De Site / Gebruikers / Originele cd's in top 10?
zoeken in:
0
fastpulseboy
geplaatst: 9 april 2007, 20:41 uur
hmmm kom ik er net achter dat ik een plaat in mijn huidige top 10 niet origineel heb.....nou ja daar staat tegenover dat ik van de overige 9 er 7 ook dubbel heb (op cd en vinyl)
0
geplaatst: 9 april 2007, 22:17 uur
bubbachups schreef:
Downloaden jullie dan altijd eerst een album en gaan jullie pas op aanschaf over als het album je bevalt? Dat vraag ik me wel eens af.
Downloaden jullie dan altijd eerst een album en gaan jullie pas op aanschaf over als het album je bevalt? Dat vraag ik me wel eens af.
Yep. Zo reduceer ik de kans op miskopen naar nul

Op zich zou dat een handige manier zijn om je tegen miskopen te behoeden, maar de charme van een platenzaakbezoek gaat dan voor een groot gedeelte wel verloren, je loopt altijd de platenzaak uit met muziek die je al door en door kent en zult bij thuiskomst nimmer meer verrast worden. Het wordt dan wel erg rationeel en calculerend.
Voor mij is de ultieme ervaring als muziekliefhebber namelijk het ontdekken van nieuwe muziek in de platenzaak (bijvoorbeeld nieuwe uitgaven op mijn favoriete labels, een mooie hoes of het uitwisselen van tips met het personeel) om bij thuiskomst daadwerkelijk iets te hebben om me in te verdiepen en om te ontdekken. Missen jullie dat gevoel niet?
Als ik het geld had, zou ik dat zeker doen. Niets is fijner dan dat.
neo schreef:
Een isolated score is in dit geval het volgende; Ik koop de dvd van een of andere film. Als extra staat er op dat zelfde schijfje dan een aparte laag met enkel de muziek van de componist. Dan kan je de film kijken met enkel de muziekscore als geluid of kan je em soms afzonderlijk via het menu alle muziek luisteren. En eventueel kan je die complete score ook van de dvd rippen.
Bij gebrande cd's en alles vind ik niet dat je dat mag scharen onder je collectie/in bezit. Dat zie ik weleens vaker en dan zijn die mensen ook nog trots erop
Een isolated score is in dit geval het volgende; Ik koop de dvd van een of andere film. Als extra staat er op dat zelfde schijfje dan een aparte laag met enkel de muziek van de componist. Dan kan je de film kijken met enkel de muziekscore als geluid of kan je em soms afzonderlijk via het menu alle muziek luisteren. En eventueel kan je die complete score ook van de dvd rippen.
Bij gebrande cd's en alles vind ik niet dat je dat mag scharen onder je collectie/in bezit. Dat zie ik weleens vaker en dan zijn die mensen ook nog trots erop

Aha. Dan heb je hem in principe wel in bezit, want het staat op een schijfje waarvoor je betaald hebt

0
sxesven
geplaatst: 10 april 2007, 15:09 uur
neo schreef:
Hoeveel en welke ken je? Vermoed dat je niet alles kent.
(quote)
Hoeveel en welke ken je? Vermoed dat je niet alles kent.
Nou ja, dan heb ik het vooral over het centrum natuurlijk. Sounds, Velvet, Plato, natuurlijk, en dan nog dingen als op de Binnenweg (Plaatboef en zulks). Ik ken zat zaakjes in Rotterdam, ook omdat m'n pa altijd fanatiek alles afging en ik dus mee 'mocht', maar 90% van de platen die ik de afgelopen maanden heb gekocht ben ik niet in Rotterdam tegengekomen. Soms pluk ik er weleens iets leuk vandaan, maar over het algemeen vind ik het gewoon echt ruk.
0
sxesven
geplaatst: 11 april 2007, 10:52 uur
Zou je denken?
V2 lag natuurlijk precies in mijn straatje. Dat was de enige zaak die écht de moeite waard was. Wás overigens, want V2 bestaat al een tijdje niet meer. Heb ik in ieder geval destijds stapels noiseplaten vandaan gehaald. Echt jammer dat 'ie weg is. Digitaal bestaat 'ie nog wel trouwens, als SIM-central.
V2 lag natuurlijk precies in mijn straatje. Dat was de enige zaak die écht de moeite waard was. Wás overigens, want V2 bestaat al een tijdje niet meer. Heb ik in ieder geval destijds stapels noiseplaten vandaan gehaald. Echt jammer dat 'ie weg is. Digitaal bestaat 'ie nog wel trouwens, als SIM-central.
0
geplaatst: 11 april 2007, 19:06 uur
Ik schaamde me zo dat ik in vergelijking met jullie, mijn MuMe-maatjes, zo weinig originele cd's in mijn top heb, dat ik gisteren The Velvet Undergroudnd & Nico heb gekocht en gelijk in mijn top10 heb gezet, dat scheelt er toch weer eentje 

