MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Originele cd's in top 10?

zoeken in:
Stijn_Slayer
Allemaal origineel

Mijn hele top 10 bezit ik orgineel , wel denk ik dat jonge users die `n beetje zakgeld krijgen dat moeilijk gerealiseerd krijgen en dus sneller genoodzaakt zijn om de magnetron versies te pakken te krijgen .

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10 op CD
8, 9 op LP (mag dat ook?)

Sinds gisteren heb ik enkel mijn nummer 9 nog niet origineel.

sq
1. LP
2. CD + LP
3. LP
4. CD + LP
5. CD
6. CD + LP
7. CD + LP
8. CD + LP
9. LP
10. CD

fastpulseboy
1. LP+CD
2. LP+CD
3. LP+CD
4. LP+CD+MC
5. LP+CD
6. LP+CD+MC
7. CD
8. CD
9. CD
10. CD

Ik moet nog steeds mijn nummer 1 eens kopen

1. Bob Dylan - Blonde on Blonde (1966) LP+CD
2. Talking Heads - Remain in Light (1980) LP+CD
3. Tim Buckley - Goodbye and Hello (1967) CD
4. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971) LP+CD
5. Magazine - Real Life (1978) LP+CD
6. Sigur Rós - ( ) (2002) CD
7. Van Morrison - Veedon Fleece (1974) CD
8. Gene Clark - No Other (1974) LP+CD
9. Can - Tago Mago (1971) CD
10. Public Image Ltd. - Metal Box (1979) CD

1. CD+LP
2. CD+ Picture Disc
3. Moet ik nog aanschaffen
4. CD
5. CD
6. Moet ik nog aanschaffen
7. CD
8. CD
9. CD
10. CD

Sietse
ik heb ze nu allemaal op cd, geen een op LP, maar meeste zijn ook niet op LP uitgekomen of meer te krijgen op LP.

Daarnaast vind ik het niet nodig om alles dubbel te hebben. Waarom een album 2x kopen als je ook voor dat zelfde geld een totaal nieuwe kunt kopen.

Sietse schreef:
Waarom een album 2x kopen als je ook voor dat zelfde geld een totaal nieuwe kunt kopen.

prutser
Een beetje verzamelaar heeft alles dubbel.

Oh ja, ik heb er 3 niet op cd, want die zijn niet op cd te verkrijgen.
En ik heb ze ook niet op LP, want ik heb geen LP`s.
En die zijn ook niet meer te verkrijgen op LP, tenzij ik er veels teveel eurootjes voor neer ga tellen en dat vind ik zonde.(als ik ze al zou kunnen vinden.)
Maar als ze op cd uit komen, dan koop ik ze wel.

Mijn top-10-albums heb ik allemaal origineel op CD. Dit geldt trouwens voor de overgrote meerderheid van de albums waarop ik heb gestemd (sommige heb ik nog op LP), de rest heb ik geleend van de bibliotheek of familieleden. Bij sommige compilaties geldt dat ik dit betreffende album niet heb, maar een andere (meer volledige) compilatie waar al deze nummers opstaan (vermeld ik ook).

Sir Spamalot (crew)
Ik heb ze allemaal: door elkaar op cd en op vinyl. Zij die meer willen weten, mijn albumlijsten staan ook op de site. Greetings!

1. Xanopticon - Liminal Space (2003) - Niet
2. Godspeed You Black Emperor! - F# A# (Infinity) (1998) - CD
3. Scorch Trio - Luggumt (2004) - Niet
4. Supersilent - 6 (2003) - Niet
5. Lapsed - Twilight (2004) - Niet
6. James Holden - At the Controls (2006) - Niet
7. Meshuggah - Catch 33 (2005) - CD
8. Slint - Spiderland (1991) - CD
9. Oceansize - Effloresce (2003) - CD
10. Pixies - Doolittle (1989) - Niet

Ja ik weet het, arme scholier he

Ik heb het meeste origneel, ik vind downloaden niet zo leuk.

