top-10,alleen jammer van Madvillain.

Puike top 10!

'Lift Your Skinny Fists...' is trouwens ook mijn favoriet van Godspeed You Black Emperor!

Alleen jammer van die 0,5* voor 'Illinois' van Sufjan Stevens.

hoi123 schreef:
Een prima top-10,alleen jammer van Madvillain.

Een prima Madvillain, alleen jammer van die top 10.

Dat is echt een van de leukste albums die ik ken. Puur vermaak in muziekvorm, dus hij moet erin!

Tja, te weinig jazz he

Haha nog bedankt voor het bericht! Miles Davis, daar ga ik me zeker eens in verdiepen.

Madvillain en Neutral Milk Hotel zijn inderdaad .

Heb jij Neutral Milk Hotel al beluisterd dan?

Don't underestimate kobebryantfan, niels.

Doe ik zeker ook niet, want hij zou de platen uit mijn top 10 nog checken, maar meestal zet hij vrij snel een berichtje bij het album dat hij geluisterd heeft en daarnaast ben ik toch lichtelijk verbaasd dat hij het zo snel al zo goed zou vinden, dat hebben er in de praktijk niet zoveel. Maar het kan natuurlijk. Ik vroeg het me gewoon af

Respect voor een jonge gozer met zo'n smaak!

Casartelli (moderator)
Ik ben ook maar weer eens aan het schuiven geweest. Heb het idee dat ik er nog niet helemaal ben, maar het is weer een stap in de goede richting...

Resultaat:

04 (van 05) Marillion - Fugazi
05 (van 04) The Gathering - Mandylion
06 (van 08) Queensrÿche - Operation: Mindcrime
07 (van 10) Mike Oldfield - Hergest Ridge
08 (van 06) Porcupine Tree - Stupid Dream

Erin: Anathema - Alternative 4 (op 10)
Eruit: Talk Talk - Spirit of Eden

Casper, kun je vertellen wat je zo goed vindt aan die Anathema? Wat mij betreft bevat hij - ondanks mijn vier sterren - namelijk nogal wat kinderziektes, slechts één zeer goed nummer, en zou de band later hun geluid wat beter uitwerken... neemt niet weg dat ook mijn favoriet van hun nogal een ongewone keuze is, maar daar heb ik al eens wat geschreven geloof ik

Xel
ik ga na dit weekend mijn top tien even "deleten". Vuistregel is tot nu toe dat een album pas na 1 a 2 jaar in mijn top tien kan komen. Als ik iets 2 jaar heb, en het is nog steeds erg goed, dan is het serieus!
Maar wat als ik die "vuistregel" eens los laat? En het meer van de waan van de dag laat afhangen?
Wat gebeurt er dan met mijn top 10?
Ben benieuwd! Dus eerst maar even mijn oude top deleten en weer lekker van voren af aan beginnen.

Dat kan ik enkel toejuichen.. mijn top10 is ook altijd gebaseerd op de afgelopen paar maanden. Ver/ leuker en dynamischer, en geen haar minder waardevol.

Is het dan niet meer een uitgebreide rotatielijst? Ik zou dan bijna elke dag mijn top 10 aanpassen geloof ik.

Is het niet eerder gewoon wat je de beste 10 albums ooit gemaakt vindt? Lijkt me redelijk simpel, snap al die heisa van 2 jaar bezitten ook niet helemaal..

Ontopic overigens: Heb na een herontdekking Nick Drake - Pink Moon in mijn top-10 gezet, ten koste van het nog steeds prachtige Wintermusik en When Life Gives You Lemons... van Atmosphere er ook weer ingezet.

De tien beste albums ooit is het voor mij ook, maar in mijn top 10 staan ook alleen maar albums die ik al tenminste 2/3 jaar ken. Niet omdat dat een criterium is dat ik mezelf opleg, maar ik moet een plaat wel echt van haver tot gort kennen voordat ik hem top 10-waardig vind en daar gaat nou eenmaal wat tijd overheen.

Een top 10 over de laatste paar maanden zou over een half jaar waarschijnlijk voor 100% vervangen zijn.

Magoe, iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe hij/zij het invult.

Ik denk dat ik over een (lange) tijd ook wel op jouw ritme aankom, maar nu ben ik nog volop in de fase van nieuwe klassiekers ontdekken en zo verandert mijn top-10 redelijk vaak, al probeer ik het enigszins binnen de perken te houden.

