MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe stellen jullie je top 10 samen?

zoeken in:
eazyfan
Top10 is juist perfect vind ik
Ik stoorde me vroeger aan dezelfde dingen, maar nu lang niet meer. Dat sommige topCd's er niet in zitten stoort me niet, gewoon mijn 10 favorieten, en er zijn veel platen uit waarmee ik speciale band heb maar die zijn eruit, ik kan er best goed mee leven.

1-2-3 zijn moeilijk om in te vullen welke de nr1 moet worden.

4-5-6-7-8 zijn dan weer moeilijk, omdat die elke dag onderling wisselen en geen enkele plaat echt een top5 positie verdient.

9-10 zijn moeilijk omdat er wel een hoop goede platen zijn die op de rand van:" neem ik ze er in ?" liggen.

Omayyad
Ik heb geen enkel probleem met het samenstellen van mijn persoonlijke top tien...

Omayyad schreef:
Ik heb geen enkel probleem met het samenstellen van mijn persoonlijke top tien...

jij hebt weer andere problemen

AGE-411 schreef:
1-2-3 zijn moeilijk om in te vullen welke de nr1 moet worden.

4-5-6-7-8 zijn dan weer moeilijk, omdat die elke dag onderling wisselen en geen enkele plaat echt een top5 positie verdient.

9-10 zijn moeilijk omdat er wel een hoop goede platen zijn die op de rand van:" neem ik ze er in ?" liggen.

Bij mij hetzelfde

Omayyad
charlezzz schreef:
jij hebt weer andere problemen

Mojo Pin
Ik doe altijd maar wat.

Mojo Pin schreef:
Ik doe altijd maar wat.

voor het toepassen van de theorie van Ad Random heb je een behoorlijk puike Top 10

Hoe mij top tien eruit zal zien als ik gevoelens en herenigen eruit laat:
1.Songs For The Deaf-Queens Of The Stone age
2.Sufer Rosa-Pixies
3.Wind In The Wires-Patrick Wolf
4.Electric Ladyland-The Jimmie Hendrix Experience
5.Tommy-The Who
6.The Donward Spairl-Nine Inch Nails
7.The Velvet Underground And Nico-The Velvet Underground
8.Origin Of Symmetry-Muse
9.The Beatles-The Beatles
10.Bad Moon Rising-Sonic Youth/Bone Machine-Tom Waits
Dus dan exit: The Doors, Radiohead, Weezer, Slint, Smashing Pumpkins, Pink Floyd en ook mij absolute nummer 1 nu: Elliot Smith. De platen die in dit zeer alternatieve lijstje staan zijn muzikaal briljant maar ik heb er niet veel gevoelens en herenigen voor en van. Mij top tien is dan(Tommy, Surfer Rosa en Songs For The Deaf uitgezonderd een beetje) emoties en herenigen.

Goed nog een lijstje op herenigen:
1.Pinkerton-Weezer
2.Out Of Time-R.E.M
3.Metora-Linkin Park
4.The Backroom-The Editors
5.Siamese Dream-Smashing Pumpkins
6.Horses-Patti Smith
7.The Bends-Radiohead
8.XO-Elliot Smith
9.Kerplunk!-Green Day
10.Rated R-Queens Of The Stone Age
Platen waar ik geweldige goede herenigen aan heb en een aantal staan in mij top tien. Sommige(Green Day, Editors, Linkin Park) ben ik een beetje of helemaal overheen gegroeid. Leuk deze lijstje maar het maakt een ding duidelijk dat mij top uit emoties en herenigen bestaat.

Wie wil je herenigen?

Lukas schreef:
Wie wil je herenigen?

,....Stom nederlands. , volgende keer niet meer met mij slaperige kop typen

Ja, ik snapte er ook al niets van...

Ik heb ook niet zoveel moeite met het samenstellen van mijn top 10. Af en toe verschuift er wat en de nummer 9 en 10 zullen het komend jaar wel een keer sneuvelen, denk ik.

Eerst stemmen, en dan achteraf aan de hand van je stemmen je top 10 maken, zou ik aanraden. De precieze volgorde is bij mij nogal afhankelijk van het moment, maar de nummer 1 staat wel erg vast. Plaatsen 9 en 10 zijn dan weer albums die geen 5* hebben en die verander ik misschien wel nog eens als ik daar zin toe heb. Ik kijk toch wel naar de top 10 om een (snelle) indruk te krijgen van iemand's muzieksmaak. Erg belangrijk vind ik het natuurlijk wel niet, maar als iemand meerdere albums gemeen heeft met mijn lijst, wil ik wel eens onbekende albums uit die lijst een kans geven.

fredpit
Voor een ieder die problemen heeft met het samenstellen van zijn top 10 bied ik (tegen een kleine vergoeding) mijn diensten aan.

zie www.top10rescue.nl voor meer info

Ik heb er geen enkel probleem mee. Ik ben vanaf het begin af aan begonnen met mijn top 10 samenstellen, en daar pluk ik nu de vruchten van. Ik heb er nog steeds geen problemen mee.

