De Site / Gebruikers / Hoe stellen jullie je top 10 samen?
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juli 2008, 20:49 uur
Geef me één goede reden waarom je die niet serieus zou nemen? Omdat je alleen maar muziek van voor 1995 in je top 10 mag zetten?

Nee, even serieus. Ik zet er albums in die ik zowel op dit moment als all-time goed vind. The Bends van Radiohead is bij mij een voorbeeld van all-time. Sommige albums die ik op dit moment goed vind verdwijnen na een tijdje weer uit mijn top 10 en sommige blijven hangen (Eyes Open van Snow Patrol bijv.). Viva la Vida is zo'n album wat ik op dit moment absoluut goed en ik kijk wel waar hij uiteindelijk eindigt.
0
geplaatst: 3 juli 2008, 20:56 uur
LucM schreef:
Het is wel opmerkelijk dat reeds 10 gebruikers dit album in hun persoonlijke top-10 hebben staan, hoewel het slechts twee weken geleden werd uitgebracht.
Het is wel opmerkelijk dat reeds 10 gebruikers dit album in hun persoonlijke top-10 hebben staan, hoewel het slechts twee weken geleden werd uitgebracht.
Kan toch: ieder heeft zo zijn eigen motivatie voor wat betreft hun top 10. Niet voor iedereen hoeft het een all-time favourite top 10 te zijn toch? Het kunnen toch ook gewoon 10 albums zijn die op dit moment enorm aanslaan (een uitgebreidere vorm rotatielijst of iets dergelijks). Het is maar wat voor waarde je er aan hecht.
0
geplaatst: 3 juli 2008, 21:15 uur
Nick4 heeft gelijk vind ik. Een beetje dom. Vooral omdat de impact van een album, meestal toch, pas 10 jaar na uitgave zowat kan ingeschat worden. Het kan natuurlijk ook zijn dat je een album gewoon gewéldig vind. Dan vind ik dat je toch wel moet wachten om te zien of hij na een jaar ofzo nog steeds even mooi is.
Viva La Vida is zo'n album dat binnen 15 jaar vergeten is. Net omdat mensen het nu zo goed vinden maar erg makkelijk door een ander album in de top 10 verplaatst kan worden.
Viva La Vida is zo'n album dat binnen 15 jaar vergeten is. Net omdat mensen het nu zo goed vinden maar erg makkelijk door een ander album in de top 10 verplaatst kan worden.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 11:21 uur
DonDijk schreef:
Een album zelf maken...Waar moet het toch heen tegenwoordig
Ja, of aanpassen. Een album zelf maken...Waar moet het toch heen tegenwoordig

Neem Songs for the Deaf van Queens of the Stone Age. Puike plaat, maar sommige nummers beginnen of eindigen met leuk bedoelde stukjes tekst (zogenaamde skitts). Nou, die heb ik er dus gewoon vanaf gehaald met Cool Edit Pro, en nu is het dus helemaal een goede plaat geworden.
Bij dit album heb ik de nummers die uit twee liedjes bestaan ook gewoon in tweeen geknipt. Dat zapt een stuk makkelijker.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 15:57 uur
Nick4 schreef:
Geef me één goede reden waarom je die niet serieus zou nemen? Omdat je alleen maar muziek van voor 1995 in je top 10 mag zetten?
Nee, even serieus. Ik zet er albums in die ik zowel op dit moment als all-time goed vind. The Bends van Radiohead is bij mij een voorbeeld van all-time. Sommige albums die ik op dit moment goed vind verdwijnen na een tijdje weer uit mijn top 10 en sommige blijven hangen (Eyes Open van Snow Patrol bijv.). Viva la Vida is zo'n album wat ik op dit moment absoluut goed en ik kijk wel waar hij uiteindelijk eindigt.
(quote)

Ik denk dat een toelichting niet eens nodig is. Als jij dit album in je top 10 wilt zetten moet je dat gewoon doen. Mensen die altijd commentaar moeten hebben op andermans mening en smaak neem ik al helemaal niet serieus.
Overigens vind ik dit een steengoede cd. Na het teleurstellende X&Y heeft Coldplay gelukkig toch een verfrissende nieuwe sound laten horen op dit album. Het is overigens een groeiplaat want de eerste paar luisterbeurten was ik nog vrij sceptisch maar het zit weer helemaal snor met Coldplay wat mij betreft.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 16:48 uur
Jason28 schreef:
Ik denk dat een toelichting niet eens nodig is. Als jij dit album in je top 10 wilt zetten moet je dat gewoon doen. Mensen die altijd commentaar moeten hebben op andermans mening en smaak neem ik al helemaal niet serieus.
