MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Nr.5 Radiohead - Hail to the Thief -> The Cure - Disintegration

Helemaal geen Radiohead meer...

pet
Voyage 34 eruit, en Those Who Tell The Truth... van Explosions In The Sky erin, en verder ook nog Tommy eruit en Bitches Brew van Miles Davis erin.

Daarmee is de gemiddelde leeftijd van mijn top tien met maar liefst 0,1 jaar gestegen (van 1975,7 naar 1975,8).

Jouw top tien is wel erg oud . 1975,8 jaar!

Op zich wel interessant, gemiddeld jaartal, vermeld er dan ook de standaarddeviatie bij. Want gemiddeld 1980 bestaande uit 1960, 1960, 1995 en 2005 is wat anders dan als ie bestaat uit 180, 1975, 1985 en 1980

Een binnenkomer op 4: Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots. Eruit: Nick Drake - Five Leaves Left.

Mijn nummer 10: Donnie - The Colored Section, is gestegen naar 7.

Mijn nummer 7: Sam Cooke - The Man and His Music, is eruit.

Nieuw binnen op 10: Raul Midón - State of Mind.

Ik verwacht dat "(What's The Story) Morning Glory?" op zeer korte termijn uit mijn top 10 zal verdwijnen. Daarvoor in de plaats komt één van de volgende albums:

- R.E.M. - "Automatic For The People" (misschien meteen in de top 5)

- Tears For Fears - "The Hurting"

- Tears For Fears - "The Seeds Of Love"

- Talk Talk - "It's My Life"

Ik zal eens kijken wie de gelukkige wordt .

Eruit: Oasis - (What's The Story) Morning Glory?

Erin: R.E.M. - Automatic For The People (op nummer 4)

basketballerke
Bij mij ook een kleine ingreep, heb namelijk momenteel een ernstige verslaving die er nog lang zal zijn. Disintegration van The Cure erin op 2, eruit hierdoor Deadwing van Porcupine Tree.

Enkele verschuivingen: Mezmerize gedaald en Arcade Fire terug wat gestegen.

Van der Graaf Generator- Pawn Hearts en Radiohead- OK Computer hebben van plaats gewisseld.

Sgt. Revolver schreef:
Ik verwacht dat "(What's The Story) Morning Glory?" op zeer korte termijn uit mijn top 10 zal verdwijnen. Daarvoor in de plaats komt één van de volgende albums:

- R.E.M. - "Automatic For The People" (misschien meteen in de top 5)

- Tears For Fears - "The Hurting"

- Tears For Fears - "The Seeds Of Love"

- Talk Talk - "It's My Life"

Ik zal eens kijken wie de gelukkige wordt .
Toch raar dat je nog 4 keuzes opgeeft terwijl er 1 van direct top 5 materiaal is. Niet best ineens 2 albums vervangen?

pet
Paap_Floyd schreef:
Op zich wel interessant, gemiddeld jaartal, vermeld er dan ook de standaarddeviatie bij. Want gemiddeld 1980 bestaande uit 1960, 1960, 1995 en 2005 is wat anders dan als ie bestaat uit 180, 1975, 1985 en 1980

Sorry dat ik dit berichtje nu pas lees! Ben even aan het rekenen geslagen en dit komt er bij mij uit (als ik alles goed heb gedaan. Ben niet zo'n kei in statistiek)

De jaren uit mijn top 10 zijn:
2001, 1971, 1975, 1968, 1970, 1969, 1963, 1971, 2001, 1970. Dit is dus een gemiddelde van 1975,8.
De variantie is dan: 183,9
De standaarddeviatie wordt daar dan de wortel van, oftewel
13,6.

Maar wat ik hier nu van duidelijker moet worden mag iemand mij uitleggen . Ik denk dat het makkelijker was om gewoon even op mijn naampje te klikken, en dan de top 10 zelf even door te kijken.

sxesven
Fiona Apple onvermijdelijk terug op 1 hier.

handsome_devil
Dus toch Dat herinnert me eraan dat ik When the Pawn nog even een halfje omhoog moet gooien.

sxesven

Jep. Heeft de laatste tijd weer veel rondjes mogen draaien hier, en ik kan eigenlijk niet heen om mijn onvoorwaardelijke liefde voor het schijfje. Aldus.

Mijn top10 verandert eigenlijk voortdurend, wat ik zelf een goede zaak vind. Maar om jullie niet teveel te vermoeien, ga ik hier niet elke week vertellen welke vervanging er nu weer heeft plaatsgevonden

Maar nu toch een redelijk opvallende.

2 eruit, Superfly en The Mouse & The Mask
2 erin, Vivadixieblabla en Spinvis

handsome_devil
Heb 'm weer een beetje omgegooid. Alleen de nrs 1 t/m 4 zijn blijven staan. The Milk-Eyed Mender vervangen door Ys, Songs of Leonard cohen erin ipv Devendra Banhart, en onderling nog wat kleine wisselingen.

