De Site / Gebruikers / Leg hier uit waar je nick in hemelsnaam op slaat
zoeken in:
0
geplaatst: 28 augustus 2005, 20:44 uur
Als 12/13 jarige maakte ik weleens muziek met "Magic Music Maker" Toen ik mijn eerste nummer af had vond ik dat een DJ naam nodig had en dat werd DJ Da Jando. DJ is er later afgegaan en sinds dien heb ik me op ieder forum onder Da Jando of dajando aangemeld. Da is super fout, maar zo aan elkaar klinkt het wel lekker
Jan is trouwens mijn voornaam en do zijn de eerste twee letters van m'n achternaam. Aan orginaliteit geen gebrek zie je wel 
Jan is trouwens mijn voornaam en do zijn de eerste twee letters van m'n achternaam. Aan orginaliteit geen gebrek zie je wel 
0
geplaatst: 28 augustus 2005, 20:54 uur

Dat is de echte,
en dit ben ik,

Logisch waar de naam vandaan komt???
0
geplaatst: 5 september 2005, 18:51 uur
Spliffy McGreen !
tja gooi meestal groen spul in m'n spliff!
bedacht door een vriend (El Ritmo Diablo) het was eerst spliffin' mcgreen! wat op jointjes draaien sloeg. Maar vond spliffy McGreen leuker klinken.
tja gooi meestal groen spul in m'n spliff!
bedacht door een vriend (El Ritmo Diablo) het was eerst spliffin' mcgreen! wat op jointjes draaien sloeg. Maar vond spliffy McGreen leuker klinken.
0
geplaatst: 6 september 2005, 11:47 uur
Een mens moet nu eenmaal ooit een nick verzinnen, en in mijn eigendunkerige egocentrisme wou ik graag een naam van een beroemd figuur nemen in plaats van zelf iets te verzinnen. Plato vond ik wat simpel, Nietzsche heb ik een tijdje gebruikt maar niemand kan dat juist schrijven, totdat ik uiteindelijk op Freud kwam, en daar meteen de leukste reacties op terugkreeg (Freud spreekt nu eenmaal tot de verbeelding van veel mensen). Op sites waar Freud al bezet is gebruik ik freudje, Freund of Freude (wat een vondsten toch
)
Leuk is dat ik vaak dingen te horen krijg als 'nu snap ik waarom ge u Freud noemt' en zo. Dus waarschijnlijk zat die naam toch al jaren in mijn onderbewuste te sudderen
.
) Leuk is dat ik vaak dingen te horen krijg als 'nu snap ik waarom ge u Freud noemt' en zo. Dus waarschijnlijk zat die naam toch al jaren in mijn onderbewuste te sudderen
.
0
geplaatst: 6 september 2005, 12:09 uur
Mijn naam is ontleend aan één van mijn favoriete albums, Script for a jester's tear

Verder vind ik de Jester ook wel een intrigerend karakter, het heeft iets tragikomisch.

Verder vind ik de Jester ook wel een intrigerend karakter, het heeft iets tragikomisch.
0
geplaatst: 6 september 2005, 12:16 uur
Freud schreef:
Leuk is dat ik vaak dingen te horen krijg als 'nu snap ik waarom ge u Freud noemt' en zo. Dus waarschijnlijk zat die naam toch al jaren in mijn onderbewuste te sudderen
.
.Ik kan me voorstellen dat een aanzienlijk aantal mensen je berichten met de nodige ernst benaderen, want "iemand met zo'n nick moet toch wel zinnige dingen weten te vertellen, wie weet analyseert hij alles tot het bot ... "

Ik dacht nog bij aanvang van deze site, hij gaat zich hier aanmelden onder de naam Jung a.k.a. Freud, en voor het komende boekenforum bedenkt hij zichzelf met de naam Lacan a.k.a. Jung a.k.a. Freud

"It's all in the eye of the beholder"

Nu, ik heb nog lange tijd gedacht om mezelf de nick "Frits Van Egters" toe te bedelen

0
geplaatst: 6 september 2005, 12:27 uur
Oh, maar da's makkelijk ... Zachary Glass is één van de hoofdpersonages uit Franny & Zoeey van J.D. Salinger ...

0
geplaatst: 6 september 2005, 20:28 uur
Zachary Glass schreef:
Oh, maar da's makkelijk ... Zachary Glass is één van de hoofdpersonages uit Franny & Zoeey van J.D. Salinger ...

