MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Yann Samsa
Nu nog die nummer twee vervangen, en dan ziet dat er goed uit

Ik heb ook weer een echte top 10 gemaakt. Bedoeling is dat ik deze elke maand licht aanpas om de verveling tegen te gaan.

Portishead

Je bent er niet veel interessanter op geworden, Rob.

Ferre Clabau schreef:
Nu nog die nummer twee vervangen, en dan ziet dat er goed uit

Gekkie, voor mij is het de op een na beste plaat ooit. Maar dat was denk ik al duidelijk.

bennerd schreef:
Je bent er niet veel interessanter op geworden, Rob.

Leugens.

panjoe (moderator)
De afgelopen maand is er bij mij nog wat veranderd.

1. Cannibal Ox - The Cold Vein (2001)
2. Gorillaz - Demon Days (2005)
3. De La Soul - Stakes Is High (1996)
4. Keith Jarrett - The Köln Concert (1975)
5. CYNE - Evolution Fight (2005)
6. Four Tet - Fabriclive 59 (2011)
7. Jan Johansson - Jazz På Svenska (1963)
8. Company Flow - Funcrusher Plus (1997)
9. Miles Davis - Ascenseur Pour L'Échafaud (1958)
10. Curtis Mayfield - Curtis (1970)

Exit: El-P - I'll Sleep When You're Dead, Lee Moses - Time and Place, De La Soul - Buhloone Mindstate, Long Arm - The Branches

Voor al deze platen geldt dat ik ze helemaal kapot heb gedraaid, maar dat ze ofwel net niet sterk genoeg (Lee & Long Arm) ófwel niet consistent genoeg (El en De La) zijn om stand te houden.

Enter: Jan Johansson, Curtis Mayfield, Company Flow en Miles Davis

De eerste drie stonden er al eerder in, maar blijken zowel qua kwaliteit als qua replay value meer toptienwaardig dan hun voorgangers.

Mijn voorliefde voor Hiphop zwakt niet af, maar krijgt simpelweg te maken met meer concurrentie van andere genres - met name Jazz, Dance en Soul. Omdat ik in die genres nog niet al te ervaren ben, zal het nog even duren voor ik er mijn ultieme topplaten tussen heb gevonden, al zitten het concert van Jarrett en de garagemix van Four Tet al een tijdje stevig in de middenmoot. In de toekomst zie ik zeker ruimte voor nog een danceplaat (suggesties, anyone), en ook A Tribe Called Quest begint op de deur te kloppen.

Ik denk overigens dat Cannibal Ox het na meer dan een jaar op één te hebben gestaan binnenkort toch af moet leggen tegen Gorillaz' magnum opus Demon Days, waar ik op dit moment mijn scriptie over aan het schrijven ben.

Definieer 'dance' en ik ga kijken wat ik zoal kan aanbevelen.

panjoe (moderator)
Nou, de lekkerste dance die ik ken is afkomstig van Four Tet en Burial, vooral het latere werk van de heren heeft een heerlijke pulse en drive. Maar de mix van Holden die hier bovenaan de dancelijst staat is ook heerlijk, en dat is alweer een andere richting volgens mij. Booka Shade vind ik top (ten minste, Movements is niet te versmaden), en dat album van John Talabot van vorig jaar heb ik ondertussen ook helemaal grijsgedraaid.

De stijlen die ik nu begin te waarderen zijn met name de gelaagdere house- en breakgerelateerde genres: UK garage, 2step, deep house, club house, UK funky en minimal techno - als je ze überhaupt kan labelen...

Je maakt me toch benieuwd naar die scriptie

Het einde nadert met rasse schreden, het is alweer tijd voor de letter W deze week. Geen 5* albums dit keer, wel scoort de helft een mooie 4,5* en zit de rest daar slechts een halfje onder.

1. Weezer - Weezer (1994)
2. Washed Out - Life of Leisure (2009)
3. Wire - 154 (1979)
4. Windsurf - Windsurf EP (2008)
5. Wolfgang Voigt - Gas (2008)
6. Wham! - The Final (1986)
7. Wildplanet™ - Blueprint (1993)
8. William Basinski - The Disintegration Loops II (2003)
9. Woob - Woob 1194 (1994)
10. Wovenhand - Consider the Birds (2004)

@ Panjoe: Jan Johansson

@Graf Die witte puntjes in de hoeken van jouw avatar, waren die er al? Ik kan ze me niet herinneren...

