MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
rudiger schreef:
ik ga Mark knopfler ruilen voor Mark Knopfler .
en Dire Straits voor Dire Straits .

Dan verandert er dus niks.

He-le-maal niks.

Neurosis - Through Silver In Blood
Death - Individual Thought Patterns eruit.

Fairport Convention - What We Did On Our Holidays binnen op 2 maar liefst, wat een plaat, ik ontdek er steeds meer in. Sandy Denny en Richard Thompson zijn fantastisch

Verdwenen: Tom Waits - Blue Valentine

The Doors heb ik er dan toch uitgehaald (wat te veel gehoord denk ik), Soul Mining van The The komt erin.

Nog een verandering, Boys Don't Cry van The Cure heeft moeten plaatsruimen voor 65daysofstatic, mijn grote ontdekking van Dour. Voorzichtigheidshalve zet ik 'm (voorlopig) op 10.

Mr Bungle - California erin
Symphony X - Paradise Lost eruit

Heb besloten om een top10 criteria toe te passen van 1 album per artiest. Dus met pijn in het hart heb ik er een cd van Anthony Hamilton uit moeten halen.

Eruit:
Anthony Hamilton - Ain't Nobody Worryin'
Gil Scott-Heron - Pieces of a Man

Erin:
Curtis Mayfield - Curtis
Jill Scott - Beautifully Human

yasper schreef:
Ik heb "Legend" van Bob Marley & the Wailers er maar uitgehaald, omdat het toch een verzamelaar betreft. Nieuw binnen op de tiende plek is "From a Whisper to a Scream" van Allen Toussaint.

Goede keuze

Ook twee wijzigingen:

- Victorialand van de Cocteau Twins op vier binnen ten koste van Noir Désir.
- Yerself Is Steam van Mercury Rev er weer in, Gazpacho daarom nog weer even in de wachtkamer.

Ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik sinds kort een grote fan ben geworden van The Cure, daarom vind ik dat er een album van hun in mijn top 10 moet. Ik heb Deadwing van Porcupine Tree er maar uitgehaald zodat ik nu 1 album per artiest erin heb. En van de 5 platen van The Cure die ik tot nu toe ken vind ik Disintegration de beste dus die knalt mijn top 10 in op plaats 6.

Leonard Cohen terug binnen, op 7.

m'n top 5 wat door mekaar geschud een paar dagen geleden.

sxesven
Even wat geschuif en een plaat ingewisseld:

- My Bloody Valentine - Isn't Anything van 6 naar 7
- Joni Mitchell - Blue van 7 naar 9
- Shiina Ringo - Zechhoushuu van 8 naar 10
- Smog - Red Apple Falls van 9 eruit (blijft 5*), Smog - Knock Knock erin op 6 (wordt 5*)
- Utada Hikaru - Ultra Blue van 10 naar 8

/edit/

En nog even wat geschuif, wie weet voor hoe lang:

- Joni Mitchell - Blue van 9 eruit (blijft 5*)
- Shiina Ringo - Zecchoushuu van 10 eruit (blijft 5*)

- Jim O'Rourke - Eureka erin op 9
- Gaji - 9PM at GFM (terug) erin op 10

Paalhaas schreef:
Leonard Cohen terug binnen, op 7.

Ik heb een probleem . Een ernstig probleem. Veel mensen vragen mij zo lief : ''George , waarom laat jij je top 10 nou niet zien ? " . "Wij zijn zo nieuwsgierig ! '' .
Ik kan het echt niet of er zou een genrehokjesmogelijkheid moeten zijn. Zodat je een stuk of 10 of in een goede bui 5 top tiens kan samenstellen. Krijg je wel weer het -begrijpelijke , maar onterechte - verwijt in hokjes te denken. Toch maak ik dan een kans.

George, klik!

Dank je , maar ik kan slechts 10 allerbeste platen kwijt . Dat is mijn probleem. Het technische komt later wel. Toch bedankt. Ik bewerk mijn tekst nog wel ff. Is mijn probleem wat duidelijker , hoop ik

basketballerke
Klein bezempje weer door mijn top heengegaan, enkel de top 2 is nog zoals die was.

basketballerke schreef:
Klein bezempje weer door mijn top heengegaan, enkel de top 2 is nog zoals die was.
Wat is er met Rock Bottom gebeurd? (die mis ik al een hele poos )

Ja, waar is Rock Bottom!
Je nummer 9 verrast me heel erg, maar wel tof dat ie er in staat. Je nr.10 daarentegen...

fredpit
basketballerke schreef:

knijp die puist eens uit....

basketballerke
fredpit schreef:
(quote)

knijp die puist eens uit....

Dat zal mijn grote probleem inderdaad wel zijn.

Over Rock Bottom, blijft een vreemde plaat. Niet omdat hij echt vreemd is, meer qua gevoel. Kan bij mij de ene dag op 1 staan en de andere keer er al weer uitdenderen. De ene keer is hij briljant, de andere doet het me niet zoveel.

sq
Kate Bush ('Hounds of Love') en Orion ('Restless Home') eruit.

Erin:

Melanie, vaste waarde in mijn collecie, ken het album al 35 jaar. Was al een 5-ster, nu maar eens erin gezet.
Set Fire To Flames. Hoewel uit 2001 ken ik deze nog niet zo lang, en ik weet ook niet of de magie eeuwig voortduurt.

Songs: Ohia - The Lioness is erin gekomen ten koste van Season's End van Marillion, en verder heb ik nog wat geschoven...

Mijn blues top 50 , versterkt met Freddie King " Stayin Home With The Blues ". Tevens te vinden onder de artiesten topic.

king diamond stoot Mastodon van de 10de plaats.
Melissa rukt nog een plaatsje op.

eazyfan
3 Jazz-Cd's overlaatste in gedaan, was eerst hiphop-top10 nu dus totaal niet meer Soul en miss nog wat Jazz binnenkort er nog bij.

eazyfan schreef:
3 Jazz-Cd's overlaatste in gedaan, was eerst hiphop-top10 nu dus totaal niet meer

Haha, overdrijven maakt de zaak duidelijk, zullen we maar zeggen. Mag ik je erop wijzen dat er nog altijd 7 hiphop-platen in staan?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:36 uur

geplaatst: vandaag om 15:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.