MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
shadowboxer
I just did!!

Nieuwe top 10.

Helaas geen ruimte meer voor Pere Ubu (voor 't eerst in jaren eruit), Velvet Underground, Jazz Composer's Orchestra en Leonard Cohen.

Ook een hele nieuwe (tijdelijke) top 10 gemaakt. De albums die ik het meest, met plezier heb beluisterd de afgelopen maanden

Heb weer wat met mijn stemmen zitten rommelen en bijgevolg een nieuwe top tien gemaakt. Heel veel hiphop eruit, heel veel hardcore en randgevallen erin.

Touché Amoré

Matig Ben. Hardcore is rommel. Je doet een beetje als die witte hond. Je bent zo dommel. Of zoiets.

Rhythm & Poetry schreef:
Nah. Dat vindt Ataloona niet fijn heeft hij mij te kennen gegevens middels een PM van 6 kantjes. Andere suggesties? Platen die ik moet checken omdat ik ze tof ga vinden?

Miles Davis - In a Silent Way

The Microphones - The Glow, Part II, komt zeker mijn normale Top 10 in.

Even een wat meer recentere top 10 samengesteld, was niet makkelijk maar tis gelukt.

Mooi lijstje.

Inderdaad, vond ik zelf ook al ja

sxesven
sxesven schreef:
Met pijn in m'n hart m'n top 10 aangepast. Geen tip-top-tien, kan het niet over m'n hart verkrijgen m'n top 10 er zomaar uit te gooien, hoewel u gerust tipjes uit deze lijst plukken mag (zes hebben er toch al minder dan twintig stemmen, en de rest is ook goed, eigenlijk). In ieder geval, mijlpaal van het jaar, want m'n nummer 1 is met stip verdwenen; de ene Japanse jazzplaat eruit gehaald en er een andere in gegooid. Was 'ie:

1. UA - Sun
2. Orchid - Gatefold
3. Fiona Apple - When the Pawn...
4. Palace Music - Viva Last Blues
5. Utada Hikaru - Ultra Blue
6. The Gerogerigegege - Yasukuni Jinja
7. Shiina Ringo - ZCS
8. Gaji - 9PM at GFM
9. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender
10. Mark Feldman & Sylvie Courvoisier - Malphas: Book of Angels, Volume 1

Is 'ie:

1. Orchid - Chaos Is Me (*)
2. Satoko Fujii - Toward, "TO WEST" (*)
3. Fiona Apple - When the Pawn... (=)
4. Palace Music - Viva Last Blues (=)
5. Utada Hikaru - Ultra Blue (=)
6. The Gerogerigegege - Yasukuni Jinja (=)
7. Mark Feldman & Sylvie Courvoisier - Malphas (^)
8. Yellow Power Scum (*)
9. Shiina Ringo - Ze-Chyou Syuu (V)
10. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender (V)
Phew.

Na de exit van UA - Sun twee jaar geleden (zie bericht hierboven) komt 'ie nu weer terug - zoiets is toch onvermijdelijk. Ik houd wel van dramatische exits, dus When the Pawn - die volgens mij al tien jaar in mijn top 10 was geparkeerd, meer dan elke andere plaat - is vanaf #5 met stip verdwenen, en besluit daarmee een reis door de hoogste regionen (inclusief #1-positie). Heb het altijd een geweldige plaat gevonden, en speciaal blijft hij, maar ik moest bij herdraaien onlangs helaas concluderen dat de hele plaat me lang niet meer zo raakte als 'ie dat altijd heeft gedaan. Daarmee moet hij helaas onder doen voor de meeste andere 5*-platen, waaronder het oh zo schone Sun, dus (nu op #5).

Al bij de switch Viva Last Blues - Arise Therefore berichtte ik dat dat slechts een voorbode was voor meer veranderingen, en het hek zou nu zo maar van de dam kunnen zijn. Wellicht tot snel...

Rhythm & Poetry schreef:
Matig Ben. Hardcore is rommel. Je doet een beetje als die witte hond. Je bent zo dommel. Of zoiets.

Anders zal ik vlug Nils Frahm, Godspeed You Black Emperor!, Massive Attack, Arcade Fire, Slint en de obligate jazz-plaat in mijn top 10 zetten, dat is saaier

Doe maar! Dat is nog mooier.
Maar je lijst, zoals ie nu is mag er ook zeker zijn.

The Tony Danza Tapdance Extravaganza, Youth Of Today en Minor Threat moet ik eens gaan beluisteren. De nieuwe Danza moet schijnbaar geweldig zijn.

Danza III vind ik nog net iets beter, maar die is bij mij op twee jaar tijd uitgegroeid tot een persoonlijke klassieker. Heel erg ondergewaardeerde plaat.

Youth of Today en Minor Threat liggen in hetzelfde straatje (youth crew, dus snelle punky hardcore van de oude school), al is MT iets 'braver' en ligt die gemakkelijker in het gehoor. Dat komt vooral door de zang. Ray Cappo is in YoT nogal een love-it-or-hate-it-geval.

kobe bryant fan schreef:

Bedankt! Touché Amoré, Minor Threat, Crowbar en The Tony Danza Tapdance Extravaganza zijn volgens mij ook wel wat voor jou.