Nee, zegt mij ook niets. Zal nu wel afgekeurd worden vanwege witte randjes

/edit: volgens mij waren die puntjes er toch al wel, als je naar het origineel kijkt zie je dat er sprake is van afgeronde hoekjes, die worden hier vervolgens wit ingevuld: http://s.discogss.com/image...

wauw Graf, we delen zowel een artiest als ook nog een heel album

1. The White Stripes - Under Great White Northern Lights (herrierock)
2. Weyes Blood & The Dark Juices - The Outside Room (dromerige pop/folk, lijkt me wel iets voor Mads)
3. William Basinski - The Disintegration Loops II (disintegrerende loopjes)
4. Wooden Wand - Harem of the Sundrum & the Witness Figg (man met gitaar, en pakkende nummers)
5. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot (een van de beste popplaten ooit?)
6. Whip - Blues for Losers (Goed project van Timesbold-zanger)
7. Weightless - A Brush with Dignity (lekkere freejazz mag neit ontbreken natuurlijk)
8. Wastelanders - Cosmic Despair (fijnste ambient-plaat van afgelopen jaar imo)
9. Wire - Pink Flag (liedjes kort)
10. Wolf Eyes - Human Animal (lekkere herrie)

Hm, ik had eigenlijk ook nog welk een album van Woven Hand in je top 10 van deze week verwacht. En geen Wham! in je top 10 is toch wel een groot gemis

Ik mis Wham! ook. En Wu-Tang Clan. En Wubbo Okkels.

panjoe (moderator)
Lukas schreef:
Je maakt me toch benieuwd naar die scriptie

Voor nu kan je de intro van mijn inleiding lezen op de albumpagina, maar het hele ding wordt 10.000 woorden dus als die af is maak ik er wel een google docje van .

Pas op met plagiaatscanners dan, straks denkt men nog dat je je inleiding van MusicMeter heb geleend.

panjoe (moderator)
Daar had ik al aan gedacht inderdaad - maar ik ga ervanuit dat ze in het geval van plagiaat wel eerst even checken of het niet ook van mij is. Bovendien is dit een beschrijving van mijn eigen ervaring, dus plagiaat kan het sowieso niet zijn .

Daar heb je een punt.

Aangezien ik toch graag één album per artiest in mijn top10 wil heb ik Innervisions van Stevie Wonder eruit gehaald. Nieuw binnen is Ray Charles(1957)

panjoe schreef:
Nou, de lekkerste dance die ik ken is afkomstig van Four Tet en Burial, vooral het latere werk van de heren heeft een heerlijke pulse en drive. Maar de mix van Holden die hier bovenaan de dancelijst staat is ook heerlijk, en dat is alweer een andere richting volgens mij. Booka Shade vind ik top (ten minste, Movements is niet te versmaden), en dat album van John Talabot van vorig jaar heb ik ondertussen ook helemaal grijsgedraaid.

De stijlen die ik nu begin te waarderen zijn met name de gelaagdere house- en breakgerelateerde genres: UK garage, 2step, deep house, club house, UK funky en minimal techno - als je ze überhaupt kan labelen...

Hier alvast 4 tips. Laat maar weten wat je ervan vindt, dan heb ik nog veel meer tips voor je

Carl Craig - More Songs About Food and Revolutionary Art (1997)
Ricardo Villalobos - Alcachofa (2003)
Orbital - In Sides (1996)
Henrik Schwarz - Live (2007)

panjoe (moderator)
Thanks! Ik ga erachteraan en laat het horen.

Vooruit, voor wat schaamteloze promotie: het dancelabel R&S is artiest van de week

inderdaad

Het beste label van België.

Eels- Electro Shock Blues heeft plaats gemaakt voor Dj Shadow - Endtroducing...

Aangepast aan dit koude, donkere jaargetij in onze o zo prachtige land.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:26 uur

geplaatst: vandaag om 01:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.