De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 29 februari 2008, 22:35 uur
Ik heb het magnifieke Rex - C een plaatsje in mijn top 10 gegund.
Spiderland van Slint moest er helaas voor wijken...
Spiderland van Slint moest er helaas voor wijken...
0
geplaatst: 29 februari 2008, 23:15 uur
Waldo Jeffers schreef:
Jij verandert ook van top 10 als van broek, kassie
Nu ja, bij mij ook een verandering: Above van Mad Season (die al eerder de plaats ingenomen had van L'Apprendista van Stormy Six) wordt vervangen door Indian Summer van Landberk. Verder enkel verschuivingen. Magma stoot door naar 2 & doet Discipline. zakken naar 4. Lou Reed stijgt om de nieuwkomers op 9 & 10 te laten binnenkomen.
Jij verandert ook van top 10 als van broek, kassie

Nu ja, bij mij ook een verandering: Above van Mad Season (die al eerder de plaats ingenomen had van L'Apprendista van Stormy Six) wordt vervangen door Indian Summer van Landberk. Verder enkel verschuivingen. Magma stoot door naar 2 & doet Discipline. zakken naar 4. Lou Reed stijgt om de nieuwkomers op 9 & 10 te laten binnenkomen.
Altijd Peter, alhoewel je moeilijk kan ontkennen dat mijn voorkeuren wel degelijk constant aan het veranderen zijn

Tof dat Magma verder geklommen is!
0
geplaatst: 29 februari 2008, 23:26 uur
Ja, dat klopt wel. Des te meer dat ik de hoge noteringen van zowel die Camel als Phideaux (& ook Collage) best vreemd vind.
Ja, Magma staat nu wrs wel op de hoogst mogelijke positie. Over Heresie komen zal erg moeilijk zijn.
Ja, Magma staat nu wrs wel op de hoogst mogelijke positie. Over Heresie komen zal erg moeilijk zijn.
0
geplaatst: 29 februari 2008, 23:29 uur
Waldo Jeffers schreef:
Ja, dat klopt wel. Des te meer dat ik de hoge noteringen van zowel die Camel als Phideaux (& ook Collage) best vreemd vind.
Kan ik inkomen. Toch is er iets wat me wel heel erg aanspreekt bij deze albums (een zekere sfeer die je toch zeker niet op de standaard symfo-plaat zou tegenkomen). Alhoewel Collage wel flink gezakt is in mijn top 10.
0
geplaatst: 1 maart 2008, 22:15 uur
Mellon Collie er opnieuw ingedonderd.
Het waarom is te lezen bij het album.
Spijtig voor Santana 's 'Caravanserai'.
Het waarom is te lezen bij het album.
Spijtig voor Santana 's 'Caravanserai'.
0
geplaatst: 2 maart 2008, 15:57 uur
The Disintegration Loops II van WIlliam Basinski eruit, And Their Refinement of the Decline van Stars of the Lid erin.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 17:42 uur
Na veel piekeren en overwegen, toch maar enkele gevestigde waarden uit de top 10 gesmeten om er nieuwe in te kunnen laten: zij het met enige terughoudendheid, maar zij die er uit vliegen belanden dan op 11, 12, ... al zie je dat niet 
Huidige top 10 - sinds 03.03.08:
(1). 1. David Bowie - Diamond Dogs (1974)
(2). 2. Neil Young & Crazy Horse - Zuma (1975)
(3). 3. Pink Floyd - Animals (1977)
(-). 4. Killing Joke - Pandemonium (1994)
(4). 5. Savatage - Dead Winter Dead (1995)
(5). 6. Marillion - Clutching at Straws (1987)
(7). 7. The Afghan Whigs - Gentlemen (1993)
(8). 8. The Cult - Love (1985)
(-). 9. Swans - Children of God (1987)
(10). 10. Simple Minds - Sparkle In The Rain (1983)
U2 (Acthung Baby) en The Scabs (Royalty in Exile) zijn dus helaas uitgevallen... ten voordele van SWANS en KILLING JOKE

Huidige top 10 - sinds 03.03.08:
(1). 1. David Bowie - Diamond Dogs (1974)
(2). 2. Neil Young & Crazy Horse - Zuma (1975)
(3). 3. Pink Floyd - Animals (1977)
(-). 4. Killing Joke - Pandemonium (1994)
(4). 5. Savatage - Dead Winter Dead (1995)
(5). 6. Marillion - Clutching at Straws (1987)
(7). 7. The Afghan Whigs - Gentlemen (1993)
(8). 8. The Cult - Love (1985)
(-). 9. Swans - Children of God (1987)
(10). 10. Simple Minds - Sparkle In The Rain (1983)
U2 (Acthung Baby) en The Scabs (Royalty in Exile) zijn dus helaas uitgevallen... ten voordele van SWANS en KILLING JOKE
0
geplaatst: 3 maart 2008, 18:28 uur
c-moon schreef:
Swans er in

0
geplaatst: 3 maart 2008, 20:17 uur
Wat word ik altijd walgelijk vrolijk van Les Negresses Vertes, hup, omhoog met die plaat! 
Van 7 naar 4.

