De Site / Gebruikers / Hoe stellen jullie je top 10 samen?
zoeken in:
0
geplaatst: 29 augustus 2008, 17:16 uur
Ja dat herinner ik me nog
Nu staan zijn die verplaatst door Knopfler-albums 

Nu staan zijn die verplaatst door Knopfler-albums 

0
geplaatst: 29 augustus 2008, 17:16 uur
Dutchi schreef:
Je hebt gelijk, ik zal em even wat afwisselender maken, mijn top 10.
voor mij hoeft dat niet hoor, als jij vindt dat dat de tien beste albums ooit gemaakt zijn.(quote)
Je hebt gelijk, ik zal em even wat afwisselender maken, mijn top 10.
0
geplaatst: 29 augustus 2008, 17:23 uur
Lennonlover schreef:
(quote)
voor mij hoeft dat niet hoor, als jij vindt dat dat de tien beste albums ooit gemaakt zijn.Nee maar ik heb een ruime muziek smaak dus dan moet mijn top 10 er ook zo uitzien vind ik. Maar nu heb ik nog steeds er geen albums in dat ik wel een leuk genre vind maar die eerste 5 albums kan ik er NIET uitzetten omdat ik metallica fan ben en iron maiden en opeth heel vet vind. Wat ik bijvoorbeeld nog meer leuk vind is: queen, the police, golden earring, dire straits, rise against, coldplay etc. etc.
0
geplaatst: 29 augustus 2008, 20:02 uur
Velen gaan volgens dit moto (zoals ik dat ook probeer): één album per artiest in je top-10.
Ik heb er nu wel twee van The Beatles maar bon, de fab4 zijn speciaal he (zij de man verliefd tot over zijn oren)
Ik heb er nu wel twee van The Beatles maar bon, de fab4 zijn speciaal he (zij de man verliefd tot over zijn oren)

0
stuart
geplaatst: 29 augustus 2008, 20:19 uur
Het zij je vergeven, Lennonlover, of om het een beetje on-topic te houden; ..You can go your own way...(go your own wayeeay).. 

0
geplaatst: 30 augustus 2008, 11:57 uur
Inderdaad. Follow your own Dreams! Don't Stop, you must Never go Back 

0
geplaatst: 30 augustus 2008, 16:20 uur
Als je een beatlesfreak bent en besmet bent met Liverpoolvirus, you're a gifted human!!!!
0
geplaatst: 1 september 2008, 00:08 uur
Tja, als je echt zoveel van een bepaalde band houdt dat je alle albums aanbidt, dan zie ik niet in waarom je ze niet allemaal in je top 10 zou moeten zetten. Het ziet er misschien een beetje saai en bekrompen uit, maar who cares? Het is toch jouw top 10? Ik heb ook twee albums van Bloc Party en twee van Incubus in mijn top 10 staan en als een van de bands in de toekomst mij weer omver weet te blazen met een nieuw album dan komt hij er gewoon gezellig bijstaan.
0
geplaatst: 3 september 2008, 21:40 uur
Heb net mijn top 10 samengesteld en dat heb ik op de volgende manier gedaan:
Eerst heb ik een map gemaakt die ik top 10 kandidaten noem,daar zet je albums in die je echt goed vind en die kans maken om in je top 10 te komen.
Na een tijdje zit die map natuurlijk vol en dan heb je een moeilijke taak,je top 10 samenstellen.Dat heb ik op de volgende manier gedaan:
Je zet alle albums tegenover elkaar die je in die map heb geplaatst en dan maak je uit welke je beter vind,bijv:
Top 10 Kandidaten map:
Common - Be
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
Miles Davis - Some Kinda Blue
Murs - End Of The Beginning.
Dan wordt het Common - Be VS A Tribe Called Quest - Midnight Marauders.Persoonlijk vond ik Common beter,dan krijgt Common een punt.
Dan ga je het hele rijtje af,bijv:
Ik heb net Common - Be Vs A Tribe Called Quest - Midnight Marauders gehad.Nu wordt het Common - Be Vs Miles Davis - Some Kinda Blue.
Ben je met het eerste album het hele rijtje af gegaan dan pak je de album die op de tweede plaats staat en dan ga je weer het hele rijtje af.
Door middel van punten kun je dus vaststellen wat je top 10 wordt en ook de volgorde weet je dan precies
Eerst heb ik een map gemaakt die ik top 10 kandidaten noem,daar zet je albums in die je echt goed vind en die kans maken om in je top 10 te komen.
Na een tijdje zit die map natuurlijk vol en dan heb je een moeilijke taak,je top 10 samenstellen.Dat heb ik op de volgende manier gedaan:
Je zet alle albums tegenover elkaar die je in die map heb geplaatst en dan maak je uit welke je beter vind,bijv:
Top 10 Kandidaten map:
Common - Be
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
Miles Davis - Some Kinda Blue
Murs - End Of The Beginning.
Dan wordt het Common - Be VS A Tribe Called Quest - Midnight Marauders.Persoonlijk vond ik Common beter,dan krijgt Common een punt.
Dan ga je het hele rijtje af,bijv:
Ik heb net Common - Be Vs A Tribe Called Quest - Midnight Marauders gehad.Nu wordt het Common - Be Vs Miles Davis - Some Kinda Blue.
Ben je met het eerste album het hele rijtje af gegaan dan pak je de album die op de tweede plaats staat en dan ga je weer het hele rijtje af.
Door middel van punten kun je dus vaststellen wat je top 10 wordt en ook de volgorde weet je dan precies

