MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Interpol terug op 1, Slint stijgt naar 2 en Porcupine Tree zakt naar 3.

Mijn top10 verandert eigenlijk voortdurend, nu is James Holden er weer bijgekomen. Op 10.

Goed bezig, Luc! Geweldige plaat is dat...

herman schreef:
Goed bezig, Luc! Geweldige plaat is dat...

Toch staat er maar een 4 van jou ...

Het is wel een ruime 4. Maar ik vind sommige van zijn livesets nog beter (had ik je die Essential mix nou al eens gestuurd), dus vandaar dat ik nog een beetje voorzichtig ben met mijn stem.

herman schreef:
Het is wel een ruime 4. Maar ik vind sommige van zijn livesets nog beter (had ik je die Essential mix nou al eens gestuurd), dus vandaar dat ik nog een beetje voorzichtig ben met mijn stem.

James Holden's Essential Mix is één van de mooiste uren muziek die ik heb mogen horen (als hij uitgebracht zou worden, zou hij in mijn top5 staan )

fredpit
Weg met dat ding !!

Als je aardig wat albums en een brede smaak hebt is het onmogelijk je favoriete albums in een (statische) top10 te stoppen.

Mijn favoriete albums krijgen 5*. Daar is mijn "top10" dus voortaan te vinden

fredpit schreef:

Als je aardig wat albums en een brede smaak hebt is het onmogelijk je favoriete albums in een (statische) top10 te stoppen.

Toch lukt dat een aantal leden toch heel aardig, hoor. Ik denk niet dat jij nou een zoveel bredere smaak hebt of meer albums dan veel mensen die wel een top10 hebben.

fredpit
luc011190 schreef:
(quote)

Toch lukt dat een aantal leden toch heel aardig, hoor. Ik denk niet dat jij nou een zoveel bredere smaak hebt of meer albums dan veel mensen die wel een top10 hebben.

Het is dan ook een gevoelskwestie...

Zie het maar als een persoonlijk probleem

Ik ben mss van plan om Kill 'em all en Master Of Puppets terug om te wisselen.
Wie overtuigt me geheel?

lambf
AGE-411 schreef:
Wie overtuigt me geheel?

Ik zou ze er beide niet inzetten. Want om nou te zeggen dat Metallica - of KeA/MoP - zo goed is(zijn), nee, dat niet.

AGE-411 schreef:
Wie overtuigt me geheel?

Ga toch gewoon voluit voor Ride the Lightning!

Arno schreef:
(quote)

Ga toch gewoon voluit voor Ride the Lightning!

Geen ride the lightning voor mij (hoewel Creeping death wel m'n lievelings Metallica nummer is).

Waarom?
Een album krijgt pas 5,0 van mij wanneer het perfect is, dit wil zeggen => geen foute nummers, of nummers waar 1 klein detailke slecht is. Bij Ride the lightning heb je "Escape" en "trapped under ice" die niet echt superfantastisch zijn, eveneens "ride the lightning".
Daarom maar een 4,0 - 4,5 van mij. (Vooral dankzij "Creeping death" en het instrumentale meesterwerk "the call of ktulu",)

Bobiej
AGE-411 schreef:
Wie overtuigt me geheel?

Master of Puppets omdat het betere songs/riffs heeft en James' stem heeft zich meer ontwikkeld, en het album is origineler dan het meer eentonige Kill 'em All.

En natuurlijk omdattie op mijn nummer 1 staat .

clutch
het lijkt mij vanzelfsprekend dat je Master Of Puppets hoger zet dan kill 'em all

Vandaag alle Metallica albums even beluisterd (behalve Garage inc disc 1, die heb ik gisteren al opgelegt).

Dit is en blijft de volgorde:

KILL 'EM ALL > MASTER OF PUPPETS > ...AND JUSTICE FOR ALL >> RIDE THE LIGHTNING >> GARAGE INC. (2) > THE BLACK ALBUM >>>>> LOAD > GARAGE INC (1) >> ST.ANGER > RELOAD

Social_Mask
Mr. Lif - I Phantom eruit.
En Morphine - Good erin op nummer 6, prachtige plaat.

Eruit
The Veils - Nux Vomica
Sonny Rollins - Saxaphone Colossus

Erin
Pink Floyd - The Dark Side of the Moon
The Velvet Underground - Self-titled & Nico

En een aantal verschuivingen. Laatst zelfs een nieuwe nr. 1, The Black Saint and the Sinner Lady.

Eruit
Queen Adreena - Taxidermy

Erin
Alcest - Souvenirs D'un Autre Monde

Ik weet het, erg nieuwe plaat (nog niet eens te koop), maar wie em gehoord heeft snapt waarom ie nou al in mn top staat.

sxesven
Palace Music en Joanna Newsom wisselen stuivertje; Shiina Ringo's Karuki Zamen Kuri no Hana moet het veld ruimen voor Shiina Ringo's Zecchoushuu (doch behoudt 5*).

nr 1 en 2 verwisseld.

Jeff Buckley dr ook maar uit. The Knife er in, maar had ook kunnen zijn:

Entroducing...
OK Computer
Funeral
I See A Darkness

Top15 was beter..

Totaal overhoop gegooid, oa. een nieuwe nr. 1
Neem gerust even een kijkje

Nice top10, met boogybytes nogwel. Dat is inderdaad een goede. Heb je de andere 3 ook ? Silent shout staat ook lekker hoog

Cool, nog iemand met Boogy Bytes in zijn top 10! Ben ik niet meer de enige.

Héééé, die nummer 1 heb ik ook

Overigens heb ik de laatste tijd ook wat geschoven, hip-hop staat wat hoger en Modest Mouse ook.

KampF schreef:
Nice top10, met boogybytes nogwel. Dat is inderdaad een goede. Heb je de andere 3 ook ? Silent shout staat ook lekker hoog

Nee, die andere 2 (?) Boogy Bytes moet ik nog aan beginnen. Maar die van Kiki scheen wel een hele bijzondere te zijn (afgaande op het kindamuzikartikel), ik denk niet dat je van die anderen hetzelfde mag verwachten.

Die van Sacha Funke (deel 2) is wel okay, maar niet heel bijzonder. De 3e moet ik ook nog horen en de 4e als ie er al is ook.

Pinkerton van 1 naar 9
Orgin eruit
Either/or van 2 naar 1
Spiderland naar 2
Loveless naar nummer 10
En de rest heeft een plaats op geschoven

Ik ga Painkiller van Judas Priest even verruilen voor Awake van Dream Theater.

ik ga Mark knopfler ruilen voor Mark Knopfler .
en Dire Straits voor Dire Straits .

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.