0
geplaatst: 11 april 2007, 19:49 uur
Ik heb 16 originelen van mijn top 10 (!)
7 CD´s, 9 LP´s, waaronder één dubbel (Nursery Cryme éénmaal op CD, tweemaal op LP).
Ik wil uiteindelijk ook de laatste 3 LP´s ook op CD hebben.
Ik heb naast een ´in bezit´ lijst (wat bij mij staat voor ´origineel in bezit´), een aparte (aanmerkelijk kleinere) lijst met kopieën. Kopieën met waardering 4 of hoger worden vroeg of laat gekocht.
7 CD´s, 9 LP´s, waaronder één dubbel (Nursery Cryme éénmaal op CD, tweemaal op LP).
Ik wil uiteindelijk ook de laatste 3 LP´s ook op CD hebben.
Ik heb naast een ´in bezit´ lijst (wat bij mij staat voor ´origineel in bezit´), een aparte (aanmerkelijk kleinere) lijst met kopieën. Kopieën met waardering 4 of hoger worden vroeg of laat gekocht.
0
geplaatst: 11 april 2007, 19:52 uur
8 originelen, 9e is onderweg en de 10e wordt binnenkort zeer zeker aangeschaft. Het is mijn bedoeling om alle 4, 4,5 en 5 sterren albums in mijn collectie te laten komen, maar dit is dan ook een lange termijnsvisie.
0
geplaatst: 11 april 2007, 21:48 uur
ebisch schreef:
Je hebt helemaal geen top 10 hier

in mijn hoofd wel (quote)
Je hebt helemaal geen top 10 hier

0
geplaatst: 11 april 2007, 22:53 uur
En dat met juwelen van heb ik jou daar in je top 10 (Timesbold, R.E.M., Echo & the Bunnymen en de rest ook niet verkeerd).
Ga je schamen!
Het verbaast me sowieso dat mensen zelfs (een deel van) hun top 10 niet origineel in bezit hebben: en dat op een muzieksite als MuMe

0
geplaatst: 11 april 2007, 22:58 uur
aERodynamIC schreef:
En dat met juwelen van heb ik jou daar in je top 10 (Timesbold, R.E.M., Echo & the Bunnymen en de rest ook niet verkeerd).
Ga je schamen!
(quote)
Ga je schamen!
Was te lui om er uitleg bij te geven, maar dat is natuurlijk wel nodig.
Ik luister alleen maar muziek op m'n MP3-speler, of laptop. Heb geen gewone cd-speler op m'n kamer, want ik ben redelijk slechthorend, en dan zou gelijk het hele huis 'meegenieten'. Maar ik zit van de zomer behoorlijk wat in de auto, dus dan gaat er denk ik wel het een en ander aangeschaft worden.
0
geplaatst: 11 april 2007, 23:00 uur
Spuit 12 schreef:
Maar ik zit van de zomer behoorlijk wat in de auto, dus dan gaat er denk ik wel het een en ander aangeschaft worden.
Maar ik zit van de zomer behoorlijk wat in de auto, dus dan gaat er denk ik wel het een en ander aangeschaft worden.

0
geplaatst: 11 april 2007, 23:03 uur
aERodynamIC schreef:
Het verbaast me sowieso dat mensen zelfs (een deel van) hun top 10 niet origineel in bezit hebben: en dat op een muzieksite als MuMe

Als jongeling kun je nou eenmaal niet alles tegelijk kopen. Ik moet nog zoveel albums kopen, dat ik nu eerst alle aanbiedingen ga kopen en dat kan toch behoorlijk schelen in de pocket.

0
geplaatst: 11 april 2007, 23:09 uur
aERodynamIC schreef:

Da's een gevolg van het downloadtijdperk, lijkt me. Ik heb ook een hoop platen die ik erg goed vind en nog moet kopen. Het zijn er teveel om in 1 keer te kopen en sowieso zijn er aantal bij die niet echt makkelijk te vinden zijn.
Als ik nu 16 was, zou ik waarschijnlijk ook een top 10 vol downloads hebben.