Touché Amouré ligt al 10 minuutjes op is inderdaad echt geweldig.
Kende ik trouwens al van een Split met La Dispute.
Minor Threat ken ik van ongeveer 3 EP's, vind ik ook wel goed maar ik hou meer van de nieuwe Hardcore, of heet dat dan gewoon Post-Hardcore?
De rest zal ik ook zeker eens beluisteren.

kobe bryant fan schreef:

Ja Ben. En alles wat Glenn zegt klopt.

Nog geen week en nu alweer een nieuwe, maar dat komt omdat de vorige te lang heeft gestaan. M'n streven is om elke maandag te wisselen, en vandaag is dat naar de letter K.

1. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
2. Kraftwerk - The Man-Machine (1978)
3. Kiki - Boogy Bytes Vol. 1 (2006)
4. Kelley Polar - Love Songs of the Hanging Gardens (2005)
5. Kangding Ray - OR (2011)
6. Klaus Schulze - Mirage (1977)
7. Keep Shelly in Athens - Keep Shelly in Athens (2011)
8. Keith Fullerton Whitman - Lisbon (2006)
9. Klein & M.B.O. - First... (1983)
10. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)

Een opvallend gebrek aan rockmuziek deze week.

Kanye West.

Ik denk die Rob komt klagen dat Kanye slechts op plek 10 staat...

Kanye West is toch blank, dan maakt dat niks uit.

And he's a gay fish...

Omdat hij van fishsticks houdt? Dat vind ik dus zo'n onzin hè. Normaal vind ik South Park leuk, maar van die uitzendig begreep ik helemaal niks. Ik hou ook van fishsticks. Ik stop ze graag in mijn mond.

Dan ben je dus ook een gay fish.

*proest*

Rhythm & Poetry schreef:
Omdat hij van fishsticks houdt? Dat vind ik dus zo'n onzin hè. Normaal vind ik South Park leuk, maar van die uitzendig begreep ik helemaal niks. Ik hou ook van fishsticks. Ik stop ze graag in mijn mond.

Daar staat mijn Top 10 weer.
Wel met enkele wijzigingen, ik heb de laatste tijd weer erg veel mooie muziek leren kennen en wat opvalt aan m'n nieuwe lijst: mijn 5 steren lisjt zit vol met jaren '60 & '70 platen, maar uiteindelijk zijn het toch altijd (buiten Abbey Road) de platen uit '90s en '00s die het halen.
De laatste plaats was echt een twijfelaar voor mij. Andere die veel kans maakte waren:

- Nils Frahm - Wintermusik
- Nick Drake - Pink Moon
- The God Machine - One Last Laugh In A Place of Dying... (zonder The Sunday Song stond die er zeker nog in.)
- Tom Waits - Closing Time (waarschijnlijk wissel ik deze wel om de paar weken eens om met Mono)

Maar dit is mijn top 10:

1. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
2. Sigur Rós - ( ) (2002)
3. Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven (2000)
Alternatieve titel: Levez Vos Skinny Fists Comme Antennas to Heaven!
4. La Dispute - Somewhere at the Bottom of the River Between Vega and Altair (2008)
5. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
6. The Microphones - The Glow, Pt. 2 (2001)
7. The Beatles - Abbey Road (1969)
8. Circle Takes the Square - As the Roots Undo (2004)
9. dEUS - In a Bar, Under the Sea (1996)
10. Mono - Walking Cloud and Deep Red Sky, Flag Fluttered and the Sun Shined (2004)

1. Neil Young - Tonight's the Night (Mooiste Neil-plaat, hij staat dronken en huilend voor de microfoon en dat heeft zijn effect)
2. Neneh Cherry & The Thing - The Cherry Thing (Een van de beste platen van 2012, freejazz met een toegankelijk tintje)
3. Neurosis - Through Silver in Blood (Loodzware, ijzersterke industriele metalplaat of iets in die richting)
4. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (kent vast iedereen al, met Ghost als meest fantastische nummer)
5. Nalle - The Sirens Wave (Sprookjesachtige plaat, maar erg vaag, experimentele folk ofzo)
6. Nick Drake - Pink Moon (ik heb mijn Nick Drake het liefst zo minimaal mogelijk)
7. Nadja - Touched (experimentele drone-metal, erg zwaar en traag, voor liefhebbers van Sunn O))))
8. Natural Snow Buildings - The Dance of the Moon and the Sun (meer experimentele folk, maar wat zweveriger dan Nalle)
9. The Nels Cline Singers - Initiate (Gitarist van Wilco die eigenlijk freejazz-gitarist is doet hier waar hij goed in is: herrie maken)
10. N - Bergen (ontzettend stille ambient)

en omdat ie zo goed is nog even de Cherry Thing cover van Madvillain's Accordion:

Slechte cover, vind niks aan de zang ook instrumentaal vermaakt het me weinig.
Wel leuk dat ze totaal een eigen draai aan het nummer heeft gegeven.

Grappig hoor, maar heeft verwaarloosbaar weinig op het origineel en klinkt toch een beetje als soort een grapje. Als ik eerlijk ben vind ik het maar een irritant nummer

Gast
geplaatst: vandaag om 02:38 uur

geplaatst: vandaag om 02:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.