MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Welke beroemdheden heb je al ontmoet?

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
(quote)

De enige echte ja

Recordstoreday maar in de gaten houden, staan ze om 17.00 bij de concurrent/collega's op de Oude Binnenweg.

Haha, leuke trouwe concurrenten.
Zal het zeker in de gaten houden!

Een vriend van me speelt bij Girls Names en via hem heb ik de rest van de band ook (een beetje) leren kennen. Vier jaar geleden verklaarde hij me voor gek toen ik zei dat 'ie een keer in NL zou komen optreden, toch leuk dat mijn 'voorspelling' is uitgekomen. Hij zat toen in geen enkele band en wist niet zo goed of hij van z'n muziek kon leven..

Daarnaast heb ik wel eens wat gekletst met Andrew Bird, Damien Jurado, the Low Anthem, een paar bandleden van Phosphorescent (Matthew Houck was er niet bij), Guillemots, Ólafur Arnalds, Kristian Mattson (The Tallest Man on Earth), Blood Red Shoes, Mauro Pawlowski, John Darnielle (The Mountain Goats), Megafaun, Israel Nash Gripka, Finn Andrews (the Veils), Pokey LaFarge (in een platenzaak in Malmo) en Declan de Barra.

Ook heb ik Mark Lanegan's hand geschud en ik durfde nog net 'hoi' te zeggen Er kon gelukkig wel een (zuinige) glimlach af bij hem.. ik was een beetje starstruck, haha.

Met Roger Miret van Agnostic Front door de mic lopen meeschreeuwen op het podium.
Gavin Rossdale van Bush na concert ontmoet in de stad en praatje gemaakt.
Iced Earth ontmoet en gesproken in handtekening sessie platenzaak voor concert.
Keith Caputo ontmoet en gesproken na concert nav zijn eerste solo album.
Def P bij concert Life Of Agony aan de bar ontmoet en ff kort over concert gesproken.

Peter Blake, een van de bekendste Britse popart kunstenaars en ontwerper van de hoes van Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Ooit tegen het lijf gelopen in een museum in Bristol. Aardige man.

Robertus
Florian Scheider (ex-Kraftwerk) in 2009 in, jawel, Düsseldorf. In burger dus, gespot toen hij aan een terrasje zat in de buurt van de Kling-Klang studio, waar ik toen ook een kijkje had genomen. Heb hem aangesproken en heb handtekening op de hoes van The Man Machine! Echt blij was hij niet, hij voelde zich een beetje overvallen denk ik. Hij zei letterlijk: "Kraftwerk, damit habe ich nichts mehr zu tun." En dat was ook zo, want toen was hij er net uit. Geen grapje dit, echt een onverwachte ontmoeting was dit...Hij zag er een beetje als een oud, verdwaald mannetje uit, maar hij heeft natuurlijk een heel herkenbaar hoofd.

John Cale ook handje geschud in Breda, februari 2007, na afloop van concert tijdens signeersessie van zijn Circus-Live album. Maar dat was uiteraard meer geregisseerd....Maar ook leuk.

Roos Rebergen, alias Roosbeef, in de Velvet in Breda tijdens instore. Beetje gebabbeld over Nick Cave en over platenspelers. Ook handtekening uiteraard...Heel eigenzinnige artiest ook, erg leuk.

De laatste tijd veel online contact met Nakhane Touré. Als ie weer eens in Nederland is dan zal er zeker persoonlijk contact volgen.
Ik heb hem na zijn concert in Amsterdam vorig jaar even kort gesproken.

John Grant ooit ontmoet de dag na zijn concert in Rotown. Hij stond in de rij bij Donner (boekenwinkel). Later reageerde hij wel eens op dingen die ik op Facebook postte.

Robertus schreef:
Florian Scheider (ex-Kraftwerk) in 2009 in, jawel, Düsseldorf. In burger dus, gespot toen hij aan een terrasje zat in de buurt van de Kling-Klang studio, waar ik toen ook een kijkje had genomen. Heb hem aangesproken en heb handtekening op de hoes van The Man Machine! Echt blij was hij niet, hij voelde zich een beetje overvallen denk ik. Hij zei letterlijk: "Kraftwerk, damit habe ich nichts mehr zu tun." En dat was ook zo, want toen was hij er net uit. Geen grapje dit, echt een onverwachte ontmoeting was dit...Hij zag er een beetje als een oud, verdwaald mannetje uit, maar hij heeft natuurlijk een heel herkenbaar hoofd.
.

Damn, goed verhaal

Ik ben weleens op een afterparty van Crossing Border beland en daar heb ik twee dames van Warpaint ontmoet, met Theresa heb ik staan kletsen en met Emily heb ik staan knuffelen. Verder ben ik daar op de foto gegaan met één van mijn helden Dimitri Verhulst.

Op diezelfde editie van CB stond ik opeens naast Austin van White Denim bij de urinoirs. Als een soort van verbaasde reactie zei ik: Hey! Waarop hij, al pissende, een heel gesprek met mij aanging. Dat was best awkward. Na het concert heb ik hem nog even gesproken en heeft de band mijn cd gesigneerd.