Niet mee eens. Het gaat hier niet om het al dan niet accepteren van iemands mening of smaak. Het het erom of een plaat die net 2 weken uit in een top 10 thuishoort. Misschien wel als je 12 jaar bent en uberhaupt nog maar 9 platen gehoord hebt, maar normaal gespoken kan dit natuurlijk onzin. Top 10 platen zijn platen die na een tijdje nog steeds goed zijn. Ik vind echt dar er minstens een half jaar tot een jaar overheen moet zijn gegaan. Minstens....Ik denk dat een toelichting niet eens nodig is. Als jij dit album in je top 10 wilt zetten moet je dat gewoon doen. Mensen die altijd commentaar moeten hebben op andermans mening en smaak neem ik al helemaal niet serieus.
En 2 weken is gewoon bespottelijk.
0
Gsus
geplaatst: 7 juli 2008, 17:09 uur
Toen ik nog een Top 10 had deed ik geen albums uitkiezen van het jaar waar ik op dat moment inzat.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 17:34 uur
Koerok schreef:
Top 10 platen zijn platen die na een tijdje nog steeds goed zijn. Ik vind echt dar er minstens een half jaar tot een jaar overheen moet zijn gegaan. Minstens....
Top 10 platen zijn platen die na een tijdje nog steeds goed zijn. Ik vind echt dar er minstens een half jaar tot een jaar overheen moet zijn gegaan. Minstens....
Dit vind ik weer onzin. Sinds wanneer bepaal jij wat je wel en niet in je top-10 mag zetten? Ik bedoel dit: er zijn geen criteria of regels wat betreft een top-10 en dus iedereen is vrij in het bepalen van zijn eigen top-10.
Dat het overgrote deel van MM zijn top-10 op jouw manier invult wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen...
0
geplaatst: 7 juli 2008, 21:20 uur
UndahCovah schreef:
Dit vind ik weer onzin. Sinds wanneer bepaal jij wat je wel en niet in je top-10 mag zetten?
Pff...wel eens gehoord van een mening?Dit vind ik weer onzin. Sinds wanneer bepaal jij wat je wel en niet in je top-10 mag zetten?
Ik bedoel dit: er zijn geen criteria of regels wat betreft een top-10 en dus iedereen is vrij in het bepalen van zijn eigen top-10.
Dan heb jij formeel gelijk en kun je doen wat je wilt. De vraag is alleen of dat zin heeft...Dat het overgrote deel van MM zijn top-10 op jouw manier invult wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen...
Als het allemaal niks uitmaakt en iedereen maar wat doet met die top tien, dan hoeft uberhaupt niemand 'm meer in te vullen, want dan zegt de uitkomst namelijk geen reet!!! Dus crew:
Regels graag, of op z'n minst duidelijke richtlijnen over wat de bedoeling is van die top 10!!!
0
geplaatst: 7 juli 2008, 22:13 uur
Ik ben het toch wel eens met Koerok ... als je elkaars Top 10 / mening / muzieksmaak niet meer mag becommentariseren valt er niks meer te discussieren op een muzieksite.. 

0
geplaatst: 7 juli 2008, 22:18 uur
Koerok schreef:
Dus crew:
Regels graag, of op z'n minst duidelijke richtlijnen over wat de bedoeling is van die top 10!!!
Dus crew:
Onzin: ieder mag zijn top 10 invullen zoals hij of zij dat wenst. Als we die tot op de puntjes moeten verantwoorden is dat wel wat vreemd natuurlijk. Ieder heeft zo zijn eigen idee daarover en dat mag ieder ook zelf uitmaken.
Het enige dat iedereen in gedachten moet houden is dat het invullen van een top 10 er ook voor zorgt dat dit de toplijst vormt. Maar om dan terug te komen op 'recente albums zouden er niet in mogen' is dat 'probleem' al opgelost omdat een album 2 jaar oud moet zijn om mee te doen in de toplijst.
Koerok schreef:
Als het allemaal niks uitmaakt en iedereen maar wat doet met die top tien, dan hoeft uberhaupt niemand 'm meer in te vullen, want dan zegt de uitkomst namelijk geen reet!!!
Als het allemaal niks uitmaakt en iedereen maar wat doet met die top tien, dan hoeft uberhaupt niemand 'm meer in te vullen, want dan zegt de uitkomst namelijk geen reet!!!