M'n top10 ziet er nu zo uit:
1. The Microphones - The Glow, Pt. 2 (2001)
2. Red House Painters - Red House Painters (I) (1993)
3. The Smiths - Hatful of Hollow (1984)
4. Joy Division - Closer (1980)
5. Joanna Newsom - Ys (2006)
6. Xiu Xiu - A Promise (2003)
7. CocoRosie - La Maison de Mon Rêve (2004)
8. Slint - Spiderland (1991)
9. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1968)
10. Envy - All the Footprints You've Ever Left and the Fear Expecting Ahead (2001)

Akonner
Nieuwe top 10:

1. Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
2. Proof - Searching for Jerry Garcia (2005)
3. 2Pac - Me Against the World (1995)
4. Dr. Dre - 2001 (1999)
Alternatieve titel: The Chronic: 2001
5. 2Pac - All Eyez on Me (1996)
6. Royce da 5'9" - Rock City (2002)
7. Thug Life - Volume 1 (1994)
8. Reflection Eternal - Train of Thought (2000)
Alternatieve titel: Talib Kweli & Hi-Tek Are Reflection Eternal
9. Eazy-E - Eazy-Duz-It (1988)
10. Black Star - Black Star (1998)
Alternatieve titel: Mos Def and Talib Kweli Are Black Star

Louis2703 schreef:
Oud:

1. Coldplay - Parachutes (2000)
2. Radiohead - The Bends (1995)
3. Muse - Origin of Symmetry (2001)
4. Saybia - The Second You Sleep (2002)
5. Radiohead - Ok Computer (1997)
6. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
7. Snow Patrol - Eyes Open (2006)
8. Jeff Buckley - Grace (1994)
9. Muse - Absolution (2003)
10. Bloc Party - A Weekend in the City (2007)

1. Coldplay - Parachutes (2000)
2. Radiohead - The Bends (1995)
3. Muse - Origin of Symmetry (2001)
4. Saybia - These Are The Days (2004)
5. Bloc Party - A Weekend In The City (2007)
6. Radiohead - Ok Computer (1997)
7. Saybia - The Second You Sleep (2002)
8. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
9. Muse - Absolution (2003)
10. Jeff Buckley - Grace (1994)

Omdat:
These Are The Days geweldig is. A Weekend in the City net zo geweldig, maar omdat er geen gedeelde 4e plaats bestaat staat die op 5. Ok Computer zakt een plaatsje om plaats te maken voor de bovenste 2. Eyes Open is eruit. a Rush is weer een stukje gedaald net zoals Absolution en Grace. Weinig verscheidenheid aan artiesten... Jammer dat zo weinig bands Coldplay, Radiohead, Muse en Saybia kunnen evenaren...

sxesven
handsome_devil schreef:
Heb 'm weer een beetje omgegooid. Alleen de nrs 1 t/m 4 zijn blijven staan. The Milk-Eyed Mender vervangen door Ys, Songs of Leonard cohen erin ipv Devendra Banhart, en onderling nog wat kleine wisselingen.

M'n top10 ziet er nu zo uit:
1. The Microphones - The Glow, Pt. 2 (2001)
2. Red House Painters - Red House Painters (I) (1993)
3. The Smiths - Hatful of Hollow (1984)
4. Joy Division - Closer (1980)
5. Joanna Newsom - Ys (2006)
6. Xiu Xiu - A Promise (2003)
7. CocoRosie - La Maison de Mon Rêve (2004)
8. Slint - Spiderland (1991)
9. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1968)
10. Envy - All the Footprints You've Ever Left and the Fear Expecting Ahead (2001)

Pfoe, niet te zuinig! Mooi hoor!

Selling England & Eye Eye (Timesbold) allebei 2 plaatsen omhoog.

Ben ik trouwens de enige met 4,5*-albums in mijn top 10 en 5*-albums buiten mijn top 10?

* hier nog 1

Dat heb ik omdat er dan 1 minder nummer op staat, maar de rest verschrikkelijk goed is. Daarbij betekent dat album dan meer dan die van 5 sterren voor mij persoonlijk, maar is de muziek kwalitatief (ietsjes) minder.

Inderdaad. Ik heb 2 4,5*-albums in mijn top 10 en een stuk of 10 erbuiten. Soms spelen er zaken mee die zich niet in sterren laten vangen.

Maar als die zaken meespelen dan spelen die toch ook mee bij je beoordeling of ben ik nu gek? Als iets bijvoorbeeld jeugdsentiment(ik zeg maar wat) is dan zorgt dat toch voor een half sterretje hoger?

Na lang twijfelen heb ik toch maar Red van King Crimson eruit gehaald, en The Strokes met Is This It erin.

Wat betekent dat we twee dezelfde albums in onze top10 hebben, Arno

Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn er na een jaar afwezigheid terug in (op nr.4), Caravan - In the Land of Grey and Pink (voorheen nr.10) er uit. Tim Buckley, Charles Mingus, Bark Psychosis en Bob Dylan zakken één of twee plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:55 uur

geplaatst: vandaag om 18:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.