De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
Lukk0
geplaatst: 2 mei 2011, 14:49 uur
Ik heb mijn nummer 1 maar weer eens gewisseld. Formless heeft de positie lang vastgehouden, maar moet het nu afleggen tegen die andere van Gridlock, Trace. Evenwichtiger, maar tegelijk ook minder gepolijst en wat ruwer. Kijken hoe lang deze het nu weer uit gaat houden 

0
geplaatst: 7 mei 2011, 10:40 uur
P.O.S. -Never Better was ik wat beugehoord dus hij verdwijnt uit mijn top 10 en nu komt er in de plaats: Eddie Vedder - Into The Wild
.
.
0
geplaatst: 9 mei 2011, 11:12 uur
Na vrij lange tijd wat verschuivingen:
Het titelloze album van Blackfield en Servants in Heaven, Kings in Hell van Jedi Mind Tricks moeten het veld ruimen voor twee nieuwelingen:
Het prachtige William Fitzsimmons - The Sparrow and the Crow en het kersverse nieuwe album Atmosphere - The Family Sign.
Ik ben er tevreden over, vind het nu een sterkere top 10 dan voorheen, was niet geheel tevreden meer over de twee die nu weg zijn, hoewel het nog steeds geweldige albums zijn, natuurlijk, maar vooral Blackfield heeft toch wat aan kracht ingeboet.
Verder zakt Kate Bush nog wat naar beneden. Niet zozeer omdat ik dat album nu ook wat minder vind maar meer omdat ik die andere toch wat beter vond. Kan morgen weer anders zijn, gewoon erg inwisselbaar onderin
Het titelloze album van Blackfield en Servants in Heaven, Kings in Hell van Jedi Mind Tricks moeten het veld ruimen voor twee nieuwelingen:
Het prachtige William Fitzsimmons - The Sparrow and the Crow en het kersverse nieuwe album Atmosphere - The Family Sign.
Ik ben er tevreden over, vind het nu een sterkere top 10 dan voorheen, was niet geheel tevreden meer over de twee die nu weg zijn, hoewel het nog steeds geweldige albums zijn, natuurlijk, maar vooral Blackfield heeft toch wat aan kracht ingeboet.
Verder zakt Kate Bush nog wat naar beneden. Niet zozeer omdat ik dat album nu ook wat minder vind maar meer omdat ik die andere toch wat beter vond. Kan morgen weer anders zijn, gewoon erg inwisselbaar onderin

0
geplaatst: 9 mei 2011, 11:28 uur
Een plaat van 2011 in je top 10? 
Persoonlijk vind ik dat te vroeg, ik kan ook geen 5 sterren geven aan platen die ik nog maar net ken, dat wijst zich mettertijd uit, of het echt om een blijver gaat of niet. Maar de keuze die hebt gemaakt, 'The Family Sign' van Atmosphere, is wel een mooie keuze, en mijns inziens ook één van de beste platen van 2011 tot nu toe.

Persoonlijk vind ik dat te vroeg, ik kan ook geen 5 sterren geven aan platen die ik nog maar net ken, dat wijst zich mettertijd uit, of het echt om een blijver gaat of niet. Maar de keuze die hebt gemaakt, 'The Family Sign' van Atmosphere, is wel een mooie keuze, en mijns inziens ook één van de beste platen van 2011 tot nu toe.
0
geplaatst: 9 mei 2011, 11:33 uur
Ja, ik vind het ook vrij vroeg, maar ik zat te vergelijken: welke vind ik mooier, die van Jedi Mind Tricks of deze. The Mouse and The Mask van Dangerdoom was ook nog in de race maar die viel al vrij snel af. Ik moest gewoon concluderen dat dit album me veel dieper raakte dan Servants in Heaven, Kings in Hell en alle andere hip-hop albums (en alle albums die verder niet in mijn top 10 staan, natuurlijk). En dan hoort hij in mijn top 10, vind ik. Wilde eigenlijk wachten tot ik hem op CD binnenheb (ja, zelfs dat heb ik nog niet
). Maar ach wat, dan zou hij een week later in mijn top 10 komen, dan kan ik het net zo goed nu doen, want zo zeker ben ik er wel van.
). Maar ach wat, dan zou hij een week later in mijn top 10 komen, dan kan ik het net zo goed nu doen, want zo zeker ben ik er wel van.
0
geplaatst: 9 mei 2011, 18:41 uur
The Mouse And The Mask is bij mij gewonnen 
ik weet alleen niet meer van welke.

ik weet alleen niet meer van welke.

0
geplaatst: 10 mei 2011, 16:40 uur
Ik heb ook eens een top 10 met een thema genomen... omdat de vrouwen op de site nogal ondergewaardeerd zijn. 

0
geplaatst: 10 mei 2011, 16:43 uur
Vrouwen zijn over het algemeen zwakker in musiceren, wat is daar moeilijk aan? 

0
geplaatst: 10 mei 2011, 17:34 uur
Ik hoop dat Jasper een grapske maakt..
Maar mooie top-10, voor zover ik de albums ken.
Maar mooie top-10, voor zover ik de albums ken.