0
geplaatst: 11 april 2007, 23:24 uur
Klumpie schreef:
Als jongeling kun je nou eenmaal niet alles tegelijk kopen. Ik moet nog zoveel albums kopen, dat ik nu eerst alle aanbiedingen ga kopen en dat kan toch behoorlijk schelen in de pocket.
(quote)

Ik durf toch echt te beweren dat ik als 16-jarige meer dan 10 uitstekende LP's had (en die kostten toen 25 gulden).
Maar ik geef toe: er waren geen mobiele telefoons, I-pods en weet ik wat al niet meer, maar de 10 albums uit je top 10................ kom op zeg, dat kunnen ook 16-jarigen toch wel voor elkaar krijgen. Je bent een muziekliefhebber of niet

herman schreef:

Ik niet. In 'mijn tijd' (sprak opa) kocht ik ook alles terwijl vrienden alleen maar tapeten.
0
geplaatst: 11 april 2007, 23:50 uur
Ik vind het moeilijk om te zeggen. Toen ik 16 was had ik ook wel 10 platen die ik heel goed en gaf ik al mijn geld daaraan uit... Maar dat waren andere tijden.
Ik moet zeggen dat ik toen ook wel tapete, maar ook toen al kocht ik zoveel mijn budget toeliet.
Ik moet zeggen dat ik toen ook wel tapete, maar ook toen al kocht ik zoveel mijn budget toeliet.
0
geplaatst: 11 april 2007, 23:52 uur
Ik probeer zo veel mogelijk origineel te kopen, puur omdat ik het ook veel leuker vind om de cd's echt te hebben. Als 16-jarige heb ik 9 van mijn top10 platen origineel en de laatste ga ik nog bestellen, maar dat komt omdat deze nog maar net in de top10 staat.
Om terug te gaan naar wat Klumpie zei; als ik een goede cd (3,5 of 4 sterren) zie voor 10 euro, koop ik die vaak eerder dan 1 van 20 euro die wellicht een stuk beter is. Uiteindelijk koop ik die nog wel, maar een tijdje later tot ik mezelf echt niet meer kan inhouden!
Om terug te gaan naar wat Klumpie zei; als ik een goede cd (3,5 of 4 sterren) zie voor 10 euro, koop ik die vaak eerder dan 1 van 20 euro die wellicht een stuk beter is. Uiteindelijk koop ik die nog wel, maar een tijdje later tot ik mezelf echt niet meer kan inhouden!
0
geplaatst: 11 april 2007, 23:55 uur
aERodynamIC schreef:

Misschien omdat voor sommige de top 10 zomaar een selectie is van wat ze 5 sterren geven? Sommige, buiten een paar wel vastgeroeste, zou ik zo kunnen vervangen door andere 5 sterren uit mijn lijst die ik nog niet orgineel heb.
0
geplaatst: 12 april 2007, 04:27 uur
bubbachups schreef:
Voor mij is de ultieme ervaring als muziekliefhebber namelijk het ontdekken van nieuwe muziek in de platenzaak (bijvoorbeeld nieuwe uitgaven op mijn favoriete labels, een mooie hoes of het uitwisselen van tips met het personeel) om bij thuiskomst daadwerkelijk iets te hebben om me in te verdiepen en om te ontdekken. Missen jullie dat gevoel niet?
Vroeger, in het pre-internet tijdperk, als student met beperkt budget heb ik dat vaak gedaan. Er zijn toen idd heel veel leuke ontdekkingen uit de bus gekomen. Spijtig genoeg echter ook zware miskopen (iemand ooit van de Candy-dates gehoord? Houden zo) Vandaag de dag maak ik echter heel veel gebruik van het PiKa netwerk. Ik heb dan ook momenteel (veel) meer mp3 albums dan fysieke albums. Enerszijds doe ik dit uit praktische noodzaak (er zijn nu momenteel geen CD winkels in mijn huidige woonplaats of zelfs in het hele land). Anderszijds heb ik nu een ander type verzamelwoede te pakken: mijn top-lijstjes in bezit krijgen. Zodoende heb ik straks een mooie collectie van juweeltjes. Ik wil namelijk de top 10 van elk jaar in bezit krijgen. Omdat die lijstjes hevig aan verandering onderheving zijn zou het straks wel kunnen uitdraaien op een enorme collectie. Momenteel ben ik nog even aan het sparen Voor mij is de ultieme ervaring als muziekliefhebber namelijk het ontdekken van nieuwe muziek in de platenzaak (bijvoorbeeld nieuwe uitgaven op mijn favoriete labels, een mooie hoes of het uitwisselen van tips met het personeel) om bij thuiskomst daadwerkelijk iets te hebben om me in te verdiepen en om te ontdekken. Missen jullie dat gevoel niet?