Verder Dan Mangan twee kort gesproken. En uiteraard wat lui van Nederlandse bandjes, Death Letters, Soul Sister Dance Revolution, etc.

Overigens, ik heb Arie Boomsma eensch ontmoet, en ook Dolores Leeuwin. Niet om op te scheppen of zo, maar de enige keer dat ik starstruck ben geweest, was toen ik Dolores ontmoette.

Roger Mcguinn in 1991 op een twee meter sessie......
George Kooymans een dag na een Golden Earring optreden in Assen, in 1983.....

Ben bevriend geraakt met Sandra (Caldarone) Kim (ex-Songfestival-winnares 1986). Beetje uit de hand gelopen adoratie, direct ontstaan na haar overwinning. Vijf maanden later belde ik aan bij haar ouderlijke woning in Montegnée (Luik). Zij net 14 en ik 18........( en pas 3 maanden mijn rijbewijs).

Nu, bijna 30 jaar later, heb ik haar 14 keer ontmoet en gesproken (& foto's/handtekeningen) en wel in Montegnée [86], Antwerpen [87], Leuven [87]. In de Jaren '90 had ze wat tegenslag (privé) en liet haar zang/acteer-kunsten zien in div. musicals en werd opgenomen in het presentatie-team van RTL TV1

Door haar comeback (2010) is ze weer vaak op diverse podia te zien. Weer gezien en gesproken in Tienen [2012], Brussel [2012], Leuven [2013], Venlo [2013], Borgerhout [2013], Waarbeke [2013] Sandra onderbrak haar cover van Eternal Flame na 25 sec. (Sandra Kim - Eternal Flame ) toen ze mij zag en begroette mij met naam en al , Affligem [2014], Hasselt [2014], Oostende [2015], Amsterdam [2015] en vorige week nog in haar woonplaats Nossegem [2015]. Sinds de uitvinding van FaceBook ook regelmatig privé-chats met haar.

Ik heb tussen sets lang geanimeerd met Diamond Jim Greene gesproken, een uitmuntend country blues artiest. Die naam zegt niemand op MuMe iets, maar goed, veel hier door anderen aangebrachte namen, zeggen mij ook niets, dus wat is beroemd?

Dick Lucas (Subhumans, Citizen Fish, Culture Shock), The Roughneck Riot, Wattie van The Exploited, Robin van The Restarts, Biff van Sick on the Bus, Chris van Anti-Flag en Jerry van The Misfits. Allemaal op het Rebellion Festival afgelopen augustus.

buizen
Met Rod Stewart backstage aan de bar gezeten en mee gekletst bij een groot festival waar hij hoofdact was, heel stoer. Half uur ofzo. Slayer meermalen ontmoet, vooral in de beginjaren, in de kleedkamer biertjes drinken. Heb zelfs nog een briefwisseling met Tom Araya gehad, schreven we elkaar. Claw Boys Claw idem. Bij Manowar in de tourbus, oh wat erg daar.
Cronos van Venom meermalen ontmoet, wat een aparte man. En wijlen Herman en zijn Wild Romance natuurlijk, Herman, Danny Lademacher, mee op stap, knettergek. En ik vergeet er vast nog een heel stel want avonturen in die jaren waren in alcohol gedrenkt.
The Beatles gelukkig nooit ontmoet.

Mijn droom is om Debbie Harry te ontmoeten. Maar ze treedt zelden in de buurt op.

buizen
sheep67 schreef:
Ben bevriend geraakt met Sandra (Caldarone) Kim (ex-Songfestival-winnares 1986). Beetje uit de hand gelopen ..... Vijf maanden later belde ik aan bij haar ouderlijke woning in Montegnée (Luik). Zij net 14 en ik 18........( en pas 3 maanden mijn rijbewijs)....

Nu, bijna 30 jaar later, .... toen ze mij zag en begroette mij met naam en al ,.....
....ook regelmatig privé-chats met haar.

Geweldig, hoe jij een vriendschap hebt opgebouwd met Sandra Kim, sheep67. Leuk om te lezen.

Gloeilamp schreef:
Dick Lucas (Subhumans, Citizen Fish, Culture Shock), The Roughneck Riot, Wattie van The Exploited, Robin van The Restarts, Biff van Sick on the Bus, Chris van Anti-Flag en Jerry van The Misfits. Allemaal op het Rebellion Festival afgelopen augustus.

Steve Ignorant van Crass helemaal vergeten! Bijzondere man, die zelfs mijn halve jas heeft ondergetekend met een marker.

buizen
Gloeilamp schreef:
(quote)

Steve Ignorant van Crass helemaal vergeten! Bijzondere man, die zelfs mijn halve jas heeft ondergetekend met een marker.

