De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 00:00 uur
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 09:26 uur
Dank voor de herinnering Teunnis, 't is weer tijd voor de volgende letter in het alfabet. De top 5 op 5*, dat is nog eens een sterke letter. Op 8 en 9 vinden we twee uitstekende mixalbums en de lijst wordt afgesloten met een van de beste releases van dit jaar 
1. Joy Division - Closer (1980)
2. John Cale - Paris 1919 (1973)
3. Jeff Buckley - Grace (1994)
4. Jens Lekman - When I Said I Wanted to Be Your Dog (2004)
5. Joanna Newsom - Ys (2006)
6. Joe Jackson - Night and Day (1982)
7. Junior Boys - So This Is Goodbye (2006)
8. James Holden - At the Controls (2006)
9. Juan Atkins - Timeless (2002)
10. John Talabot - ƒin (2012)

1. Joy Division - Closer (1980)
2. John Cale - Paris 1919 (1973)
3. Jeff Buckley - Grace (1994)
4. Jens Lekman - When I Said I Wanted to Be Your Dog (2004)
5. Joanna Newsom - Ys (2006)
6. Joe Jackson - Night and Day (1982)
7. Junior Boys - So This Is Goodbye (2006)
8. James Holden - At the Controls (2006)
9. Juan Atkins - Timeless (2002)
10. John Talabot - ƒin (2012)
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 09:59 uur
Laat ik dan ook meedoen... zie ook een 4e overeenkomst Micha
(de overeenkomsten zijn nu Arcade Fire, Efterklang, Interpol en Newsom
)
1. The Mars Volta - Frances the Mute (maximale energie, fantastische plaat)
2. Mats Gustafsson & Yoshimi - Words on the Floor (compleet vage improvisatie met "zang", Baritonsaxofoon en elektronische effecten)
3. Murcof - Remembranza (Ambient met veel stilte en veel klassieke samples)
4. The Microphones - The Glow, Pt. 2 (LoFi/folk met een meeslepend sfeertje)
5. Marissa Nadler - Ballads of Living and Dying (Hypnotiserende "stem+gitaar"-muziek)
6. Motorpsycho - Roadwork Vol. 2 (Stevige rock-helden, die met stevige jazz-helden en stevige ambient-held samenwerken, wat wil je nog meer)
7. Mogwai - EP+6 (Beste Mogwai-plaat, verzameling nummers die heel goed in elkaar zitten)
8. Mostly Other People Do the Killing - The Coimbra Concert (Ondanks de Jarrett-achtige hoes geen piano hier, maar wel een heerlijke jazz-sfeer die best toegankelijk is)
9. Man Man - Six Demon Bag (Gestoorde mix van Tom Waits en carnavalsmuziek)
10. Magnolia Electric Co. - Sojourner (Fascinerende verzameling van verschillende gebieden uit het Molina-spectrum)
)1. The Mars Volta - Frances the Mute (maximale energie, fantastische plaat)
2. Mats Gustafsson & Yoshimi - Words on the Floor (compleet vage improvisatie met "zang", Baritonsaxofoon en elektronische effecten)
3. Murcof - Remembranza (Ambient met veel stilte en veel klassieke samples)
4. The Microphones - The Glow, Pt. 2 (LoFi/folk met een meeslepend sfeertje)
5. Marissa Nadler - Ballads of Living and Dying (Hypnotiserende "stem+gitaar"-muziek)
6. Motorpsycho - Roadwork Vol. 2 (Stevige rock-helden, die met stevige jazz-helden en stevige ambient-held samenwerken, wat wil je nog meer)
7. Mogwai - EP+6 (Beste Mogwai-plaat, verzameling nummers die heel goed in elkaar zitten)
8. Mostly Other People Do the Killing - The Coimbra Concert (Ondanks de Jarrett-achtige hoes geen piano hier, maar wel een heerlijke jazz-sfeer die best toegankelijk is)
9. Man Man - Six Demon Bag (Gestoorde mix van Tom Waits en carnavalsmuziek)
10. Magnolia Electric Co. - Sojourner (Fascinerende verzameling van verschillende gebieden uit het Molina-spectrum)
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 10:10 uur
Zit er hard over te denken mijn hele toptien maar het raam uit te gooien. Het idee is eigenlijk te zot voor woorden - 10 albums uit de hele muziekgeschiedenis
De mjunorm: het koffertje dat meegaat naar het onbewoonde eiland bevat er tenminste nog 150 of 200. In navolging van der trendsetters hier, een edelman en een wetenschapper, overweeg ik om een toptien te maken met persoonlijke faves/aanbevelers per subgenre.
De mjunorm: het koffertje dat meegaat naar het onbewoonde eiland bevat er tenminste nog 150 of 200. In navolging van der trendsetters hier, een edelman en een wetenschapper, overweeg ik om een toptien te maken met persoonlijke faves/aanbevelers per subgenre.
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 10:15 uur
Mjuman schreef:
Zit er hard over te denken mijn hele toptien maar het raam uit te gooien. Het idee is eigenlijk te zot voor woorden - 10 albums uit de hele muziekgeschiedenis
Dat idee heb ik al lang geleden geprullebakiseerd.
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 10:17 uur
The Scientist schreef:
zie ook een 4e overeenkomst Micha
)
zie ook een 4e overeenkomst Micha
) Bij de L gaat er ook nog een overeenkomst komen, en verder nog identieke artiesten bij de L en de K maar dan met andere albums.
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 14:21 uur
Leuke top 10 mannen. Ook leuk zo met die letters. En dat het ook niet oneindig is ook. Erg overzichtelijk allemaal. Fijn.
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 14:38 uur
Misschien dat we na de tijd bezig meoten gaan aan albums met specifieke afbeeldingen op de hoes, ik ben wel benieuwd wat mijn top-10-autohoezen zou zijn. 