0
geplaatst: 11 september 2008, 17:02 uur
Bij Metallica - Live Sh*t: Binge & Purge (1993):
Ik zet geen live albums in mijn top10. Als ik dat wel zou doen kwam deze direct op plaats 2.
Ik zet geen live albums in mijn top10. Als ik dat wel zou doen kwam deze direct op plaats 2.
0
geplaatst: 11 september 2008, 17:06 uur
Gewoon doen dan dus,waarom zou je een principiele maatvoering hebben moeten van ik zet live en verzamelalbums niet in mijn top 10. onzin vind ik dat, ik zet gewoon de albums die ik het beste vind en het lekkerste vind wegluisteren in mijn top 10, en als dat dan live of verzamelalbums zijn dat maakt mij dan niet uit.
0
geplaatst: 11 september 2008, 17:33 uur
ricardo schreef:
Gewoon doen dan dus,waarom zou je een principiele maatvoering hebben moeten van ik zet live en verzamelalbums niet in mijn top 10. onzin vind ik dat, ik zet gewoon de albums die ik het beste vind en het lekkerste vind wegluisteren in mijn top 10, en als dat dan live of verzamelalbums zijn dat maakt mij dan niet uit.
Maja, dan kan ik evengoed van elke artiest een best of in mijn top10 zetten.
Metalogy box vanboven.
Live shit eronder
Best of Sabbath er onder
Warchest verzamelbox van Megadeth
...
0
geplaatst: 11 september 2008, 18:25 uur
als je die daadwerkelijk beter vind dan doe je dat toch. ik vind de constantheid van reguliere albums vaak beter dan verzamelaars, want dan hoor je de verschillende nummers uit zoveel jaren dat het niet echt bij elkaar past. de albums die in mijn top 10 staan, dat vind ik ook echt de allerbeste albums die ik ooit gehoord heb. bij mij staan er ook een aantal live albums in, niks mis mee toch.
0
geplaatst: 14 september 2008, 21:26 uur
AGE-411 schreef:
Waarom niet dan???
Muziek is toch muziek???
0
geplaatst: 14 september 2008, 22:02 uur
laboomzaa schreef:
Waarom niet dan???
Muziek is toch muziek???
(quote)
Waarom niet dan???
Muziek is toch muziek???
AGE-411 schreef:
Metalogy box vanboven.
Live shit eronder
Best of Sabbath er onder
...
(quote)
Metalogy box vanboven.
Live shit eronder
Best of Sabbath er onder
...
Heb je op den duur een competitie beste BEST OFF in elkaar steken ipv beste album in mekaar steken.
Live albums: zijn normaalgezien BEST OFF's, maar dan live. Kan ik echt niet in de top10 opnemen.
0
DevendraBan
geplaatst: 15 september 2008, 12:31 uur
En wat een gezanik over een top tien samen stellen. Zo'n zware opgave is dat toch niet?
0
geplaatst: 15 september 2008, 13:31 uur
Bij mij gaat het om wat het beste album is.
Want een goed verzamelalbum kan iedereen samen stellen.
0
geplaatst: 15 september 2008, 13:36 uur
AGE-411 schreef:
Behalve die mensen van de platenmaatschappij

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 december 2008, 19:37 uur
Geen verzamelaars. En vanaf nu doe ik ook maar 1 album per artiest in de top 10, ook al zijn andere platen ook geweldig. Anders krijg ik zo'n eenzijdige top 10.
0
joeri592
geplaatst: 15 juni 2009, 12:01 uur
ik vind een top 10 maken te moeilijk, binnekort probeer ik het weer is maar het wil me niet lukken, ik moet ook maar weer is op een aantal album stemmen en herstemmen als ik naar me albums kijk
0
joeri592
geplaatst: 16 juni 2009, 21:34 uur
ik heb er 1 gemaakt, ik heb maar 1 album per band, weet niet waarom vind ik leuk 

0
kiriyama
geplaatst: 23 november 2009, 22:45 uur
Gewoon de 10 albums die ik het best vind, lijkt mij de beste en simpelste oplossing. 

0
bobbee
geplaatst: 22 december 2009, 01:48 uur
Ik ga na welke platen me werkelijk iets gedaan hebben of waar ik een speciale herinnering aan heb. Of ze goed zijn is niet belangrijk. Ik ga er dan ook niet naar op zoek, maar ik kom ze toevallig tegen in de kast en dan weet ik of hij er in hoort of niet. .
0
geplaatst: 10 januari 2010, 20:51 uur
Help, ik wil een top 10 maar ik weet niet genoeg écht goede albums.
0
geplaatst: 10 januari 2010, 21:18 uur
Mijn top 10 bestaat uit albums die in mijn ziel gegrift staan. Albums die mijn ogen hebben geopend. Waar ik ondersteboven van was toen ik ze voor het eerst hoorde. Natuurlijk heb ik de loop der jaren mijn horizon verbreed en ben ik meer albums tegengekomen waar ik geen genoeg van kan krijgen. Maar echt de impact die deze tien hebben gehad, heb ik nooit meer ervaren.
0
geplaatst: 10 januari 2010, 23:51 uur
andnino schreef:
je mag de mijne wel overnemen

0
geplaatst: 11 januari 2010, 00:23 uur
Edwynn schreef:
Mijn top 10 bestaat uit albums die in mijn ziel gegrift staan.
Mijn top 10 bestaat uit albums die in mijn ziel gegrift staan.
Ik heb medelijden met je ziel

0
geplaatst: 11 januari 2010, 00:27 uur
andnino schreef:
Ach, zet dan beleefdheidshalve Ryfylke op de tiende plek.

* denotes required fields.