MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Het miskopen-topic

zoeken in:
Van afgelopen jaar zonder enige twijfel de elpee Live Killers van Queen uit 1979
Kwam de dubbelaar tegen op een rommelmarkt voor weinig. Maar na 2 rondjes op m'n draaitafel is t'ie diep in m'n platenkast verdwenen.
Met afstand de slechtste legale live registratie die ik in m'n audio leven ben tegengekomen. En dat zijn al wat jaartjes

dit jaar is Motorpsycho - Little Lucid Moments zonder enige twijfel de miskoop van het jaar geworden.
veel van verwacht en het is helemaal niets geworden.

Harco
beaster1256 schreef:
nee deric , maar mijn vriend kocht alle phil collins brol , nu is hij mijn vriend niet meer ,

Mijn miskopen:

Henry Rollins Band: Weight
Johnny Dowd: Temporary Shelter
Quinn Walker: Lion land/Laughter's an Asshole (2 cd)

Indien iemand interesse heeft in een van deze c.d.'s dan stuur maar een pm met een bod. Alledrie nog zo goed als nieuw.

JolkiPalki
-G Love and Special Sauce, Coast to Coast Motel
-Oasis, Be here now
-Sugar Ray, Floored
-Tom Waits, Mule variations

Stijn_Slayer
Geen miskopen, maar duidelijk wel missers.

Ik heb laatst Load van Metallica gekregen, ik zei nog zo dat ik géén Metallica wou.. en dan krijg ik ook nog Load...

En ik heb die kerstplaat van BZN gekregen. En een lol dat die gast had toen die mijn hoofd zag, maar die pak ik keihard terug op zijn verjaardag.

ik kreeg twee keer Slayer's Seasons in the Abyss op mn verjaardag.. geruild voor Johnny Cash's American V... bedacht me toen ik de hoes zag pas dat ze op dezelfde platenmaatschappij verschenen en dezelfde producer hadden

op stip op 1 Placebo. Dat was een bandje uit de jaren 80 tig dat met een zangeres op leadzang,een ontzettende goede recentie had in de OOR.
En ook hoog in hun lijst stond.Dus ik dacht ik koop die plaat, die moet wel goed zijn.!(nee niet de andere latere veel betere Placebo).

Ik heb het ....eerlijk waar geprobeerd, maar na 2 keer luisteren,bleef me niets anders over ....om hem zo in de vuilnisemmer te knikkeren.
De meest afgrijselijke stem die ik ooit gehoord heb.!Het moest gewoon verboden worden om daar een plaat van uit te brengen!

nr 2 Ja hier ook een Debbie Gibson, die daar tussen de Dead Boys en UK Subs stond..Ook weg geknikkerd, ik voel nu nog de schaamte.

en nr 3 BZN met zanger toen nog! en een soort hardrock band.Het was mijn eerste album en gelijk een dikke miskoop.

Hmm, om miskopen uit te drukken in aantal keren draaien (of juist niet draaien eigenlijk), dan is the black album van Metallica toch mijn duurste miskoop. Die cd heeft me 18 gulden gekost, en hoewel ik hem in de eerste 2 jaar dat ik hem had, wel eens gedraaid heb, staat hij nu al minstens 5 jaar in de kast te staan.
Verder hebben Let there be Rock van AC DC nooit zijn belofte in kunnen lossen.

Op die manier heb ik The Wall van Pink Floyd voor € 15,- gekocht en díe cd nog nooit gedraaid. Maar een miskoop zou ik het niet durven noemen.

Stijn_Slayer
Ik heb ooit Toto gekocht.... Het heeft me 2 jaar geduurd om die CD weer kwijt te raken.

Blackwater Park van Opeth is voor mij de grootste miskoop van de afgelopen 5 jaar geworden. Wat een draak van een plaat is dat eigenlijk door die overbodige en vooral onzinnige grunts die het album geheel verpesten. Tis voor mij hetzelfde als lekkere soep waar ze ineens suiker in gaan doen. Niet te kanen gewoon. Kep de cd nog steeds, als er nog liefhebbers voor zijn stuur maar even een pm.

Florsi Florsa schreef:
Op die manier heb ik The Wall van Pink Floyd voor € 15,- gekocht en díe cd nog nooit gedraaid. Maar een miskoop zou ik het niet durven noemen.

Slechts om er naar te kijken?

Grootste miskoop hier ooit: kOrn - Follow The Leader. Dacht dat ik een topper had binnen gehaald..

Thomzic schreef:
Grootste miskoop hier ooit: kOrn - Follow The Leader. Dacht dat ik een topper had binnen gehaald..