Dan kom jij ook wel eens in Atak en Simplon. Die Punkholen.
Zag je imposante lijst van concerten die je hebt bezocht dit jaar. Vette bands.

buizen schreef:
(quote)

Thanks! Al een paar keer geweest inderdaad, maar behoorlijk uit de buurt voor iemand uit Utreg. Helaas

Ik sta op de foto met de enige echte Arjen Anthony Lucassen, en heb zijn handtekening, wat plaatsvondt na de grootse Theater Equation.

Thx buizen

Denk (weet wel zeker) dat jouw ontmoetingen met bekende artiesten wat wilder zijn dan die van mij..
Maar op stap geweest met Brood en Lademacher zelfs! Hoe wild wil je het hebben? Gaaf!

Tijdens het Incubate festival in Tilburg heb ik Jaakko Eino Kalevi ontmoet!
Er stond niemand bij zijn merchandise dus vroeg ik aan de verkoper of Jaakko kon komen en hij kwam, vervolgens heb wat gepraat met hem en (ik denk) zijn manager.
Ook ben ik nog op de foto met hem geweest en heb ik de foto's die ik had gemaakt met hem bekeken.

Was super leuk!

Ziegler
Is een belangrijk kenmerk van een beroemdheid niet dat we die kennen? Ik wilde net gaan vertellen over mijn kortstondige romance met Beyoncé, maar daarmee val ik uit de toon.
Ik heb eens een biertje gedronken met een bassist uit een band van Jan Akkerman. Geen idee hoe hij heet. Hij ks dan ook niet beroemd.

Robertus
jasper1991 schreef:
Ik sta op de foto met de enige echte Arjen Anthony Lucassen, en heb zijn handtekening, wat plaatsvondt na de grootse Theater Equation.

Gaaf! Mijn liefde voor deze artiest is sinds The Gentle Storm en het concert dat deze band gaf in Mezz weer helemaal opgebloeid. Jammer dat ik Theater Equation gemist heb. Heb wel een handtekening van Lucassen op mijn CD 01011001.

Vorige week tijdens het concert van SALES nog staan praten met Jordan Shih van dit bandje.
Ik vind het altijd wel leuk om onbekende bandjes live te zien en de kans te krijgen om met ze te praten en op de foto te gaan

Franck Maudit
Bij nader inzien meer mensen dan ik dacht (criteria: toch op z'n minst een paar zinnen mee gewisseld hebben en het moeten mensen zijn die toch iets te betekenen hebben qua bekendheid). Ik ga er nu sowieso een paar vergeten, hou die shit niet echt bij maar het is wel geinig om er eens bij stil te staan.

Muziek:
Andy Stott
Boudewijn de Groot
David Byrne
Ed Macfarlane
Ernst Jansz
Flip Kowlier
Frank Vander Linden
Frederik Sioen
Grant Nicholas
Luc de Vos
Mark Kozelek
Max Colombie
Oliver Sykes
Tom Barman
Tom Dice
Ville Valo
Walter Grootaerts

Sport:
Andriy Shevchenko
Gella Vandecaveye
Gilles de Bilde
Greg Van Avermaet
Luc Nilis
Mario de Clercq
Roger de Vlaeminck
Sep Vanmarcke
Wesley Sonck

Verder heel wat mensen uit literaire en filosofische hoek, teveel om hier op te noemen.

buizen
Vanavond was ik bij een concert en daar heeft een meisje in een rolstoel de avond van haar leven gehad. Michael Monroe trad op en dat is zo'n enorme personality als je maar zelden nog treft (Lemmy, van Motorhead, is er ook zo een, volledig authentiek). Het meisje zat met haar begeleidster vooraan (klein zaaltje) en in alle stage-fratsen had Monroe regelmatig echte aandacht voor haar. Direct bij het tweede nummer zocht ie haar al op en gaf haar een welgemeende handdruk en hij gaf haar een biertje. Later een flesje water en hij had oogcontact en flirtte (op een leuke manier) met 'r en er was iets tussen hen. De weelchairrockchick (die duidelijk een huge fan was want elke nummer zong ze luidkeels woord voor woord mee) swingde en genoot zichtbaar enorm, ze ging uit haar dak. Te gek om te zien!

Franck Maudit
Leuk verhaal buizen

Pat Thetic en Chris Dos van Anti-Flag, de drie broers in Radkey en David en Christoffer van John Coffey. En dat in een ruime week

buizen schreef:
(quote)

Over Simplon gesproken; ik heb daar ooit Thelonious Monster gezien. Na afloop van het concert trof ik Bob Forrest bij de urinoirs. We hebben synchroon geplast. En toen bietste hij sigaretten van mijn kameraad en wilde meer weten over Jagermeister. Volgens mij had hij dat net ontdekt.

We hebben elkaar de hand geschud en ik heb gezegd hem weer te zien op Pinkpop. Later in de nazit in Simplon hebben wij hem nog een Jagermeister gegeven. 1992 of zo.

Mooi verhaal

Gelukkig nadien toch nog goed gekomen met Bob, toen ie de fles vaarwel wist te zeggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:34 uur

geplaatst: vandaag om 22:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.