0
geplaatst: 12 april 2007, 09:12 uur
Ik probeer zelf wel zo veel mogelijk te kopen. Ik vind cd's en platen gewoon leuk om te hebben. Dat ik daarnaast ook veel download (ook deels als filter voor wat ik koop) kan ik me niet echt schuldig over voelen. Ik zou waarschijnlijk minder kopen als ik niet zou downloaden.
Van mijn top 10 heb ik alles origineel. Alle 5* (dat zijn er overigens niet veel meer dan die tien) heb ik ook. Van de 4.5* heb ik tweederde, de rest wordt nog eens gekocht de komende tijd. In totaal (platen en cd's) loop ik denk ik al wel tegen de 200 en dat vind ik eigenlijk best veel
Van mijn top 10 heb ik alles origineel. Alle 5* (dat zijn er overigens niet veel meer dan die tien) heb ik ook. Van de 4.5* heb ik tweederde, de rest wordt nog eens gekocht de komende tijd. In totaal (platen en cd's) loop ik denk ik al wel tegen de 200 en dat vind ik eigenlijk best veel

0
geplaatst: 12 april 2007, 19:19 uur
BlueVelvet schreef:
(quote)
Waarom koop je hem niet?dat ding kost (in mijn lokale platenzaak) 17 euro, dat is 7 euro boven de prijs die ik normaliter voor een cd uitgeef, dat heeft mij al die tijd tegen gehouden.
maar let wel: ER KOMT EEN DAG!!
0
~Jewel~
geplaatst: 19 juni 2007, 00:34 uur
Ik doe sowiezo niet aan gebrande cd's! Ik heb alle cd's van mijn top 10. Als er een deluxe/limited-versie van een album bestaat ga ik daar meestal voor, zoals uit mijn top 10, Lucinda Williams & Kate Bush!
0
geplaatst: 19 juni 2007, 00:49 uur
L_T_B schreef:
Daarnaast heb ik er ook nog 4 (Bob Dylan, Flogging Molly, Grey DeLisle en Jenny Lewis) op LP.
Daarnaast heb ik er ook nog 4 (Bob Dylan, Flogging Molly, Grey DeLisle en Jenny Lewis) op LP.
Dankzij de herstructurering van mijn top10 heb ik nog maar 3 van mijn top10 platen op LP. Bob Dylan, Flogging Molly ("gewoon" en op groen vinyl) en de nieuwe binnenkomer Belle and Sebastian. Van Alela Diane heb ik overigens wel deze 10" op LP. Nu nog op zoek naar een "normaal" geprijsde LP van Buddy Holly.
0
geplaatst: 19 juni 2007, 00:58 uur
Huxley schreef:
dat ding kost (in mijn lokale platenzaak) 17 euro, dat is 7 euro boven de prijs die ik normaliter voor een cd uitgeef, dat heeft mij al die tijd tegen gehouden.
maar let wel: ER KOMT EEN DAG!!
(quote)
dat ding kost (in mijn lokale platenzaak) 17 euro, dat is 7 euro boven de prijs die ik normaliter voor een cd uitgeef, dat heeft mij al die tijd tegen gehouden.
maar let wel: ER KOMT EEN DAG!!Ik ben The Piper anders al in menig platenzaak voor 10 euro tegengekomen de laatste jaren.
0
geplaatst: 19 juni 2007, 07:16 uur
Mijn nummer 2, 4, 5, 8 en 10 heb ik momenteel origineel. De rest: dringend naar op zoek 

0
geplaatst: 19 juni 2007, 07:19 uur
Ik heb Cocorosie, Jeff Buckley, The Doors en Susanna and the Magical Orchestra origineel. Joanna Newsom zag ik laatst in de winkel maar ik schrok me rot van de prijs.
Wat ik me wel altijd afvraag bij cd's als die van Jeff Buckley en Nick Drake: wie verdient er nou eigenlijk geld aan? De platenmaatschappij?
Wat ik me wel altijd afvraag bij cd's als die van Jeff Buckley en Nick Drake: wie verdient er nou eigenlijk geld aan? De platenmaatschappij?
0
geplaatst: 19 juni 2007, 07:21 uur
Carow schreef:
Ik heb Cocorosie, Jeff Buckley, The Doors en Susanna and the Magical Orchestra origineel. Joanna Newsom zag ik laatst in de winkel maar ik schrok me rot van de prijs.
Een groot deel gaat naar de erfgenamen dacht ik.
* denotes required fields.