MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Het miskopen-topic

zoeken in:
Ik vind die LP van Grace Slick, Dreams, vrij slecht. Ook die van Art Gartfunkel, Faith for Breakfast, vind ik maar slap. De hoes is veel beter.

Misterfool
Met de laast gekochte cd zit ik nu op 4 echte missers:

X & Y -Coldplay(2008) 7 euro
Gerry raferty- city to city(2008) 7 euro
Maroon 5- Songs about jane(2004) +- 15 euro
Kronos quartet U.S highball(2011) 6 euro.

In totaal dus 35 euro verspild

Stijn_Slayer
Die van Rafferty vind ik best goed, wel ietwat mainstream, maar toch. Ik hoop niet dat het je afschrikt om zijn prima werk met Stealers Wheel ooit eens te beluisteren.

Mijn grootste miskopen zijn:

The Who - Tommy
Pet Shop Boys - Very

De eerste vanwege zijn grote naam, kende The Who verder nog nauwelijks. Dus heel benieuwd de LP opgelegd, nog het hele album afgeluisterd, maar ik vond er totaal niks aan. Maar de hoes vind ik mooi, dus niet helemaal een miskoop.

Tweede kocht ik vanwege het leuke hoesje, dat lego-achtige hoesje. Eén keer gedraaid, en vond het hele foute synth-pop. Nooit meer naar omgekeken.

Verder heb ik nog weleens wat LP's van Reptile71 gekocht, waar ik een keer het debuutalbum van Christopher Cross gratis bij kreeg. Zelden zó'n saai album gehoord.

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Pet Shop Boys - Very
[...]
kocht ik vanwege het leuke hoesje, dat lego-achtige hoesje. Eén keer gedraaid, en vond het hele foute synth-pop. Nooit meer naar omgekeken.

Probeer het nog eens, nu je wat ouder en rijper bent.

Arrie schreef:
Mijn grootste miskopen zijn:

The Who - Tommy
Pet Shop Boys - Very

ow, het is geen grap

Om z'n eigen woorden maar eens aan te halen:

Arrie schreef:
We zijn het blijkbaar toch niet altijd met elkaar eens.

1987........Terence Trent D'Arby - Introducing The Hardline........kwam uit.
Fantastisch album!
Hoge verwachtingen voor de opvolger toendertijd....."Neither Fish Nor Flesh"
Mijn grootste miskoop van mijn gehele LP/CD-collectie...

1986.........Single Bruce Hornsby & Range - "The Way It Is" ...heerlijk dromerige nummer.
Koop het album en na 2 keer draaien weggeflikkerd in een hoek .....Boring!

Zorin
Een stuk of 5 denk ik zo....

Welke dan?

Mijn grootste miskoop (want het meest overgewaardeerde album aller tijden): Loveless van My Bloody Valentine. Heb ik na veertig keer luisteren (want je denkt eerst nog: ik snap iets niet) de vuilnisbak in gegooid, want ik wil niet dat er nog iemand gek van wordt.

Andere dure miskopen:

Beck: Midnight vultures
Sonic Youth: NY ghosts & flowers
Pixies: Trompe le monde
Prodigy: Fat of the land

Arrie schreef:
Verder heb ik nog weleens wat LP's van Reptile71 gekocht, waar ik een keer het debuutalbum van Christopher Cross gratis bij kreeg. Zelden zó'n saai album gehoord.

Misschien dat je die daarom gratis er bij kreeg?

Zephyr
fatima schreef:
Prodigy: Fat of the land

Inderdaad niet veel soeps. Gelukkig was mijn exemplaar 2e hands, dat verzacht de pijn nog enigszins.

Grootste miskoop dit jaar : A Perfect Circle - Thirteenth Step. Ik kom er gewoon niet doorheen.

Misterfool
Als je hem weg wil geven, ik hou me aanbevolen

Die MBV - Loveless had ik anders graag willen ruilen voor Duffy - Endlessly, wat een braakplaat - ideaal voor een kater.

Ook Caro Emerald kan dat effect hebben; beide draaien daarom nu elders hun rondjes. En The Hurts heb ik nog cadeau kunnen geven. Veel kopen leidt tot veel miskopen, daarom ga ik maar eens minder kopen- is nix mis mee in deze tijden.

Misterfool
En ik koop de laatste tijd juist weer wat meer . De rollen omgedraaid?

Zephyr
Zephyr schreef:
Grootste miskoop dit jaar : A Perfect Circle - Thirteenth Step. Ik kom er gewoon niet doorheen.

En de grootste miskoop vorig jaar : Oasis - (What's The Story) Morning Glory ?

Geen echte miskoop omdat ik wist dat ie bagger was, maar wilde de collectie kompleet houden.... :

Tribe After Tribe - Power (1985)

Misterfool schreef:
En ik koop de laatste tijd juist weer wat meer . De rollen omgedraaid?

Alles is relatief! Zo lang je nog niets je huis in hoeft te smokkelen ben je geen kandidaat voor de Jellinekkliniek

Mjuman schreef:
Die MBV - Loveless had ik anders graag willen ruilen voor Duffy - Endlessly, wat een braakplaat - ideaal voor een kater.

Tja, nu al mijn braakplaten de deur uit zijn, hoef ik natuurlijk geen nieuwe...

fatima schreef:
(quote)

Tja, nu al mijn braakplaten de deur uit zijn, hoef ik natuurlijk geen nieuwe...

Helaas, ik had nog wel wat vinyl in de aanbieding gehad, zie hier. Alleen gebied de eerlijkheid me te zeggen dat een lp minder braakvast is dan een cd - die haal je makkelijker door een sopje.

Btw: nooit katerproblemen?

Mijn draaitafel heeft het inmiddels definitief begeven, dus dat zou niet werken.

... en nee, uiteraard niet...

Was in Duitsland in een platenzaak, zag ik daar een dubbelalbum van Soft Machine liggen met de naam "The Story Of Soft Machine". Ik dacht mooie instapper om het oeuvre van Soft Machine mee te ontdekken.

Bleek het om een verzameling B-kantjes en leftovers te gaan

't zijn geen leuke b-kantjes en leftovers?

Nouja, ze zijn een beetje industrieël en niet al te hard.

Onweerwolf
Protonos schreef:
niet al te hard.

Soft

Protonos schreef:
industrieël

Machine

Waar voor je geld toch lijkt me?

On-topic: verre van complete verzamelaars van Golden Earring en Iron Maiden uit het tijdperk dat ik cd's wilde hebben, te veel geld bezat en nog totaal geen idee had wat voor geweldige muziek er bestond.

@ Onweerwolf, jij snapt hem

Pink Floyd- The wall

Ten eerste vind ik de muziek niet leuk, en ten tweede is het volgens mij een illegale versie, en mijn computer vertikt cd 1 en de laatste 3 nummers van cd 2 te importeren.

Interpol - Turn on the Bright Lights voor €18,00.

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 06:19 uur

geplaatst: vandaag om 06:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.