MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Ik heb het magnifieke Rex - C een plaatsje in mijn top 10 gegund.

Spiderland van Slint moest er helaas voor wijken...

Waldo Jeffers schreef:
Jij verandert ook van top 10 als van broek, kassie

Nu ja, bij mij ook een verandering: Above van Mad Season (die al eerder de plaats ingenomen had van L'Apprendista van Stormy Six) wordt vervangen door Indian Summer van Landberk. Verder enkel verschuivingen. Magma stoot door naar 2 & doet Discipline. zakken naar 4. Lou Reed stijgt om de nieuwkomers op 9 & 10 te laten binnenkomen.

Altijd Peter, alhoewel je moeilijk kan ontkennen dat mijn voorkeuren wel degelijk constant aan het veranderen zijn

Tof dat Magma verder geklommen is!

Ja, dat klopt wel. Des te meer dat ik de hoge noteringen van zowel die Camel als Phideaux (& ook Collage) best vreemd vind.

Ja, Magma staat nu wrs wel op de hoogst mogelijke positie. Over Heresie komen zal erg moeilijk zijn.

Waldo Jeffers schreef:
Ja, dat klopt wel. Des te meer dat ik de hoge noteringen van zowel die Camel als Phideaux (& ook Collage) best vreemd vind.

Kan ik inkomen. Toch is er iets wat me wel heel erg aanspreekt bij deze albums (een zekere sfeer die je toch zeker niet op de standaard symfo-plaat zou tegenkomen). Alhoewel Collage wel flink gezakt is in mijn top 10.

Mellon Collie er opnieuw ingedonderd.
Het waarom is te lezen bij het album.
Spijtig voor Santana 's 'Caravanserai'.

Liars omhoog , Karaindrou omlaag

The Disintegration Loops II van WIlliam Basinski eruit, And Their Refinement of the Decline van Stars of the Lid erin.

Na veel piekeren en overwegen, toch maar enkele gevestigde waarden uit de top 10 gesmeten om er nieuwe in te kunnen laten: zij het met enige terughoudendheid, maar zij die er uit vliegen belanden dan op 11, 12, ... al zie je dat niet

Huidige top 10 - sinds 03.03.08:

(1). 1. David Bowie - Diamond Dogs (1974)
(2). 2. Neil Young & Crazy Horse - Zuma (1975)
(3). 3. Pink Floyd - Animals (1977)
(-). 4. Killing Joke - Pandemonium (1994)
(4). 5. Savatage - Dead Winter Dead (1995)
(5). 6. Marillion - Clutching at Straws (1987)
(7). 7. The Afghan Whigs - Gentlemen (1993)
(8). 8. The Cult - Love (1985)
(-). 9. Swans - Children of God (1987)
(10). 10. Simple Minds - Sparkle In The Rain (1983)

U2 (Acthung Baby) en The Scabs (Royalty in Exile) zijn dus helaas uitgevallen... ten voordele van SWANS en KILLING JOKE

Primus eruit, Papa M erin.

c-moon schreef:

U2 (Acthung Baby) en The Scabs (Royalty in Exile) zijn dus helaas uitgevallen... ten voordele van SWANS en KILLING JOKE

Swans er in

Wat word ik altijd walgelijk vrolijk van Les Negresses Vertes, hup, omhoog met die plaat!

Van 7 naar 4.

musicfriek schreef:
Wat word ik altijd walgelijk vrolijk van Les Negresses Vertes, hup, omhoog met die plaat!

Van 7 naar 4.

Getriggerd door mijn Rock ID Contest, Friek?

Ik heb zelf mijn top 10 compleet overhoop gegooid. Stonden veel platen in die ik een bepaalde fase erg goed vond, maar in mijn beleving wel over hun top heen zijn. Werd dus tijd voor vers bloed! Ook Pulp, sinds jaar en dag mijn nummer 1, heeft het ruime sop gekozen... Denk dat het nu ook een beter beeld geeft van mijn smaak (meer melancholie vooral).

Koenr schreef:
Primus eruit, Papa M erin.

Het was een kwestie van tijd. Jammer van Primus, dat wel.

wcs
bij mij verandert hij constant.... Zo moeilijk om er 10 uit te kiezen

sdr
Een hele hoge nieuwe binnenkomer, Pink Floyd - Wish You Were Here. De cd van m'n vader 'geleend' gisteren en ik luister hem nu nog steeds.. Nu maar hopen dat hij hem niet snel terug wilt

herman schreef:
Getriggerd door mijn Rock ID Contest, Friek?

Ik heb zelf mijn top 10 compleet overhoop gegooid. Stonden veel platen in die ik een bepaalde fase erg goed vond, maar in mijn beleving wel over hun top heen zijn. Werd dus tijd voor vers bloed! Ook Pulp, sinds jaar en dag mijn nummer 1, heeft het ruime sop gekozen... Denk dat het nu ook een beter beeld geeft van mijn smaak (meer melancholie vooral).

Madonna? Duran Duran? Wat krijgen we nou.

Ja, twee fantastische popplaten vind ik.

Eigenlijk moet The Doors (L.A. Woman) er ook nog in... maar ja, waar ik die dan weer kwijt moet.

Op plaats nummer 2. Daar staat nu dat geneuzel van die IJslanders

Maar het zijn opmerkelijke veranderingen Herman. Vooral de verdwijning van Pulp.

Ik zat net nog even kritisch naar mijn eigen top 10 te kijken en er zijn wel een hoop platen die ik er in wil zetten, maar ik wil er geen uit halen. Moeilijk, moeilijk.

Zo, herman. Pulp uit je top 10! Ik moet trouwens nog steeds achter "Rio" van Duran Duran aan, want ik denk, dat ik dat album wel met zo'n 4 sterren zou kunnen beoordelen.

Op 5 binnengekomen met stip Abbey Road van The Beatles , geweldig album van begin tot eind .

Sgt. Revolver schreef:
Zo, herman. Pulp uit je top 10!

Sgt. Revolver schreef:
Zo, herman. Pulp uit je top 10! Ik moet trouwens nog steeds achter "Rio" van Duran Duran aan, want ik denk, dat ik dat album wel met zo'n 4 sterren zou kunnen beoordelen.

Duran Duran...

Ah, daar hebben we onze Wham!-fan ook weer.

Nee hoor, maar Duran Duran wordt schromelijk overschat op deze site. Asjeblief zeg....

musicfriek schreef:
Nee hoor, maar Duran Duran wordt schromelijk overschat op deze site. Asjeblief zeg....

Mwah, Rio is wel hoor Friek.

Sorry voor de beschuldiging, friek. Dat dacht ik even. Ik kan "Make It Big" van Wham!, net als jij, overigens ook zeker waarderen.

Lukas schreef:
Mwah, Rio is wel hoor Friek.

1,5* heeft die van mij, dus meer

Save a Prayer is zo'n zeiknummer.. Die stem van LeBon.. bah.

Maar Save a Prayer is dan ook lang niet het beste nummer van Rio.

Gelukkig snapt Lukas het wel.

En wie weet welke platen er nog eens terugkeren...

Sgt. Revolver schreef:
Ah, daar hebben we onze Wham!-fan ook weer.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:08 uur

geplaatst: vandaag om 04:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.