0
geplaatst: 10 mei 2011, 17:41 uur
Heb jij nu echt 2 albums in uw top 10 die je nog maar een maand of 2 kent?
Is dit niet wat te rap?
Is dit niet wat te rap?
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 mei 2011, 17:45 uur
Het is een thema top tien dus dan zijn je opties gelimiteerd, is niet zo onlogisch.
0
geplaatst: 10 mei 2011, 18:59 uur
Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Het verband tussen geslacht en muzikaliteit
0
geplaatst: 10 mei 2011, 19:46 uur
jassn schreef:
Is dit niet wat te rap?
Is dit niet wat te rap?
Atmosphere wel.
0
geplaatst: 10 mei 2011, 20:36 uur
Ach, een top-10 gaat er toch om wat je de beste albums ooit gemaakt op dit moment vindt? Of je het nou 3 weken geleden of 3 jaar geleden hebt ontdekt, het maakt weinig uit. Top-10's zijn er om te kunnen veranderen, al probeer ik het niet al te vaak te laten gebeuren. 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 mei 2011, 20:41 uur
Inderdaad, als jij het op dit moment zo vindt heb je het recht om je top tien zo te wijzigen. Dat is juist de bedoeling, zelfs.
OT: The Cold Vein en Vaudeville Villain zijn in mijn top tien van plek gewisseld.
OT: The Cold Vein en Vaudeville Villain zijn in mijn top tien van plek gewisseld.
0
geplaatst: 10 mei 2011, 20:46 uur
Ik vond het gewoon opmerkelijk hoor, ik had er geen probleem mee aleszins. Ge moet natuurlijk ook rekening houden met hoe lang iemand eigenlijk al deftig naar muziek luistert, van mij kunnen albums die ik recent heb leren kennen er ook rap inkomen, gewoon omdat ik nog niet zolang muziek luister.
0
geplaatst: 10 mei 2011, 20:52 uur
Bij mij haalt een plaat pas 5 sterren wanneer ik haar al een hele tijd ken, en nog altijd niks aan kracht heeft ingeboet. En 5 sterren zijn in mijn geval wel aanbevolen om ooit in de top 10 te belanden, want ik heb nu al meer dan 10 platen met 5 sterren staan..
0
geplaatst: 10 mei 2011, 20:59 uur
Arrie schreef:
Ik heb ook eens een top 10 met een thema genomen... omdat de vrouwen op de site nogal ondergewaardeerd zijn.
Omdat ik zelf ook vrouwvriendelijk ben heb ik een verleidelijke jongedame mijn top 10 binnengesluisd. Geëmancipeerd van me hè?
0
geplaatst: 10 mei 2011, 22:10 uur
Bij mij stonden Blackfield en Servants in Heaven, Kings in Hell erin. Als ik het album van William Fitzsimmons (die ik inderdaad ook nog niet al te lang ken) en de nieuwe van Atmosphere, dan merk ik gewoon dat deze mij meer raken. Dat betekent dat ik ze beter vind. Dat betekent dat ze in mijn top 10 horen. Zo doe ik het tenminste. Ik begrijp de werkwijze van bijvoorbeeld AOVV ook volledig, maar jij bent sowieso ontzettend zorgvuldig met je cijfer, mij het meest zorgvuldige op deze site
Is gewoon een beetje een andere werkwijze. Dit zijn voor mij de tien beste albums die ik op dit moment ken.
En het is niet zo dat mijn top 10 om de haverklap veranderd hierdoor, in tegendeel. Veel albums die er nu in staan zijn er vrij snel na ontdekking ingekomen (de meeste albums uit mijn stemmenlijst ken ik nog geen half jaar en ook enkele uit mijn top 10, misschien zelfs de meeste, ik zit ook nog geen jaar op deze site) en er is er geen één geweest die een maand later al aan kracht had ingeboet en gezakt was. Maak je maar geen zorgen: mijn top 10 is een betrouwbare en niet een soort rotatielijst waar ik om de haverklap een nieuwe inzet omdat ik die op dat moment even vaak luister o.i.d.
Is gewoon een beetje een andere werkwijze. Dit zijn voor mij de tien beste albums die ik op dit moment ken.En het is niet zo dat mijn top 10 om de haverklap veranderd hierdoor, in tegendeel. Veel albums die er nu in staan zijn er vrij snel na ontdekking ingekomen (de meeste albums uit mijn stemmenlijst ken ik nog geen half jaar en ook enkele uit mijn top 10, misschien zelfs de meeste, ik zit ook nog geen jaar op deze site) en er is er geen één geweest die een maand later al aan kracht had ingeboet en gezakt was. Maak je maar geen zorgen: mijn top 10 is een betrouwbare en niet een soort rotatielijst waar ik om de haverklap een nieuwe inzet omdat ik die op dat moment even vaak luister o.i.d.
0
geplaatst: 10 mei 2011, 22:20 uur
Slowgaze schreef:
Omdat ik zelf ook vrouwvriendelijk ben heb ik een verleidelijke jongedame mijn top 10 binnengesluisd. Geëmancipeerd van me hè?
(quote)
Was te verwachten natuurlijk, maar had het niet zó snel verwacht.

* denotes required fields.