DonDijk
Sinds een maand heb ik de top-10 compleet (The God Machine is moeilijk verkrijgbaar). Downloaden is niks voor mij.

Jesusfreen schreef:

10. Public Image Ltd. - Metal Box (1979) CD

Is het Metal Box in een metalen doos of is het de Second Edition ?

In het metalen doosje, zo een 10 jaar geleden gekocht in Hasselt.

Andro
Alles origineel, behalve 3 (kan ik maar niet vinden ) en 9 (moet ik nog aanschaffen)

Een originele CD is altijd een totaal andere ervaring, ongelofelijk hoe de kwaliteit van digitale bestanden minder is t.o.v. een fysiek schijfje. (Tenzij een lossless formaat zoals FLAC wordt gebruikt.)

Lukk0
Ik heb ze allemaal, behalve de twee albums van The Smashing Pumpkins, die heb ik wel zien liggen, maar voor € 30 per stuk en dat vind ik veel te veel. Ik ga ze wel een keer bestellen, maar het heeft voor mij niet echt haast, vooral omdat ik ze moet kopen van mijn zakgeld en ook kleren moet kopen enz. Daarom is het voor mij een beetje moeilijk om alle albums die ik goed vind te kopen.

Lukk0
DonDijk schreef:
Sinds een maand heb ik de top-10 compleet (The God Machine is moeilijk verkrijgbaar). Downloaden is niks voor mij.

Zo, inderdaad. Ik heb ook een keer geprobeerd om ze te kopen, maar zelfs bij amazon waren ze niet te krijgen en de prijs die je er op ebay voor moet betalen vind ik echt heel erg overdreven.

Sietse
Lukk0 schreef:
Ik heb ze allemaal, behalve de twee albums van The Smashing Pumpkins, die heb ik wel zien liggen, maar voor € 30 per stuk en dat vind ik veel te veel. Ik ga ze wel een keer bestellen, maar het heeft voor mij niet echt haast, vooral omdat ik ze moet kopen van mijn zakgeld en ook kleren moet kopen enz. Daarom is het voor mij een beetje moeilijk om alle albums die ik goed vind te kopen.

Liggen die ondertussen niet in de uitverkoop bakken bij de betere platenzaak? Want zo moeilijk lijkt het me toch niet om die twee albums van The Smashing Pumpinks voor een mooie prijs te vinden (niet meer dan 15 euro per stuk).

allemaal origineel op cd.
als een download me bevalt, koop ik het daarna op schijfje.

DonDijk
Sietse schreef:
(quote)

Liggen die ondertussen niet in de uitverkoop bakken bij de betere platenzaak? Want zo moeilijk lijkt het me toch niet om die twee albums van The Smashing Pumpinks voor een mooie prijs te vinden (niet meer dan 15 euro per stuk).

Laatst nog bij CD-vriend als ik het me goed herinner??CD-vriend?

1. Built to Spill - Perfect from Now On (1997) -> niks nog
2. Can - Ege Bamyasi (1972) -> CD + LP
3. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady (1963) -> CD + LP
4. Robert Wyatt - Rock Bottom (1974) -> CD + LP
5. The Velvet Underground - White Light/White Heat (1968) -> CD + LP
6. Can - Tago Mago (1971) -> LP
7. Caravan - In the Land of Grey and Pink (1971) -> CD + LP
8. Pere Ubu - The Modern Dance (1978) -> CD + LP
9. Spacemen 3 - Sound of Confusion (1986) -> niks nog
10. Magazine - Secondhand Daylight (1979) -> niks nog

DonDijk schreef:
CD-vriend?
Een echte vriend

DonDijk
Jaja, maar had je hem te koop of niet?

Yep. Voor de helft van 30 euro had je ze allebei Binnenkort weer in de aanbieding.

Lin
heb alleen mijn nummer 3 nog niet in het echt, maar dat is dan ook de nieuwste binnenkomer

voltazy
moet niet al te moeilijk aan te komen zijn

Gast
geplaatst: vandaag om 01:38 uur

geplaatst: vandaag om 01:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.