MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
frankvankesteren schreef:
Maar als die zaken meespelen dan spelen die toch ook mee bij je beoordeling of ben ik nu gek? Als iets bijvoorbeeld jeugdsentiment(ik zeg maar wat) is dan zorgt dat toch voor een half sterretje hoger?

Jeugdsentiment wel, maar sommige platen staan ook hoger in mijn top 10 omdat ik ze nu eenmaal graag draai, niet omdat ik ze zo goed vind.

Hele Tool/APC is er ook uit. =]

Ik denk dat Stars Of The Lid er binnenkort in komt. Nog even bepalen welk.

herman schreef:
(quote)

Jeugdsentiment wel, maar sommige platen staan ook hoger in mijn top 10 omdat ik ze nu eenmaal graag draai, niet omdat ik ze zo goed vind.

Maar als je ze vaker draait dan anderen betekent dat toch ook wel dat je ze beter vindt of ben ik nu gek?

Improvision
Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang (36 Chambers) eruit.
Blockhead - Music By Cavelight erin.

frankvankesteren schreef:
(quote)

Maar als je ze vaker draait dan anderen betekent dat toch ook wel dat je ze beter vindt of ben ik nu gek?

Nee, dat heeft voor mij niet zoveel met elkaar te maken.

---> Deathprod - Morals & Dogma

Nog een week en dan komt het album pas uit. Maar hij staat nu al op 5 in mijn top 10. Nooit eerder vertoond zo snel. Rufus, welkom op nummer 5!

En tot ziens Palace Music - Viva Last Blues

sxesven
musicfriek schreef:
En tot ziens Palace Music - Viva Last Blues

- Ik gooi City of evil van Avenged Sevenfold eruit en ik gooi Waking the Fallen van dezelfde artiest erin.

- En ik gooi The Final countdown van Europe eruit en zet Painkiller van Judas Priest erin.

Genesis schreef:
En ik gooi The Final countdown van Europe eruit en zet Painkiller van Judas Priest erin.

Had je die erin staan dan?

Simple Minds zijn nog maar eens wat gezakt....
The CULT doet haar blijde intrede ten nadele van The Sisters of Mercy....

Verder: alles van plaats veranderd: alleen nummers 1 & 2 zijn gebleven...

Louis2703 schreef:
Oud

1. Coldplay - Parachutes (2000)
2. Radiohead - The Bends (1995)
3. Muse - Origin of Symmetry (2001)
4. Saybia - These Are The Days (2004)
5. Bloc Party - A Weekend In The City (2007)
6. Radiohead - Ok Computer (1997)
7. Saybia - The Second You Sleep (2002)
8. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
9. Muse - Absolution (2003)
10. Jeff Buckley - Grace (1994)

Nieuw:

1. Radiohead - The Bends (1995)
2. Coldplay - Parachutes (2000)
3. Muse - Origin of Symmetry (2001)
4. Bloc Party - A Weekend in the City (2007)
5. Saybia - These Are the Days (2004)
6. Radiohead - OK Computer (1997)
7. Saybia - The Second You Sleep (2002)
8. Porcupine Tree - Deadwing (2005)
9. Jeff Buckley - Grace (1994)
10. Muse - Absolution (2003)

Radiohead heeft bij mij toch uiteindelijk gewonnen. Het is nu niet alleen mijn favoriete band, maar ze hebben nu ook mijn favoriete album gemaakt. The Bends was toch ietsjes beter dan Parachutes.
Verder is er bijgekomen in de plaats voor A Rush Of Blood To The Head: Deadwing, van Porcupine Tree. Geweldige muziek, heeft zeker kans om te stijgen. Ook Bloc Party is weer gestegen. Dit omdat A Weekend In The City echt totaal niet gaat vervelen. Dat album heb ik de hele vakantie gedraaid, omdat mijn nieuwe geheugenkaart voor mijn telefoon nog niet binnen was en ik het moest doen met zo'n dingetje van 64 MB. Maar ik heb geen moment spijt gehad dat ik die er op heb gezet.
Verder is Jeff Buckley weer een plekje gestegen ten koste van Absolution.
Al met al is Coldplay de grootste verliezer.

Nummer 10: Raul Midón - State of Mind

maakt plaats voor een nieuwe nummer 10:

Alicia Keys - The Diary of Alicia Keys

Wat met volgorde gespeeld (o.a. Slint terug op 1 ), en Jarrett's Koln Concert eruit en I Could Live in Hope van Low erin.

The Scientist schreef:
Slint terug op 1

Louis2703 schreef:
8. Porcupine Tree - Deadwing (2005)

En Louis, als je Deadwing zo goed vindt zou ik zeker meer van Porcupine Tree proberen, vooral In Absentia en hun nieuwe album Fear of a Blank Planet.

Twee nieuw albums in een keer.

6. R.E.M. - Green -> The Veils - Nux Vomica

9. The Who - Tommy -> Nick Cave & the Bad Seeds - Murder Ballads

Omdat ik nu toch beslist heb om maximum één album per artiest in mijn top 10 te zetten, heb ik Is This It van The Strokes eruit gehaald (maar Room on Fire wel hoger gezet) en The Mars Volta als re-entry op 10.

handsome_devil
The Scientist schreef:
Wat met volgorde gespeeld (o.a. Slint terug op 1 ), en Jarrett's Koln Concert eruit en I Could Live in Hope van Low erin.

Ik zei toch: Astral Weeks gaat na een tijd vervelen

ElMeroMero
The Scientist schreef:
Jarrett's Koln Concert eruit

The Light
handsome_devil schreef:

Simple Minds er uit
The Veils er in

handsome_devil schreef:
(quote)

eruit: Rush - A farewell to kings

erin: Low - The curtain hits the cast

handsome_devil schreef:
(quote)

Al 39 jaar niet.

Maarja, ik ben nog maar 20,5 :]

KampF schreef:
(quote)

Al 39 jaar niet.

Maarja, ik ben nog maar 20,5 :]

Sterker ngo.. volgens je info ben je pas -20

Omdat ik de laatste tijd niet goed weet welke albums onderaan in mijn top 10 te zetten (Is This It, The Mars Volta, Killing Joke), gooi ik het voor de gelegenheid maar eens over een heel andere boeg, en ik zet er Deliverance, de metalthriller (zoals ik 'm zelf graag noem) van Opeth in.

MetalDex
Grote reorganisatie: wat onderlinge plaatsverwisselingen, en gezien ik maar één album per artiest in mijn top 10 zet om mijn muzieksmaak zou goed mogelijk te weergeven, eens gewisseld van album per artiest.
Piece of Mind van Iron Maiden erin, Seventh Son of a Seventh Son eruit. Rory Gallagher erin, Photo-Finish eruit.
Nieuw zijn: Bruce Dickinsons The Chemical Wedding en Rowwen Hèze's Boem. Helemaal uit mijn top 10: Horrorscope (Overkill) en Spreading the Disease (Anthrax).
Misschien dat er binnenkort een plaatsje in komt voor Disraeli Gears (Cream), W.F.O. (Overkill) en Monotheist (Celtic Frost).

The Scientist schreef:
Slint terug op 1

Maar hopen dat je oren open zijn de 21e... Day of your life mán

Gast
geplaatst: vandaag om 22:25 uur

geplaatst: vandaag om 22:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.