MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Leg hier uit waar je nick in hemelsnaam op slaat

zoeken in:
JonnieBrasco
Dionysos schreef:

Mijn naam heb ik helemaal zelf verzonnen en het betekent lekker niets!

Niet dat ik het ooit gehad heb, maar ik associeerde jouw nickname altijd met dit product.

JonnieBrasco schreef:
(quote)

Niet dat ik het ooit gehad heb, maar ik associeerde jouw nickname altijd met dit product.

Geloof me, aan die rotzooi wil je je nickname niet toekennen. Werkt voor geen meter

Maar had Freud het nu uiteindelijk niet bij het verkeerde eind?

(afbeelding)
Cover Der Spiegel 1984

Dat is een moeilijke vraag, waar zelfs Der Spiegel zichzelf tegenspreekt. Een paar maanden geleden publiceerden ze immers een artikel waarin ze juist aanvoerden dat, hoewel de moderne psychologie Freud heeft verdoemd, sommige van zijn theorieen toch wel een bron van waarheid bevatten (ik héb het artikel gelezen maar ik weet eigenlijk geen bal van psychologie dus ik kan er niet veel over voortvertellen )

Nichts hat den Blick auf das menschliche Dasein so verändert wie die Lehren Sigmund Freuds. Neue Untersuchungen der Hirnforschung scheinen seine umstrittenen Theorien über Verdrängung, Träume oder das Unterbewusste zu bestätigen. (Der Spiegel 2005)

Dat moet dus maar volstaan .

Hij heeft in ieder geval een onuitwisbare impact gehad op de wereldgeschiedenis, laten we het daar inderdaad maar bij houden .

Was vroeger altijd een U2- en Simple Minds fan, maar toen Simple Minds het matige Real Life uitbregen raakte ik wat op de dwaal, en met Good News For The Next World (1995) besloot ik hen de rug toe te keren: zo'n slechte plaat!. Toen in 1998 het gedurfde "Néapolis" (maar commerciele flop) uitkwam was de interesse er weer.. Ik was een regulier klant op de dan blauwe officiele Flash site. Daar had je ook een chatroom. Voor een chatroom heb je een nickname nodig vond ik. Ook was ik op een mailinglist beland, ook daar vond ik het best onder een nickname te opereren: dat werde C'Moon. Genoemd naar mijn favoriete Simple Minds nummer: "C' Moon, Cry Like A Baby", van Sparkle In The Rain. Vind dat een heel aparte song...

Cry cry cry
Cry like a baby
"C" Moon "C" Moon
So where do you go, up hi under low
The devil I know said, something is missing
Outside it's hot, the first of July
And a look in your eye said, something is missing

Midnight, she cried like a baby
"C" Moon "C" Moon "C" Moon
Cry like a baby
Can this be something we can't understand
Could it be the girl can't understand

Where will we go, up hi under low
When the devil I know say, something is missing
Sweet angels sing, about the fast place of things
But our children sing, love will conquer anything

Midnight she cried like a baby
"C" Moon "C" Moon "C" Moon
Cry like a baby
Could it be we can't understand
Can it be we can...

Cry, cry, cry, cry like a baby
Midnight cry like a whisper
Scream like a baby
Could this be something we can't understand
Cry like a baby

Words & Music : James Kerr, Charlie Burchill, Mel Gaynor, Derek Forbes, Michael MacNeil
(C) EMI Publishing Ltd Reproduced without permission

Sinds de 2003 tour spelen Simple Minds de song soms live. En het leuke is dat de band, die zelf de voormalige simpleminds.com site (opvolger van de 98-versie, voorloper van de huidige) die een forum had bezochten. Ook daar was ik C'Moon en ook wel "Mad Dancer", ook vele fans KENNEN. En zo gebeurde het dat ik voor het optreden in Den Atelier in Luxemburg aan Eddie Duffy voor de show vroeg of ze C'Moon, Cry Like A Baby gingen spelen... "we just might, or not" zei ie... Wel, het nummer werd gebracht, met een zeer gelukkige ik op de eerste rij.. en ook op andere opredens in die zomer van 2003 werd het nummer op de setlist gezet....

Et voila... dat volstaat zeker?

als je redelijk aangeschoten "en dat we toffe jongens zijn" uitspreekt:......
eigenlijk weinig schokkends

Ik begrijp hem niet.

ettettummu toffe jongens zijn
Toon Hermans spreekt het nog leuker uit!

dronkenmansgelal, of gewoon plat Oss (oei, Paalhaas!)
die zeggen dan en den wu

Dronkemansgelal.
Ik ken die van Toon Hermans niet.

als totaal nietszeggende sprekert
geweldig

Daar is een rijmpje van, van Kees Stip:

Twee zwijnen belden vol jolijt
de nachtredactie van De Tijd.
De redacteur sprak afgemeten:
"Pardon meneer,wat wilt U weten?"
"De tijd", sprak toen het leukste zwijn,
"en dat we toffe jongens zijn."

ettettummu schreef:
of gewoon plat Oss (oei, Paalhaas!)

En hier! Unnen Ossenaar!

ik ken je gezicht en kan lopend naar je pomp

Heesch dus? Cool!

nee, Oss

O, sorry. In principe kan natuurlijk iedereen naar de pomp lopen, alleen de één doet er net effe wat langer over dan de ander.

Sietse
Het Schijnt dat ik zo heet....

puur uitgevonden op een dag dat ik blijkbaar niets anders te doen had dan mijzelf hernieuw te benamen. En ook wel een beetje gebaseerd op mijn echte naam

Ik kan toveren.

hé, toevallig!

tovenaar schreef:
Ik kan toveren.

Ja, als dat waar zou zijn: waarom is er dan nog zoveel honger en ellende en armoede op de wereld? Vond je dat niet belangrijk misschien?

Ik kan toveren, ik kan geen wonderen verrichten!

tovenaar schreef:
Ik kan toveren.

dan vraag ik me af hoe Hans vd Togt en Koekebakker aan hun naam komen!

Ja, ik zie hem al voor me: Ik bak koeken.

De mijne lijkt me niet zo moeilijk. Een samenvoeging van Mazda en Alfa. Gekozen toen mijn vriendin en ik respectievelijk een 626 en 145 voor de deur hadden staan. Vond die combinatie wel lekker klinken en geeft meteen ook de ruimte voor het "stijlvol" afgeleide Maz d'Alfa als volledige naam en Maz als korte vriendschappelijke naam. En voor de vragen komen: de Alfa is intussen vervangen, de vriendin ook Maar de naam hou ik!

Is gewoon mn achternaam.

In mn vriendengroep zitten 7 mensen met dezelfde voornaam, dus om onderscheidt te kweken wordt ik al jaren alleen op mn achternaam genoemd. Zal bijna mn voornaam vergeten.

Reijersen schreef:
Zal bijna mn voornaam vergeten.

en die is? Jan, Erik ,... ?

Gast
geplaatst: vandaag om 16:26 uur

geplaatst: vandaag om 16:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.