Haha die heb ik ook nog thuis liggen alleen gelukkig zelf geen geld aan uitgegeven, was een verjaardagskado.

Aghora schreef:
(quote)

Haha die heb ik ook nog thuis liggen alleen gelukkig zelf geen geld aan uitgegeven, was een verjaardagskado.

En braaf een tevreden knikje geven toen je het kadootje in ontvangst nam?

Baal nog steeds van die uitgegeven euro's btw. Nog liefhebbers? Voor een prikkie kun je life is peachy er bij krijgen

Stijn_Slayer schreef:
Ik heb ooit Toto gekocht.... Het heeft me 2 jaar geduurd om die CD weer kwijt te raken.

Die Hitzone Cd's wat een Rotzooi!!!

Fly or die - Nerd, de eerste was top en deze behoorlijk tegenvallend.

Stereo MC's - Deep, down and dirty. Alleen het titelnr. vind ik prima.

Deze;

(afbeelding)

ronduit de slechtste plaat in de discography van DM.

Ik kocht ooit eens "Brainbox Live in Paradiso". Het afscheids concert met Jan Schrrsma en Rudi de Queljoe. Kon je bestellen op de Brainbox site of zo. Eén keer gedraaid en tot de conclusie gekomen dat de heren of niet meer kunnen spelen, of alle nummers waren vergeten: SLECHT SLECHT SLECHT. Nooit meer aangeraakt.
Van Brainbox bestaat één echte LP (sea of delight) een een best of met alle nummers. Daar was ik altijd heel erg gek op!

Misterfool
ben bij mezelf te raden gegaan en ik blijk toch twee maal een slechte cd gekocht te hebben. na mijn eerste cd(keane bedshaped) wou ik natuurlijk meer moois kopen. en rond 2004 luisterde veel mensen(voornamelijk meisjes bleek later) maroon 5. waarom niet dacht ik. GROTE VERGISSING. maroon 5 bleek helaas melige pop. gewoon puur comerciele crap. ik zou niet eens weten waar ik deze cd heb. vast en zeker uit pure frustratie in een hoek gegooid. nooit meer naar omgekeken 1,5*

gerry raferty city to city. ik vond de cd in het begin heel mooi maar nu vind ik hem eigenlijk heel saai 2*

wijsneus
Laatste aankoop; kan gelijk door naar dit topic :

(afbeelding)

Stijn_Slayer
@ Simon-Hans:

Inderdaad een flinke misser. Gelukkig heb ik die zelf nooit gekocht.

Frans Bauer zijn grootse ''Hits".
Tja het was in ieder geval geen Bob de Bauwer toen ik hem kocht.

Niet echt miskopen - de albums zijn op zich goed te pruimen -, maar ze verdwijnen angstvallig weinig in mijn cd-speler:

The Band - The Last Waltz
Johnny Cash - At Folsom Prison
Johnny Cash - At San Quentin
Rory Galagher - Live in Europe
Rory Galagher - Stage Struck
Janis Joplin - In Concert

Allemaal live-albums, valt me ineens op. Goh, zou dat een teken zijn?

Stijn_Slayer
Dat zijn wel sterke albums hoor Karl, probeer ze nog eens een keertje.

Dat zijn toch wel live albums uit mijn top 100 van live-albums.
Zeers sterk vooral de eerste 6

Ik vind het ook voor het merendeel prima albums - volgens mij zitten ze allemaal wel op de 3,5* of 4,0* -, maar het komt er maar nooit van naar ze te luisteren. Om de een of andere reden weten ze mijn aandacht nooit echt te grijpen of vast te houden; maar de kwaliteit hoor ik wel.

Ja dat komt denk ik omdat ze live zijn.
Ik vind studio-albums altijd meer sfeer en herkenbaar geluid hebben.

Stijn_Slayer
Ringo Starr & His All Star Band DVD.

Hij was €2,50 dus ik kan er mee leven, en hij staat daar nu leuk voor de verzameling, maar wat een bagger.

Ik zie er de humor nog wel van in. Ringo in z'n sterretjes pak, raar kapsel, rare bril. Maar het is inhoudelijk echt hetzelfde als Gordon. Veel zwaaien, handjes geven aan het publiek, en de muziek zelf dus ook... Wat me nog wel verbaast omdat hij toch niet de minste namen bij zich had (Nils Lofgren, Billy Preston, Dr. John, Rick Danko).

It Don't Come Easy en Photograph zijn normaal nog wel leuke solo nummers, maar hier dus niet. Ook de Beatles nummers niet... With A Little Help From My Friends is het enige nummer dat er nog mee door kan.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:57 uur

geplaatst: vandaag om 01:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.