Ik mag hopen dat iedereen een top 10 naar gevoel invult en niet omdat er iets uit zou moeten komen.
Zie het maar als een persoonlijk visitekaartje en of dat nu bestaat uit zeer recente albums of niet doet er verder niet toe evenals de beweegredenen om bepaalde albums er in te zetten.
En nu graag terug naar dit album die sommige mensen nu al in hun top 10 hebben geplaatst en dat zelf mogen uitmaken. Denk je daar zelf anders over dan moet je daar zeker ook naar handelen.
0
mathieudc
geplaatst: 7 juli 2008, 22:45 uur
Smiechtel schreef:
Ik ben het toch wel eens met Koerok ... als je elkaars Top 10 / mening / muzieksmaak niet meer mag becommentariseren valt er niks meer te discussieren op een muzieksite..

Vind ik een verkeerde benadering. Je mag wel je bedenkingen hebben over iemands top-10 maar dat ligt dan aan een andere smaak en eventueel stijl tussen de gebruikers onderling.
Een andermans top-10 of stemmen analyseren en becommentariëren vind ik onnodig en nutteloos, elk zijn smaak. De albums die in die top-10 staan kun je wél individueel beoordelen als je die gehoord hebt, naar eigen smaak en mening, maar dan puur op basis van de muziek op dat album en niet op basis van 'kijk eens naar de rommel in die top-10!'.
Want daar zit hem het verschil tussen muziek beoordelen en een gebruiker beoordelen, en volgens mij is dat eerste nog altijd de bedoeling.
En dan kun je bij elk album discussiëren over wat je goed vindt en wat niet, door middel van de muziek te becommentariëren en niet door op de man te spelen.Voor de rest ben ik ook akkoord met aERodynamIC.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 23:00 uur
Gsus schreef:
Toen ik nog een Top 10 had deed ik geen albums uitkiezen van het jaar waar ik op dat moment inzat.
Zitten we niet allemaal in hetzelfde jaar dan ?
0
Spijtoptant
geplaatst: 7 juli 2008, 23:09 uur
Heeft ook weinig zin om te vertellen hoe je top tien eruit had gezien als je toch geen top tien hebt.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 23:13 uur
Hoe ik mijn top 10 samenstel: de 10 albums die ik op dat moment het beste vind, daar kan dus best een eendagsvlieg tussenzitten, die smijt ik er dan later wel weer uit.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 23:57 uur
Gajarigon schreef:
Hoe ik mijn top 10 samenstel: de 10 albums die ik op dat moment het beste vind, daar kan dus best een eendagsvlieg tussenzitten, die smijt ik er dan later wel weer uit.
Doet mij denken aan de rotatielijst. Hoe ik mijn top 10 samenstel: de 10 albums die ik op dat moment het beste vind, daar kan dus best een eendagsvlieg tussenzitten, die smijt ik er dan later wel weer uit.
Maar goed, blijkbaar is MusicMeter daar volledig mee akkoord. Prima natuurlijk, zij bepalen de regels, maar ik houd me het recht voor om het jammer te vinden. Toegegeven, het feit dat in de uiteindelijke lijst alleen platen worden meegenomen die 2 jaar oud zijn, maakt wel iets goed...
0
Guardian of Isis
geplaatst: 8 juli 2008, 00:12 uur
Ik heb altijd moeite om mijn top 10 vol te krijgen. Dat moet gewoon het beste van het beste zijn voor mij, en zelfs dingen die andere mensen als absolute klassiekers beschouwen en waar ik best in kan komen, zullen er waarschijnlijk nog niet in komen. (Voor de mensen die nu kijken naar mijn top 10: ja, ik weet dat er veel Metallica in staat.
) Het moet muziek zijn die me toch ferm heeft weten te overtuigen of - in het geval van Metallica - mijn leven drastisch heeft veranderd. 
) Het moet muziek zijn die me toch ferm heeft weten te overtuigen of - in het geval van Metallica - mijn leven drastisch heeft veranderd. 
0
geplaatst: 8 juli 2008, 00:25 uur
Guardian of Isis schreef:
Ik heb altijd moeite om mijn top 10 vol te krijgen. Dat moet gewoon het beste van het beste zijn voor mij, en zelfs dingen die andere mensen als absolute klassiekers beschouwen en waar ik best in kan komen, zullen er waarschijnlijk nog niet in komen. (Voor de mensen die nu kijken naar mijn top 10: ja, ik weet dat er veel Metallica in staat.
