MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Voor dat laatste moet je ergens anders klagen, ik heb deze site niet ontworpen.

'Harvest Moon' van Neil Young eruit, ten voordele van 'Pithecanthropus Erectus' van good old Charlie Mingus. Wipers dalen enkele plaatsjes. Lang geleden dat ik nog eens wat gewijzigd had aan m'n top 10, trouwens!

We duikelen de tweede helft van de "nillies" in vandaag, het eind is in zicht. Wederom een jaar zonder 5* albums, maar wel een hele waslijst aan 4,5*. Langzaamaan sijpelt er meer rock door naar de hoogste regionen, waarschijnlijk had ik in de paar jaar hiervoor een overdosis beats geconsumeerd.

1. LCD Soundsystem - LCD Soundsystem
2. Jens Lekman - Oh You're So Silent, Jens
3. The Field - Things Keep Falling Down
4. Editors - The Back Room
5. Markus Guentner - 1981
6. Delia Gonzalez & Gavin Russom - The Days of Mars
7. Kelley Polar - Love Songs of the Hanging Gardens
8. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now
9. Monolake - Polygon_Cities
10. Hood - Outside Closer

Deels bekende namen en deels wat minder bekende pareltjes die het waard zijn om ontdekt te worden.

Ik heb ook alweer een verandering doorgevoerd. Galaxie 500's Today komt binnen op 8, Can's Tago Mago, die op 10 stond, valt er nu uit.

Today ! Fantastisch album en de opvolger is al even goed te noemen.

2MY
GrafGantz schreef:
We duikelen de tweede helft van de "nillies" in vandaag..

...tot het eind van de jaren '90 kon ik uw lijstjes nog prima volgen, maar toen werd pijnlijk duidelijk dat ik en de betere muziek andere wegen uitgingen, oftewel: ik bleef ter plekke trappelen en muziek ging onverstoorbaar verder...

Ik moet maar eens werk maken van die laatste 10 verloren jaren - wat muziek betreft - en die top 10's van u zouden best wel eens een goeie leidraad kunnen zijn ...

2MY schreef:
(quote)

...tot het eind van de jaren '90 kon ik uw lijstjes nog prima volgen, maar toen werd pijnlijk duidelijk dat ik en de betere muziek andere wegen uitgingen, oftewel: ik bleef ter plekke trappelen en muziek ging onverstoorbaar verder...

Ik moet maar eens werk maken van die laatste 10 verloren jaren - wat muziek betreft - en die top 10's van u zouden best wel eens een goeie leidraad kunnen zijn ...

Nou, vanaf de eeuwwisseling staat er steeds veel electronisch geneuzel in m'n top 10, in al z'n verschijningsvormen. Hoeft niet te betekenen dat je zelf de boot gemist hebt, het kan ook gewoon zijn dat vanaf dat punt onze smaken een verschillende kant opgewaaierd zijn. Desalniettemin zou ik het wel toejuichen als mensen aan de hand van mijn lijstjes op zoek gaan naar nieuwe albums of zelfs voor henzelf hele nieuwe genres

/edit: morgen weer een nieuw lijstje overigens...

jellorum schreef:
Today ! Fantastisch album en de opvolger is al even goed te noemen.

Today met uitroepteken is natuurlijk gewoon een album van de Beach Boys, niet van Galaxy 500

oei de Beach Boys

ik kies Galaxie!

Ik niet! Al is die van Galaxy ook erg fijn

2006 was een fantastisch muziekjaar voor ome Graf, met maar liefst 4 albums met de maximale score en een waslijst aan 4,5* albums. Een echt Noord-Europees weekje dit keer met Zweden op plek 1 en 2, Finland op de derde plaats, op 7 Denemarken en de lijst wordt afgesloten door Noorwegen.

Meestal neem ik mixalbums en verzamelaars niet op in m'n top 10 maar heel soms maak ik een uitzondering. Deze week is heel speciaal met maar liefst 2 mixalbums in de top 10, op #3 en #8, en een verzamelaar op #9 (al gaat het hier om b-kantjes). Verder toch weer een fikse nadruk op "electronic", al is het deze week vooral met pop en rock geïnjecteerd.

