MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Dat was een vrij pijnlijke vergissing mijnerzijds, Haas.

Paalhaas schreef:

Yeah yeah yeah, padadadadada, yeah yeah yeah yeaaa-eh

Andrew Ridgeley

Niks mis mee (de muziek dan, hè).

Hahaha, kijk dit dan

. Dat vind ik toch van een ietwat ander niveau. Over het algemeen kan ik Wham! echter best waarderen (ja, ik blijf volhouden).

Casartelli (moderator)
Sgt. Revolver schreef:
Zo, herman. Pulp uit je top 10! Ik moet trouwens nog steeds achter "Rio" van Duran Duran aan, want ik denk, dat ik dat album wel met zo'n 4 sterren zou kunnen beoordelen.

Luister maar niet te veel naar musicfriek, Bram, Rio is best oke...

Wham

Waldo Jeffers schreef:
Ja, dat klopt wel. Des te meer dat ik de hoge noteringen van zowel die Camel als Phideaux (& ook Collage) best vreemd.

Nou die Phideuax is zo vreemd nog niet hoor

Na lang twijfelen heb ik dan toch besloten om A Weekend in the City van Bloc Party mijn nummer 1 positie in m'n top 10 over te laten nemen.
The Bends blijft een geniale nummer 2, maar A Weekend in the City is toch iets meer een hecht aansluitend album.

Leuk Louis.

Ik ben gelijk geneigd het album weer 's uit de kast te trekken. Heb het vorig jaar wel een paar keer gedraaid, maar het eureka-gevoel bleef bij mij uit, terwijl ik Silent Alarm geweldig vind.

Top 10 wat gewijzigd naar de airplay de afgelopen tijd.

Mogwai - Young Team en Booka Shade - Movements erin
Porcupine Tree - Stupid Dream en Mar de Robles - Indígena er helaas uit

verder wat verschuivingen...

herman schreef:
Leuk Louis.

Ik ben gelijk geneigd het album weer 's uit de kast te trekken. Heb het vorig jaar wel een paar keer gedraaid, maar het eureka-gevoel bleef bij mij uit, terwijl ik Silent Alarm geweldig vind.

A Weekend in the City is echt écht, een groeier. Echt een plaat die van 3 sterren opgeklommen is naar wat het nu is...
Na heel vaak luisteren uiteraard. Dus blijven volhouden
Silent Alarm is veel minder groeierig en was meteen op 4* en is dat nog steeds...

Ik heb Endless Summer van Fennesz in mn top10 gezet, omdat ik dat zo'n mooi album vind.

Mijn nummer 9 Jedi Mind Tricks (het album wat er van begin af aan instond) heb ik vervangen voor Lootpack - Soundpieces: Da Antidote!

DonDijk
Ik heb Neil Young - Massey Hall vervangen door Zuma. Op dit momen toch het meest door mij gewaardeerd en gedraaid album van NY.

Prima keuze Don

DonDijk
Een positieve opmerking van Joy4effah! Mijn dag is weer goed!

luc011190 schreef:
Ik heb Endless Summer van Fennesz in mn top10 gezet, omdat ik dat zo'n mooi album vind.

Super

Onder het mom van een beetje afwisseling weer wat geschoven in mijn top10 en wat nieuwe platen erin...

Eruit:

GYBE - F# A# OO
Red Stars Theory - Life in a Bubble Can Be Beautiful
Eleni Karaindrou - Eternity and a Day
Big Black - Atomizer

Erin:

Deathprod - Morals and Dogma
Spring Heel Jack - Disappeared
Dalek - Absence
Supersilent - 6

Alles eruit en 10 willekeurige favorieten erin.

Een vaste waarde is uit mijn top 10 verdwenen: Ride the Lightning van Metallica. Vervanger van dienst: het meesterlijke livealbum 'London 1986' van Talk Talk.

Arno schreef:
Een vaste waarde is uit mijn top 10 verdwenen: Ride the Lightning van Metallica. Vervanger van dienst: het meesterlijke livealbum 'London 1986' van Talk Talk.

inderdaad wel spijtig. Al is het niet echt zo'n superalbum, tis toch spijtig om te zien dat iemand een album van een favo artiest 'dumpt'.

Marvin Gaye, Scientist en Sly & The Family Stone ruimen plaats voor
16 Horsepower, Transglobal Underground en Al Di Meola/Paco de Lucia/John McLaughlin...
Shine van Daniel Lanois mag er ook in maar 'k weet niet welke er dan uit te zwieren...

GrafGantz schreef:
Alles eruit en 10 willekeurige favorieten erin.

Wauw, Barbara Morgenstern, Closer Musik, LFO, The Field, Cybotron. Mooie lijst hoor!

Hij stond al weer een tijdje vast, daarom nu even de grote Herman gedaan (hoewel iets minder rigoureus):

Uit: Crowded House, Throwing Muses en Cocteau Twins
In: Current 93, Kate & Anna McGarrigle en The Waterboys

Een beetje op de groei geschoven, wat platen erin die erg aan het groeien zijn maar zich nog wel moeten bewijzen. Ben benieuwd!

Eens even een kleine verbouwing in mijn top 10 gedaan:

Eruit:

Interpol - Turn on the bright lights
The flaming lips - The soft bulletin

Erin:

Fiona Apple - When the pawn (enz...)
Yo la tengo - I can feel the heart beating as one

The Scientist schreef:
Onder het mom van een beetje afwisseling weer wat geschoven in mijn top10 en wat nieuwe platen erin...

en nog wat

lambf
Ik heb helemaal geen top-10 meer!

godlydevil7
Hoezo niet?

In een paar weken tijd is er veel gebeurd.
Zojuist de twee langstzittende platen eruit gegooid, waaronder een ex nummer 1. Harmonium en Jethro Tull hebben hun 5* ingeruild voor 4,5*. In de plaats frisse klanken van Calexico (The Black Light) en Spacemen 3 (The Perfect Prescription). Ege Bamyasi vertegenwoordigt Can dit keer. Een maandje geleden maakte SubArachnoid Space's Almost Invisible al zijn opwachting. Kortom, veel wijzigingen in korte tijd, en dat vooral door het feit dat ik veel zeer toffe dingen (her)ontdek.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:07 uur

geplaatst: vandaag om 06:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.