0
geplaatst: 10 oktober 2012, 14:41 uur
Klinkt leuk maar ik heb geen idee hoe ik dat een beetje snel zou moeten opzoeken.
0
shadowboxer
geplaatst: 10 oktober 2012, 14:49 uur
The Scientist schreef:
Misschien dat we na de tijd bezig meoten gaan aan albums met specifieke afbeeldingen op de hoes, ik ben wel benieuwd wat mijn top-10-autohoezen zou zijn.
Makkie

0
geplaatst: 10 oktober 2012, 14:49 uur
Dat is niet erg, het moet toch een oneindig iets worden.. Misschien moeten we op een of andere manier een duo-top10 samenstellen als we klaar zijn met ons alfabet, zal ik je te zijner tijd wel over contacteren
.
Verder is mijn auto-nummer-1 dezelfde als mijn huidige nummer 1. En Calexico - The Black Light is natuurlijk geweldig
.Verder is mijn auto-nummer-1 dezelfde als mijn huidige nummer 1. En Calexico - The Black Light is natuurlijk geweldig
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 14:53 uur
En ook een top 10 albums met groenten en fruit op de cover. Omdat gezond eten belangrijk is.
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 15:01 uur
Helaas niet de voorkant van de hoes, anders was dit wel een mooie geweest:
http://s.discogss.com/image/R-686910-1305486405.jpeg
http://s.discogss.com/image/R-686910-1305486405.jpeg
0
geplaatst: 11 oktober 2012, 13:09 uur
Burial en Scientist mijn top 10 in voor Nujabes en Carl Craig. Verder nog wat verschuivingen.
0
geplaatst: 12 oktober 2012, 12:32 uur
0
geplaatst: 13 oktober 2012, 22:04 uur
Nah. Dat vindt Ataloona niet fijn heeft hij mij te kennen gegevens middels een PM van 6 kantjes. Andere suggesties? Platen die ik moet checken omdat ik ze tof ga vinden?
0
geplaatst: 13 oktober 2012, 22:07 uur
Portishead - Third nog eens beluisteren en tot de vaststelling komen dat het in uw top 10 moet !
je mag natuurlijk ook het zesde metaal eens proberen tof te vinden
je mag natuurlijk ook het zesde metaal eens proberen tof te vinden

0
geplaatst: 13 oktober 2012, 22:11 uur
Het Zesde Metaal, daar ken ik al het een en ander van en dat is tot mijn 28ste sowieso niet de muziek waar ik van ga houden. Third is natuurlijk wel een kanshebber. 

0
shadowboxer
geplaatst: 13 oktober 2012, 22:30 uur
Third? Dummy >>>>> Third. Ondanks dat ze beide 5* scoren. Dummy is spannender.
0
geplaatst: 13 oktober 2012, 22:44 uur
Dat eerste is een mening maar je kunt toch echt niet Dummy spannender noemen dan Third?
* denotes required fields.