Da's logisch. Toen ik 16 was downloadde ik nog niet en stond bijna elke nieuwe plaat die ik kocht automatisch in mijn top 10. Bij mij zijn er trouwens ook wel een plek of 2 die vaak wisselen van eigenaar.

Net even geteld en ik heb momenteel 107 albums op 5*, daar waar ik er een paar jaar terug nog iets van 300 had (flinke dot afgewaardeerd in de loop der tijd). Dat lijkt nog altijd veel, maar is slechts 3,11% van m'n totale aantal stemmen. Verder zijn er bijvoorbeeld de laatste 3 jaar maar twee 5* albums bijgekomen, terwijl m'n totale stemmen fors toegenomen zijn, dus procentueel neemt het aantal alleen maar verder af.

Desondanks is 107 absoluut gezien voor mij persoonlijk nog altijd een te groot aantal om tot een definitieve top 10 te komen, dus dat heb ik al lang en breed opgegeven. M'n huidige top 10 is een selectie uit de jaren 80 albums die ik op 5* heb staan, en zo vind ik elke keer wel een nieuwe insteek. Binnenkort maar eens een ander decennium, zit nog even te denken of ik terug in de tijd ga of vooruit...

Casartelli (moderator)
freitzen schreef:
Casper, kun je vertellen wat je zo goed vindt aan die Anathema? Wat mij betreft bevat hij - ondanks mijn vier sterren - namelijk nogal wat kinderziektes, slechts één zeer goed nummer, en zou de band later hun geluid wat beter uitwerken... neemt niet weg dat ook mijn favoriet van hun nogal een ongewone keuze is, maar daar heb ik al eens wat geschreven geloof ik

Je legt precies de vinger op de zere plek, Tom. Alternative 4 is een merkwaardig amalgaam van een kleine revolutie, een aantal briljante nummers, een magere productie en nog wat van die kinderziektes. Ik kon me tzt wel aardig vinden in je stukje daar, maar met de positieve accenten wat meer benadrukt.

Voornaamste reden van mijn toptienwijziging was eigenlijk dat Spirit of Eden eruitmoest. De voorlaatste luisterbeurt liet me wat onbevredigd achter ("wel mooi, maar raakt me toch ook weer niet zó"). Kan gebeuren, maar bij de laatste luisterbeurt was de ervaring precies dezelfde. Alleen was de troonopvolging dus nog niet helemaal uitgekristalliseerd.

Ok, duidelijk. Spirit of Eden is bij mij juist weer licht in waardering gestegen en is nu Laughing Stock weer voorbij... er staat echter al lange tijd een ander Talk Talk-album in mijn top 10.

Verder heb ik - nu mijn tienerjaren achter mij liggen - besloten om realistisch te zijn, Nightwish eruit te zetten en er een tweede album met vocalen van Mikael Akerfeldt ervoor in de plaats te doen.

GrafGantz schreef:
M'n huidige top 10 is een selectie uit de jaren 80 albums die ik op 5* heb staan, en zo vind ik elke keer wel een nieuwe insteek. Binnenkort maar eens een ander decennium, zit nog even te denken of ik terug in de tijd ga of vooruit...

Het is een "terug naar de basis" top 10 geworden, met voor mijn muzikale ontwikkeling belangrijke albums die ik niet alleen destijds grijs draaide, maar die me nu ook nog altijd buitengewoon goed smaken. Alles uit de periode 1991-1994, grofweg tussen m'n 12e en 16e levensjaar dus.

GrafGantz schreef:
(quote)

Het is een "terug naar de basis" top 10 geworden, met voor mijn muzikale ontwikkeling belangrijke albums die ik niet alleen destijds grijs draaide, maar die me nu ook nog altijd buitengewoon goed smaken. Alles uit de periode 1991-1994, grofweg tussen m'n 12e en 16e levensjaar dus.

Het is in ieder geval wel een compacte periode. Overigens ook zo'n beetje mijn grote ontdekkingstijd. Al moeten de jaren dan wel 1 terug (90-93).

Poa
Een nieuwe top 10: het beste van 1998.

Turn on the Bright Lights er uit gegooid en vervangen door Sports van Weekend, een plaat uit het najaar van 2010 (ik hoop dat mensen mij hiervoor gaan terechtstellen). Dit is gewoon zeer opwindende muziek.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:40 uur

geplaatst: vandaag om 23:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.