Bij Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973):

Een mijlpaal in de geschiedenis dit album dat is het zeker,en ook mijn meest favoriete band Pink Floyd,maar ik heb het live album Is There Anybody Out There al in mijn top 10 staan,en aangezien ik maar 1 album per artiest/band in mijn top 10 wil hebben is die plaats dus al vergeven.Anders zou deze zeker een goede kanshebber geweest zijn.

Waarom toch altijd dat gedoe met 1 album per artiest in de top 10 regeling?
Als je een bepaalde plaat 1 van je beste 10 albums ooit berekent maakt het toch niet uit bij welke artiest het behoort?
Het gaat tenslotte om de muziek uiteindelijk lijkt me.

Nee hoor schizo dat is ook geen algemene regel hier,maar meer een regel die bij mij past en bij sommige andere users hier, en waar ik me ook een beetje aan wil houden.Ik vind dat je dan nog een beetje variatie hebt in je top 10, en kunnen de andere users hier ook zien van wat voor soorten muziek en verschillende artiesten/bands je het meeste houd.Dat is slechts mijn mening hoor.Als jij lekker van b.v 1 artiest/band 10 albums in je top 10 zou willen hebben dan is dat jouw goed recht hoor.

schizodeclown schreef:
Waarom toch altijd dat gedoe met 1 album per artiest in de top 10 regeling?

10 albums van Deep Purple in de Hans Brouwer MuMe album top 10 lijkt mij wat veel van het goede . Door het principe van "1 album per artiest" toe te passen zou bij wijze van spreke "The Dark Side of the Moon (1973)" van Pink Floyd ook een goede kans maken om in de HB MuMe album top 10 terecht te komen .

Zet je toch gewoon de mk 2 albums en Made in Japan in je top 10, want dat zijn er slechts 5.

Een goede en duidelijke uitleg beste mede-MuMers, is me geheel duidelijk nou

Even wat posts vanaf DSotM verplaatst en de topictitel ietwat aangepast, zodat het de lading wat beter dekt.

dix
een paar platen die weinig mensen kennen erbij zetten maakt een top tien in mijn ogen wel interessanter (mits je die platen ook echt goed vind)

dat OK computer een wereldplaat is weten we nu wel, dus om die op 1 tegen te komen is geen probleem ... maar zet ook wat origineels op 8 of zo.

Ik zet daar gewoon tien platen in die ik vaak beluister, alleen de plaatsing trek ik mij niets van aan. Want die van DOD vind ik evengoed als The Smiths, maar er moet nu eenmaal op elk plekje iets staan.

Ik heb mijn top tien trouwens eens veranderd.

Bij Dire Straits - Dire Straits (1978):

LucM schreef:
het beste debuut van 1978 en sindsdien ben ik fan geworden.

En geen plek in jouw top 10

Hij heeft hem vast op plaats 11 staan Ruud .

Beste Rudiger, er is helaas slechts plaats voor 10 CD's in de top 10. Ik heb véél meer lievelings-CD's en die top 10 heb ik na veel wikken en wegen samengesteld. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de 10 CD's die het meeste impact hadden op mij. Moest ik een top 100 samenstellen kwam Dire Straits wel meerdere keren voor. Ik ben evenzeer fan van bv. Abba, David Bowie, Bob Dylan of Rolling Stones maar zij komen ook niet voor in mijn top 10, al heb ik verscheidene CD's van die artiesten 5 sterren gegeven.

Hoewel ik vooral veel naar rock en metal luister is mijn muzieksmaak wat versnipperd. De albums die ik in mijn top 10 zet zijn allemaal albums die mij op een verschillende manier erg aanspreken en ook tot mijn favorieten behoren. Dat neemt niet weg dat er een hoop andere albums en artiesten zijn die ik net zo goed vind maar er kunnen er nou eenmaal maar 10 in .
Het geeft meer een soort van algemeen beeld van mijn muzieksmaak.

Bij Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends (2008):

Het is wel opmerkelijk dat reeds 10 gebruikers dit album in hun persoonlijke top-10 hebben staan, hoewel het slechts twee weken geleden werd uitgebracht.

DonDijk
Deze users neem ik dan ook niet serieus.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.