Van 7 naar 4.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 20:20 uur
musicfriek schreef:
Wat word ik altijd walgelijk vrolijk van Les Negresses Vertes, hup, omhoog met die plaat!
Van 7 naar 4.

Van 7 naar 4.

0
geplaatst: 8 maart 2008, 01:56 uur
Getriggerd door mijn Rock ID Contest, Friek? 
Ik heb zelf mijn top 10 compleet overhoop gegooid. Stonden veel platen in die ik een bepaalde fase erg goed vond, maar in mijn beleving wel over hun top heen zijn. Werd dus tijd voor vers bloed! Ook Pulp, sinds jaar en dag mijn nummer 1, heeft het ruime sop gekozen... Denk dat het nu ook een beter beeld geeft van mijn smaak (meer melancholie vooral).

Ik heb zelf mijn top 10 compleet overhoop gegooid. Stonden veel platen in die ik een bepaalde fase erg goed vond, maar in mijn beleving wel over hun top heen zijn. Werd dus tijd voor vers bloed! Ook Pulp, sinds jaar en dag mijn nummer 1, heeft het ruime sop gekozen... Denk dat het nu ook een beter beeld geeft van mijn smaak (meer melancholie vooral).
0
geplaatst: 8 maart 2008, 04:34 uur
0
wcs
geplaatst: 8 maart 2008, 11:32 uur
bij mij verandert hij constant.... Zo moeilijk om er 10 uit te kiezen
0
geplaatst: 8 maart 2008, 14:34 uur
Een hele hoge nieuwe binnenkomer, Pink Floyd - Wish You Were Here. De cd van m'n vader 'geleend' gisteren en ik luister hem nu nog steeds.. Nu maar hopen dat hij hem niet snel terug wilt 

0
geplaatst: 8 maart 2008, 19:48 uur
herman schreef:

Madonna? Duran Duran? Wat krijgen we nou.
0
geplaatst: 8 maart 2008, 19:56 uur
Ja, twee fantastische popplaten vind ik.
Eigenlijk moet The Doors (L.A. Woman) er ook nog in... maar ja, waar ik die dan weer kwijt moet.
Eigenlijk moet The Doors (L.A. Woman) er ook nog in... maar ja, waar ik die dan weer kwijt moet.
0
geplaatst: 8 maart 2008, 20:07 uur
Op plaats nummer 2. Daar staat nu dat geneuzel van die IJslanders
Maar het zijn opmerkelijke veranderingen Herman. Vooral de verdwijning van Pulp.
Ik zat net nog even kritisch naar mijn eigen top 10 te kijken en er zijn wel een hoop platen die ik er in wil zetten, maar ik wil er geen uit halen. Moeilijk, moeilijk.
Maar het zijn opmerkelijke veranderingen Herman. Vooral de verdwijning van Pulp.
Ik zat net nog even kritisch naar mijn eigen top 10 te kijken en er zijn wel een hoop platen die ik er in wil zetten, maar ik wil er geen uit halen. Moeilijk, moeilijk.
0
geplaatst: 8 maart 2008, 20:09 uur
Zo, herman. Pulp uit je top 10!
Ik moet trouwens nog steeds achter "Rio" van Duran Duran aan, want ik denk, dat ik dat album wel met zo'n 4 sterren zou kunnen beoordelen. 
Ik moet trouwens nog steeds achter "Rio" van Duran Duran aan, want ik denk, dat ik dat album wel met zo'n 4 sterren zou kunnen beoordelen. 
0
geplaatst: 8 maart 2008, 20:18 uur
Op 5 binnengekomen met stip Abbey Road van The Beatles , geweldig album van begin tot eind .
0
geplaatst: 8 maart 2008, 20:29 uur
Sgt. Revolver schreef:
Duran Duran...

0
geplaatst: 8 maart 2008, 20:33 uur
Nee hoor, maar Duran Duran wordt schromelijk overschat op deze site. Asjeblief zeg....
0
geplaatst: 8 maart 2008, 20:33 uur
musicfriek schreef:
Nee hoor, maar Duran Duran wordt schromelijk overschat op deze site. Asjeblief zeg....
Mwah, Rio is wel
hoor Friek.
0
geplaatst: 8 maart 2008, 20:37 uur
Sorry voor de beschuldiging, friek. Dat dacht ik even. Ik kan "Make It Big" van Wham!, net als jij, overigens ook zeker waarderen. 

0
geplaatst: 8 maart 2008, 20:37 uur
1,5* heeft die van mij, dus meer

Save a Prayer is zo'n zeiknummer.. Die stem van LeBon.. bah.
0
geplaatst: 8 maart 2008, 21:32 uur
Maar Save a Prayer is dan ook lang niet het beste nummer van Rio. 
Gelukkig snapt Lukas het wel.
En wie weet welke platen er nog eens terugkeren...

Gelukkig snapt Lukas het wel.

En wie weet welke platen er nog eens terugkeren...
0
geplaatst: 9 maart 2008, 00:39 uur
* denotes required fields.