MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Hier ook trouwens een aanpassing Muse van 4 naar 7

Arrie schreef:
(quote)

Was te verwachten natuurlijk, maar had het niet zó snel verwacht.

't heeft altijd nog zo'n vier maanden geduurd, best lang eigenlijk wat betreft die cd. Hmm...

Ook bij mij zijn er grote veranderingen in mijn top 10 en omdat het er zo veel zijn kun je beter direct naar mijn top 10 gaan: Klik!

Maar wat is er veranderd dan?

Radiohead is van 10 naar 6 gegaan er is een nieuwkomer: Bon Iver en Gorillaz is gezakt en Cyne is eruit en nog twee anderen zijn gezakt, maar ik vond het overzichtelijker met de link.

Heb ervoor gekozen om eens een heel soort van andere top 10 in te stellen. Nu was ik sowieso al niet zo tevreden met m'n huidige top 10 dus dit is de nieuwe:

1. Radiohead - Kid A (2000)
2. Joy Division - Closer (1980)
3. Sigur Rós - ( ) (2002)
4. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
5. Elbow - The Seldom Seen Kid (2008)
6. Tool - Lateralus (2001)
7. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
8. Marillion - Marbles (2004)
9. The National - High Violet (2010)
10. Pearl Jam - Ten (1991)

Is weer eens wat anders. Heb de meeste van m'n ouwe lullenmuziek eruit gegooid en gewisseld voor nieuwere platen.

Mooie top 10 maar moest OK Computer er nu echt uit je nummer 1 is wel een topper( mijn nummer 2) ik heb hem trouwens nu opstaan.

jellecomicgek72 schreef:
7. Godspeed You Black Emperor! 1997) )

Sorry, maar .

Haha jaja (check m'n reactie bij het album )

Had ik al gezien, maar van een 1,5 naar een top-10-positie in één dag had ik echt niet verwacht.

kobe bryant fan schreef:
Mooie top 10 maar moest OK Computer er nu echt uit je nummer 1 is wel een topper( mijn nummer 2) ik heb hem trouwens nu opstaan.

Dit is niet m'n officiële top 10. Wou gewoon een keer een ander soort van top 10 hebben. Heb er nu platen instaan waarvan ik de meeste nog niet zo heel lang, misschien over een tijdje komt m'n ouwe lullen top 10 weer terug. En OK Computer staat in m'n hoofd nog steeds op 1. (zal ook geen verandering in komen) Maar dit is weer eens een keer iets anders.

jellecomicgek72 schreef:
(quote)

Dit is niet m'n officiële top 10. Wou gewoon een keer een ander soort van top 10 hebben. Heb er nu platen instaan waarvan ik de meeste nog niet zo heel lang, misschien over een tijdje komt m'n ouwe lullen top 10 weer terug. En OK Computer staat in m'n hoofd nog steeds op 1. (zal ook geen verandering in komen) Maar dit is weer eens een keer iets anders.

Ja maar buiten dat is je top 10 ook gewoon top!
Ik moet er wel nog een paar van checken. Ik ben wel benieuwd naar die van God Speed Black Emperor.

Talk Talk exit en Mike Oldfield er in!

Boem, ineens twee jazzplaten in mijn top 10. Na het herontdekken van de parels die Kind of Blue en A Love Supreme zijn hebben die twee Cro-Mags (The Age of Quarrel) en Flying Lotus (Los Angeles) eruit getrapt.

Mijn Top 10 even geheel in Primavera Soundstemming gebracht...

Goed voorbeeld doet volgen.

Hoe ga jij Interpol zien dan

Lukas schreef:
Hoe ga jij Interpol zien dan

Niet, vanwege Suicide. Maar ze zijn er wel.

Mja, ik dacht meer aan artiesten die ik daar ook daadwerkelijk zie en nummers van die albums hoor spelen. Daarom ook geen I Could Live in Hope bij mij, dat speelt Low toch nooit meer.

Dan heb ik Interpol maar even vervangen voor Belle and Sebastian.

Kings of Leon - Because of the Times eruit voor The Boxer Rebellion - Exits, ze komen binnen op plaats 7. Voor de rest kleine verschuivingen van onderen in mijn top 10.

Kings of Leon wou ik er al een tijdje eruit, maar wist niet echt door wat te vervangen.

Ik heb ook maar een Primavera thema top 10 gemaakt.

Zo komt er toch weer een oude bekende op 1...

Bij Radiohead - OK Computer (1997):

Ja deze is sinds gisteren uit mijn top 10. Ik zou hem er eigenlijk wel in blijven hebben, maar 3 keer Radiohead in mijn top 10 is dan wat te veel.

Hocus Pocus: The Best of Focus heeft plaats moeten maken voor Focus - Live at the Rainbow, en Starsailor - Love is Here is verdwenen ten gunste van The Strokes - Is This It.

Verder een paar kleine verschuivingen qua notering

Je top 10 is wel heel 'dynamisch' he?

Kobe bryant fan leert op het moment ook heel veel nieuwe muziek kennen, volgens mij, dus daar is helemaal niks mis mee

pim556 schreef:

Misschien? Ik vergiste me trouwens, ik heb ook nog het privilege om de ongetwijfeld grote schoonheid van Hail to the Thief voor mezelf bloot te gaan leggen.

Zeker doen, mijn favoriet van Radiohead Wat een prachtige top 10 heb je trouwens, volgens mij ben je de user die het dichtst bij mijn smaak aanzit (buiten mijn interesse in de postrock dan) .

The Eraser schreef:
Wat een prachtige top 10 heb je trouwens, volgens mij ben je de user die het dichtst bij mijn smaak aanzit (buiten mijn interesse in de postrock dan) .

Dank, vanzelfsprekend vind ik jouw top-10 ook mooi Overigens ben ik van plan om binnenkort The Cure en Sigur Ros te gaanb luisteren, dus wie weet wordt ie nog mooier

Toch maar even van mijn nummer 10 mijn nummer 1 gemaakt... Sinds ik die origineel heb draai ik hem constant en hij wordt alleen maar beter eigenlijk... Mijn top 10 nu:
1. Atmosphere - God Loves Ugly (2002)
2. Grieves - Irreversible (2007)
3. P.O.S - Never Better (2009)
4. Sage Francis - A Healthy Distrust (2005)
5. Atmosphere - The Family Sign (2011)
6. Jedi Mind Tricks - Violent by Design (2000)
7. CYNE - Time Being (2003)
8. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
9. Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx... (1995)
10. Jedi Mind Tricks - The Psycho-Social, Chemical, Biological, and Electro Magnetic Manipulation of Human Consciousness (1997)
Alternatieve titel: The Psycho-Social LP

Heb het toch maar gedaan. Loop eigenlijk al maanden te twijfelen maar ga Perfume Genius - Learning er gewoon in zetten. Had ik ook al veel eerder moeten doen. En ja, daardoor vliegt de nummer 10, Atmosphere's kersverse Family Sign er alweer uit. En nee, dat heeft er niets mee te maken dat het alweer minder is geworden of dat ik hem te snel in mijn top 10 heb gedaan zo kort geleden en overhaast was met mijn beslissing hem er in te doen, het album blijft even sterk, maar er komt een nieuwe in dus de nummer 10 gaat eruit. Snap echt niet waarom ik dit niet eerder heb gedaan nu ik er zo over nadenk. Maanden geleden al moeten doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.