1. Nicolas Makelberge - Dying in Africa
2. The Knife - Silent Shout
3. Kiki - Boogy Bytes Vol. 1
4. Joanna Newsom - Ys
5. Midlake - The Trials of Van Occupanther
6. Junior Boys - So This Is Goodbye
7. Trentemøller - The Last Resort
8. James Holden - At the Controls
9. Broadcast - The Future Crayon
10. The Whitest Boy Alive - Dreams

Ik wist niet dat Joanna Newsom van Finland was. Weer iets bijgeleerd ...

Ook nooit geweten dat Finland een staat Californië heeft.

Spuit 11 in de bocht, anderhalf uur nadat het foutje reeds hersteld is er toch nog over doorgaan

Ik zie het... het was gewoon een spontane reactie.

Wie ben je en wat heb je met Jasper gedaan?

Want ik (Jasper ) ben nooit spontaan? Nou nou...

Wat een schitterend jaar was 2006 toch. Het jaar uit de 00s met de meeste 5*-albums voor mij: Knife, Holden, Trentemoller, Kiki...

Ik heb een Sigur Ros-switch gemaakt: Takk eruit, Agaetis Byrjun erin. Hoewel allebei briljante albums begint de laatste stilaan mijn SR-lievelingsalbum te worden...

En ik heb twee kaartjes voor Paradiso!

Mooie wissel!

de volgorde van mijn top 10 wat veranderd onlangs

Porcupine Tree is het grootste slachtoffer geworden, komt van plaats 3

en Pulp en Bob Dylan zijn van plaats gewisseld.

Geloof niet dat er nog veel animo is voor mijn wekelijkse mutaties, dus ik sleep me moeizaam naar het einde. Met vandaag meegerekend nog maar 5 weken dus dat is nog net te doen...

Met 2007 hebben we wederom een sterk jaar te pakken. Slechts een 5* album minder dan vorige week, maar dat zijn er dan nog altijd drie. Verder nog zo ontzettend veel sterke 4,5* albums dat ik liever een top 20 gemaakt had deze week. In vergelijking met voorgaande jaren is er niet of nauwelijks meer sprake van "minimal techno" en aanverwanten in de bovenste regionen. De "electronic" in de lijst wordt allemaal weer wat melodieuzer en poppier, met zowel Balearic disco (nummers 2 en 3) als nu-italo / synthpop (7 en 10).

Verder een dotje oude getrouwen die reeds eerder m'n top 10 bevolkt hebben (Jens, Arcade, R'head, LCD) en het Pet Sounds van 2007 als vreemde eend in de bijt (5).

1. Jens Lekman - Night Falls over Kortedala
2. Studio - Yearbook 1
3. Boat Club - Caught the Breeze
4. The Field - From Here We Go Sublime
5. Panda Bear - Person Pitch
6. Radiohead - In Rainbows
7. Glass Candy - B / E / A / T / B / O / X
8. LCD Soundsystem - Sound of Silver
9. Arcade Fire - Neon Bible
10. Chromatics - Night Drive

GrafGantz schreef:
Geloof niet dat er nog veel animo is voor mijn wekelijkse mutaties, dus ik sleep me moeizaam naar het einde. Met vandaag meegerekend nog maar 5 weken dus dat is nog net te doen...

Geen bericht is nog niet geen animo hè!
Ik lees het altijd met plezier hoor!

Och, wellicht begin ik het zelf een beetje zat te worden en probeer ik anderen hier de schuld van te geven .

OK, ik zal dit topic voortaan negeren.

Ik vraag me overigens wel af of iemand ooit een voor hem (of haar) nog onbekend album heeft uitgeprobeerd enkel en alleen omdat ik dat album in m'n top 10 van die week opgenomen had.

Iemand?

Ik wel een paar. En Boat Club moet ik nog maar 'ns luisteren... bij mij zou ie een stuk lager staan.

Ja, ik zie dat je hem op een karige 3,5* hebt staan. Had ik gezien onze overeenkomsten in smaak eigenlijk wel een stukkie hoger verwacht.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.