Juist! En een prachtig boek overigens...
0
geplaatst: 6 september 2005, 22:21 uur
Die van mij is ook niet echt moeilijk te raden neem ik aan.
Mijn geliefkoosde positie, maar niet niet altijd even vrijwillig. En aangezien underdog redelijk common is op het internet, en ik liever iets originelers had, ben ik (dankzij input van een neef van mij) overgeschakeld op Onderhond. Je ziet het bijna nergens anders, en als je een Onderhond ergens tegen komt ben ik het waarschijnlijk. En dat zonder cijfertjes te hoeven gebruiken
Mijn geliefkoosde positie, maar niet niet altijd even vrijwillig. En aangezien underdog redelijk common is op het internet, en ik liever iets originelers had, ben ik (dankzij input van een neef van mij) overgeschakeld op Onderhond. Je ziet het bijna nergens anders, en als je een Onderhond ergens tegen komt ben ik het waarschijnlijk. En dat zonder cijfertjes te hoeven gebruiken

0
geplaatst: 6 september 2005, 22:40 uur
0
geplaatst: 6 september 2005, 22:44 uur
Dat is wel mooi omschreven ja. Als ik de grens passeer bekruipt mij altijd het gevoel van een Belgische ambtenaar die op kantoor zit en denkt:
'Ruimtelijke Ordening? Nooit van gehoord
Maar ik kom er graag hoor
'Ruimtelijke Ordening? Nooit van gehoord
Maar ik kom er graag hoor

0
geplaatst: 6 september 2005, 23:04 uur
Onderhond schreef
Je ziet het bijna nergens anders
Je ziet het bijna nergens anders
Blijft dan toch jammer he, dat ze eerder waren?

Zachary Glass schreef
Ik kan me voorstellen dat een aanzienlijk aantal mensen je berichten met de nodige ernst benaderen, want "iemand met zo'n nick moet toch wel zinnige dingen weten te vertellen, wie weet analyseert hij alles tot het bot ... "
Ik kan me voorstellen dat een aanzienlijk aantal mensen je berichten met de nodige ernst benaderen, want "iemand met zo'n nick moet toch wel zinnige dingen weten te vertellen, wie weet analyseert hij alles tot het bot ... "
Maar had Freud het nu uiteindelijk niet bij het verkeerde eind?

0
Dionysos
geplaatst: 7 september 2005, 09:36 uur
Mijn naam heb ik helemaal zelf verzonnen en het betekent lekker niets!
0
geplaatst: 7 september 2005, 11:59 uur
En in het Nederlands gewoon Dionysos inderdaad. God van de wijn en nog wat meer dingen. De Romeinen maakten er Bacchus van waar ook het woord bacchanaal van komt.
0
geplaatst: 7 september 2005, 14:37 uur
Heeft het ook niets te maken met een soort van roes? Waarin je een soort waarheid ontwaart?

0
Dionysos
geplaatst: 7 september 2005, 15:08 uur
Zachary Glass schreef:
Heeft het ook niets te maken met een soort van roes? Waarin je een soort waarheid ontwaart?

Met roes wel ja, met waarheid heeft Dionysos weinig te maken. Waarheid is een rationeel concept.
0
geplaatst: 7 september 2005, 15:37 uur
Inderdaad, ik drukte me verkeerd uit.

Maar is het niet mogelijk een waarheid (ik schrijf niet: "de"
) te omhelzen in een roes? Niet dat ik ooit zo'n ervaring onderging, maar ik kan het me voorstellen 
Ik kan me voorstellen dat een mens in een (licht) aangeschoten omstandigheden een overstemming vindt tussen een denkbeeld en de zaak zoals ze werkelijk is. Of is de uitdrukking "illusionaire waanbeelden" beter van toepassing?

0
geplaatst: 7 september 2005, 15:53 uur
Zachary Glass schreef:
) te omhelzen in een roes? Niet dat ik ooit zo'n ervaring onderging, maar ik kan het me voorstellen 
Dus je hebt echt 369 Nieuw-Zeelandse garnaalvissers in je kelder??!! Wow...
0
Dionysos
geplaatst: 7 september 2005, 19:23 uur
Zachary Glass schreef:
Ik kan me voorstellen dat een mens in een (licht) aangeschoten omstandigheden een overstemming vindt tussen een denkbeeld en de zaak zoals ze werkelijk is. Of is de uitdrukking "illusionaire waanbeelden" beter van toepassing?

Mja, eigenlijk is Taal een ongeschikt instrument om iets dergelijks te beschrijven hè
.
0
geplaatst: 7 september 2005, 19:28 uur
Dionysos schreef:
Mja, eigenlijk is Taal een ongeschikt instrument om iets dergelijks te beschrijven hè
.
.Wittgenstein wist het: "de taal is de hekserij van de hersenen"

0
Dionysos
geplaatst: 7 september 2005, 19:38 uur
En vooral: "daar waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen."
Wat een gave nick hé!
Wat een gave nick hé!

0
geplaatst: 7 september 2005, 19:56 uur
Verdomd ja. Dat soort nick werkt als een magneet, het kietelt de verbeelding

* denotes required fields.