MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Het miskopen-topic

zoeken in:
Heb je ooit eens een CD gekocht die z'n geld echt niet waard was?Waarschuw anderen.Ook gewoon overhypete CD's passen hierin

Nee, eigenlijk niet. Jij?

Ik koop zelden meer onvoorbereid een CD, dus doe eigenlijk ook nooit miskopen.

Funeral van Arcade Fire
Grace van Buckley
Magic Numbers van Magic Numbers
Beautiful Freak van Eels
Allemaal weggegeven. Wat een drama.

pet
Beatiful Freak een miskoop?? Ga je mond spoelen!!

Verder heb ik nog wel een aantal cd's hier liggen die ik nu niet meer zo snel zal kopen, maar of dat nu echt miskopen zijn. Toen de tijd vond ik ze wel grappig.

Nu ga ik alleen nog maar gericht cd's kopen, dus het aantal miskopen is zo goed als 0.

Spijtoptant
Wat herman zegt.

Hoewel er natuurlijk wel eens iets gekocht is dat ik na enkele jaren nooit meer draaide wegens veranderde smaak, maar dat mag geen miskoop heten.

Spijtoptant die post in het miskopen-topic, dat kan geen toeval zijn...

Spijtoptant
Cygnus schreef:
Spijtoptant die post in het miskopen-topic, dat kan geen toeval zijn...

Fza
Ministry - Animositisomina

Maar het komt vrij weinig voor.

Pearl Jam - Ten, vreselijke plaat

rayman schreef:
Funeral van Arcade Fire
Grace van Buckley
Magic Numbers van Magic Numbers
Beautiful Freak van Eels
Allemaal weggegeven. Wat een drama.

Was er nog 1 vergeten:
Godspeed You! Black Emperor - Lift Your Skinny Fists bla bla bla

Ruby1966
Deftones - White Pony
Air - Moon Safari
Portishead - Dummy
Eels - Beautiful Freak
Simple Minds - Neon Lights
No Doubt - Tragic Kingdom
Feeder - Echo Park

Allemaal miskopen, bijna allemaal alweer verkocht of weggegeven...

rayman schreef:
(quote)

Was er nog 1 vergeten:
Godspeed You! Black Emperor - Lift Your Skinny Fists bla bla bla

Geef die dan maar aan mij
En smaken kunnen blijkbaar verschillen, aangezien mijn nummer 1 ook in je miskooplijst staat.

djeffibrelich
wat herman zegt, maar weleens wil het nog gebeuren zoals exciter van depeche mode , een impulsieve aankoop, tegenvallende plaat.

Zo zie je maar: smaak. Je kan er over lullen tot je een ons weegt, het bljift iets persoonlijks.
Verder hebben we genoeg overeenkomsten Arno.

Admiral Freebee - Admiral Freebee. Draak van een plaat.

Verder gelukkig geen miskopen gedaan.

Joni Mitchell - Blue, vind er nog steeds geen ruk aan.

Pitchshifer - PSI (afschuwlijk)

Ik heb eigenlijk heel wat miskopen gedaan, ik ging dan ook meestal op het artwork en de info af wat ik niet kende en dan scheen het gewoon een 13 in een dozijn band te zijn wat een erg saaie bedoeling was, nu koop ik dan ook niks meer wat ik zelf niet geluisterd hebt..

Casartelli (moderator)
Kennelijk vallen de miskopen tot hier toe voornamelijk uiteen in twee groepen:

1. Platen van al wat langer meelopende bands waarvan het merendeel van de fanschare het er nadien over eens was dat het plaatje in kwestie niks was.

2. Platen die een ruime waardering kennen en waarvan een nietsvermoedende gebruiker dacht: ha, dat moet ik ook eens proberen.

Vooral albums die ik gekocht heb, omdat ze zo'n 'die moet je in je kast hebben staan'-status hebben.

Pearl Jam - Ten, Eels (leuk hoor, maar het staat nóóit op), Jeff Buckley, dat werk. En meer dan twintig Thunderdome dubbelaars, maar destijds waren dat geen miskopen, en nog steeds is het leuk voor de nostalgie.

rayman schreef:
Funeral van Arcade Fire
Wisten jullie vast nog niet maar dit is bij mij ook altijd de allereerste die me te binnen schiet.....

artemio
Echte miskopen niet of het moeten mijn allereerste cd's zijn van het kaliber ABBA. Momenteel hou ik een eredivisie en een eerste divisie aan bij wijze van spreke. In de eerste divisie werk van bands als counting crows , k's choice, live, pearl jam en no doubt. Eels dat door anderen ook wordt genoemd hangt er tussen in...

Koop nu cd's zeer selectief en sporadisch.

Mijn grootste miskopen zijn:

The B-52's: Good stuff 2*
Maggie Reilly - Echoes 1.5*
Candydates: Candied Orange Peel 0.5*

Allemaal gekocht ten tijde dat ik nog eens een impulskoop deed.

musicfriek schreef:
Joni Mitchell - Blue, vind er nog steeds geen ruk aan.
Voor hoeveel verkoop je 'm?

EVANSHEWSON
Hoe wreed sympathiek ik Shiny Beast hier ook vind - ik zag hem in levenden lijve in Mechelen, die man bestaat ECHT ! - ik kocht 2 platen van Don Van Vliet alias Captain Beefheart, nl:

Shiny Beast en Trout Mask Replica.

Ik doe ze niet weg, want smaken schuiven soms wat op en wie weet, wat ik nu niet zo erg kan smaken zal ik op mijn oude dag wel wat liever horen, maar voorlopig krijg ik er hevige hoofdpijn van...

chocoloco
gnarls barkley. te gehypet, en word er hyperdepiep van

Rendezvous van Jane Birkin, ik vond uiteindelijk maar 1 liedje leuk, samen met mickey d, de rest vond ik niet doorheen-te-komen.
En Agent Orange & Emmanuelle, opgepikt in Parijs omdat t daar overal lag en ik dacht van nou ze zullen het wel weten hiero maar not my cup of tea.

max en joep
Omdat ik Marduk een goede band vind, heb ik de laatse cd blind gekocht.
Maar ik vind hem erg matig.

Outkast - Stankonia, tsja, ik had iets beters verwacht, maar werd halverwege het album knettergek van het gerap. Was ook laatste keer dat ik poging deed om deze muziek te waarderen. Het is het gewoon niet voor mij.

Killing God van Ultraviolence. De persoon aan wie ik hem weggaf was er ook al niet blij mee

Gast
geplaatst: vandaag om 17:52 uur

geplaatst: vandaag om 17:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.