MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Leg hier uit waar je nick in hemelsnaam op slaat

zoeken in:
Dag vriendjes en vriendinnetjes,

Vaak als ik op deze site surf, vraag ik mij af hoe users aan hun nickname komen. Het verhaal erachter lijkt me soms erg interessant. Daarom dacht ik: we maken er een punt (lees:topic) van.
Ik zal niet te flauw zijn en zelf beginnen (al is het geen bijster interessant verhaal, daarvoor vertrouw ik op jullie): mijn naam is verzonnen tijdens een treinreis naar Frankrijk, toen ik met een paar vrienden in een melige bui onzinwoorden aan het verzinnen was. Om Paalhaas hebben we zeker 10 minuten plat gelegen (Sorry, melig is melig), dusdanig zelfs dat de medereizigers ons met veel misnoegen aankeken toen we uiteindelijk de trein verlieten .

Nou, ik zou zeggen kom maar op met die verhalen. Wie breekt het ijs?

Een minder persoonlijk verhaal. Mijn naam is gewoon ontleend aan liedje van dit album. Nog steeds een erg fijne rammelpunkdiscosynthpopplaat. Ik ontdekte ze tijdens mijn eerste lowlands in 1996 en heb het t-shirt dat ik toen kocht erg veel gedragen.

Nubis = wolk in het Latijn (als ik het goed heb..) en ik hou van wolken bekijken/fotograferen. Dus zo zit dat.

@Paalhaas: ik zie het serieus al helemaal voor me.

neo
Nu wil ik wel graag wat mooie zelfgemaakte foto's zien!

Dat kan. Hoe?

titan (crew)
titan is een naam die ik al vanaf mijn eerste stapjes op internet gebruik als nick. Het heeft voor mij verder geen betekenis en er moet niets achter gezocht worden. Ik vond het wel lekker klinken. Je spreekt het trouwens gewoon op zijn Nederlands uit (dus geen taaiten).

Pas later kwam ik erachter dat titan ook een maan van Saturnus (of was het nou Uranus?) is, de naam van een pyramidespel en een mexicaanse band is.

neo
Nubis schreef:

Dat kan. Hoe?

www.imageshack.us

Kan je of de volledige url tussen img haakjes zetten of gewoon een paar links hier plakken.

Yak
Mijn echte naam is Ike, op z'n Amerikaans (fonetisch 'Aik') al accepteer ik alle verbasteringen net zo goed: 'Ieke', 'Iek', 'Aikie', 'Ieku', 'Eik', enz. Mijn nick is gewoon een kwestie van letters verdraaien tot het een beetje goed klonk: Aik > Iak > Yak. Weinig schokkends.

neo
Wolken zijn eigenlijk altijd wel mooi is het? Af en toe zie ik iets prachtigs buiten wat nog mooier is dan een normale zonsondergang. Dan lijkt het alsof er een grote wolk rood vergif in de lucht hangt

titan schreef:

Je spreekt het trouwens gewoon op zijn Nederlands uit (dus geen taaiten).

Haha, goed dat je t ff zegt. Je naam lees ik dus al 3 jaar verkeerd . En Titan is inderdaad een maan van Saturnus.

Van mijn nick heb ik inmiddels twee versies waar die nu vandaan komt en ik weet niet meer welke er eerder was. Ik denk deze:

Ik was een keer Battlefield 1942 aan het spelen en een beetje aan het kloten met die gigantische oorlogsschepen in dat spel. Toen kwam ineens de vreemde gedachte in me op dat het er wel leuk uit zou zien als ze die boordkanonnen zouden vervangen door appels. Vandaar: BoordAppel.

Het kan ook zo zijn dat de naam van MSN komt. In die periode veranderde ik nogal vaak mijn schermnaam en ging ik zomaar random dingen intypen die me te binnen schoten. Rancuneuze BoordAppel was er toen een van en die vonden mensen wel grappig dus bleef ik er maar bij.

Mijn naam is natuurlijk gewoon stoer.

En het is zo'n haaiebeest, waar ik al van kinds af aan enorm gefascineerd door ben geweest, daar komt het dus ook vandaan.

Verder is het ook een nummer van de band Overkill en een punkbandje uit Fargo, Minnesota, Yah!