Tis natuulijk moeilijk om zulke top 10's samen te stellen. Ik heb ook 2 x Metallica. Alhoewel ik voel dat Master Of Puppets er binnen enkele jaren misschien zal uitgekegeld worden. 2 jaar geleden was het het ultieme album. Intussen heeft zelf al hun debuutalbum MoP voorbij gestoken...
Mijn top 10 veranderd niet snel. Om de 3 maand zo eens kijken of alles nog klopt. Keer 1 plaatsje opschuiven ofzo. Meer niet.
Niuewe zooi komt er normaal niet meer in. Het eerste TOP10-waardige album na 1990 (mijn geboortejaar) moet nog geschreven worden. Wel enkele aardige platen (laatste jaren), maar eigenlijk nog geen nieuwe golf van goede platen zoals die er in de 80's wel was.
0
geplaatst: 8 juli 2008, 08:47 uur
[quote="Koerok] Top 10 platen zijn platen die na een tijdje nog steeds goed zijn. Ik vind echt dar er minstens een half jaar tot een jaar overheen moet zijn gegaan. Minstens....
En 2 weken is gewoon bespottelijk.[/quote]
Er staat nergens dat je persoonlijke top 10 een all time toplijst betreft. Het kan ook een toplijst zijn van dit moment, dan past een cd die net 2 weken uit is er ook tussen. Hoe iemand zijn top 10 dus invult moet diegene zelf weten. Er mag dan best een discussie over gevoerd worden, maar om dan gelijk te zeggen dat deze users niet serieus genomen worden vind ik dan weer bespottelijk.
En 2 weken is gewoon bespottelijk.[/quote]
Er staat nergens dat je persoonlijke top 10 een all time toplijst betreft. Het kan ook een toplijst zijn van dit moment, dan past een cd die net 2 weken uit is er ook tussen. Hoe iemand zijn top 10 dus invult moet diegene zelf weten. Er mag dan best een discussie over gevoerd worden, maar om dan gelijk te zeggen dat deze users niet serieus genomen worden vind ik dan weer bespottelijk.
0
geplaatst: 8 juli 2008, 09:22 uur
Jason28 schreef:
Er staat nergens dat je persoonlijke top 10 een all time toplijst betreft. Het kan ook een toplijst zijn van dit moment, dan past een cd die net 2 weken uit is er ook tussen. Hoe iemand zijn top 10 dus invult moet diegene zelf weten.
Dat weet ik inmiddels.Er staat nergens dat je persoonlijke top 10 een all time toplijst betreft. Het kan ook een toplijst zijn van dit moment, dan past een cd die net 2 weken uit is er ook tussen. Hoe iemand zijn top 10 dus invult moet diegene zelf weten.
Er mag dan best een discussie over gevoerd worden, maar om dan gelijk te zeggen dat deze users niet serieus genomen worden vind ik dan weer bespottelijk.
Dat heb ik zo niet gezegd. Je kunt erover twisten of het een all-time-favorite moet zijn of bijv. een lijst van platen die je de afgelopen jaren erg goed vond, maar wat mij betreft is het toch wel duidelijk dat het niet gaat om de 'waan van de dag'. En dat is natuurlijk wel het geval als je de laatste van Coldplay erin gaat zetten die net uit is.
Maar nogmaals, de crew vindt het prima, dus ik zal ophouden met zeuren...
0
geplaatst: 8 juli 2008, 16:07 uur
Dat heb je inderdaad niet gezegd. Dat was iemand anders. Even rectificeren.
0
geplaatst: 29 augustus 2008, 16:57 uur
haha, ja. Maar ik houd van heel veel muziek hoor. Ik luister zelfs popmuziek van tegenwoordig, het enige wat ik niet kan hebben is hardcore. Maar van bijvoorbeeld popmuziek zou ik geen heel album kunnen hebben van 1 artiest. Dit album misschien wel, maar dit is ook niet typische pop. The chain vind ik inmiddels ook een goed nummer xD.
0
geplaatst: 29 augustus 2008, 17:01 uur
Lennonlover schreef:
Ja, en vooral heel afwisselend.
Ja, en vooral heel afwisselend.
Je hebt gelijk, ik zal em even wat afwisselender maken, mijn top 10.
0
geplaatst: 29 augustus 2008, 17:03 uur
Dutchi schreef:
(quote)
Zo`n top 10 had ik eerst ook , maar dan alleen DS albums.

* denotes required fields.