menu

De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
Fathead schreef:
In een AirBnB waar de eigenaars makkelijk wat meer voor hadden kunnen vragen.
In Frankrijk zijn de AirBnB prijzen gelukkig nog heel schappelijk. Twee jaar geleden ook voor een appel en een ei in een prachtig huis in de Provence gezeten. Weinig nectarine en amandel, des te meer druif.

Geniet ervan!

Een weekje vrij genomen van het internet.

Nog een weekje te gaan van rondreis Portugal (3 weken).
6 dagen Algarve, 3 dagen Lissabon, 3 dagen Tomar, 5 dagen Douro vallei, 4 dagen Nasare.

Over het algemeen te warm om te wandelen, maar veel leuke dingen gedaan:
-voetbalwedstrijd van Benfica bezocht,
-verschillende kastelen/paleizen/ruïnes bezocht,
-dolfijnen spotten,
-uiteten
en verder veel plonzen in zwembaden/rivieren etc.

Net terug van 2 weken vlakbij de Toscaanse kust, maar dan net in de bergen (Apuaanse Alpen). Het was deels erg heet, maar dan gingen we de bergen in. Verder mooie landschappen en steden gezien, zoals Lucca, Pietrasanta en Pisa. Op het laatst toch nog Firenze, waar het toen 'maar' 32 graden was. Eerder was het tot 40 graden. Gelukkig was het toen in onze streek een paar graden 'koeler'. De opwarming van de aarde heeft nu al merkbaar forse gevolgen in Italië. In het noorden is er zelfs een noodtoestand vanwege het gebrek aan water.

Amper twee weekjes terug van onze vakantie in Nederland, en nu alweer op weg naar Frankrijk. Een weekje in de Dordogne met familie. Wandelen, fietsen, tennissen en heerlijk eten. Na terugkomst beginnen de scholen weer en voor mezelf is het de start van een meer flexibele nieuwe baan (in dezelfde organisatie waar ik nu al werkzaam ben).

Net terug van 14 dagen Frankrijk, Andorra en Spanje/Catalonië.

Was mijn eerste keer Spanje/Catalonië. Opvallend dat men er geen/weinig Frans en Engels verstaat. Idem voor Andorra.
Andorra-la-Vella is verder wel een fijn en modern stadje. Precies een wereldstad in het midden van het grote niets.
Frankrijk is en blijft toch wel mijn favoriete vakantieland. In elk departement waan je je in een ander land. Het eten is er ook stukken beter dan in de 2 voorgenoemde landen.

Eerder dit jaar reeds een weekje Rome gedaan. Mijn favoriete stad tot nu toe.

Wij zijn sinds 3 oktober op een twee weken durende rondreis door Spanje en Portugal. Momenteel zitten we in Madrid. Barcelona komt nog, alsmede Santiago de Compostella, Salamanca, Sevilla, Porto en Lissabon om maar wat te noemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:26 uur

geplaatst: vandaag om 18:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.