Ik zocht een woord wat makkelijk te typen was en wat nog een beetje leuk klonk als nick (persoonlijk natuurlijk). Aangezien de S, E en D bij elkaar zitten op het toetsenbord is obsessed wel lekker makkelijk

moviefreak#1
Ik maakte ooit een klein filmpje van mijn kat Freek (we noemen hem ook wel Freak omdat we ook een buurjongetje hebben gekregen die Freek heet). Enne .... die sprong over 1 hekje (#).

Mijn nick slaat op de naam die mijn ouders ooit voor me bedacht hebben.

Heel simpel: een song van Daft Punk, waar mijn eigen naam in opgesloten zit

Ik heb in 2001 een kat gekregen. En dan moet er een naam worden verzonnen Het liefst kort maar krachtig. Laat ik op dat moment nu net naar een concert van U2 in Arnhem gaan. Op die manier is mijn kat Bono gaan heten. Dus Bonothecat bestaat echt.....loopt al vier jaar 's-morgens aan mijn tenen te bijten

dutch2
Mijn nickname diende oorspronkelijk een praktisch doel. Ik zwierf wat rond op Amerikaanse sites en om niet iedere keer uit te hoeven leggen waar mijn verre van perfecte Engels vandaan kwam besloot ik om de uitleg in mijn nickname te verwerken. Op het eerste forum waarin ik me stortte was er zowel een dutch als een dutch1, dus toen werd ik maar dutch2.
Aangezien zo'n nick toch een soort internet-identiteit wordt heb ik het maar zo gelaten. Maar fraai, nou nee.

Wat kun je aanrichten met de naam thijs op internetfora? Niente inderdaad! Dus maar verengelsen, dacht ik... Het is dus niet zo dat ik een die hard fan ben van Meneer Mike - vanavond zou ik wel 's oor met frietjes eten - Tyson.

Afgezien van muziek ben ik ook liefhebber van voetbal. Dat begon al heel vroeg. In mijn jonge jaren speelde mijn favoriete ploeg (PSV) een aantal keer tegen Dynamo Kiev. Omdat Dynamo Kiev toen erg goed speelde en ik het ook een mooie naam vond, gebruik ik in spelletjes e.d. meestal dynamo in combinatie met mijn achternaam of 1e letter daarvan (d dus).

Ik hou van bloemen...En ik veranderde gewoon de spelling (en het heeft niks, maar dan ook niks met Orlando Bloom te maken!)

JonnieBrasco
Ik ging me registreren op MovieMeter, direct nadat ik de film Donnie Brasco had gezien en er nog licht van onder invloed was. Onwetend hoe vaak ik op MovieMeter (maar eigenlijk vooral MusicMeter) zou rondhangen, heb ik er niet lang over nagedacht en de 'd' in een 'j' verandert, omdat 'Jonnie' wat meer bij mijn echte naam Johan past.

Omdat 'Koen' op de meeste sites waar ik me registreerde al bezet was, heb ik er maar een 'R' achter geplakt, de eerste letter van m'n achternaam.

Ik ben alleen vergeten om er hier ook een hoofdletter van te maken.

BoordAppel schreef:

Toen kwam ineens de vreemde gedachte in me op dat het er wel leuk uit zou zien als ze die boordkanonnen zouden vervangen door appels. Vandaar: BoordAppel.

Verder alles goed?

Nu weer wel .

liejanne
Van mij is niet bepaald interessant. Schrijf mijn naam zoals je m uitspreekt en je krijgt Liejanne

Lijkt me duidelijk. Wat een film!

lebowski schreef:

Lijkt me duidelijk. Wat een film!

Die van mij is natuurlijk ook duidelijk waar ik 5* geef bedoel ik natuurlijk 0.5* en omgekeerd

Nee kul, als je mijn nick googled dan kom je meteen bij het juiste antwoord (en dan bedoel ik niet de MuMe/MoMe hits ) en dan zie je ook dat de nick eigenlijk veel langer is:

The Most Gigantic Lying Mouth of All Time

GeMaster slaat helemaal nergens op. Ooit als 13 jarig pestventje moest ik een naam hebben op een IRC en toen stelde een vriendje voor om maar de eerste 2 letters van mijn naam te pakken en daar iets fouts als master achter te plakken. Ik ben er nu ook niet meer tevreden over, maar als je al 6 jaar op nieuwsgroepen post met deze naam, dan wordt het toch een identiteit.

Waterboy is wel logisch. Van de band the waterboys.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:42 uur

geplaatst: vandaag om 19:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.